[#1] Blood
Co prawda nie ma jeszcze Blood w natywnej wersji dla AmigaOS 4. Jednak pokusiłem się o o recenzję tej znakomitej gry. Zwłaszcza że w wersje dla klasyka z PPC gra się świetnie na Amidze One. Rzekłbym że prawdopodobnie najlepiej, a na pewno najszybciej. Zatem zapraszam do lektury.
3
[#2] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Babol jest, Tchernobog a nie jakiś Thornabog. Jako ciekawostkę dodam że jest on oparty na słowiańskim Czarnobogu.
[#3] Re: Blood

@Solo Kazuki, post #2

Czytam teksty i oglądam jego filmy. Niestety Mufa robi bardzo dużo błędów.

Długo się śmiałem z tego babola:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YwLPSllMlSY&t=2s[/youtube]
Polecam fragmenty:
15:45
19:40
[#4] Re: Blood

@Solo Kazuki, post #2

Ok, dzięki poprawiłem.
[#5] Re: Blood

@Wankowicz, post #3

Jak mówi stare mądre powiedzenie, błędów nie robi tylko ten kto nic nie robi. Co nawiasem mówiąc sam udowadniasz nie potrafiąc dobrze podlinkować filmu z YT. Moje teksty mają podwójny system korekty, czyli to czego sam nie wyłapię, jest po kilku dniach wyłapywane przez Leona i już po publikacji poprawiane. Zatem tekst o Blood prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie jak większość innych tekstów lekko skorygowany, o jakieś ewentualne literówki, przecinki, braki pogrubienia ktorejś z liter itp.

Co do filmów, to rzecz jasna ich nie poprawiam, zazwyczaj większość materiału jest nagrywana na żywo, w 70% - 80% bez scenariusza czytanego z kartki, więc jeśli zawodowi dziennikaże w stacjach TV w programach na żywo potrafią zrobić jakiegoś babola z którego potem śmieje się cała Polska, to z pewnością taki amator jak ja również może go zrobić. Poza tym cóż śmiech to zdrowie, więc chyba dobrze że moje filmy Cię bawią.

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2021 10:36:47 przez MUFA-amigaone-pl
3
[#6] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #5

Dobra, treściwa recka OK
U mnie na emulowanym klasyku (nBloodWOSforOS4.lha, ~734MB ramu, VooDoo3) szpil się uruchamia, ale potrafi się zwiesić wywalając całe WinUAE w kosmos.
Ustawiałeś jakiś stos, u mnie jest 100000.
[#7] Re: Blood

@waldiamiga, post #6

Stosu nie zmieniałem, domyślnie było 200000 i jako że gra działa wzorowo, nie czułem potrzeby zmieniania tego. Blood w rozdziałce 1024x768 połyka około 8MB pamięci graficznej, więc nie sądzę że by było to jakimś obciążeniem dla Voodoo, ktróy zdaje się miał 16MB VRAMu. Szczerze to nie wiem ile pamięci graficznej można przypisac w tym emulatorze, bo korzystam z niego średnio ze dwa razy na pięć lat, ale nie sądze by pamieć graficzna była problemem. Zdaje się że ta gra istnieje w wersji dla MOSa, więc skoro chcesz pograć w tę grę na swojej ulubionej platformie chyba nie musisz się męczyć z emulatorem na PC?
[#8] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #7

Zdaje się że ta gra istnieje w wersji dla MOSa, więc skoro chcesz pograć w tę grę na swojej ulubionej platformie chyba nie musisz się męczyć z emulatorem na PC?

Oczywiście że istnieje, baa... jest natywna i na razie tylko Software Render, ale liczę że podobnie jak w przypadku Shadow Warrior będzie obsługa OpenGL.
Po prostu chciałem odpalić tego szpila pod AmigaOS4.x i tyle.
[#9] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Nawet fajna recenzja, ale mam zarzut co do tendencyjności informacji na temat działania Blood na klasyku z PPC.
Napisałeś o tym, że słabo działa nawet na 300mhz PPC w 640x480 za to działa genialnie na Xone-X1000 (2,0 GHz)!
O słabym działaniu na BlizardziePPC pisał kolega Faziora, czy ma tam 300mhz czy tylko 160mhz, to mało istotne bo jak wiedzą użytkownicy Blizzardów PPC ma to bardzo małe przełożenie na faktyczną efektywność aplikacji. Co innego W Cyberstormach, tam te MHZ się przekładają na bardziej wymierne korzyści.
Dlaczego zarzucam Ci tendencyjność, ponieważ wspomniany przez ciebie autor portu pod WOS Hadeon twórca również "sonnet.library", pisał to pod karty kompatybilne z sonnet.library i tutaj już na PPC 450Mhz osiągał ponad 50FPSów w 800x600- dziwne, że akurat do tej bardziej powszechnej informacji nie udało Ci się dotrzeć.
Więc jeśli chcesz pokazać rzetelny obraz działania Blood na klasyku PPC, warto podać pełną informację ok, racja
[#10] Re: Blood

@BULI, post #9

Na karcie V1200 (85mhz?) w 320x200 działa super szybko,
Na 640x400 przy zmniejszonej ramce obrazu można grać..
Shadow Warrior to samo, chyba nawet szybciej
[#11] Re: Blood

@BULI, post #9

Dziękuję za konstruktywne uwagi. Jako były posiadacz Blizzarda PPC 266MHz, którego sobie przetaktowałem z 200MHz, nie do końca zgadzam się że to nie ma odczuwalnego przełożenia., aczkolwiek nie mam zamiaru polemizować z tym że na Cyberstormach to przełożenie jest lepsze bo Amigi 4000 nigdy nie miałem i nie porównywałem. Oczywiście iinfrmacja o Sonnetach mi nie umknęła. Natomiast użyłem być może niezbyt fortunnego określenia "domyślini" odbiorcy, mając bardziej na myśli największą grupę odbiorców WOSowej wersji gry. Po prostu myślę że wśród amigowców z klasycznymi konfiguracjami z PPC, nadal miażdżącą większość stanowią posiadacze Blizzardów, dużo mniej Cyberstormów, a Sonnety, tak patrząc choćby po Polsce to posiada chyba tylko kilka osób. Oczywiście może to wrażenie jest błędne. No ale ok, poprawię dzisiaj lub jutro reckę o jedno zdanie wspominając też o prędkości działania na Sonnetach.
[#12] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #11

No ale ok, poprawię dzisiaj lub jutro reckę o jedno zdanie wspominając też o prędkości działania na Sonnetach.

No i super OK
[#13] Re: Blood

@BULI, post #9

Kolega faziora ma 603e gonione na 330 megahercoli, znaczy najszybsze z możliwych:).
[#14] Re: Blood

@BULI, post #12

No więc przeredagowałem trochę fragment, który pierwotnie brzmiał tak:

"O ile domyślni odbiorcy wersji WOS, czyli posiadacze Amig klasycznych z PPC narzekają, że nawet przy "turbinach" taktowanych 300MHz produkcja w rozdzielczości 640x480 jest niegrywalna, a całość działa tylko nieznacznie szybciej od kompilacji dla 68k, to posiadacze Amigi One mają tutaj pełen komfort. Na mojej A1-X1000, gra wręcz fruwa w zaproponowanej domyślnie przez Hadeona rozdzielczości 1024x768, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by tę rozdzielczość jeszcze zwiększyć, choć nie wiem, czy w przypadku gier, które nie są w 100% zbudowane na obiektach 3D ma to jakiś sens."

W taki sposób że z jednej strony nie zmienia to sensu mojego pierwotnego przekazu, a z drugiej strony docenia też zalety wcześniej pomijanego Seonneta, informując o cełkiem niezłych osiągach jakie można w tym wypadku uzyskać w opisywanej grze.

"Wśród dominującej grupy użytkowników wersji WOS, czyli posiadaczy Amig klasycznych z kartami PPC produkcji Phase 5 słychać narzekania, że nawet przy "turbinach" taktowanych 300MHz produkcja w rozdzielczości 640×480 jest niegrywalna, a całość działa tylko nieznacznie szybciej od kompilacji dla 68k. Wydaje się, że komfortowa gra zaczyna się dopiero na poziomie procesorów z serii G3. Świadczą o tym relacje posiadaczy Amig z kartami Sonnet, sam Hadeon uzyskiwał zadowalające 50fps w rozdzielczości 800x600, już przy procesorze taktowanym 450MHz. Rzecz jasna im mocniejsza konfiguracja, tym lepiej, zatem użytkownicy Amigi One mają największe powody do satysfakcji. Na mojej A1-X1000, gra wręcz fruwa w zaproponowanej domyślnie przez autora portu rozdzielczości 1024×768, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by tę rozdzielczość jeszcze zwiększyć, choć nie wiem, czy w przypadku gier, które nie są w 100% zbudowane na obiektach 3D ma to jakiś sens".
[#15] Re: Blood

@fazior, post #13

Tak Faziorku, wiesz teoretycznie to i można i nawet deko więcej MHZ upchnąć do BlizzardaPPC, ale sama konstrukcja karty BlizzardPPC mocno ogranicza wydajność co czuć w grach gdzie masz stosunkowo "niewielki" przyrost prędkość porównując Blizzarda 175Mhz i 330Mhz ok, racja
Na Cyberstormach zmiana zegara procka daje adekwatną różnicę w grach, co nie zmienia faktu, że nawet najsłabszy BlizzardPPC w stosunku do nawet 100mhz 68060 w "normalnie" napisanej aplikacji robi sporą różnicę ok, racja
[#16] Re: Blood

@MUFA-amigaone-pl, post #14

Ogólnie jest znacznie lepiej, ale ja lubię całą prawdę, więc jeśli jednak wchodzisz w temat porównań wydajnościowych
przy "turbinach" taktowanych 300MHz

warto zaznaczyć, że chodzi o 300mhz w A1200 (BlizzardPPC)
bo 300mhz w CyberstormiePPC to zupełnie inna liga (jest o wiele bardziej wydajne)ok, racja
w rozdzielczości 640×480 jest niegrywalna, a całość działa tylko nieznacznie szybciej od kompilacji dla 68k..

Niby prawda, ale cała prawda będzie jeśli odniesiemy się również do rozdzielczości podstawowej 320x240.

Na filmiku Doriana widać, że na Warpie 105mhz i jego szybkiej karcie GFX jest jakieś 15-27klatek (jeśli dobrze policzyłem).
Zaś na 330mhz w BlizzardziePPC, według Faziora jest:
35-40 fpsów niestety w 320x240.

Czyli na "turbinie" 300mhz jest ogólnie znacznie szybciej niż na 68kok, racja

No a reszta jest gitara OK
1
[#17] Re: Blood

@BULI, post #16

Jak dobrze pamiętam to ponad 20 lat temu grałem na Pentium 75Mhz, ale ile to było klatek to kto wtedy na to patrzył. Ważne że działało. Grafa to może S3 Trio była. Późniejszy dawca 1MB Chip do A600 piggyback.
Kupiłem na Steamie Fresh Supply, to z pół niedzieli nie wiadomo kiedy zleciało:).
Tak drogą sentymentu do tej gry. Mieści się w moim top 10 gier wszechczasów.
2
[#18] Re: Blood

@ryshard, post #17

Ładnie poproszę
Mógłby mi ktoś podesłać całą działającą paczkę z grą.
Na mail lub udostępnić
irak80@op.pl
[#19] Re: Blood

@mwb113, post #18

Postaram się jutro jak wrócę do siebie. Przypomnij się na PRV
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem