kategoria: Karty CF
[#1] Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST
Witajcie,
na WinUAE skonfigurowałem sobie A500 z kontrolerem Oktagon oraz zainstalowałem WB1.3 na foldero-dysku.
System startuje.
Chciałem odpalać gry WDHLoad, ale jako, że WDHLoad wymaga Kickstart 2.0, to użyłem: https://github.com/jotd666/jst
Wrzuciłem wedle instrukcji do folderu "c".
I teraz utknąłem. Nie wiem jak odpalić grę z użyciem JST. Kiedy wrzucam .adf do DF1: i używam installera WDHLoad nie otrzymuję żadnego info zwrotnego (co raczej jest oczywiste). Kiedy próbuję odpalić JST gra.slave, otrzymuję info: Unable to load jst: object not found of required type.

Czy ktoś z Was wie jak zainstalować i odpalić grę z użyciem JST?
[#2] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #1

Musisz mieć instalki gier JST.
[#3] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Norbert, post #2

Ściągnąłem przykładowe dwie gry.
Wrzucam .adf do stacji DF0:, kiedy klikam na installer JST, to otrzymuję info: Error while opening JST: 205
[#4] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #3

Oczywiście gry masz w wersji oryginalnej lub takiej jak wymaga instalka JST ?
Zaskoczę cię. Whdload też tego wymaga.
[#5] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #1

Nie prościej skorzystać z gotowców np. na stronie https://www.whdownload.com i podpiąć wszystko pod JST? Pamiętam, że kiedyś bawiłem się w coś podobnego na A1200, ale w sumie w drugą stronę bo WHDLoad nie było jeszcze darmowe i nie chciało mi się czekać aż zniknie okienko informacyjne.
[#6] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Norbert, post #4

Nie mam pojęcia. Ściągam .adfy z różnych stron.
Nie zaskoczyłeś.
[#7] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Ponki1986, post #5

Co dokładnie podpiąć pod JST?
[#8] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #1

a co powstrzymuje cię przed Kickstartem 2.0 i Whdload?
[#9] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@nekroskop, post #8

Mam Amigę, którą chciałbym rozbudować tylko o kartę CDTV+RAM+IDE, która podobno umożliwia bootowanie z Kickstartem 1.3 (a więc bez przełącznika Kickstartów). Na razie więc testy na WinUAE.
[#10] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #9

tu byłes
link
[#11] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #3

Dlaczego nie użyjesz gotowych pakietów JST?
[#12] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@nekroskop, post #10

Tak. Jeden z tych linków prowadzi do GitHub gdzie jest wersja 7.2 JST i tą na początku wrzuciłem do katalogu "c".
W readme.txt jest napisane: "JST is a program which understands JST/whdload slaves and loads its data from hard drive."
Ściągnąłem paczkę JST dla Rick Dangerous. Wrzucam .adf z grą do DF0:, odpalam: jst RickDangerousJST - nic się nie dzieje. Kiedy kilkam na RickDangerousJST, otrzymuję info w pasku screena o błędzie 205.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 15:17:23 przez kar78787878
[#13] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@AmiClassic, post #11

Używam pakietów JST - piszę o tym post wyżej. Chyba, że robię coś nie tak.
[#14] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #13

Jeśli używasz gotowych pakietów, to po co Ci adf'y?
Ja piszę o gotowych zainstalowanych grach pod JST.
[#15] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #13

Ta wersja JST o ktorej piszesz podobno działa ze slave WHDLoad

DATA: like whdload, specify game files directory. Caution: if files aren't there, CD32Load can crash/abort

Rizumiem to tak że wpierw dajesz wpisujesz ścieżkę gdzie znajduje się gra, nastepnie jsd i slave. Strzelam na ślepo ale może właśnie nie przeniosłeś się do folderu gdzie jest zainstalowana gra jak dobrze pamiętam to na Amidze działa cd i ścieżka do gry i z tego może wynikać błąd: Unable to load jst: object not found of required type.

Kiedy wrzucam .adf do DF1: i używam installera WDHLoad nie otrzymuję żadnego info zwrotnego

I może tu jest błąd bo: JST is a program which understands JST/whdload slaves and loads its data from hard drive.
Z czego chyba wynika że masz używać gotowych slave a nie instalatorów. Nie wrzucasz nic do df0 czy df1 tylko np. ściągasz gotową grę dla WHDLoad, wypakowujesz archiwum na amidze lub pc(w tym wypadku przenosisz na Amigę lub dysk amigi w emulatorze), przechodzisz do folderu z grą poprzez cd ścieżka do gry i następnie uruchamiasz slave poprzez jst

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 15:35:03 przez Prometeusz84

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 15:37:37 przez Prometeusz84

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 15:43:14 przez Prometeusz84
[#16] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Prometeusz84, post #15

Kiedy uruchamiam jst, jestem w katalogu z rozpakowanym pakietem JST.
Kiedy odpalam pakiet WHDLoad, to też wchodzę z Shella do tego katalogu. Jeśli w tym katalogu odpalę: jst gra.slave (z pakietu WHDLoad) to otrzymuję komunikat: Unable to load jst: object not of required type. Zakładam, że gra powinna być wcześniej zainstalowana z dyskietek, ale przecież nie zainstaluje jej z pomocą WHDLpad.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 15:48:00 przez kar78787878
[#17] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #16

Nie mam pojęcia co może być źle. Nigdy nie używałem jst i nie mam jak sprawdzić. Najlepiej jakby ktoś się wypowiedział co używał. Teoretycznie powinno to działać chyba że jest wymagana konkretna wersja slave dla starszej wersji WHDLoad. Może poszukaj gry dla starszej wersji WHDLoad może tu jest problem że jst nie rozumie slave dla aktualnych wersji
[#18] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Prometeusz84, post #17

Za poradą kolegi AmiClassic ściągnałem JST z Aminetu.
Rozpakować go nie mogłem, bo w WB1.3 brak polecenia lha, wrzuciłem lha z Aminetu.
lha nie rozpakowuje w ogóle archiwum, wrzuciłem więc rozpakowany katalog Windowsem do c\.
W katalogu z JST jest skrypt instalacyjny, wymaga komendy installer. Ściągnąłem komendę z Aminetu, wrzuciłem do \c. Kiedy uruchamiam skrypt instalacyjny z kliku otrzymuję: Error while opening installer: 205.
W skrypcie nie widziałem, aby dopisywał gdzieś jakieś ścieżki, więc wrzuciłem pliki do c/
Kiedy klikam na launcher JST dla gry, otrzymuję info: Error while opening JST: 205.
[#19] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #7

Podałem Ci stronkę z gotowymi pakietami gier, które możesz uruchomić za pomocą WHDLoad. Domniemam, że wywołując okienko informacji możesz z powodzeniem zmienić program, który uruchamia plik Slave na JST, zamiast WHDLoad.

Dlaczego usilnie bawisz się w instalator i pliki ADF, skoro możesz pobrać gotowce? No chyba że względy legalności, bo posiadasz oryginalne dyskietki z grami, które chcesz zainstalować na dysku.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 16:56:10 przez Ponki1986
[#20] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@Ponki1986, post #19

Używam obecnie gotowego pakietu JST (już z plikiem gry) - problemy jak wyżej.
[#21] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #20

Próbowałeś sprawdzić SnoopDOS-em, DOSTracer-em lub czym kolwiek co ruszy pod systemem 1.3, jaki obiekt nie może zostać odnaleziony?
[#22] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #18

Dotarłem do takiej informacji odnośnie tego problemu:

I think JST isn't installed in the path. Did you install it in C: ? is
that your icon which is configured with JST?

I suggest that you use the command line mode as JST isn't very robust
with icons (as someone reported, but maybe it's only for kick 1.3)

command line:

jst yourslave.slave preload

jest to odpowiedź na pytanie o błąd 205 może to coś pomoże. Więcej informacji puki co nie mam

Jeśli nie rozumiesz angielskiego mogę przetłumaczyć

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2021 17:05:29 przez Prometeusz84
[#23] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #18

Zaemulowałem mniej więcej coś takiego jak Twoja konfiguracja i sprawdziłem czy ten Rick odpala się pod WB 1.3 i mimo różnych ustawień miałem ten sam błąd co Ty.
Wrzuciłem plik JST do katalogu z Rickiem i odpaliłem z shell'a i śmiga, ale jeszcze coś sprawdzę
[#24] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #20

Spróbuj jeszcze wrzucić jst do folderu ze slave zamiast do C
[#25] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #6

Czytałeś informacje o JST?
Czytałeś jakie dyskietki/pliki wymaga instalka JST dla danej gry ?

Musisz posiadać oryginalne wersje gier!!!!
Nie. Adfy dostępne na sieci, to nie oryginały.
[wyróżniony] [#26] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #20

Udało się, ale tylko z wersją JST 1.3A, z innymi nie startuje. Ponieważ w wersji WB 1.3 którą posiadam w SS nie ma assignów być może dlatego nie znajduje JST. Co zrobiłem zobacz na filmiku: link
[#27] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #1

A może te adf-y mają nowszy file system niż 1.3 obsługuje.
[#28] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@AmiClassic, post #26

Uff. AmiClass, dzięki za poświęcony czas!
Rzeczywiście zadziałało dopiero z JST1.3A. Myślałem też, że to kwestia WB1.3 vs. WB1.3.3, ale nie.

Podsumowując:
- wrzucamy JST1.3A do katalogu "c",
- wrzucamy paczkę z grą JST gdziekolwiek,
- zmieniamy ścieżkę na bezwzględną prowadzącą do pliku jst, w pliku .info launchera gry.
[#29] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@kar78787878, post #28

Odkopię wątek JST - czy JST działa poprawnie na 3.1 A500 czy tylko 1.3 A500? Ktoś moze potwierdzić?
[#30] Re: Amiga 500 + WB1.3 + Kickstart1.3 + JST

@SviRu007, post #29

Na emulacji A500 z KS3.1 działa poprawnie, więc powinien i na sprzęcie.

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2022 20:24:11 przez AmiClassic
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem