Forum » AROS
[#1] Eternal Lands i stabilność systemu
Icaros Desktop 1.1.5. na VmWare. Początkowo miałem domyślne 192MB pamięci i zauważyłem, że od czasu do czasu system mi się kładzie, zwłaszcza, gdy oprócz klienta EL uruchamiam inne programy.
Zwróciłem uwagę, że EL jest bardzo pamięciożerny i np. po włączeniu OWB zostają mi już tylko kilobajty wolnego ramu... Zwiększyłem ilość Ramu do 320MB i od tego momentu nie zaliczyłem zwisu systemu. Czy to tak jest, że im większy ram tym mniej problemów ze stabilnością systemów pozbawionych ochrony pamięci?
ps. Eternal Lands jest naprawdę super. Dzięki deadwood!!! OK
[#2] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@FOrest, post #1

Teoretycznie w softach pisanych pod Amiga-like każda alokacja pamięci powinna być sprawdzana czy się udała. EL jest portem z linuxa i bardzo wątpię czy to jest robione - pod linuchem jest swap, czyli trudno aby zabrakło RAMu a nawet jeśli tak się stanie, to linuch zabije proces bez utraty stabilności systemu. Pod AROSem natomiast (i386 native), jeśli zabranie RAMu to program nadal będzie działał tylko że będzie zapisywał pamięć innych procesów (w bardzo dużym uproszczeniu) i na końcu doprowadzi do crasha systemu.

Jeśli dobrze pamiętam, EL potrzebuje około 200 MB, więc 192 MB na całą maszynę to za mało. Cieszę się, że gierka Ci się podoba - niestety aby działała z jakąś normalną prędkością musiałem ostro pociąć jakość gfx. Dopóki AROS nie będzie miał hardware 3D niewiele da się tutaj zrobić :(

BTW, tutaj jest filmik pokazujący szybkość ("wolność") obecnego renderingu na AROSie:

http://www.youtube.com/watch?v=0HpCMdA0NtI



Ostatnia modyfikacja: 20.09.2009 15:06:25
[#3] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@deadwood, post #2

czy w związku z Gallium 3D zamierzasz kiedyś wrócić do portu Eternal Lands, by go nieco podrasować?



Ostatnia modyfikacja: 22.10.2009 17:03:26
[#4] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@FOrest, post #3

Wczoraj uruchomiłem Eternal Lands w wersji hardware 3D - około 20-25 klatek na mojej karcie (FX5200) - gra się zdecydowanie lepiej. Gdy port Gallium3D będzie ukończony najprawdopodobniej wykonam również update Eternal Lands (rekompilacja do góra 5 minut, nic nie trzeba zmieniać)
[#5] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@deadwood, post #4

Jest już działająca wersja Gallium3D.
Są jakieś szanse na update EL?



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2010 08:07:42
[#6] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@FOrest, post #5

Niestety Eternal Lands odpalone na obecnej wersji portu Gallium3D ma skaszanione tekstury. Nie wiem czy problem leży po stronie portu czy samych sterowników nVidia. Gdy tylko będę miał wersję działającą, upublicznię ją :)
[#7] Re: Eternal Lands i stabilność systemu

@deadwood, post #2

sorry ale to czy alokacja sie udała czy nie powinno byc sprawdzane ZAWSZE, a to że programy z linuxa tego nie robią to tylko świadczy o ich jakości kodu

Forum » AROS
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem