[#1] Podrasowanie Amigi 500 do standardów XXI wieku
Witam wszystkich.
Amigowcem jestem od niedawna, właściwie to planuję nim być. Czasów gdy Amiga była na topie nie pamiętam w ogóle lub słabo, no ale do rzeczy...

Nabyłem niedawno na Allegro Amigę 500 będącą w bardzo dobrym stanie.
Myślałem, że pogram sobie w retro gierki z dyskietek, ale prawda o Amidze okazała się brutalniejsza od moich wyobrażeń. Chodzi bez zarzutu, ale tak sobie przeglądam to forum i przecieram oczy ze zdumienia jak potraficie podrasować swoje komputery.

No i tutaj zwracam się do was z prośbą o porady jak stuningować Amigę 500 (wersję najbardziej podstawową z podstawowych), jaki sprzęt dokupić, jak później wgrać OS 4, wszystko tak żeby później w pokoju nie było czuć swądu palonych procesorów ;)

Jeśli taki temat już jest to przepraszam za zaśmiecanie forum, ale jestem totalnie zielony albo jak teraz młodzież mówi jestem 'noobem' ...

Pozdrawiam!

[#2] Re: Podrasowanie Amigi 500 do standardów XXI wieku

@GenoKiller, post #1

OS4 na Amidze 500? Zapomnij, to wymaga karty z PowerPC (chociaż pewnie są i tacy co im się to udało).

Jeżeli chciałbyś pobawić się w tuning Amigi to polecam jednak model Amiga A1200.

[#3] Re: Podrasowanie Amigi 500 do standardów XXI wieku

@pampers, post #2

Dobrze napisane...

Jeśli natomiast nie musisz mieć wypasu systemowego no to modowanie takiej 500 jest w zasięgu ręki. A każdy taki mod będzie "widoczny" w grach i ich szybkości działania ( a to cieszy szeroki uśmiech )

[#4] Re: Podrasowanie Amigi 500 do standardów XXI wieku

@GenoKiller, post #1

jaki sprzęt dokupić, jak później wgrać OS 4

Ciężkie zadanie ale wykonalne :) . Trza by było przerzucić A500 do budy Tower ze slotami ZorroII (np.Mikronik), do tego dokupić za ciężką kasę kartę turbo Blizzard 2060 i praktycznie nie do zdobycia deweloperską kartę PowerUP z prockiem PowerPC. Na koniec zostaje zakup karty graficznej i systemu , ale to szczegół :)

[#5] Re: Podrasowanie Amigi 500 do standardów XXI wieku