[#1] Blender
Jak podaje http://www.exec.pl/ Blender na Amiga Os 4 już jest:
http://www.amigans.net/modules/myalbum/photo.php?lid=117
Czyli Amiga Os 4 goni MOS.
Chyba wreszcie zrobili tak jak trzeba OpenGL
[#2] Re: Blender

@norbert741, post #1

Niech goni - i dobrze....

[#3] Re: Blender

@norbert741, post #1

Warto wszakże zauważyć, że to są raptem dwa linki do obrazków - żadnego newsa na amigans.net na ten temat nie ma. A tak na marginesie, czołowi przedstawiciele AmigaOS 4 w Polsce twierdzą, że to MOS musi gonić AmigaOS 4 .



Ostatnia modyfikacja: 29.06.07 20:16
[#4] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #3

Kraszan taka stronniczość Twoich wypowiedzi -jaką można odczuć- nie przystoi moderatorowi... wiecej wiader zimnej wody zalecane :D

[#5] Re: Blender

@Hugen, post #4

W tym dziale forum nie moderuję - więc o co chodzi?

[#6] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #5

I tylko ten fakt działa na twoją korzyść... :D

[#7] Re: Blender

@norbert741, post #1

Blender rzeczywiście wykożystuje OpenGL ale tylko jego funkcje 2D do wyświetlania interfejsu, jego przeskalowywania i do wyświetlania wyrenderowanych obrazków. OpenGL natomiast nie nadaje się do renderowania scen 3D w Blenderze bo do tego potrzebny jest softwareowy renderer który wykozystuje tak zwany ray tracing - zupełnie inna kategoria niż OpenGL - dlatego software'owa implementacja OpenGL w Amiga OS4 zupełnie do tego celu wystarczy przy procesorze 500 MHz i więcej.



Ostatnia modyfikacja: 29.06.07 21:34
[#8] Re: Blender

@gnugpl, post #7

Hehehe, sam to wymyśliłeś, czy też "ktoś Cię wprowadził w błąd"? Bo właśnie sceny w modelerze są wspomagane akceleracją 3D (chociaż być może nie pod AmigaOS 4...) - to renderer jedzie programowo, bo tam akceleratory są za mało dokładne... A przy okazji - zrób w modelerze scenę zawierającą z tysiąc ścianek, włącz teksturowany i oświetlony widok w modelerze i popatrz jak to software-owe OpenGL na 500 MHz wystarczy .



Ostatnia modyfikacja: 29.06.07 21:41
[#9] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #8

No dobra, wireframe mode, same punkty, albo modele bez oświetlenia rzeczywiście mogłyby być wspomagane przez OpenGL w trybie 3D ale ray tracing musi być robiony programowo nie dlatego, że OpenGl jest za mało dokładny tylko, że pewnych efektów wcale nie mógłby wykonać ze względu na brak pewnych efektów np. przejście światła przez soczewkę czy odbicie modelu 3D od gładkiej powierzchni np. maski samochodu etc.
[#10] Re: Blender

@gnugpl, post #9

Zgoda, ale raytracing jest tylko przy renderowaniu do gotowego obrazka. Nie wiem, czy widziałeś Blendera (chyba nie, wnosząc po tym, co piszesz), ale on ma teksturowany i oświetlany podgląd sceny w modelerze (oczywiście jest i wireframe, jak trzeba). Tam właśnie jest wykorzystywana sprzętowa akceleracja 3D.

[#11] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #10

Spoko, obejrzałem tutorial do Blendera i trochę się z tym bawiłem i rzeczywiście nawet jak w podglądzie sceny tekstury są oświetlone to naprawdę jest to tylko uproszczony wygląd sceny, np. cienie będą znacznie uproszczone (miejsca na które padają, ich kształt etc.).
[#12] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #10

I nie kłócę się że jest to akcelerowane sprzętowo.
[#13] Re: Blender

@gnugpl, post #11

Pewnie, że są uproszczone, ale nie opowiadaj bajek, że software-owa implementacja OpenGL sobie z tym poradzi na procku 500 MHz - jak zrobisz scenę z 3 sześcianów, to może... Przecież podgląd w modelerze działa w czasie rzeczywistym (przynajmniej u mnie pod MorphOS-em z G4 1,0 GHz i Radeonem 9200SE).

[#14] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #13

Dobra miałeś rację że jest alceleracja sprzętowa.

Poza tym widziałem Elephant Dream ale mi się nie podobał - pokazuje jednak mozliwości programu - a wiesz jak ten film został renderowany: "renderman plant" - wiesz co to jest - to nie mów od razu że ktoś nie ma pojęcia jakbyś sam był profesjonalnym grafikiem 3D - nie trzeba od razu wyjeżdzać z takim kalibrem wypowiedzi.
[#15] Re: Blender

@gnugpl, post #14

Ja nie jestem profesjonalnym grafikiem 3D, ot robię sobie w Blenderze ikonki do programów. Twój problem polega na tym, że z wielką pewnościa siebie sadzisz bzdury na tematy, o których nie masz pojęcia. Proponuję - najpierw obadaj temat, a potem się wypowiadaj, będzie się lepiej dyskutowało.

[#16] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #15

Nie widzisz istoty mojej wypowiedzi - na forum pojawiły się gosy ludzi, którzy uważają, że OS4 widocznie doczekał się dobrej implementacji OpenGL skoro pojawił się Blender pod niego - ja usiłuję powiedzieć, że Blender możnaby używać nawet jeśli byłaby tylko softwarowa implementacj OpenGL skoro np. Pixel3D był wyłącznie softwareowy czy Lightwave na amigę a gotowe sceny i tak są zawsze renderowane software'owo przy pomocy POV raytracing.
[#17] Re: Blender

@gnugpl, post #16

Tu się zgodzę, co więcej podejrzewam, że w implementacji OpenGL w AmigaOS 4 nic się nie zmieniło. Czas pokaże jak zwykle...

[#18] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #17

jak się nie zmieniło, dużo się zmienilo
byla legalna...


... a teraz nie jest :D

[#19] Re: Blender

@Grzegorz Kraszewski, post #17

Biorąc pod uwagę, że to tylko teaser zrobiony przez jednego z
Friedenów, to równie dobrze może korzystać już z nowego(nowszego?)
GL... Tym bardziej, że ten systemowy Python (IIRC)nie trafił do
finala, nie? A, może się myle, ale chyba innego Pythona niebyło, bo
wszyscy AOS-owi developerzy założyli że to niepotrzebne dublowanie
wysiłków(a przynajmniej w ten deseń, wypowiedzi się pojawiały na
AW.NET przy omawianiu następnego bounty)...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem