[#1] C64 - rip SID-a
Czy ktoś wie w jaki sposób pod emulacją (lub nawet pod oryginałem) wyciągnąć z gry/dema pod C64 muzyczkę w formacie SID?
[#2] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #1

Zsamplować?

[#3] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #1

Hmmm... najprosciej i najszybciej jest zgrac "recznie" z pod monitora pamieci odpowiedni fragment. Problem w tym, ze trzeba miec troche doswiadczenia zeby wiedziec co wyrypac. Z tego co pamietam, sa tez odtwarzarki sidow na C64 ktore potrafia przeszukiwac pamiec i odgrywac znalezione kawalki (niestety nie pamietam teraz nazwy, musze pogrzebac po dyskietkach). Takiego SIDa musisz jeszcze pozniej przerobic na PSIDa zeby odtwarzac pod Amiga albo grzybem.

No chyba ze chcesz zrobic sobie z tego track audio zeby zrzucic na CD albo mp3, wtedy najlepiej bedzie podlaczyc komode do pieca lub amigi i zsamplowac.
[#4] Re: C64 - rip SID-a

@Habib, post #3

Chodzi mi o to, aby mieć plik SID i móc go odtwarzać jakimś amigowym playerem służącym do tego celu.

Gdybyś sobie przypomniał nazwę tego programu, to byłbym wdzięczny.
[#5] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #4

Vice ma możliwość zrzutu dźwięku ale tylko do sampla.
Tylko nie wiem czy amigowa wersja też ma,sprawdzałem na grzybku.



Ostatnia modyfikacja: 08.06.07 19:25
[#6] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #1

A może, zamiast męczyć się z rypaniem, iść na łatwiznę ;) i skorzystać ze stronki z SIDami wyrypanymi z gier/dem?
Np.:

http://hvsc.c64.org/

albo:

http://www.mirsoft.info/gamemods-archive.php



Ostatnia modyfikacja: 08.06.07 23:25
[#7] Re: C64 - rip SID-a

@APC74, post #6

A co jeżeli nie wszystko tam jest?
[#8] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #7

W takim razie "D64Editor" do przeglądania .d64 i zapisu zawartości do pliku (np. .prg) i "SIDedit" do przeróbki z .prg na .sid

D64Editor:
http://almighty.c64.org/#utilities
http://almighty.c64.org/d64editor.html

SIDedit:
http://www.transbyte.org/SID/SIDedit_download.html
[#9] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #1

ech... podobne pytanie już kiedyś było...

http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=8&i=612&t=612

...ale napiszę jeszcze raz. Program na Ami do tego stworzony nazywa się SID-Searcher, i jest chyba dostępny na AmiNecie.

Natomiast na C=64 korzystałem z programu Music Ripper (a dokładniej pod emulacją na MagiC64)



Ostatnia modyfikacja: 15.06.07 00:11
[#10] Re: C64 - rip SID-a

@Solo Kazuki, post #9

Temat stary, ale odświeżam, bo chyba nie do końca mnie zrozumiano.

To, że emulatory mają możliwość zapisu dźwięku do pliku to wiem. Nie zadowala mnie to rozwiązanie, bo chciałbym w wyniku otrzymać plik SID, a nie WAV.

@APC74

D64Editor jest dla Windowsa. Wolałbym pod Amigę. Jak rozumiem, przy jego pomocy wyciągnę plik PRG z D64. I co dalej? Ja chcę SID-a, który jest wewnątrz tego PRG.

SIDEdit - OK, tym się pobawię jak będę miał SID-a wykonywalnego. Ale jak go mieć?

@Solo Kazuki

Spróbuję, dzięki.

[#11] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #10

> Ja chcę SID-a, który jest wewnątrz tego PRG.

Więc nie pozostaje ci nic innego niż SID-Searcher lub Music Ripper. Polecam ten pierwszy. A jako że już się bawiłem napiszę (dla pewności ;) ) jak to zrobić. A mianowicie uruchamiasz dany plik PRG, a następnie czekasz na odtwarzanie SID'a który chcesz wyrypać. W tym momencie na emulatorze wchodzisz w monitor i robisz zrzut pamieci. Następnie plik z takowym zrzutem wczytujesz pod SID-Searcher'a i dajesz wyszukiwanie.

[#12] Re: C64 - rip SID-a

@Solo Kazuki, post #11

Udało się połowicznie. Zrzuciłem obszar pamięci podczas granej muzyki (poszedłem po całości i dałem od $0000 do $FFFF), SID-Searcher wyszukał SID-a i zapisałem to do pliku. Problem jednak w tym, że to jest SID plus reszta śmieci z obszaru pamięci. Jak to odciąć? Mogę pobawić się edytorem plików i sobie to ręcznie odciąć, ale nie w tym rzecz. Poza tym przerywając pracę emulatora w momencie gdy gra inna muzyka za każdym razem wyciągam to samo co za pierwszym razem. Tak ma być?

Drugi problem. Załóżmy, że udało mi się wyciągnąć sześć SID-ów z jednej gry. Chciałbym, żeby to był jeden plik SID, z subsongami. W jaki sposób można to połączyć?

[#13] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #12

Tutaj niestety tkwi problem. Po pierwsze program rozpoznaje gdzie się dane zaczynają, ale nie rozpoznaje gdzie się kończą. Po drugie możesz mieć jeden kawałek, ale jak dalej zeskanujesz pamięć mogą być następne, lub kawałek może mieć "subsongi". Co do cięcia lub łączenia SIDów to warto poczytać po odpowiednich forach jak to się robi.

A tak pozatym to sprawdzałeś może czy twoich kawałków nie ma już dawno w HVSC?

http://hvsc.tp2.be/

[#14] Re: C64 - rip SID-a

@Solo Kazuki, post #13

Tutaj niestety tkwi problem. Po pierwsze program rozpoznaje gdzie się dane zaczynają, ale nie rozpoznaje gdzie się kończą.

No to mi ulżyło, bo myślałem, że coś źle robię.

Po drugie możesz mieć jeden kawałek, ale jak dalej zeskanujesz pamięć mogą być następne,

Tak, to wiem. Programem przeszukuję dalej pamięć, ale on znajduje bardzo wiele rzeczy, które czasami nie są SID-ami. Próba odtworzenia takiego "nie SID-a" skutkuje zwieszką, więc po prostu wolę nie ryzykować.

lub kawałek może mieć "subsongi".

Tak mi się wydawało, lecz, jak się przekonałem po kilku pierwszych ripach, tak nie jest.

A tak pozatym to sprawdzałeś może czy twoich kawałków nie ma już dawno w HVSC?

Sprawdzałem - nie ma. Poza tym mnie czasami intrygują muzyczki z cracktro, a tych to nawet nie wiem po jakimi nazwami szukać.

[#15] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #14

> Sprawdzałem - nie ma. Poza tym mnie czasami intrygują
> muzyczki z cracktro, a tych to nawet nie wiem po jakimi nazwami szukać.

Spróbuj po autorach. Czasami w cracktro lub zaraz po pisze kto jest autorem muzy...

A tak w ogóle możesz program/grę komuś wysłać do sprawdzenia... a nóż-widelec ten ktoś będzie wiedział co to za kawałek ;)

[#16] Re: C64 - rip SID-a

@Solo Kazuki, post #15

http://www.intros.c64.org/
To największa składnica crackter na C-64. Miłego oglądania

[#17] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #10

I co dalej? Ja chcę SID-a, który jest wewnątrz tego PRG.

Fragment instrukcji do SIDedita:

Let's assume that your freshly ripped tune is in a file called Ripped.prg. (SIDedit recognizes a file as a C64 data file only if its extension is one of .prg, .p00, .c64 or .dat.) Start up SIDedit, check the List C64 data files checkbox and navigate to the directory where this file can be found. Click on the file. SIDedit will ask you whether you want to load it as SID data. Answer yes. SIDedit also asks you whether you want to reset the SID header data to the defaults. For now answer yes to this question, too. The binary data from Ripped.prg gets loaded into SIDedit.

Now all you have to do is edit the SID header and save the resulting file. Remember that when you change any field in the SID header in SIDedit, you are editing an in-memory copy of the SID file, not the SID file itself! Once you are done with your changes, you'll have to save them to a file to make the changes permanent.
[#18] Re: C64 - rip SID-a

@APC74, post #17

Problem w tym, że większość plików .prg i .p00 jest skompresowana aby zaoszczędzić miejsce (C=64 ma w końcu tylko 64kB pamięci). W czasie rozpakowywanie pojawiają się najczęściej latające kolorowe paski na ramce lub całym ekranie.

Oczywiście zrzutka pamięci nie jest spakowana... ale to raczej nie jest "zwykły" .prg.



Ostatnia modyfikacja: 03.03.08 01:06
[#19] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #7

A tak z ciekawości... z jakiego cracktra jakiej grupy chcesz to wyrypać? Sam jestem ciekaw co takiego chcesz wyrypać...

[#20] Re: C64 - rip SID-a

@mailman, post #12

mailman napisał(a):

> Udało się połowicznie. Zrzuciłem obszar pamięci podczas granej
> muzyki (poszedłem po całości i dałem od $0000 do $FFFF),
> SID-Searcher wyszukał SID-a i zapisałem to do pliku. Problem
> jednak w tym, że to jest SID plus reszta śmieci z obszaru
> pamięci. Jak to odciąć? Mogę pobawić się edytorem plików i
> sobie to ręcznie odciąć, ale nie w tym rzecz. Poza tym
> przerywając pracę emulatora w momencie gdy gra inna muzyka za
> każdym razem wyciągam to samo co za pierwszym razem. Tak ma
> być?

Smieci niestety trzeba recznie odcinac. Jedynie chyba prehistoryczne edytory jak MusicAssembler/VoiceTracker i MusicMixer dodawaly na koncu tekst "end of music" (czy cos w tym stylu). Moze jakies nowe tez tak robia - musialbym odkurzyc moje Komody (bo Vice itp. to nie to co oryginal) zeby sprawdzic.
Zazwyczaj za muzyczka jest obszar wypelniony zerami - wiec spoko.

A to, ze wyciagasz to samo co za pierwszym razem - jest jak najbardziej w porzadku. Zmienne uzywane przez player zazwyczaj umieszczone sa na stronie zerowej. Stare player-y trzymaly zmienne w tym samym obszarze co dane dla muzyki - wiec jak bedziesz probowal wyciac muzyke z jakichs naprawde starych popiskiwan, moze wtedy za kazdym razem co innego Ci wyjdzie ;)

> Drugi problem. Załóżmy, że udało mi się wyciągnąć sześć SID-ów
> z jednej gry. Chciałbym, żeby to był jeden plik SID, z
> subsongami. W jaki sposób można to połączyć?

Hmm... Te szesc SIDow jest w szesciu roznych plikach ? Tzn. czy jest szesc oddzielnych player-ow (procedur odtwarzajacych) umieszczonych w roznych obszarach pamieci ? Brrr.... kto taka kiche popelnil ;)
Jesli tak - witamy w swiecie assemblera 6502 ;)

Moj sprawdzony zestaw narzedzi do "rypania SIDow":
1. Komoda + stacja
2. Action Replay (polski klon)
3. Advanced Music Searcher (by MMS/Taboo) - z jakas monstrualna baza danych o playerach (ktos z polskiej sceny C64 dorobil) - chyba z 200+ playerow. Oryginalna wersje mozna sciagnac np. z CSDb.
4. Na poczatku uzywalem tez Music Searcher'a popelnionego przez Polonusa. Ale "znal" tylko 46 playerow.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem