[#21]
Re: Blizzard Vision i okulary shutterglass
@BULI,
post #19
Takie okulary to proste przesłony LCD które naprzemiennie zazwyczaj 60 razy na sekundę zasłaniają obraz w raz prawym okularze a innym razem w prawym aby każde oko widziało tylko przeznaczony dla niego obraz. Przesłanianie działa z połową częstotliwości ekranu, docelowo CRT tak aby każde oko widziało co 2-gą klatkę obrazu. Oczywiście w tym wypadku obraz 3d generowany jest na komputerze w postaci dwóch obrazów i trzymany w pamięci karty która po prostu wyświetla co drugą klatkę obraz z innego adresu pamięci przy zerowym obciążeniu dla karty!
Co do kabelków to ja widzę dwie opcje jak to rozwiązać mając 3 kabelki. Jeden to by była zawsze masa. A drugi i trzeci to albo można dać bezpośrednie wyprowadzenia do LCD dla lewego i prawego oka albo dać na jednym pinie napięcie a drugim jak jest napięcie to zasłania się np. lewe oko a jak nie ma to prawe. W tym drugim wypadku byłby minimalnie wyższy koszt produkcji okularów więc podejrzewam że wybrano pierwszą opcję.
Jeśli karta i okulary są sprawne a oprogramowanie dobrze skonfigurowane a dalej nie działa to są jakieś różnice w podłączeniu i/lub sygnałach. Jak tylko użyte piny to można by to przerobić łatwo a jak piny i sygnały to trochę trudniej ale też do zrobienia. Ważne by tu jeszcze oczywiście było napięcie ale podejrzewam że jest takie samo @5V. O prąd bym się nie martwił bo LCD mają dużą rezystancję. Martwiłbym się o nie robienie zwarć bo na wyjściach sygnałów do okularów mogli nie dać odpowiednio dużego rezystora. Jak dali to można sobie zwierać do woli ale mogli nie dać więc lepiej warto uważać.
Innymi słowy... okulary służą tylko aby zasłaniać oczy. W zasadzie to nie musiałyby nawet być podłączone do karty gdyby dać im akumulatorki i w jakiś sposób synchronizować z ekranem np. dać w ekranie diodę na podczerwień a w okularach fotodiodę. Tak to robili w telewizorach 3d. Telewizor po prostu zaczął błyskać do okularów i one się dosychronizowywały do telewizora.
Suma sumarum w sumie znaczy się że są jakieś standardy sygnałów ale nie nazwałbym tego różnicami w technologii obsługi obrazu 3d bo technologia i zasada działania tych okularów jest dokładnie taka sama. Zresztą aby tylko gra potrafiła na karcie wyświetlać obraz to nawet jak nie ma odpowiedniego gniazda na karcie można sobie by było zrobić samemu elektronikę do sterowania takimi okularami np. używając sygnału v-sync z VGA. W tym wypadku nie było by wiadomo która klatka jest do którego oka więc trzeba by się było wstrzelić aby obraz wyglądał ok.
BTW. Posiadana wiedza nie oznacza inteligencji. Co najwyżej pomaga inteligencji bo bez wiedzy to raz że czasami trudno jest w ogóle zająć się problemem a poza tym często trzeba wymyślić coś co można było by już wiedzieć