[#1] Jaja z Civ II na Shapku.
Hej, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem Civilization II na macu, wcześniej działała normalnie, problem z tym, że nie wiem co mogłem zmienić, że przestała działać. Jak próbuję uruchomić pojawia się "CHK ERROR" i jedyna opcja to restart.

O to co próbowałem robić, be żadnego efektu, zawsze jest chk error:
- rozpakowywałem plik sit od nowa na dwie różne partycje i plikopartycje, sprawdzałem nortonem (w razie uszkodzenia pliku), przywróciłem nawet jakąs swoją starą plikopartycję c Civ II z płyty
- próbowałem uruchamiac z maco os 7.0.1, 7.5.3 i 8 , jedyna różnica taka, że na 7.01 od razu resetuje ami, na pozostałych chk error
- próbowałem na sterowniku gfx picasso96 zewnętrznym, p96/cgx wewnętrznym i muevd którego używam na codzień
- włączałem i wyłączałem zmienne mmu i voodoint mediatora
- próbowałem prepare emul zamiennie z mumove4k z pakietu mmu lib
- wyłączałem muredox w s-s, wyłączałem blaze wcp
- kompinowałem z tooltypami noqdaccel i nocopyback
- wyłączałem sterownik sieciowy w shapku

i nic... wszystko działa, tylko nie civ II . Używam wersji Shapeshiftera 3.11 i 3.10 (na obu to samo), Fusion mi nie działa wogóle (zamraża system przy próbie uruchomienia emulacji), więc tam nei sprawdzę.

Jakies pomysly ? Mial ktos taki problem ?

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2014 15:11:35 przez twardy
[#2] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #1

Czy twoja gra na plikopartycji dziala na emulatorach maca na win/osx/morphos/os4?

Jakiej wersji rom maca uzywasz na Shape?
[#3] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #1

Ha, ja nawet kiedyś kupiłem Civ na eBayu pod Maca, ale jak do tej pory nie miałem czasu, żeby ją uruchomić ;) A to chyba moja ulubiona gra ever ok, racja
[#4] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@Norbert, post #2

Tak, działała na fusion windowsowym z tej samej plikopartycji, ale tak jak mowilem sprawdzałem tez na dwoch roznych klasycznych partycjach, za kazdym razem rozpakowujac od nowa. Miesiac temu działało.... W systemie grzebię cały czas, więc zastanawiam się jaka zmienna/patch po stronie amiga os może w ten sposob wplynać na grę pod Shapkiem.

Uzywam romu 1 MB, od zawsze ten sam.
[#5] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #4

Wlasnie przetestowalem na Basilisk II , wystepuje ten sam blad... wiec jestem pewnie ze to cos po stronie Amigi.

Probuje tez przy wylaczonytm superscalar i branch cache w 060 - efekt ten sam.

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2014 19:40:53 przez twardy
[#6] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #5

Civ II zaczęło działać... pomogła podmiana icon.library , workbench.library i exec.library na nowsze wersje. Nie wiem co to ma wspólnego z emulacją maca, ale grunt, że Civilization działa :)
[#7] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #6

Widzę nie wytrzymałeś długo. System Amigi jest dość chimeryczny bo po podmianie wersji bibliotek na nowsze z kolei inne aplikacje mogą sprawiać problemy ale co się dziwić skoro system ma już tyle lat nie mniej jednak jest cholernie elastyczny i to mnie się w nim najbardziej podoba. Civilization II to w mojej opinii najlepsza odsłona serii proste i estetyczne elementy grafiki, wiele ulepszeń względem pierwszej części.
[#8] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@twardy, post #6

Było to bardzo dawno, ale z tego co pamiętam gra Civilization II gryzła się (albo wymagała) z jakimś extensionem. Spróbuj powyłączać wszystkie, ewentualnie po kolei wyłączać extensiony.
[#9] Re: Jaja z Civ II na Shapku.

@Solo Kazuki, post #8

spoko juz dziala , widac problem po stronie AmigaOS. wczoraj zająłem 3 indyjskie miasta :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem