[#1] Grafika w demach - problem
Z moją Amigą wiecznie dziwne problemy :) Na jeden nie zwracałem długo uwagi, ale w końcu zaczął mi przeszkadzać na tyle, że postanowiłem się nim zająć.
Chodzi o zachowanie niektórych dem, a konkretnie o "kaszanienie się" grafiki. Nie będę opisywał jak to dokładnie wygląda, zobaczcie sami :)

"OceanMachine" grupy TBL: http://www.youtube.com/watch?v=1YEGpsaNzJc (od 1:20 widać artefakty)

"Option" grupy Potion: http://www.youtube.com/watch?v=dYhoPFpffb4 (od 2:00 widać jak się 3D sypie)

W OceanMachine chyba widać to najbardziej (w scenie z domkami). Potem oba dema w pewnym momencie się wieszają i tylko muzyka gra dalej.

Nie mam pojęcia od czego to zależy.

Moja Amiga to A1200 kick 3.0, BPPC 160+040/33, BVision, 96 MB RAM, OS 3.5
"Option" odpalałem z WB (1280x1024 32 bit)
"OceanMachine" odpalałem bez SS tylko z setpatch noromupdate quiet

Podaję też mój SS:
http://temp.modules.pl/ss.txt



Ostatnia modyfikacja: 15.02.2009 11:29:34
[#2] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #1

Stawiam na bledy koprocesora. 68k masz chyba krecone?

Zrob dla pewnosci test pamieci CHIP oraz FAST.



Ostatnia modyfikacja: 15.02.2009 13:00:38
[#3] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #1

jak tobie Ocean Machine dziala na MorphOS?

http://youtube.com/watch?v=DuzY7pXTQ10

[#4] Re: Grafika w demach - problem

@Phibrizzo, post #2

Phibrizzo: Wiesz, że się nie znam... powiedz mi jak :D

Skolman: Nie mam MOSa i nie chcę go mieć :)

[#5] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #4

AceMan napisał(a):

> Nie mam MOSa i nie chcę go mieć :)

> Wiesz, że się nie znam...

to wszystko tłumaczy.

[#6] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #4

Pamiec mozna przetestowac na kilka sposobow:
- programem testujacym, jest ich kilka, znalezc je mozna na Aminecie:
http://aminet.net/search?query=memtest

- zapelnic RAM: duzymi plikami mp3 lub mpg, sprobowac odtworzyc z RAMu te pliki.
Innym sposobem jest test MD5 tych plikow zapisanych na HD i w RAMie.
Jesli wyniki beda sie roznic to moznav przyjac ze pamiec bedzie uszkodzona.

Co do testu koprocesora, to trzeba by odpalic jakis program ktory z niego kozysta, najlepiej graficzny.
Np. generator fraktali.
[#7] Re: Grafika w demach - problem

@Phibrizzo, post #6

No więc uruchomiłem trzy memtesty.

http://aminet.net/util/misc/memtest.lha = przetestował Chip (bez błędów) po czym zaczął testować External Memory i wyświetlił komunikat "There are 481dfc8 bytes available"... i przez pół godziny nic się nie działo.. więc zresetowałem, nie mam tyle czasu :P

http://aminet.net/util/misc/pmemtest.lha = no errors

http://aminet.net/util/moni/MemTest.lha = już przy chipie zaczął wysypywać mnóstwo błędów

Uruchomiłem też 2 programy do fraktali: AMountains i FlashMandel. Oba oprócz fraktali tworzyły artefakty po czym się wieszały.

Diagnoza? ^^

[#8] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #7

Ok, porobiłem jeszcze testy, które zostały zaproponowane w tym wątku:
http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=1&i=53235&t=53235#reply_53248

Zrobiłem każdy test ustawiając 1.000.000 powtórzeń. Wszystko cacy. Tylko kilkukrotnie zauważyłem różnicę w piątej albo szóstej liczbie po przecinku, czyli praktycznie żadną.

Zrobiłem też testy md5 jak radził Phibrizzo. Wszystko okej.

Nie wiem zatem co dalej...



Ostatnia modyfikacja: 17.02.2009 21:16:19
[#9] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #8

Trudno wyczuc co moze byc nie tak, ale w dalszym ciagu obstawialbym ze to wina koprocesora.
Jednak jesli problemy pokazuja sie tez na sofcie dla PPC (intro grupy POTION o ktorym wspomniales)
to wygladalo by na problemy z pamiecia.
Jednak jesli testy pamieci ktore przeprowadziles niczego nie wykazaly
to postawialbym na komunikacje miedzy karta turbo a plyta glowna, styki na zlaczach itp.
[#10] Re: Grafika w demach - problem

@Phibrizzo, post #9

Mam w sumie jeszcze jedną A1200 + Bliz 040/40 w szafie. Jak będę miał wolny dzień to porobię testy na kombinacjach z tamtym sprzętem.

[#11] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #4

Skolman: Nie mam MOSa i nie chcę go mieć

BRAWO !!! ACEMAN :))) OK swoj chlop ;)

[#12] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #10

AceMan ja bym stawial na przegrzewanie sie CPU/FPU

jesli masz mala cyrkulacje powietrza walnij jakis cooler na BV i AGA

artefakty pojawiaja sie po podkreceniu/przegrzaniu ukladu

[#13] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #4

Skolman: Nie mam MOSa i nie chcę go mieć

I bardzo słusznie. Ja popieram zasadę:
"Stare maszyny - stary system, nowe maszyny - nowy system."

To napędza rozwój i dzięki temu wszystko jeszcze jakoś dycha... :) Jak nie robisz nic bardziej wymagającego na Amidze to grać w CannonFoddera i dociskać FastAta można do końca życia bawiąc się przy tym świetnie. Każdemu hobby należy się szacunek. :)



Ostatnia modyfikacja: 18.02.2009 07:35:13
[#14] Re: Grafika w demach - problem

@HOŁDYS, post #12

Hołdys: Też mi to chodziło po głowie. Osobiście nie sądzę żeby to było to. W tej drugiej Ami AGAtka się grzała i były artefakty na WB, ale nie aż takie - wczoraj sobie znów odpaliłem OceanMachine i po scenie z domkami to jest masakra. Demo się nie wiesza całkowicie tak jak myślałem, tylko każda scena po kilku klatkach się zatrzymuje, zmienia kolory, prześwituje z inną... normalnie nowe demo ;)

No ale coolery zamontuję. Nie zaszkodzi a pomóc może.

[#15] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #14

AGA się grzała... Hmmm... Zabawne, bo przecież zawsze Amigowcy się nabijali z tego, że pecety się tak grzeją. One przynajmniej mają powody żeby się grzać. :)

[#16] Re: Grafika w demach - problem

@MDW, post #15

AGA sie grzala w DBPALu .. i to bardzo .. powodowalo to przeklamanie kolorow (np w workbenchu kontury ikon i okien byly z "kolorowa poswiata")

[#17] Re: Grafika w demach - problem

@MDW, post #15

W standardowych ustawieniach Amiga się nie grzeje, ale jak próbuje się z niej wyciskać więcej mocy, to każdy układ scalony się grzeje.
PC się grzeje, często nawet w "standardowych" ustawieniach, ale te standardowe często też są już "podkręcone".
Wymontuj wszystkie karty rozszeszeń z A1200 ustaw ją jak fabryczną i spróbuj przegrzać, szanse małe.

[#18] Re: Grafika w demach - problem

@HOŁDYS, post #11

no tak lepszy Windows niz podrobiony AmigaOS. Amiga teraz to juz tylko do szafy i na amigowe spotkania.

... niestety czas kupic peceta.

[#19] Re: Grafika w demach - problem

@MDW, post #13

MDW ale przeciez tego dema nie da sie ogladac na jego 040, a pod mosem na emulacji 68k z jit chodzi jak na 060 u mnie nawet szybciej. nastepna sprawa to by bylo wiadomo czy ma z fpu problem i tez przy okazji z agatka.

[#20] Re: Grafika w demach - problem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #19

pod mosem na emulacji 68k z jit chodzi jak na 060 u mnie nawet szybciej.

a co z dzwiekiem :) ?? gwizdzesz sobie jak puszczasz to demo :P

[#21] Re: Grafika w demach - problem

@HOŁDYS, post #16

> AGA sie grzala w DBPALu .. i to bardzo ..

Dziwne rzeczy opisujesz. Jakoś tego nie zauważyłem na mojej A4000, a działałem od początku na DBPALu zanim kupiłem CV64.
[#22] Re: Grafika w demach - problem

@kmilota, post #21

nie gadam glupstw niezle stuningowalem ten tryb w monedzie :)
po kilku godzinach pracy w tym trybie mialem artefakty.

A z drugiej strony ciekawi mnie jakie masz grube okulary :P
DBLPal to killer dla oczu



Ostatnia modyfikacja: 18.02.2009 14:50:30
[#23] Re: Grafika w demach - problem

@HOŁDYS, post #20

HOŁDYS napisał(a):

> pod mosem na emulacji 68k z jit chodzi jak na 060 u mnie
> nawet szybciej.

>
> a co z dzwiekiem :) ?? gwizdzesz sobie jak puszczasz to demo
> :P
>
>

ślepy? podałem link do mojego filmu na youtube.

[#24] Re: Grafika w demach - problem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #23

No. Mogę chyba na 99% powiedzieć, że znalazłem źródło problemów :)

Wymieniłem testowo kość 32 MB na 16 MB, uruchomiłem OceanMachine... i ruszyło bez problemów! Dopiero pod koniec zaczęły pojawiać się małe artefakty. Uruchomiłem więc drugi raz podstawiając cooler od zasilacza w okolicach AGA i praktycznie zero błędów :) Option też się w ogóle nie krzaczyło (tym, że się zawiesiło pod koniec się nie przejmuję ;D).

Czyli jutro dokupuję mały coolerek na AGAtkę i jeśli wszystko będzie śmigać to problem uważam za rozwiązany :)

[#25] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #24

moźe tylko źle masz ustawiony czas dostępu pamięci w menu ppc

[#26] Re: Grafika w demach - problem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #25

Rozwiń temat proszę, bo jak już wszyscy wiemy, ja się nie znam ;)

[#27] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #26

w boot menu PPC .. zmien na 60 ns
jednak cooler na AGA zalatwi sprawe..



Ostatnia modyfikacja: 19.02.2009 13:37:53
[#28] Re: Grafika w demach - problem

@HOŁDYS, post #22

Skoro DBLPal jest killerem, to czym jest Pal Hi-Res Laced? :P

[#29] Re: Grafika w demach - problem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #3

Dlaczego ta Amiga chodzi jak odkurzacz? Może wrzuć wiatraczek w zasilaczu na 5V?

[#30] Re: Grafika w demach - problem

@AceMan, post #24

Sprawdź dokładnie łącze krawędziowe. W moim Apollo jest ono dość zużyte i czasem też mam podobne cyrki w demach.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem