kategoria: Programy
[#1] CDXL Creator
Popełniłem program XL Creator do tworzenia plików cdxl. Program służy do sklejania plików i sampli iff do pliku cdxl, przy czym nie ma ograniczeń xlmake. Sample mogą być stereo. Bitmapy mogą być interleaved. Tryb AVM służy do obrazków typu DCTV, HAME (autodetekcja), ale nie ma właściwie żadnego wpływu na obraz oprócz włączania hires. Speed właściwie nie jest zapisywany i służy jedynie do kalkulacji. Save CDx zapisuje speed do pliku, ale jako prędkość CD-ROM, więc speed musi być wielokrotnością 75. Opcja RGB32 to mój pomysł. Zapisuje paletę 24 bit w kompatybilny sposób, aby stare playery odczytały 12bit, a te świadome jako 24bit. Ma to istotny wpływ na jakość w 256 kolorach i HAM-8. Jest to sposób niekompatybilny z AGABlaster, ale pamiętajcie, że AGAConv tworzy pliki cdxl typu custom.

Jako, że sztandarowy program cdgsxl jest nieskończony, błędny itp. On nie sprawdza czy plik w ogóle to cdxl, nie odgrywa stereo, interleaved, wiesza się gdy colormap jest większa niż 512 bajtów. Poprawianie go nie ma sensu, więc napisałem od nowa nowy player dosxl, gdyż nie korzysta cd.device. Dla cdgsxl zrobiłem fixa, żeby nie wieszał się z powodu zbyt dużej colormapy oraz porobiłem skróty dla niektórych opcji. Zamiast opcji patchopenwb (pusta opcja) dałem def, która włącza automatycznie: dosxl, blit, multipal, nopointer, rmbabort.

Mój dosxl jest dość restrykcyjny, sprawdza nagłówki, jest w pełni systemowy, korzysta z audio.device. Pliki bez dźwięku odtwarza na tę chwilę używając delay. Na pewno wymaga ulepszeń, ale póki co działa poprawnie. Stara się wykalkulować poprawny speed, ale z tym może być różnie.

Okazuje się, że AnimFX odgrywa pliki stereo, ale on posiada podstawowe błędy. Ustawia audio na własną częstotliwość, co wypacza większość filmów. Drugi błąd to odczyt głębokości obrazu z nagłówka jako word, a nie byte. W nagłówku poprzedzający bajt jest typu reserved i powinien być zerem, ale nie musi być, bo takie bajty mogą być zmienione i autor cdgsxl zmienił go na cd-rom speed. Więc jak w XLC opcja Save CDx zapisze prędkość to AnimFX będzie chciał otworzyć ekran z głębokością w tysiącach.

link

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2022 11:16:23 przez cholok
2
[#2] Re: CDXL Creator

@cholok, post #1

Czadowo, jak tylko znajde czas to z pewnością zerkne ma efekty Twojej pracy OK
[#3] Re: CDXL Creator

@mikecios, post #2

Potestowane, działa.
Super sprawa, trzeba tylko po eksperymentować z dopasowaniem prędkości odtwarzania.
Testową animację też robiłem, na razie bez dźwięku. Mocno kibicuję tym bardziej ze chciałbym się zabrać za tworzenia jakiś animacji przy pomocy Amigi. Nazbierałem różnych grabberów, mikserów i kamerę VHS. Teraz trochę potrenować i videofilmowanie z lat 90 gotowe.
1
[#4] Re: CDXL Creator

@cholok, post #1

Kibicuję rozwojowi CDXL na amidze klasycznej bo to najbardziej sensowne opcja video na tej platformie.

Parę dni temu pojawiła się nowa wersja playera agablaster m. in. zoptymizowana na różne procesory w tym na 060: https://mschordan.github.io/amiga/agablaster.html
[#5] Re: CDXL Creator

@cholok, post #1

Kiedys myslalem, zeby gry laser disc odpalac na Amidze AGA. Chodzi mi o gry, ktore dzialaja pod Amiga i uzywaja playera LD. Czyli gry American Laser Games i bodaj Space Ace i Dragons Lair tez dzialajace pod kontrola Amigi, ktos kiedys jeszcze pisal o jakims rzadkim tytule LD, ale juz nie pamietam nazwy. Plik LDIMAGE bylby konwertowany na kolejne sekwencje wideo tj. pliki mialyby nazwy 0000,0001,0002, 0003 itd. potem trzeba byloby spatchowac Amigowego exeka do uzywania playera CDXL zamiast sprzetowego LD playera. Z czystej ciekawosci wiec spytam. Czy da sie przerobic obraz LDIMAGE na format CDXL tak zeby to mialo dobra jakiosc na AGA? Oczywiscie chodzi mi o poszczegolne sekwencje do plikow, a nie o calosc bo wtedy jeszcze seek i 2GB rozmiar pliku bylby ograniczeniem.
1
[#6] Re: CDXL Creator

@Don_Adan, post #5

Znalazlem jeden watek z wersja na Amige:

link

Akurat od takich gier najlepiej byloby zaczac, bo nie trzeba by patchowac kontroli dzojstyka czy dodatkowych przyciskow.
[#7] Re: CDXL Creator

@cholok, post #1

Wow- zapowiada się SUPER- przetestuję w wolnej chwili OK
Puki co AGA_Blaster jest moim faworytem dla maszyn z AGA i szybkim transferem z dysku ok, racja
[#8] Re: CDXL Creator

@BULI, post #7

Póki co AGABlaster jest bardzo dobry, ale tylko dla swoich customów, bo dla standardu nie spełnia kilku podstawowych rzeczy, przez co spora ilość mojej kolekcji z amigowych gier nie jest odtwarzana. Nie odtwarza CDXL bez dźwięku, sample musi być parzysty, stereo nie działa (szum), dinozaury nie działają (ilbm), brak opcji speed, brak opcji sdbl, no i nie działa jak colormapsize jest większy niż powinien. Poza tym AGAConv nie jest dostępny na popularne systemy.

