[#1] Doom 3 - wersja rozwojowa
Być może nie każdy śledzi wątek na forum.amigaone.pl więc postanowiłem dać info że Huno po opublikowaniu pierwszej bety w lipcu, nie zasypuje gruszek w popiele i cały czas pracuje nad dalszymi usprawnieniami i optymalizacjami. Niedawno wyszła beta 4. Poniżej film prezentujący działanie na moim komputerze. Ponieważ większość wcześniejszych materiałów prezentowała sam początek gry, dla odmiany prezentuję poziom szósty.

5
[#2] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #1

W dalszym ciągu trwają prace nad optymalizacją kodu aby tryb arb2 był w pełni grywalny z wszystkimi maksymalnymi ustawieniami.
HunoPPC Rulez !

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2022 21:01:32 przez Amig_OS
1
[#3] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Wygląda świetnie OK
2
[#4] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #2

W dalszym ciągu trwają prace nad optymalizacją kodu aby tryb arb2 był w pełni grywalny z wszystkimi maksymalnymi ustawieniami.

Mam pytanie - dlaczego z maksymalnymi?

Nie lepiej, żeby gra działała w 50 FPS ze średnimi ustawieniami?

Na PC normalką jest, że wybieramy średnie ustawienia. Gra wygląda i działa wtedy OK.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2022 23:17:08 przez Hexmage960
[#5] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #4

Na Xbox original Doom3 działa w 30 klatkach i gameplay
prezentuje bardzo wysoki poziom.
Doom3 to niezła gra i w przypadku braku na
AmigachNG Superfroga to właśnie nim będą
musieli się nekstgenowcy zadowolić szeroki uśmiech
[#6] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #4

Bo to jest cholernie stara gra i na sprzęcie Mufy powinna wywijać koziołki w full detalach.
2
[#7] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Amiga NG w końcu będzie miała jakiegoś mocnego na swoim podwórku szpila. Szkoda, że gra ma już 18 lat
[#8] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@fazior, post #6

Wiek gry nie ma tutaj znaczenia.

Ja na moim sprzęcie PC wtedy nie mogłem ustawić max. detali. Grałem na średnich oczywiście z shaderami. Grę skończyłem.

Doom 3, StarCraft 2 na średnich lub wysokich ustawieniach to rzecz normalna. Po co siłować się na maksymalne? Ja wolałbym grać w 50 FPS.
1
[#9] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #8

Doom3 wcale tak małych wymagań nie ma. Na komputerach z 2004/2005
zwykle mocno "chrupał".
Potem pojawiła się wersja BFG z kilkoma poprawkami i wymagania
poszybowały w górę.
[#10] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@fazior, post #6

Stara to jest na PC i ma się to nijak do warunków amigowych.



Ostatnia aktualizacja: 24.10.2022 09:25:38 przez Amig_OS
1
[#11] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@mmarcin2741, post #9

Tu trochę technicznych informacji o D3 BFG:

--- Copy & Paste ---

https://twojepc.pl/artykuly.php?id=recenzja_doom_3_bfg_edition&strona=3

Niestety, edycja BFG nie przyniosła podobnej poprawy grafiki. Ba, grafika nie została poprawiona wcale. Tekstury pozostały te same, jedynie troszeczkę zmieniono wygląd niektórych postaci (np. zabierając Swanowi przyciemniane okulary).

Poza lepszą widocznością, jedną z pierwszych rzeczy, które zobaczymy, a raczej poczujemy, jest prędkość poruszania się naszej wirtualnej postaci. Jest ona dużo szybsza i bliższa bardziej klasycznym strzelaninom FPS.

Technikalia: silnik został wzbogacony o kilka elementów z nowszej wersji, id Tech 5. Zmieniony został renderer (element silnika zajmujący się finalnym procesem rysowania grafiki na ekranie), dzięki któremu uzyskano większą jasność oświetlenia wraz z delikatnym efektem bloom, system dźwięku, kod sieciowy oraz kod odpowiedzialny za obsługę kontrolerów.

Aby przyspieszyć ładowanie gry i zmniejszyć użycie zasobów na konsolach, postanowiono skorzystać z rozwiązania z id Tech 5 polegającego na tym, że dane gry są przechowywane w postaci binarnej. Oryginalnie, każdy element gry - skrypty, a także same mapy - były plikami tekstowymi, spakowanymi w formacie ZIP. Teraz mamy do czynienia z plikami o rozszerzeniu .resources. Ostatecznie okazało się, że pliki te można łatwo rozpakować poleceniem w konsoli gry - naszym oczom ukazują się wszystkie skrypty w niezmienionej, tekstowej formie. Binarne są tylko mapy oraz modele 3D.

--- End ---
[#12] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@WojoS, post #7

Może byłoby coś nowszego ale firmy nie są teraz skore do udostępniania źródeł swoich gier :(
Cała nadzieja dalej w ID Software .
[#13] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #4

HunoPPC jest perfekcjonistą i chce maksymalnie wykorzystać możliwości swojego produktu i przy okazji widzimy jak działają karty graficzne Polaris - RX560,570,580 z najnowszymi sterownikami Warp3DNova.
1
[#14] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #8

W chwili obecnej gra na średnich detalach w trybie arb2 jest bardzo przyjemna.
[#15] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #14

To dobrze, na taką odpowiedź czekałem.
[#16] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Hexmage960, post #15

No nie wiem, ja tego nie potwierdzam. Generalnie przy specyfice tego portu oraz naszych sterowników nie opłaca się zmniejszać detali czy rozdzielczości, gdyż w przeciwieństwie do Doom 3 uruchamianego na starych pecetach nie daje to żadnych korzyści. Być może na etapie dalszego rozwoju naszego portu to się zmieni. Na razie jedyną opcją, której wyłączenie cokolwiek daje (przyspieszenie na poziomie 15%), jest wyłączenie cieni. No i ten film jest na takich właśnie ustawieniach, czyli Shadow off, a poza tym cała reszta włączona, detale high i rozdziałka FullHD.
[#17] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #16

Mufa, jeśli dasz radę to prosimy o filmik z Update5, który niebawem zagości u betatesterów.
HunoPPC nie posiada grabbera a jego filmy z telefonu są słabej jakości.

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2022 17:18:16 przez Amig_OS
[#18] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #17

Mufa, jeśli dasz radę to prosimy o filmik z Update5, który niebawem zagości u betatesterów.
HunoPPC nie posiada grabbera a jego filmy z telefonu są słabej jakości.


Oczywiście. Podtrzymuję wszystko to co deklarowałem w naszej korespondencji mailowej.
[#19] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #18

Jaki posiadasz grabber ?
[#20] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #19

Zobacz w recenzji na moim blogu, bo nie pamiętam teraz marki a nie ma mnie w domu. To na pewno nie jest najlepszy grabber z możliwych (np. nie nagra Ci ściągania ekranów, a niektórzy amigowcy na swoich grabberach takie rzeczy nagrywają) no ale jakoś od kilku lat mi się sprawdza.
[#21] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #20

Kas1e też robi dobre filmy na swoim grabberze:

[#22] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #21

No on ma lepszy. Działa ściąganie ekranów i chyba nie zatrzymuje nagrania przy zmianie rozdzielczości, co jest ułomnością mojego. Zatem jeśli byś chciał coś takiego kupić, to radzę zapytać jego co on ma, niż wzorować się na mnie.
[#23] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #22

Problem jest taki, że nigdy mi nie odpisał na żadenego majla. Raz wspomniał na AWN, że mu pomogłem przy X1000. Nie wiem co o tym sądzić.
[#24] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Gwiazdka już niedługo.

Doom 3 nie jest już najbardziej zaawansowaną technicznie grą dla AmigaOS 4. Wskoczyliśmy na kolejny wyższy level.

I to ponoć nie ostatnie słowo HunoPPC.

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2022 22:23:22 przez Amig_OS
1
[#25] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #24

Na razie zagadka
[#26] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@BULI, post #25

Raczej niespodzianka pod choinkę :)
1
[#27] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #26

Przypomniał mi się taki dowcip:
Oto trzy przyjaciółki dzielą się łóżkowymi doświadczeniami ze swoimi facetami. Pierwsza - "Mój mąż, mechanik samochodowy, gdy wraca wieczorem usmarowany olejem silnikowym, rozbiera mnie mnie w biegu, rzuca na łóżko i rozpoczyna dziki seks, jest cudownie, jak za pierwszym razem",
druga - "Mój, wykładowca na uniwersytecie, po wykładach, wieczorem zapala świece, otwiera czerwone wino, rozrzuca płatki róż i kochamy się długo, wspaniale i namiętnie".
Na to trzecia - "Mój mąż, informatyk, siada wieczorem na brzegu łóżka, patrzy mi namiętnie w oczy, głaszcze po kolanie, i godzinami opowiada, jak to będzie cudownie gdy już zacznie... po czym zasypia".
10
[#28] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@BULI, post #25

Na razie to nie ma ani zagadki ani dooma 3
1
[#29] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@Amig_OS, post #24

Unreal Engine 4 lub 5, co innego może być bardziej zaawansowanego technicznie open source?
[#30] Re: Doom 3 - wersja rozwojowa

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #29




Ostatnia aktualizacja: 05.11.2022 01:00:38 przez fazior
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem