[#1] Pamięć 2MB do A500 - POMOCY!
Witam.

Jestem tu całkiem nowy i jestem amatorem w sprawach związanych z Amigą.
Jednak cały czas poznaje jej nowe możliwości.

Nie przedłużając mam następujący problem.

Niedawno zakupiłem dodatkową pamięć do A500. Pamięć montuje się standardowo pod klapką.

Jest to model firmy Micro-Luc RAM EXPANSION 1.8MB/2.0MB PP REV. 1.02 wyprodukowana 23.06.92 roku.

Na płytce jest zintegrowany zegar podtrzymywany baterią.

Kiedy zamontowałem RAM do A500, Ami wykryła zegar, jednak pokazała że mam 0.5 MB ramu. Dodatkowe 2MB są dla niej niewidoczne.

Z zauważonych przeze mnie dodatkowo rzeczy, które mogą pomóc w zlokalizowaniu usterki - grzeje się układ o oznaczeniu B9230 - GAL16v8-25LNC
Na necie wyczytałem, że jest to układ programowalny, elektronikiem nie jestem, więc nie wiem czy w tym układzie tkwi problem.
Do tego nie mogę ustawić poprawnej daty w workbenchu.

Jak poradzić sobie z takim problemem? Jakieś rady, pomysły, zaoferowanie pomocy?

Z góry dzięki.

PS. W razie potrzeby dodatkowych informacji pytajcie, zaglądam tu regularnie więc odpowiem w razie moich skromnych możliwości.
[#2] Re: Pamięć 2MB do A500 - POMOCY!

@Cathbad, post #1

co do pamieci to ciezko mi jest cos powiedziec, ale jesli chodzi o czas z workbenchu to pewnie bateryjka sie rozladowala.

[#3] Re: Pamięć 2MB do A500 - POMOCY!

@Cathbad, post #1

Z tego co pamietam tego typu rozszerzenie bylo takze wypozazone w druga plytke z elektronika, ktora sie sie wkladalo w podstawke pod jeden chip-ow na plycie glownej w A500. Bo normalnie pod klapkw wlasnie tylko 512kb mozna bylo rozszerzyc. Jesli nie masz tej plytki w swoim rozszerzeniu (nic o tym nie piszesz), to po prostu nie dziala ono prawidlowo. A jesli masz to sprawdz kabelki pomiedzy tymi plytkami. Oczywiscie sprawdz podstawke i scalaka w niej tez.



Ostatnia modyfikacja: 13.04.08 21:34
[#4] Re: Pamięć 2MB do A500 - POMOCY!

@pawel301, post #3