Cdgsxl ma jeszcze taki błąd, że alokuje 2 ramki w jednym buforze, co powoduje, że przy nieparzystym rozmiarze ramki jedna bitmap zaczyna się od nieparzystego adresu. Obraz się wyświetla, ale jest przesunięcie o słowo. Mój dosxl alokuje 2 bufory, więc nie ma tego problemu. Jednak można zrobić tak, aby nadal korzystać z cdgsxl: ustawić pad tak, aby razem z audiosize było parzyste.
[#9] Re: CDXL Creator

@cholok, post #8

Zgadza się AGABlaster sprawdza się tylko do jego własnego formatu ok, racja
[#10] Re: CDXL Creator

@Don_Adan, post #5

Znalazlem ten tytul, to jest Thayer's Quest.

link

Moze jeszcze troche wiecej gier LD byc w wersji kontrolowanej przez Amige, bo mozna znalezc jeszcze infa o 5-6 tytulach np. o FireFox, czy Strip pokerach. Jakas niemiecka firma zajmowala sie tworzeniem programow kontrolujacych oryginalne plyty LD. Robili zdaje sie wersje na Amige, Atari ST, C64 i PC.
[#11] Re: CDXL Creator

@Don_Adan, post #10

Fajna sprawa z tymi grami LDOK
Program kontrolujący z poziomu Amigi, czyli zastępujący pilota to jedno i to jak widać działa.
Druga kwestia, żeby obraz z odtwarzacza LD połączyć z obrazem z Amigi, tutaj to widać:


Rozumiem, że trzeba użyć genelocka po stronie Amigi, żeby uzyskać efekt jak tu:


Co do twojego pytania o konwersję obrazu z LD na CDXL, najlepszą "jakość" dałby Ci jednak format AGA-Blastera ok, racja
Poszczególne sekwencje można my zgrać do osobnych plików, nie było by problemu z wielkością plików i funkcją seek ok, racja

Aaaa jeden minus AGA-Blaster! Przy maksymalnej jakości, wielkości klatki (Lo-Res) i np 25klatek na sekundę potrzeba szybkiego transferu z dysku

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2022 10:14:35 przez BULI
[#12] Re: CDXL Creator

@BULI, post #11

To byly tylko takie przemyslenia, jak to zrobic i czy sie da na Amidze AGA. Cos podobnego juz zrobil zreszta Eerok z konwersja gry LD Time Gal. Na pewno lepiej przerobic obraz z LD na poszczegolne sekwencje video, niz na jeden wielki plik video bo jak cos trzeba by poprawic to duzo latwiej poprawic jest jeden czy nawet pare plikow pare megowych niz plik 1.5GB. Do tego jest limit pliku 2GB dla Amiga OS i wolny seek na FFS. Ale to trzeba tez jeszcze sprawdzic ile takich sekwencji video by powstalo z obrazu LD, bo o ile wiem to SFS i PFS nie radza sobie zbyt dobrze z katalogami, gdzie jest duzo plikow np. 1000 plikow. No chyba, ze to sie zmienilo w tych file systemach, choc watpie. Za to FFS nie ma z tym problemu, ale ma problem z seek. W oryginale na Amidze wyglada, ze seek na plycie LD to jest jakies 1-2 sekundy. Wiec to jest calkiem duzo czasu procesora. No i jest jeszcze szybkosc odtwarzania z HD, zeby to bylo plynne.
[#13] Re: CDXL Creator

@Don_Adan, post #12

Myślę, że talką prostą przygodówkę gdzie wybiera się tylko sekwencje to nawet w Amiga DOSie dało by się zrobićok, racja
Tak, szybkość odtwarzania ma znaczenie, ale taki AGA_Blaster sam sobie zwolni (po-przeskakuje klatki) i automatycznie zjedzie sobie z 25FPS do np 15FPS, co dla większości twardych dysków w Amidze A1200 będzie osiągalne ok, racja
[#14] Re: CDXL Creator

@BULI, post #13

Ja tam jestem za pelna szybkosc odtwarzania. Najpierw trzeba by sprawdzic ile sekund trwa najdluzsza sekwencja wideo w grze. A potem ile by to zajmowalo miejsca w pamieci w dobrej jakosci (32 kolory, EHB, 256 kolorow, HAM6, HAM8, albo cos innego). I tyle fastu by najprawdopodobniej gra wymagala. No chyba, ze bylby jakis format wideo, ktory by umozliwial odtwarzanie w czasie rzeczywistym z HD. Ladowanie danych by sie odbywalo w czasie, gdy normalnie gra przeszukuje LD, tak zeby bylo to dosc plynne.
[#15] Re: CDXL Creator

@cholok, post #1

jest w pełni systemowy


Potwierdzam zgodność z systemem. Twoje oprogramowanie bezproblemowo uruchamia się pod AOS 4 na X5000. Czy na takiej, co tu dużo mówić, z pewnością niedocelowej platformie, poprawnie konwertuje itd. jeszcze nie sprawdzałem, ale jeśli czas pozwoli może uda mi się coś zaraportować w weekend na ten temat.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem