kategoria: A1200
[#1] Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D
Witam

Pytanie gdzie można pobrać wersje gier Qukae , Quake 2 , Diablo, Descent?

Wszystko co pobieram nie działa lub działa bez GLa.
Możę znacie miejsca gdzie można pobrać grę , rozpakować i grać bez jakiś zbędnych ustawień, bibliotek, kombinowania całej nocy jak to odpalić....

Quake 2 mam z gl ale nie widzi map :( mimi ,że mam oryginał płyty. Mam Quake 1 na amige ale bez wspaecia wapr3d itd,... A chciałbym aby te gry działały z moją am1200 z voodoo 3 jak należy ;)
[#2] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fscsi81, post #1

Musisz posiadać wersję exe na Amigę z obsługą GL.
Potem przeczytać instrukcję dołączona do tego pliku i wynająć wszystko co jest tam napisane.
[#3] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fscsi81, post #1

Tu masz najładniejszy quake 1 w GL:
https://aminet.net/package/game/shoot/BlitzQuake68k_150
Trzeba sobie doinstalować i skonfigurować.
Jak byś miał problemy to daj znać, znajdę swojego konfiga z przed 20 lat to ci podeślęok, racja

Quake 2 też jest specjalna wersja (chyba jako uprgade) od Hiperionu pod 68k (pamiętam, że ładnie to chodziło pod 060 i Voodoo3 w Mediatorze- znacznie szybciej niż Quake1)OK

Jest jeszcze Descent Frespace też od hyperionu pod 68k i Warpa3D- też zasuwa aż miłoOK, ale tak jak Quake2 są to nadal gry komercyjne- można wejść na stronę Hyperionu i sprawdzićok, racja
[#4] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #3

Freespace zasuwa aż miło? Ledwie pełza na moje oko:). Do tej gry trzeba maszyny z G3/G4.
1
[#5] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #4

Zależy od ustawień.
[#6] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fscsi81, post #1

link u mnie na ppc i voodoo tak działa Q1
[#7] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #4

Tak jak pisze mwb113, jak nie przesadzisz z ustawieniami, to jak na 68k jest naprawdę dobrze, nie ma klatkarzu, oczywiście nie ma też 50FPSó
[#8] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@mwb113, post #6

Bardzo ładnie ci to zasuwa OK warto jeszcze włączyć ligtmaps (-litfiles) ok, racja
1
[#9] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #4

Za to zwykla wersja Descenta (nie Freespace) pod 68K+Warp3D zasuwa az milo.
Jest tylko kilka problemow (przynajmniej u mnie):
- czasami potrafi sie zawiesic ( i jest to nawet wiecej niz pewne)
- sa glicze graficzne: wszystko co jest do zabrania: bron, dodatkowa energia jest nieoteksturowana i wyglada jak cien.
- absolutnie nie dawac w grze opcji New Game. Najlepiej zagrac w zwykla wersje (nie 3D) zapisac stan gry i dopiero wczytac ten stan pod wersja Warp3D.
- gra wymaga trybu 320x200 zeby pokazalo sie menu, a nawet 320x400 dla mapy (tylko nie pamietam czy wersja Wapr3D czy zwykla).
W trakcie rozgrywki mozna dac dowolna. W 800x600 jest praktycznie plynna przy malej ilosci objektow na ekranie

Ogolnie szkoda ze nikt nie rozwijal tej wersji bo naprawde bylo warto
[#10] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@mwb113, post #6

U mnie tak kiedyś było na 68060:

A tak PPC Voodoo3 3000 Quake2:

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2022 16:22:20 przez flops
[#11] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@flops, post #10

Gdyby Warp i Vampire działały z mostkami PCI, bo może by to fajnie chodziło w końcu. No ale nie działają...
[#12] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@_arti, post #11

najlepiej byłoby gdyby na 68060 chodziło płynnie w 4k unrealengine5, mogliby też dorzucić udaną emulację PC z windows no i jeszcze dobry emulator ps5 przynajmniej :)
[#13] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@ritzu, post #12

no co ty?, toż ps5 to staroć,

lepiej od razu PS6
[#14] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@ritzu, post #12

Nie mam aż tak kosmicznych wymagań. Mnie w Amidze wystarczyłby 060 na poziomie 400-500MHz i działające Warp3D.
4
[#15] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@_arti, post #14

...czyli Efika5200B z Radeonem 9200.
1
[#16] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@_arti, post #14

No ale po co się męczyć i wymyślać "koło na nowo".
Z PPC ten Medek pomimo ograniczeń Zorro3 całkiem dobrze sobie radzi, tym bardziej, że w przypadku Sonneta, jest częściowo wykorzystywany motyw z "szyną wewnętrzną PCI", i działa to naprawę dobrzeOK

Szkoda, że Wrap czy Vampire nie mają sterowników do Warp3D, było by ciekawe, a jeszcze ciekawiej by było gdyby np Warp zamiast ARMa miał jakieś PPC, lub ARM emulował PPC

A tu przykład poniżej, że już od X czasu może być nieźle na klasyku z PPC, mój Quake (z wspomnianym lightmaps).

Niestety moja obecna komórkowa kamera jest tragiczna (aż tak ciemno oczywiście w realu nie jest i film przycina obraz do 30FPS )
3
[#17] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #16

Bo dobrych programistów od 68k jest wincyj niż tych od PPC
[#18] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@_arti, post #17

W Ami-Świecie aktywnych programistów w ogóle jest jak na lekarstwo, ale PPC ma tą przewagę, że już jest masa rzeczy z "tłustych" lat PPC, które użytkownicy 68k chcą dostać, pod warunkiem zwiększenia mocy obliczeniowej 060@100mhz co najmniej x2 a najlepiej x4 ok, racja
Wiem, wiem te prawie 60FPSów w QuakeGL to nadal za mało dla niektórych "ortodoksów", więc będą nadal szukać swojej drogi.. i oby jej nigdy nie znaleźli bo może się okazać, że stracą sens życia
A ciągłe nowe projekty, nowe standardy CPU i GFX to rozcieńczanie i tak już bezprocentowej wódki..

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2022 10:14:40 przez BULI
[#19] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #18

Może wierzą w zasady homeopatii, zgodnie z którymi każde kolejne rozcieńczenie działa coraz mocniej? pomysł
1
[#20] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #7

Ok, przy założeniu że Ty i mwb113 chcecie grę pooglądać i udowodnić że się da uruchomić, po złapaniu myszki i próbie namierzenia przeciwnika czar pryska:). Nawet zjechanie ze wszystkiego na maksa na 060 nie daje płynności potrzebnej do komfortowego grania, gra nie jest wystarczająco responsywna. Na Blizzardzie PPC podobnie.

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2022 07:15:46 przez fazior
[#21] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #20

Jeśli tak jest u Ciebie nawet na BlizardziePPC to na 100% masz coś skopane ok, racja
[#22] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #21

Może bvision nie wyrabia:). Przeszedłem freespace, obie kilkukrotnie pod mosem na G4. Mam porównanie. Wg mnie na klasyku nie da się grać
[#23] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fscsi81, post #1

Wpisz w google coffinOS. Mozna go sobie zgrac na jakis nośnik i wyciagnac z niego duzo fajnego softu który potrzebujesz :)
[#24] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #22

Może masz bardzo duże wymagania/przyzwyczajenia co do szybkości, ale akurat Freespace na PPC wręcz fruwa, nie pamiętam już jak to było na BVision ale chyba przyzwoicie, w każdym bądź razie, na Medku i Voodoo3 naprawdę trzeba się czepiać, żeby narzekać na responsywność ok, racja

Żeby tu nie bić gołosłownie piany, możesz zrobić jakiś szybki, poglądowy filmik jak źle to u Ciebie działa na PPC i BVision?

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2022 09:29:16 przez BULI
[#25] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #24

Postaram się w weekend, ale ładne to nie będzie. Nie mam sprzętu nagrywającego, poza telefonem.
[#26] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #25

Nie wiem za bardzo co ja mam nagrać. Przy ustawieniu wszystkiego na low i tak jest wolniej niż pod mosem na powerbooku. Niby macham myszką i strzelam ale efekty tego strzelania są dużo słabsze niż na szybszych sprzętach. Nagrałem filmik na high detalach niby jakichś koszmarnych zacięć nie widać, ale nie da się w to grać.



Ostatnia aktualizacja: 27.03.2022 20:33:10 przez fazior
1
[#27] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #26

Z 15 fps jest. Nie jest źle
[#28] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@_arti, post #27

Jest źle:). Freespace wymaga idealnej płynności, a tej nie ma.
1
[#29] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@fazior, post #28

No więc, oglądając nagranie, nie wydaje się, że to problem ilości klatek chociaż oczywiście szału tu nie ma i na Voodoo3 pod Medkiem na pewno jest trochę żwawiej.

Braki płynności rozgrywki, bo to chyba najbardziej przeszkadza przy dynamicznych akcjach wynikają głównie z doczytywania danych: dźwięków i innych elementów w tle.
Wydaje mi się, że na moim Blizzardzie PPC z SCSI 2 kontrolerem na pokładzie i Voodoo3 pod Medkiem było lepiej, ale czy na pewno komfortowo dla Ciebie, szczególnie jak jesteś przyzwyczajony do bardzo płynnej rozgrywki na Morphosie i PowerBooku?

Wiem, za to, że ta gra rzeczywiście dużo doczytuje danych i dużo miesza odgrywanie dźwięków po stronie 68K, ponieważ na karcie typu Ragnarok (G3 800mhz) w Medku, pomimo mega płynnej grafiki na max detalach potrafi haczyć dźwięk (ciągły switching)

Możesz spróbować wyłączyć dźwięki w tle (Ambient Sound, zwiększyć maksymalnie bufory- szczególnie na dźwięki i poeksperymentować z ustawieniami AHI (1 chanel, niższe frame rate, paula DMA) lub zmienić na paula.device ok, racja

Aaa i jeśli wcześniej miałeś po tym systemem wersję 68k (nawet Demo), to wrato skasować ustawienia z ENVARC (pamiętam, mi to swego czasu mieszało w wersji PPC)ok, racja
Masz 060 w tym BlizzardziePPC?

BTW- Fajna obudowa OK
[#30] Re: Gry MC68060 z Voodoo 3 Warp3D

@BULI, post #29

Tu bardziej chodzi o to, że ciężko w klasykowej wersji płynnie "ciągnąć" celownikiem za celem. On co chwilę utyka, celownik w sensie. Nic to, wywalę ustawienia, bo faktycznie wcześniej był tam Freespace 68k. Tak w Blizzardzie jest 060. Dzięki, obudowa to moja własna rąbanka:). Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem