[#11]
Re: Doom 3 - wersja rozwojowa
@mmarcin2741,
post #9
Tu trochę technicznych informacji o D3 BFG:
--- Copy & Paste ---
https://twojepc.pl/artykuly.php?id=recenzja_doom_3_bfg_edition&strona=3
Niestety, edycja BFG nie przyniosła podobnej poprawy grafiki. Ba, grafika nie została poprawiona wcale. Tekstury pozostały te same, jedynie troszeczkę zmieniono wygląd niektórych postaci (np. zabierając Swanowi przyciemniane okulary).
Poza lepszą widocznością, jedną z pierwszych rzeczy, które zobaczymy, a raczej poczujemy, jest prędkość poruszania się naszej wirtualnej postaci. Jest ona dużo szybsza i bliższa bardziej klasycznym strzelaninom FPS.
Technikalia: silnik został wzbogacony o kilka elementów z nowszej wersji, id Tech 5. Zmieniony został renderer (element silnika zajmujący się finalnym procesem rysowania grafiki na ekranie), dzięki któremu uzyskano większą jasność oświetlenia wraz z delikatnym efektem bloom, system dźwięku, kod sieciowy oraz kod odpowiedzialny za obsługę kontrolerów.
Aby przyspieszyć ładowanie gry i zmniejszyć użycie zasobów na konsolach, postanowiono skorzystać z rozwiązania z id Tech 5 polegającego na tym, że dane gry są przechowywane w postaci binarnej. Oryginalnie, każdy element gry - skrypty, a także same mapy - były plikami tekstowymi, spakowanymi w formacie ZIP. Teraz mamy do czynienia z plikami o rozszerzeniu .resources. Ostatecznie okazało się, że pliki te można łatwo rozpakować poleceniem w konsoli gry - naszym oczom ukazują się wszystkie skrypty w niezmienionej, tekstowej formie. Binarne są tylko mapy oraz modele 3D.
--- End ---