[#1] 030, Shape i Odświeżanie MMU
Czy na procesorze 030 można w ShapeShifterze uzyskać opcje "Odświeżanie MMU" ?? Na Uae 040 opcja jest aktywna, jednak na innym systemie również na UAE 040 opcja jest nieaktywna, więc podejrzewam że to sprawka libsów. MMU w moim 030 jest na pewno aktywne ponieważ używam MuEVD. Czy to odswieżanie MMU daje jakieś przyspieszenie? Bo Maciek chodziłby cacy gdyby nie kijowe odświeżanie (widać to np. w Warcrafcie podczas scrollowania mapy). "Odświeżanie" w Shapie mam ustawione na "2" (030)

[#2] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #1

Mi się na 030 nigdy nie udało uruchomić tej opcji, natomiast na karcie z 040 jak najbardziej. Ale nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy - było tak samo kiepsko jak poprzednio. Rewelacyjne są za to sterowniki Savage (jest wersja dla 030), wykorzystują MMU, niestety są komercyjne (przynajmniej takimi były kilka lat temu). Gry w 256 kolorów chodzą pod tym całkiem płynnie np. Warcraft (na 68030 50 MHz).
Nieźle też chodzi wbudowany w Fusiona sterownik grafiki wykorzystujący MMU (efekt jak na Savage na SS), ale Fusion w całości to komercja :(
[#3] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #2

U mnie Warcraft też chodzi ok, ale scrollowanie całkowicie zabija grę. A ty jakiego używałeś sterownika graficznego do grania w Warcrafta? Scrollowało mapę z normalną prędkością?

[#4] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #3

z tego co pamiętam to scrollowało ładnie - demo Savage znajdziesz na Aminecie http://de4.aminet.net/misc/emu/Savage030Demo.lha, niestety, demo chodzi tylko w 512x384 ...
[#5] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #4

Znalazłem Savage w katalogu z SS.Może pełna wersja :D Sprawdzę



Ostatnia modyfikacja: 22.06.06 23:38
[#6] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #5

napisz czy działa.... tak przy okazji, to znalazłem, że cena rejestracyjna dla naszej części świata wynosi 5 DM (to ile będzie w euro? chyba nie majątek :) ). Jakby co, pisz do autora....
[#7] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #6

Nie działa. Powoduje zwis i piękny restart amigi to pewnie przez to że sterowniki to Savage040-060 Turbo EVD grzecznie informuje że rusza dopiero na 040

[#8] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #1

malin jezeli chodzi o uae i mmu to IMO tylko spowolni cala emulacje,zostan na tym normlanym savage wlasnie:)
Pisalem Ci juz ze muevd wymaga mmu.library i procka z mmu;)

[#9] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #7

TurboEVD nie był zbyt szybki.... zainstaluj sobie na próbę to Savage030Demo.... jak ci się spodoba, pisz do autora, może już nie pobiera haraczu za klucz? :)
[#10] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #9

TurboEVD byl nawet szybszy od savage:)

TurboEVD,MuEVD,Savage040-060 wymagaja sprawnego mmu bo uzywaja jednostki mmu do wyznaczania powierzchni do odzwiezenia:)

[#11] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@AmiChris, post #10

Ja mam sprawne MMU w 030 - MuEVD działa bez problemu. TurboEVD grzecznie mówi że potrzebuje przynajmniej 040 a Savage 040-060 nieprzyjemnie zwiesza i resetuje komputer Czy dla pełnego 030 jest jakaś specjalna wersja biblioteki 68040.library?

[#12] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #11

Savage dla 040 na 030 nie bedzie działać, bo 030 ma inne MMU niż 040.
68040.library nie jest potrzebna dla 030, bo ta biblioteka ma za zadanie patchować pewne niekompatybilności które wnosi 68040 w stosunku do 68030 (głównie w zakresie FPU i MMU).
Musisz mieć wersję Savage dla 030, to jest chyba jedyny sterownik grafiki do SS wykorzystujący MMU w 030 (poza sterownikami wbudowanymi w Fusiona).
[#13] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #12

A MuEVD?

[#14] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #13

Nie wiem, na 030 sprawdzałem (i działał b. dobrze) tylko Savage030.
[#15] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #14

Sprawdziłem Savage (porównanie Another World w rozdzielczości 512x384, odświeżanie = 2) i Savage jest troche szybszy od MuEVD. A najszybszy jest "amiQDDRefresh" w Fusionie - scrollowanie mapy w warcrafcie cały czas leciutko ssie ale da się już normalnie grać. Zaczęło działać pare gier przy których pod SS i MuEVD kaszaniły sie kolory (Worms, Flashback). Niestety nie działa Abuse, ale w info sterownika było zaznaczone że niektóre programy mogą się z nim nie działać. Zwykły amiRefresh w Fusionie (MMU) jest nieznacznie szybszy od Savage'a na SS (Another World - 512x384). Tak więc Fusion rula



Ostatnia modyfikacja: 24.06.06 18:33
[#16] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@Malin, post #15

super :)
co do Abuse (jeśli chodzi o tę zręcznościówkę), to istnieje port amigowy i na 030 działa całkiem znośnie
[#17] Re: 030, Shape i Odświeżanie MMU

@wali7, post #16

Mam ten port - działa bez problemu na UAE ale na amidze wywala sie z "EMT Trap". Najgorsze jest to że nikt nie wie co to znaczy :P może to wina bibliotek mathieee - musze poszukać wersji na 030.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem