[#1] FPSE i MacMini
Witam,

Jako w miare nowy uzytkownik maca mini i Morphosa 2.4 postanowilem wreszcie sprawdzic w dzialaniu ten slynny emulator PSX. Na pierwszy rzut oka wszystko jest w porzadku, gra (aktualnie testuje Gran Turismo) sie wczytuje, dzwiek i sterowanie dziala. Chcialbym jednak zapytac kogos, kto jest bardziej obyty z tym programem o kilka rzeczy:

1. Jakie ustawienia w zakladce "cpu" bylyby optymalne dla mojego sprzetu?
2. Jakie ustawienia w zakladce "plugin/GPU beda najlepsze - u mnie jak na razie po wstepnych probach najpewniejsze jest ustawienie "gpupeops" jednak wielkie piksele odstraszaja. Jesli chodzi o ustawienie "gpuw3d" to troche sie rozczarowalem - w niektorych momentach obraz miga, chociaz sama gra juz sie wyswietla normalnie.
3. Jaka jest oryginalna rozdzielczosc gier PSX ?

To tyle, jesli ktos moze cos poradzic, to z gory dzieki za pomoc!

Pozdrawiam

[#2] Re: FPSE i MacMini

@luk, post #1

rozdzialka psx byla dosc niska, jakies 320x240 w wiekszosci gier, oczywiscie mozna bylo wybrac wieksza ale bylo wolniej

[#3] Re: FPSE i MacMini

@rzookol, post #2

Z tego co pamietam na pecetycznych emulach mozna bylo ladnie podrasowac grafe /tak na palkie w 98 sie bawilem emulacja psx na pece/, szkoda ze amiemule tego nie potrafia

[#4] Re: FPSE i MacMini

@luk, post #1

luk napisał(a):

> 3. Jaka jest oryginalna rozdzielczosc gier PSX ?

Wszystkie rozdzielczości które Plejak potrafi wyświetlić w 16 i 24bitach to kolejno:
256x240; 320x240; 368x240; 512x240; 640x240 oraz z interlacem: 256x480; 320x480; 368x480; 512x480; 640x480.
Trudno powiedzieć która była "oryginalna" czy też "standardowa" (jeśli o to Ci chodziło), bo nie ma to do końca jak sprawdzić na TV, a poczynając od menu głównego w (prawdopodobnie) najwyższej rozdziałce z interlacem poprzez wczytywanie się kolejnych ekranów TV widocznie przechodzi przez parę rozdzielczości migając kilka razy.
Generalnie, emulując na PC najpewniej jest poprostu ustawić najwyższą możliwą, czyli w tym wypadku 640x480.

PS: Powyższe rozdziałki sprawdziłem właśnie u siebie z podłączonym modułem GameShark.



Ostatnia modyfikacja: 12.03.2010 13:01:25
[#5] Re: FPSE i MacMini

@luk, post #1

> 1. Jakie ustawienia w zakladce "cpu" bylyby optymalne dla mojego sprzetu?

Warto włączyć kompilator (JIT procesora PSX) i zoptymizowane "silniki". Znacznie przyspiesza emulator, a gier nie działających na tych ustawieiach jest bardzo niewiele (wtedy czeba wyłączyć kompilator i optymizacje). Przydatny też jest SPU Sync (synchronizacja A/V), żeby się dźwięk do obrazu nie rozjeżdżał. Opcje MDEC to opcje odtwarzania filmików z PSX, więc sam sobie musisz zadecydować (ja mam włączone zewnęczne MDEC i w kolorze).

> 2. Jakie ustawienia w zakladce "plugin/GPU beda najlepsze - u mnie jak na razie po wstepnych probach najpewniejsze jest ustawienie "gpupeops" jednak wielkie piksele odstraszaja. Jesli chodzi o ustawienie "gpuw3d" to troche sie rozczarowalem - w niektorych momentach obraz miga, chociaz sama gra juz sie wyswietla normalnie.

GPUW3D to jedna wielka pomyłka - wychodzą braki Warp3D. Niestety autor nie udostępniał dokumentacji, bo ktoś nawet proponował, że zrobi plugin GPU pod TinyGL. w GPUOPS zawsze możesz pokombinować ze skalowaniem i filtrami.

A co do gier (które działają i jak) to jest dosyć pokaźna lista testowanych z FPSE gier
http://www.amidog.com/fpsedb/
Warto tam zajrzeć, żeby niepotrzebnie nie kombinować z daną grą.



Ostatnia modyfikacja: 15.03.2010 12:26:12
[#6] Re: FPSE i MacMini

@Solo Kazuki, post #5

kiero proponowal a ja wspolpracowalem z amidogiem jako betatester mosowy,

[#7] Re: FPSE i MacMini

@rzookol, post #6

I nie pozwolono, żeby Kiero to zrobił
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem