kategoria: A1200
[#1] Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad
Witam.
Mam WHDLoad v18.3.5863.
Skopiowałem wszystkie dane (Workbencha, programy i gry) z dysku HDD 3,5" na kartę CF. Z dysku HDD gry uruchamiały się przy pomocy tego WHDLoad. Z karty CF gry się nie uruchamiają. Polega to na tym, że gdy uruchamiam daną grę przez WHDLoad, to po kilku sekundach następuje powrót do Workbencha i wyskakuje mi taki komunikat:

Function 'resload_LoadFileDecrunch' has failed to decrunch data.

Zauważyłem, że gdy spojrzę na informację ikonki uruchamianej wcześniej gry, to jakoś dziwnie został dodany parametr:
PreloadSize=2704855

Każda uruchamiana kolejna gra ma podane inne wartości w tym parametrze PreloadSize. Gdy uruchamiałem gry z dysku HDD, to nie miałem takich dziwnych sytuacji.

Co jest powodem, że gry się nie uruchamiają i do ikonki danej gry jest dodawany parametr PreloadSize?
[#2] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@krzysiekp41, post #1

Z głupia frant zapytam: Jaki ustawiłeś maxtransfer dla karty CF?
1
[#3] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@krzysiekp41, post #1

PreloadSize/N
Opcja ta określa ile danych WHDLoad ma do wcześniejszego załadowania. Jest używana jedynie do wyliczenia pasku postępu podczas wczytywania danych. Jeśli zainstalowany program jest uruchamiany z poziomu Workbencha, WHDLoad sam ustawi/zaktualizuje ustawienia tej opcji w ikonce po powrocie do systemu operacyjnego (chyba, że zostanie użyty parametr NoWriteInfo. Wartość opcji PreloadSize nie jest jedynie sumą wielkości wszystkich plików.
Są dwa możliwe etapy działania opcji pokazywane różnymi kolorami paska postępu. Tylko gdy plik .slave posiada ustawioną flagę WHDLF_Examine - WHDLoad zgromadzi metadane dotyczące plików wczytywanych opcją Preload. Domyślnie kolorem pierwszego etapu jest czarny. Drugi etap jest zawsze aktywny gdy opcja Preload jest ustawiona. Domyślnym kolorem drugiego etapu jest niebieski.


To z dokumentacji...

MaxTransfer to dobry trop.
[#4] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@recedent, post #2

Mam kartę CF 8GB, jak coś.
Uruchomiłem nowszą wersję HDToolBoxa (obsługuje partycje powyżej 4GB).
Mam 3 partycje: DH0, DH1 i DH2 (File System ustawiony na PFS\03). Poniżej są następujące parametry:
Mask = 0x7FFFFFFE
MaxTransfer = 0xFFFFFF


Przy tych powyższych parametrach dość często zawiesza się Workbench podczas uruchamiania (zatrzymuje się ładowanie) albo kilka minut po uruchomieniu. Podejrzewam, że przyczyną tego jest źle ustawiony MaxTransfer. Sami oceńcie.
Pierwszą partycję bootowalną DH0 mam ustawioną tylko na 200MB (podobno trzeba ustawić poniżej 500MB), a trzecią partycję DH2 mam ustawioną na 5.5GB.

Parametry ikony HDToolBoxa są następujące:
SCSI_DEVICE_NAME=scsi.device
SCSI_MAX_ADDRESS=6
SCSI_MAX_LUN=7
XT_NAME= XT
RDBSPACE=256


Te 3 partycje formatowałem przy pomocy DOpusa. Robiłem taki test, aby przekonać się jak to wszystko działa. Przed formatem partycji DH0 zaznaczyłem 'Fast File System' oraz 'Tryb międzynarodowy' i następnie kliknąłem na przycisk "Formatuj szybko" - przy pomocy DOpusa. Po tym szybkim formacie okazało się, że partycja DH0 ma 184MB (zamiast 200MB pojawiło się 184MB, czyli 16MB w plecy). Partycja DH2 to ma grubo ponad 500MB w plecy.
Nie formatowałem jeszcze tych partycji przy pomocy PFSformat. Szkoda, że ten PFSformat nie ma ikony tak jak Format w katalogu System (w Workbenchu).
Z aminetu ściągnąłem archiwa "pfs3aio.lha" oraz "PFS3_53.lha", ale jeszcze tego nie rozpakowywałem, bo dość często Workbench mi się zawieszał. Muszę to wszystko odpalać z dyskietki.

Mam 5 pytań:
1. Czy parametr 'Mask' jest dobrze ustawiony?
2. Czy parametr 'MaxTransfer' mam zmienić na 0x1FE00?
3. Czy parametry ikony HDToolBoxa są prawidłowo zapisane?
4. Skoro PFSformat nie ma ikony, to mam z Shella formatować partycje wpisując 'df0:system/pfsformat dh0:', 'df0:system/pfsformat dh1:' oraz 'df0:system/pfsformat dh2:'?
5. Czy przy pomocy PFSformat partycja DH0 i pozostałe - nie będą miały strat na pojemności?

Będę bardzo wdzięczny za udzielenie mi odpowiedzi na 5 powyższych pytań.
[#5] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@krzysiekp41, post #4

Ustaw maxtransfer na 0x1fe00.
Co do formatowania to możesz skopiować bądź przenieść pfsformat do C i wtedy w CLI wpisujesz po prostu "pfsformat dh0:" z parametrem "q" bodajże, chodzi o szybki format.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2022 15:26:52 przez nostrum666
[#6] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@krzysiekp41, post #4

A jaki masz tam Kickstart?
Jeśli <=3.1 to nie sofrmatujesz poprawnie dużych partycji bez podmiany scsi.device.
Najpierw mała partycja na system i wgranie WB i nowego scsi.device, a potem formatowanie dużych partycji

A PFS3 nie ma jakiegoś mechanizmu odzyskiwania usuniętych plików i inie rezerwował na to kawałka partycji? Temu po formacie są mniejsze od ustawionych?

MaxTransfer ustaw jak koledzy radzili.

Ps. Witamy ponownie po banowej przerwie
[#7] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@krzysiekp41, post #4

Jeżeli te partycje są pfsaio(wersja 3.x) to automatycznie ustawiany jest MaxTransfer. Z dokumentacji:

Automatic max transfer limit is only enabled if scsi.device version is v36 or newer and older than v50.


Problem może być gdzie indziej. Maska OK. Formatowanie pod dopusem też raczej nie powinno być powodem. Format i tak robi sam filesystem. Co za program mu wyśle parametry jest nieistotne. PFSFormat pozwala ustawić parę opcji, których nie da się przy pomocy innych programów.
[#8] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@snifferman, post #6

Mam oryginalny Kickstart 3.0 (3.00 ROM 39.106)
W Startup-Sequence mam wpisane:
C:LoadModule Devs:scsi.device >NIL:
scsi.device ma wersję 46.0 (to jest wersja od Don_Adama)
Do wszystkich partycji MaxTransfer ustawię: 0x1fe00
Gdy po modyfikacji partycje będą miały standard NDOS, to w razie czego mam zrobioną pełną kopie na drugiej karcie CF w adapterze PCMCIA, więc nie martwię się o utratę danych.
Przy pomocy DOpusa po szybkim formacie każda partycja ma ok 8% mniejszą pojemność niż pokazuje HDToolBox (w DH0 zamiast 200MB pojawiło się po formacie 184MB, czyli utrata 16MB).
[#9] Re: Nie uruchamiają się gry przez WHDLoad

@ppill, post #7

Wcześniej zrobiłem w ten sposób, że odpaliłem HDToolBoxa, kliknąłem na 'Partition Drive', potem kliknąłem na 'Add/Update...' i tutaj mam aktualnie podane:
Identifier -> 0x50465303; Version -> 19.2; Size -> 59660; File System Name -> Custom File System
Wykasowałem stamtąd 'FastFileSystem' (był domyślnie dodany) i w jego miejsce dodałem 'PFS3' z katalogu L. Te powyższe parametry dotyczą załadowanego pliku PFS3. Zamiast tego PFS3, to waham się nad dodaniem pfs3_aio-handler (Size -> 69388).
Nie wiem czy dobrze zrobiłem dodając PFS3.

Czy w opcji Add/Update... mam zostawić tylko 'PFS3' czy jednak dodać tylko 'pfs3_aio-handler' ?

Bo już się trochę pogubiłem...

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 01:39:12 przez krzysiekp41

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2022 01:40:22 przez krzysiekp41
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem