[#1] Payback natywnie
Najlepsza rdzennie amigowa gra jaka została stworzona dla AmigaOS 3 w XXI wieku, czyli Payback, została zaktualizowana pod kątem natywnej kompilacji dla AmigaOS 4. Gra działa w oparciu o klasyczny Warp 3D, więc mogą się nią cieszyć rownież posiadacze starszych maszyn, takich jak AmigaOne XE czy Pegasos. Wśród nowości znajdziemy nowe rozbudowane narzędzie konfiguracyjne. Poza tym aktualizacja wykorzystuje nowy instalator (instalation utility) w standardzie AmigaOS 4.

Aktualizacja eliminuje wszystkie bolączki, jakie narastały w przypadku odsłony 68k lub WOS, wraz z rozwojem systemu AmigaOS 4. Zatem działa tryb akceleracji 3D, działa dźwięk (bez potrzeby korzystania z wspomagaczy typu NallePuh), działają tracki audio (przez DiskImage.device), działa joystick. Słowem działa wszystko tak jak to działało na mojej A1200 20 lat temu, tylko że szybciej (chociaż w zasadzie WOSowa wersja pod Blizzardem PPC, też działała szybko). Aktualizację pobierzemy z serwera OS4Depot i do pracy wymaga oryginalnej wersji gry dla Amigi klasycznej.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 19:43:54 przez mailman
3
[#2] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Super gra jest rewelacyjna mam oryginał to podstawa.
2
[#3] Re: Pyback natywnie

@Dorian3d, post #2

A ja miałem pirata. I też była podstawa.
1
[#4] Re: Pyback natywnie

@aMifan, post #3

Ja miałem pirata, ale później kupiłem oryginał.
[#5] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Tak świetna giercaOK
Ostatnio odpaliłem sobie na PSX GTA jedynkę, bo zawsze mi się wydawało, że PayBack to taki GTA 1 (bez sprzecznie czerpie z niego pomysł/idee), ale to nieprawda- PayBack jest dużo lepszy niż GTA 1 ok, racjaOK
Przydała by się taka aktualizacja dla WOS, żeby można było puścić dźwięk przez AHI ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 09:19:17 przez BULI
[#6] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Można polemizować, czy Payback jest najlepszą rdzennie amigową grą stworzoną dla AmigaOS 3 w XXI wieku.

W tamtych latach wyszło tez kilka innych gier.
- Code-name Hell Squad - z tego co pamiętam grałem w wersję demonstracyjną,
- Foundation: Gold - mam oryginał na płytce,
- Tales from Heaven - z tego co pamiętam widziałem wersję demo,
- CrossFire II.

Pod koniec XX wieku mieliśmy też parę fantastycznych gier jak Genetic Species, czy Alien Breed 3D II: The Killing Grounds, o których warto wspomnieć.

Generalnie w 2002 roku po zamknięciu Amiga Computer Studio, czy Amiga Format rdzennych amigowych gier powstało dosyć niewiele.

Poza tym gratuluję możliwości zagrania bezproblemowo w Payback pod Amiga OS 4 oraz duże brawa dla Kas1e.

Wersję demo Paybacka chyba widziałem w akcji, choć kartę BlizzardPPC + BVision miałem dopiero w roku 2007.

Dziś pewnie mógłbym zagrać na Sam440ep i Amiga OS 4, gdybym miał oryginał tej gry.

Sam wróciłem do mojej Amigi 1200 z 030/060 i karty graficznej AGA, bo zauważyłem, że ta platforma jest najbardziej niedoceniona i najmniej jest gier. A tytuły z platformy SVGA mogłyby na niej śmigać.

Poza tym mogę używać Deluxe Paint V i wielu wielu innych programów ze składanek CD.

@Michał Żukowski

Ja żałuję, że wtedy kupowałem wersje pirackie gier nawet po roku 1998, kiedy ważyły się losy Amigi. Nie wiedziałem wtedy nawet gdzie nabyć oryginały. Dziś staram się naprawić te moje błędy z przeszłości kupując oryginalne wydania.
[#7] Re: Pyback natywnie

@Hexmage960, post #6

Polemizować mozesz, chcilbym jednak zauwayć że wszysttkie te gry pza Cross Fire II, wyszły w 2000r, a więc jeszcze w XX wieku. Chciabym też zauwayć jeszcze jedną rzecz stanowicą o klasie Paybacka. Mianowicie była to jedyna w ostatnich 25 latach pozycja, która zrodzia się na Amidze a potem zrobiła karierę na wiodcych platformach. Jak wiesz w 99,9% przypadków jest dokadnie odwrotnie, czyli to Amiga importuje porty stworzone wcześniej dla innych platform.
1
[#8] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #7

jedyna w ostatnich 25 latach pozycja, która zrodzia się na Amidze a potem zrobiła karierę na wiodcych platformach


A co z Bridge Strike?
No a w "światku NG" był jeszcze Fortis.
[#9] Re: Pyback natywnie

@recedent, post #8

Dodałbym do tego grę Worms DC. To właśnie na Amidze ta gra się zrodziła (w roku 1997), a później powstały sequele dla PC.

Ale faktycznie, Payback jest grą wysokiej klasy - przyznam nie śledziłem jej dalszych losów i nie miałem pojęcia o kolejnych wersjach na inne platformy.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 11:05:04 przez Hexmage960
[#10] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #7

jakas tam kariere w swiatku growym to zrobil raczej Payback 2. Nie sadze aby jedynka byla takim hiciorem jak to przedstawiasz.
[#11] Re: Pyback natywnie

@selur, post #10

Już pierwsza część trafiła na szereg platform poza Amigą, więc można przyjąć że odniosła co najmniej umiarkowany sukces. Myślę, że można przyjąć taki scenariusz ponieważ wydanie tej gry na GameBoy Advance, Maki oraz GP2X raczej świadczy o tym, że autor widział, sens aby pójść o krok dalej od Amigi. Sama gra jest bardzo grywalna. :)
Payback2 to raczej odrębna historia.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 11:29:10 przez Lokaty
[#12] Re: Pyback natywnie

@Hexmage960, post #6

- Tales from Heaven - z tego co pamiętam widziałem wersję demo


To jest bardziej demo technologicznie niż gra. Niestety, często scenowcy (jak w tym przypadku) mają konkretny warsztat, który zwykle jest "ubrany" w toporny gameplay jak w przypadku TFH, bo ta ogólnie pisząc, jest słabą grą.
[#13] Re: Pyback natywnie

@MUFA-amigaone-pl, post #7

No jeszcze był VGP2, który był rozwinięciem VGP i wrócił do MorphOSa. Napalm też dostał swoją wersję pecetową, tzn ze zmienionym tilesetem: https://www.mobygames.com/game/windows/state-of-war/screenshots

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 12:16:57 przez michal_zukowski
[#14] Re: Payback natywnie

@michal_zukowski, post #13

Hmm... Według mnie ta grafika z State of War wygląda gorzej niż oryginalna w Napalmie. "Rapid fire nest" na przykład ma jakieś dziwne kolory.

@Lokaty

Tak, zdaję sobie sprawę, że Tales from Heaven to było głównie demo technologiczne, pokazujące taki silnik 3D na Amidze.

Generalnie ludzie chcieli wielokrotnie pokazać, że na Amidze da się takie rzeczy uzyskać.

Poza tym - to co mnie fascynuje najbardziej - ludzie którzy kochali Amigę tworzyli właśnie produkcje dedykowane. Starali się zaimplementować na Amidze jakieś fajne algorytmy, bo kochali ten komputer.

Jest też na przykład fajna biblioteka do grafiki 3D, tylko oryginalnie z instrukcją w języku włoskim, więc nie potrafiłem jej użyć w 1999 roku. Niedawno zauważyłem, że autor wypuścił nowszą wersję z instrukcją po angielsku - ale nie czytałem jej jeszcze.

P.S. Wiem, że część ludzi przeszła po 2002 roku na nowe maszyny, z zainstalowanym AmigaOS/MorphOS. Bardzo dobrze, że pojawiły się takie nowe komputery z systemem Amigi. Cieszę się, że aktywność w tym środowisku Amiga NG jest bardzo duża, pojawiają się nowe sterowniki graficzne, przeglądarki czy gry.

Sam nie lubię trendu, że dzisiaj robi się gry pod emulator i ADF. Zdecydowanie wolę nowsze rozwiązania zgodne z Amiga OS. Bo Amiga też się rozwijała, a WHDLoad udowodnił, że dało się to samo uzyskać również w 1990 roku.

Troszkę szkoda, że ten świetny pakiet, który od zawsze respektował oryginały, teraz zamieniono w paczkę instalatorów wersji pirackich oraz zniwelowano też udział systemu operacyjnego Amigi - nie dba się o to, by nowe gry były w postaci LHA i standardowo instalowane na dysku twardym.

Takie są trendy i cóż poradzić. Ewidentnie kasuje się dzieje Amigi od 1994 roku, a działo się bardzo dużo pięknego po tym roku - wydano Amiga Developer CD, płyty Aminet CD i wiele innych (pomijając przepiękne roczniki Magazynu Amiga i mnóstwo materiałów).

Taki już jestem i tak widzę Amigę. szeroki uśmiech

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 18:29:28 przez Hexmage960

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 19:44:22 przez mailman
1
[#15] Re: Pyback natywnie

@Hexmage960, post #14

Sam nie lubię trendu, że dzisiaj robi się gry pod emulator i ADF.

To nie lubisz jak gry są wydawane/robione na dyskietki ?
Nie lubisz jak gry robione są na Amigę (emulator)
To są gry która działają tylko na emulatorze Amigi ?
Troszkę szkoda, że ten świetny pakiet (whdload) który od zawsze respektował oryginały, teraz zamieniono w paczkę instalatorów wersji pirackich oraz zniwelowano też udział systemu operacyjnego Amigi - nie dba się o to, by nowe gry były w postaci LHA i standardowo instalowane na dysku twardym.

Ten twój przykładowy pakiet powstał właśnie po to, aby te Twoje nielubiane gry w postaci ADF odpalić z HDD.

Zdecyduj się szeroki uśmiech
2
[#16] Re: Payback natywnie

@Hexmage960, post #14

WHDLoad udowodnił, że dało się to samo uzyskać również w 1990 roku.
Która wersja pojawiła się w 1990?

Troszkę szkoda, że ten świetny pakiet, który od zawsze respektował oryginały, teraz zamieniono w paczkę instalatorów wersji pirackich
Który instalator pozwala na użycie pirackich wersji?

Taki już jestem i tak widzę Amigę.
Jak zdejmiesz te różowe okularki to będziesz widział lepiej.
1
[#17] Re: Payback natywnie

@AmiClassic, post #16

Która wersja pojawiła się w 1990?

WHDLoad potrafi uruchomić dema typu Arte oraz gry NDOS z twardego dysku na Amidze 500. Tej samej Amidze 500, co w 1990.

Chodziło mi o to, że te gry i dema mogły już w 1990 działać z twardego dysku.

Który instalator pozwala na użycie pirackich wersji?

Na szczęście żaden udostępniony na stronie tego programu, czyli WHDLoad.de.

@Norbert

Nowe gry mogłyby być również w LHA, żeby wystarczyło je rozpakować i nie nagrywać obrazu dysku.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 22:04:29 przez Hexmage960
[#18] Re: Payback natywnie

@Hexmage960, post #17

Nowe gry mogłyby być również w LHA, żeby wystarczyło je rozpakować i nie nagrywać obrazu dysku.


Oj lepiej żeby nie szeroki uśmiech ,bo ostatnio "Ktoś" tak udostępnił swoją grę na forum i okazało się że brakuje wiele plików żeby ją uruchomić.

Daną grę można rozpowszechniać w kilku formatach (adf, dms, hdf, whdload, lha + instalują) ułatwiając przyszłym graczom jej uruchomienie.
No chyba że twórcy/om gry na tym nie zależy
1
[#19] Re: Payback natywnie

@Hexmage960, post #17

WHDLoad potrafi uruchomić dema typu Arte oraz gry NDOS z twardego dysku na Amidze 500. Tej samej Amidze 500, co w 1990. Chodziło mi o to, że te gry i dema mogły już w 1990 działać z twardego dysku.
Ilu użytkowników miało w 1990 roku twardy dysk a ilu stację dysków?

Na szczęście żaden udostępniony na stronie tego programu, czyli WHDLoad.de.
Dlaczego więc używasz takich idiotyczny ogólników jakby 95% gier WHD to piraty?

Na drugi raz jak będziesz filozofował, to napisz posta gdzieś w notatniku, przeczytaj kilka razy, wykasuj wszystkie dyrdymały i dopiero skopiuj na forum.
1
[#20] Re: Payback natywnie

@Norbert, post #18

Oj lepiej żeby nie szeroki uśmiech ,bo ostatnio "Ktoś" tak udostępnił swoją grę na forum i okazało się że brakuje wiele plików żeby ją uruchomić.

Panowie, może by tak nie schodzić do dyskusji ad personam.

Moje gry są wyjątkowe, bo korzystają z bibliotek zewnętrznych. To rzadka praktyka. Na Aminecie w większości przypadków jest wskazane, co trzeba sobie dograć.

Zakładam też, że jak ktoś ma Amigę, to ma dyskietki od WB, które były dostarczane z każdą Amigą. Takie czasy.

@AmiClassic

Arte, Jesterday i inne powstały w ok. 1992 roku, ale oczywiście masz rację - twardy dysk to była wtedy rzadkość.

Dlaczego więc używasz takich idiotyczny ogólników jakby 95% gier WHD to piraty?

Napisałem tak, bo słyszałem niedawno, że zbudowano bazę pirackich instalek WHDLoad i udostępniono. Do tego słyszałem, że jedyne czego nie zgrano to system Amiga OS, który jest licencjonowany i tutaj proszono o kupno pakietu Amiga Forever od Cloanto. Niekonsekwencja, ponieważ zarówno system jak i te gry są licencjonowane.

P.S. Powoli odchodzimy od tematu, choć być może to ja zacząłem uogólniając poprzednią myśl.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022 23:56:43 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem