kategoria: A500
[#1] Radość z klasycznego turbo
Na wuj te wampiry i pistormy!!!

(koniec prowokacji)

Tak to sobie poukładałem na stole z A530Turbo, wygląda bosko. Co prawda nie wiem, co teraz będę na tym robił, ale kto by zawracał sobie tym głowę...



A żeby nie było, że czczy temat i że tylko chwalę się fotką (choć tak właśnie jest), to pomóżcie w jednym: chcę w tym edytować S:Startup-Sequence na twardzielu (bo ze startupem system ładuje pasek WB i na tym zaprzestaje), więc daję ed s:startup-sequence, ale mi wyrzuca "unable to open needed library". Jakiej biblioteki może brakować edowi?

Zawartość dysku przejęta po poprzednim właścicielu (Niemiec płakał), więc trudno powiedzieć jaką ma historię, ale versions zwraca mi: Kickstart 37.30, Workbench 45.1.
7
[#2] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

Nie lepiej zabootować WB 1.3 z dyskietki i potem jakimś filemasterem edytować?
[#3] Re: Radość z klasycznego turbo

@sunater, post #2

Też bym tak zrobił. Najlepiej podłącz hdd do jakijś dużej ami, zrób backup i wrzuć świeży OS.
[#4] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

Może np. workbench.library albo explode.library? Trzeba by sprawdzić SnoopDosem pod systemem albo na testowej dyskietce startowej (lub na pamięci Rad:

Jeśli masz samą listwę WB to mi wygląda jak wb3.1 na Romie 3.2.
[#5] Re: Radość z klasycznego turbo

@Rafał A-3000, post #4

Dzięki za wszystkie rady, jest postęp: A500 miała przełącznik kickstartów, o którym zapomniałem. Po przełączeniu na 40.63 mogłem już edytować Startup-Sequence i zakomentowanie SetPatch pomogło -- Workbench startuje jak należy. Teraz poinstaluję więcej rzeczy, ale najpierw muszę podłączyć Goteka, bo żonglowanie dyskietkami już po godzinie doprowadza mnie do szału (i to by było na tyle z chwaleniem klasyków :D).

1
[#6] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

Workbench 45.1. to nie Os 3.9 ?
[#7] Re: Radość z klasycznego turbo

@sunater, post #6

Tak, najwyraźniej poprzedni właściciel miał 3.9 na tym dysku.
[#8] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #7

Na 500ce? to tak sie da?
[#9] Re: Radość z klasycznego turbo

@sunater, post #8

A bo ja wiem? Najwyraźniej się da, stoi jak wół na ekranie :D
[#10] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #9

Piękny zestaw. Pokaż jaki tam jest blat.
[#11] Re: Radość z klasycznego turbo

@Ralpheeck, post #10

Nic specjalnego, partycje są puste, na blacie też głucho.

Po załadowaniu wyrzuca mi jeszcze taki komunikat: Cannot open "workbench.library", version 45. Unable to run "AmiDock". Potem wszystko wydaje się działać normalnie.





Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 12:06:09 przez miau

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 12:06:20 przez miau
[#12] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #11

Mam taki sam komunikat na jednym dysku gdzie mam pomieszany 3.1 z 3.5.
Szukałem już gdzie leży błąd - bo na kopii systemu na scsi2sd AmiDock działa poprawnie ale nie znalazłem rozwiązania. Widać kopia nie jest zbyt wierna, a na oryginale potem jeszcze coś namieszałem.
Zamiana bibliotek i setpatch nie pomagała. Może coś jeszcze jest potrzebne by wstał AmiDock.
1
[#13] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

Trochę workaround, ale zamiast ed, polecam to: https://aminet.net/package/text/edit/Redit
Ma niewielkie wymagania, jest znacznie wygodniejszy, wymaga kicka tylko 1.2!

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 13:26:44 przez Mir3k
1
[#14] Re: Radość z klasycznego turbo

@Mir3k, post #13

Co prawda problem już rozwiązany (ed działa), ale dobrze wiedzieć -- nie znałem tego programu. Przyjrzę się.

Choć znając siebie, ostatecznie zainstaluję tutaj vima :P
[#15] Re: Radość z klasycznego turbo

@sunater, post #8

A dlaczego miałoby się nie dać?
[#16] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

Piękna Amisia OK Brałbym
[#17] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

A gdzie ten obrazek, bo nie widzę???
[#18] Re: Radość z klasycznego turbo

@nostrum666, post #17

[#19] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

To GVP z Allegro całkiem niedawno?
[#20] Re: Radość z klasycznego turbo

@Jacques, post #19

Nie, mam je od kilku lat.
[#21] Re: Radość z klasycznego turbo

@Jacques, post #19

Minusem tych kart GVP jest obsługa dedykowanych simmów 64pin. Są trudniej dostępne. Jest tam już max czyli 8MB?
[#22] Re: Radość z klasycznego turbo

@Jacques, post #19

Kiedyś jak miałem a500, to ta dokładka GVP była moim marzeniem. Twardziel i turbo. Gapiłem się w te niemieckie katalogi domów towarowych, gdzie podobnie jak Podstawka zdjęcie, prezentowano całe zestawy z wyposażeniem i cenami jeszcze w markach niemieckich :)
Przez Ciebie Podstawek znowu mi się ten dodatek marzy :(
[#23] Re: Radość z klasycznego turbo

@Ralpheeck, post #22

Ja mam GVP Jaws II w A1200. Muszę tylko simmy zrobić, bo mam 8MB i trochę bieda
[#24] Re: Radość z klasycznego turbo

@snifferman, post #21

Tak, tam jest 8 MB.
[#25] Re: Radość z klasycznego turbo

@Ralpheeck, post #22

Tak, to bardzo ładnie wygląda i trzyma się razem. Nawet nie chcę zmieniać na SD2SCSI na razie, bo ten konkretny dysk (Seagate 4 GB) bardzo cicho pracuje. Spróbuję za to dołączyć CD-ROM SCSI, bo GVP ma z tyłu wyjście SCSI.

O ile tylko znajdę kabel, bo przecież najdziksze kable teraz znajduję oprócz tego, który mi potrzebny.

Ten który mi potrzebny znajdę wtedy, kiedy nie będzie mi potrzebny.
[#26] Re: Radość z klasycznego turbo

@miau, post #1

mam 2 sztuki ! idealne do gvp 530

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 18:53:45 przez Dorian3d

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 18:53:54 przez Dorian3d
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem