[#31] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #27

Problem w tym ze ostatnio jakos nie mozemy sie "spotkac". Mialem ochote popracowac nad wygladem gry ale ostatnio glowe zawraca mi troche inny temat... Wam tez wyplacze sie na ramieniu...
Mianowicie, do dzialu grafiti zawedrowaly min obrazki z mojej produkcji pt Revelation. Stalo sie jednak tak ze fundacja ktora byla koordynatorem prac nad tym projektem zapobiegawczo bez uzgodnienia ze mna zlozyla do urzedu bardzo fajne papiery. W skutek czego fundacja stala sie wlascicielem pelnych praw do ponad polrocznej mojej pracy. Kiedy spotkalo sie to z moja dezaprobata oczywiscie odmowiono mi prawa do publikacji dziela i postraszono prawnikiem. Normalnie, projekt ktory napisala moja zona, a wykonalem ja za symboliczna zlotowke w mysl promocji swojej osoby, zostal przejety w swietle prawa przez tzw "przyjaciol" z fundacji... Szkoda gadac, odsylaja mnie od urzedu do urzedu bo komu wierzyc mnie? Artyscie? Nie no przeciez prezes fundacji nie moze klamac! :D Kocham ten kraj! Naprawde coraz wiecej rzeczy mnie tu trzyma.

Ale z przyjemniejszych spraw, Little witch wszedl w stadium projektowania konceptow. Niedlugo wrzuce cos do dzialu grafiti.

[#32] Re: Arcymag - nowości

@MDW, post #30

Nie mam pojęcia ile kosztuje jedna dyskietka (mówię o nowej) - przypuszczam, że prawdopodobnie koszt 1 płyty CD jest niższy o około 1.5 do 2 razy. Z jednej strony nie wszyscy posiadają napęd CD przy swoich Amigach - z drugiej zaś nie wszyscy posiadają Amigi i podinstalować by mogli pod emulatorem właśnie z napędu CD. Pewnie wyjdzie na to, że przydałaby się wersja dyskietkowa (większe ryzyko uszkodzenia nośnika w czasie transportu) i wersja CD (o wiele mniejsze ryzyko uszkodzenia w czasie transportu). Ale to takie luźne przemyślenia, jeszcze za wcześnie by o tym mówić, ale jakby co to na booklet się piszę :}.

[#33] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #31

Wynająć najemników i rozj***ć w pi**u tą całą fundacje. Jak czytam o takich przypadkach to mnie szlag trafia jak to niektórzy potrafią żerować na ciężkiej harówce innych.

Koyot - powodzenia życzę ! Na poważnie to chyba nie pozostaje nic innego jak wynająć dobrego prawnika i załatwić to w sądzie a nie latać po urzędach. Chociaż z drugiej strony czy takie działanie Ci się kalkuluje ?

Szkoda gadać...

[#34] Re: Arcymag - nowości

@MDW, post #30

"Możliwość taka zawsze istnieje jeżeli tylko całość mieści się na dyskietce"
Zgadza się, tylko chodzi mi czy będzie dostępna wersja dyskietkowa. Żeby samemu nie kombinować. Np w wersji DMS, oczywiście jeżeli gra będzie darmowa.

[#35] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Logan, post #33

Chociaż z drugiej strony czy takie działanie Ci się kalkuluje ?
No wlasnie nie bardzo... Mialem juz stycznosc z sadem i wiem ze jako pozywajacy kogokolwiek w odruznieniu od tej posadzonej strony z urzedu musze poniesc wszystkie koszty sadowe i nie przysluguje mi prawnik z urzedu za darmo.
- Projekt wykonalem w ramach promocji mlodych artystow, nie dostalem za to ani grosza, podziekowania, urzad miasta sfinansowal nagranie plyt z filmem i dokument nt powstawania animacji. Jak by nie patrzec koszty z mojej strony sa, troche godzin SAM na tym wysiedzialem.

Czyli ew koszt oplat sadowych, prawnik do tego koszt projektu... wcale mi sie nie kalkuluje. Fundacja o tym wie, a ze w olsztynie wszyscy sie znaja, to sprawa sie ciagnie... od 2 miesiecy. Nie mam nawet dostepu do informacji jawnych. Jedyna dorga ktora mi pozostala to isc do prezydenta miasta ktory oficialnie przyznal fundacji pieniadze na moj projekt. I tyle.

Zeby czasu juz nie tracic zaczalem wiekszy projekt i nie zamierzam juz zadnej organizacji prosic o dofinansowanie. Mam nauczke i tyle.



Ostatnia modyfikacja: 16.02.2010 20:09:39
[#36] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #31

Koyot wyrazy wspolczocia ze trafiles na przyslowiowego k*****
zapros go na party :) powiedz ze jakis art mu chcesz pokazac :D

[#37] Re: Arcymag - nowości

@parallax, post #34

Jak na razie z Miniatem uzgodnilismy poczatkowa dystrybucje pelnej wersji gry przez rejestracje i sciagniecie obrazu gry ze strony. Nie wykluczone ze moglo by to byc archiwum DMS ktore kazdy moglby potem sobie w ramach wlasnych mozliwosci przeniesc na dyskietki lub hd. W pozniejszym wydaniu na plycie te obrazy mogly by byc dograne w odzielnym katalogu na plycie. Mysle ze nie bylby to wiekszy problem. Ale nadal jest jeszcze zbyt wczesnie by o tym przesadzac.

[#38] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@HOŁDYS, post #36

powiedz ze jakis art mu chcesz pokazac
Martial Arts? Art of fighting? :D To nie w moim stylu, mam zamiar oficialnie opisac to w artykule w prasie olsztynskiej, czy bedzie jakis odzew... mam nadzieje.

[#39] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #35

Tak jak myślałem, chociaż można się ubiegać w przypadku przegranej fundacji o zwrot kosztów rozprawy, chociaż adwokata już nie pokryją...

Co do gry, kłębi mi się w głowie kilka rozwiązań i pomysłów, jako postronny obserwator (bo przecież czynnego udziału w procesie powstawania nie biorę) spiszę to wszystko kiedyś i podeśle, może się akurat coś spodoba :)

[#40] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Logan, post #39

chociaż adwokata już nie pokryją...
Problem w tym ze wszystko jest lanie ulozone od samego poczatku. Projekt mojej zony po "poprawkach" zostal przyjety, ja sam w zebach zanioslem do fundacji wszystkie faktury i czekalem na umowe z moja osoba. Jak sie okazalo przed kilkoma dniami to projekt jest spreparowany tak ze zadnej umowy z moja osoba nie trzeba :D Jest fajnie, no nie? I gdyby nie moj znajomy ktory dostarczyl nosniki z filmem najpierw do mnie to nigdy bym plyty z wlasnym filmem animwoanym i dokumentem nie dostal do reki.

-ja zrobilem short animwoany
-ja znalazlem osoby ktore za friko zgodzily sie w nim wystapic
-ja zorganizowalem 3 pokazy w naszym miescie.
-ja zalatwilem i koordynowalem dokuement nat animacji, przy okazji robiac do niego animacje za darmo.
-ja zrobilem caly wystroj plyty, okladki, projekt opakowania, plakaty

A jednak fundacja ma zastrzezenia ze jest za malo o fundacji w moim dokumencie i tyle (film dokumentalny nazywa sie "Revelation, proces powstawania animacji Krzysztofa Matysa, Olowkiem i tabletem). Fundacja jest pokrzywdzona, jak to ja ich oszukalem. Do biednego artysty wysuneli reke i tak ich oszukal. no smieszne... i straszne. Poniekad lape na materiale polozyli bo logotypy swoje kazali wczesniej zamiescic.
"Polecam" prace z olsztynskim OCOP'em.

Dlatego tez zamknalem temat i zajalem sie nowym. Nie ma sensu kruszyc kopii zwlaszcza ze slawy tym nie zyskam, co najwyzej wrzodow zoladka.
Little witch koncept :)



Ostatnia modyfikacja: 16.02.2010 20:48:23
[#41] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #40

czemu w ArcyMagu nie przygrywa jakis modek na 3 kanalach ? sample .w grze .chyba nie slyszaly co to autotune .. :))

[#42] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #31

No tak to wlasnie u nas bywa. Kto szybciej zlozy papiery... heh no masz pecha stary ale glowa do gory. Pol roku zmarnowanej pracy to jeszcze nie katastrofa. Sadzac sie po sadach moglbys zmarnowac 10 lat wiec lepiej odpusc... :)
[#43] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #42

Myślę Selur, że pół roku roboty nad czymś pozostawia dużą gorycz. Wiem coś o tym, gdy pomyślę, o rzeczach, nad którymi siedziałem przez tydzień wytrzeszczając już oczy i w efekcie nie przyniosło to wymiernych korzyści - a co dopiero pół roku!!

Ale generalnie Koyot jest przecież autorem, który ową prezentację wykonał przy udziale swej żony - może więc przynajmniej posługiwać się nią jako swoim dorobkiem artystycznym prezentując ją w swoim portfolio - co nie?
Jest to duży atut jeżeli znalazłaby się firma, która chciałaby jakąś animację właśnie Tobie Koyot zlecić.

Wierzę w Twoją ambicję Koyot a Twoja twórczość przemawia do mnie (w 70,64% procentach) więc życzę samych sukcesów!

Odnośnie Arcymaga - wygląda bardzo apetycznie - myślę, że jeszcze trochę pracy właśnie jest przed Wami, ale jesteście na dobrej drodze, żeby pokazać naprawdę dobrą grę (produkt jak kto woli) i mam nadzieję, że wiele godzin dobrej rozrywki. Z tego co widziałem na filmiku z YouTube - rzeczywiście drzwi, przez które przechodzi się poziomo nie są zbytnio widoczne, myślę, że jeszcze wypadałoby Koyota zaprzęgnąć do jego działki. I mała uwaga - coś te poziomy zbyt łatwe się wydają - z tego co widziałem - nietoperze nie stwarzają większej trudności. Przypomniało mi to niezapomnianą grę na c64: Mutant Monty, proszę:

http://www.youtube.com/watch?v=8FJc39CD8CA

do czego zmierzam: może by tak ruchy naszego bohatera były nieco wolniejsze od nietoperzy? Innymi słowy - gdyby przyspieszyć prędkość poruszania się nietoperzy (bądź też dodać jakieś szybsze stworki jak szczury etc.) to może i poziom trudności znacznie by wzrósł.

Generalnie zasada działania Mutant Monty jest podobna do Arcymaga, co nie? ;) Heh, trochę tam nawiedzonych lata przeszkadzajek ;). Złote czasy c64!!


     Stój bo strzelam!
     /

Turrican ślimak

[#44] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Banderas, post #25

Tak duży stos? Hmmm... program rzeczywiście stosuje bardzo dużo zmiennych lokalnych, może dlatego takie zużycie. Postaram się więcej zmiennych umieszczać na stercie.

[#45] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #44

więcej zmiennych umieszczać na stercie.

Jak to się robi?

[#46] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Koyot1222, post #24

Nową grafikę już dostałem i powiem Wam, że wygląda bardzo ładnie. Mogliście się o tym przekonać oglądając zrzuty ekranów w innym wątku na forum (port okienkowy). Zdążyłem też sklecić małą planszę przedstawiającą wejście do zamku, którą możecie obejrzeć tutaj. Nowa grafika jest bardziej kolorowa w porównaniu do tej użytej w demku, umożliwia wprowadzenie nowych elementów do rozgrywki i np. punkty życia.

Postanowiłem troszkę zmienić koncepcję etapów. Teraz najprawdopodobniej będzie kilka komnat połączonych ze sobą, między którymi może przechodzić bohater, więc troszkę więcej z gry przygodowej i RPG, a troszkę mniej ze sztywnej koncepcji etapów Robbo i Sokobana. Marzy mi się, by trzecie wydanie naszej gry miało już kilkugodzinny gameplay i było już wersją finalną. W sumie jest to realne, o ile uda mi się zgromadzić wystarczającą ilość elementów rozgrywki (w drugim demku ta ilość elementów starczyła zaledwie na kilka etapów, w trzecim wydaniu powinno być już lepiej).

[#47] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Grzegorz Kraszewski, post #45

Tworzy się strukturę danych (lub nawet pojedyńczą zmienną) i przydziela się pamięć na egzemplarz danej struktury na stercie (poprzez funkcje malloc(), AllocMem() lub operator new), a następnie odnosi się do składowych tej klasy poprzez odpowiedni operator. Dzięki użyciu wskaźników w ten sposób odciążyłoby się stos. Ale podejrzewam, że Pan się dobrze na tym zna ;)

[#48] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #47

No właśnie z pojęciem "sterta" spotykam się pierwszy raz w odniesieniu do AmigaOS. Funkcje alokacji pamięci przydzielają pamięć w obszarze wolnym po prostu.

[#49] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Grzegorz Kraszewski, post #48

Dziękuję za wyjaśnienie.

[#50] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #44

Witam,

Można tęz, ale to z pewnością wiesz, używać zmiennych globalnych ( co może być niebezpieczne, bo wtedy te zmienne są widoczne wszędzie ). Można też użyć zmiennych, które są widoczne tylko w obrębie danego pliku ( tajemne słówko static ). Poza tym jeśli mogę w czymś pomóc i jeśli założymy że znajdę czas, to śmiało pisz na mejla.

Pozdrawiam



Ostatnia modyfikacja: 23.02.2010 13:06:56
[#51] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@asman, post #50

Istnieje zasada, żeby nie nadużywać zmiennych globalnych, stosować ich tylko tyle, ile nam faktycznie potrzeba. Na przykład tylko do jakichś pojedyńczych egzemplarzy struktur (np. struktura ekranu, jeśli otwieramy tylko jeden itp.), predefiniowanych obszernych danych (np. przeróżne tablice, które trzeba zainicjować przed użyciem) oraz danych, do których chcielibyśmy mieć bezwględny dostęp z dowolnego miejsca programu.

Dziękuję za opis tego zastosowania słowa static, z którego jeszcze nie korzystałem. Rzeczywiście, umożliwia ono stworzenie zmiennych globalnych widocznych tylko w obrębie danego pliku.

W programie używanych jest mnóstwo zmiennych lokalnych zgrupowanych w struktury opisujące sytuację na planszy. Dzięki temu program jest przygotowany na obsługę wielu komnat w obrębie jednego etapu. Przy przechodzeniu z jednej komnaty do drugiej program będzie zapisywał sytuację z poprzedniej komnaty (np. położenie, status obiektów), a następnie ładował uprzednio zapisane, bądź zainicjowane informacje o następnej komnacie. Teraz skorzystam z alokacji pamięci na te dane, a nie przechowywanie ich lokalnie w podprocedurze.

[#52] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #19

@Selur
Dźwięki w grze nie są złe, spróbuj odpalić ją na emulatorze lub na prawdziwej Amidze. Zauważysz wtedy, że dźwięki w filmie na YouTube są znacznie gorszej jakości - nie wiem dlaczego - bo na pewno nie jest to problem kompresji.

Mimo to tak się składa, że właśnie szukam w sieci nowych dźwięków do wykorzystania w moich grach (pracuję nad nową wersją Robbo w 256 kolorach o roboczej nazwie Dynamic Bloxx :):
Na GameDev.net polecają http://www.flashkit.com - zawiera on naprawdę potężny zbiór dźwięków, również do gier.

@Logan
Ta "hacząca" animacja w Twoich filmikach jest zapewne winą ustawień w emulatorze. U mnie pod WinUAE i na Amidze z kartą turbo wszystko chodzi dobrze.

[#53] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #52

Tradycyjnie juz zapytam

Jak tam postepy ? :)
[#54] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #53

To nic nie słyszałeś? Myślałem, że Minniat napisał to gdzieś na PPA. Rzucił ten projekt w wersji 2d i dzięki pomocy jakiegoś francuza przepisują w oparciu o silnik gry Tales From Heaven. Myślę, że ciekawie może to wyjść.


OK

[#55] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@BagoZonde, post #54

czarodziej

czary mary, hokus pokus..


I IV
[#56] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@selur, post #55

Hejka. Fajny żarcik. Jeśli chodzi o 3D to marzy mi się napisanie trójwymiarowej wersji gry public-domain z gatunku RPG - MechFight . Kto wie, może jak podszkolę się w MiniGL? A teraz na zupełnie poważnie: obecnie piszę najnowszą wersję silnika gry Arcymag. Warto zaznaczyć, że jestem w ciągłym kontakcie z moim grafikiem.

Chciałbym, żeby trzecie demo było zarazem demem pełnej gry i miało kilku-godzinny gameplay. Wszystko jest w trakcie realizacji. Spodziewajcie się takich usprawnień gry jak:

- obsługa kart graficznych poprzez CGX/Picasso96,
- obsługa kart muzycznych poprzez AHI. Tutaj użyję własnego replayera modułów protrackera, zatem muzyka i dźwięk będą jednocześnie towarzyszyć nam w rozgrywce

Gra nadal będzie również działać pod AGA, jednak teraz kładę nacisk na kartę graficzną. W trybach karty graficznej jest mi o niebo łatwiej programować, a GoldED pokazuje pazurki poprzez podświetlanie wszystkich słów kluczowych języka C++. Ale wszystko na OS3.x z możliwością przeportowania pod MorphOSa i OS4. W przypadku MorphOSa to później prawdopodobnie poproszę kogoś bardziej obytego z forum o pomoc w skompilowaniu gry na ten system. Gra jest obecnie pisana w pełni systemowo więc tutaj nie powinno być problemów z portowaniem.

By program był w pełni kompatybilny z kartą graficzną napisałem konwerter grafiki z planar do chunky i grafika obiektów będzie załączona w formacie chunky (coś jak w Napalm). Konwerter przetestowałem i spisuje się znakomicie. Napisałem też funkcję importującą grafikę w takim własnym formacie. Duże obrazki będą zapewne w formacie IFF albo jakimś innym.

Napisałem też wygodniejszy edytor plansz. Niewykluczone, że w wersji pełnej ten edytor będzie częścią pakietu. Póki co skupiam się na gameplay'u i programuję silnik.

Głównym założeniem silnika będzie podział mapy na wiele niezależnych komnat, między którymi będzie przemieszczał się bohater i wykonywał przeróżne zadania. Planuję zrobienie również jakiegoś efektownego intra oraz strony tytułowej.

Pozdrawiam! :D

[#57] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #56

Dzieki ci, moja ciekawosc zostala zaspokojona, teraz moge spac spokojnie :)
[#58] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #56

GoldED pokazuje pazurki poprzez podświetlanie wszystkich słów kluczowych języka C++

Niesamowite jakimi drobiazgami potrafią się cieszyć Amigowcy. :) To trochę śmieszne, że my cieszymy się byle kolorowaniem składni (i to w programie komercyjnym), a innoplatformowcy mają za darmo tak wypasione środowisko jak np. Eclipse. Ech, ciężki jest los ami-developera. :) A tak swoją drogą to CubicIDE mógłby trochę poewoluować. Przydałby mu się rozwój. Tym bardziej, że autor nie olał projektu i ciągle go sprzedaje.

[#59] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #56

1) Przetestowałem najnowsze binarki (mała część najnowszej wersji silnika) i wszystko śmiga zarówno pod CyberGraphX jak i kościami AGA! A użyłem funkcji systemowych do rysowania i podwójnego buforowania. Bardzo się ucieszyłem, że również pod AGA chodzi szybko. I to wszystko w 256 kolorach.

2) Mimo to mam ciekawą koncepcję wprowadzenia do gry opcji zmniejszenia ilości detalów (np. animowane bądź nie-animowane kryształki). Dzięki temu będzie można "okroić" grę by działała szybciej na słabszym sprzęcie. Ale to póki co w stadium planowania.

3) Przetestowałem jeszcze z OS4.0 i działa dobrze jednak procedura synchronizacji z ramką w podwójnym buforowaniu działa inaczej niż w przypadku kości AGA i CyberGraphX, tak że będę musiał ją podmienić. Poza tym musiałem zmienić procedury otwierania ekranu, żeby ekran otworzył się w dobrej rozdzielczości.

4) Pragnę zauważyć, jeśli to nie jest jasne, że finalna wersja gry będzie, tak jak do tej pory było z demkami, możliwa do odpalenia również pod UAE ze względu na to że jest pisana pod M68k i z systemowymi funkcjami.

5) Jeszcze wspomnę o tym, że błąd zgłoszony tutaj na forum o tym, że bohater kiedy stoi jest wyświetlany w niewłaściwej klatce animacji został pomyślnie usunięty i zrobiłem to w taki fajny sposób, że teraz bohater zawsze płynnie dochodzi do podstawowej klatki "postoju". Aha, no i wprowadziłem kontrolę bohatera za pomocą klawiatury.

6) Także piszę ten silnik i za jakiś czas powinniście dostać w ręce demko wersji pełnej. Mam głowę pełną pomysłów i jeśli umiejętności i właśnie pomysły dopiszą to sprostam temu zadaniu.

Pozdrawiam.



Ostatnia modyfikacja: 04.04.2010 13:51:05
[#60] Re: Arcymag - Drugie demo wydane!

@Minniat, post #59

Prace nad finalną wersją Arcymaga trwają. Trzymajcie za nas kciuki OK Opracowałem koncepcję, która zostanie wykorzystana w finalnej wersji i wprowadza dużo elementów RPG do rozgrywki, tak by gra była bardziej ciekawa i grywalna. Szczegóły wkrótce. Mam też zamiar podesłać wersję Beta do wybranych osób (część osób już na tym forum wyraziła chęć testów, prawdopodobnie to oni zostaną wybrani), tak że kiedy ją wydamy będzie już wersją pełną. Gra będzie na Amigę AGA i prawdopodobnie też na CD32. Pozdrawiam serdecznie.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem