Aktualności Forum Giełda Sprzęt Programy Strefa Gier Graffiti Publicystyka Teleport
Polskie Pismo Amigowe #13 już dostępne. 25 egzemplarzy do wyczerpania nakładu (120).
Wybierz dział:
[#1] Jaki smartfon kupić? Prośba o rady
Chcę sobie kupić smartfona ale jestem w tym początkujący i nie mam za dużo kasy max.500-700zł więc chciałbym prosić o radę bardziej obeznanych z tym tematem :

Moje oczekiwania od sprzętu :

- W miarę duży ekran dotykowy (obsługa palcem ,nie rysikiem.)
-System operacyjny z możliwością aktualizacji.
-Solidna trwała obudowa
"Głupoto odporny" - na różne eksperymenty początkującego użytkownika
- Przeznaczony do : telefonowania,słuchania muzyki,audiobooków,trochę do grania i serfowania po necie z darmowych hotspotów.

Rozważałem kupno w ramach umowy Zetafon w orange ale umowa była by na 24 mieś. Ktoś z Was z tego korzysta?

W Realu u nas jest stoisko gdzie można kupić używane telefony z roczną gwarancją. Czy warto? O co pytać przed takim zakupem?
[#2] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #1

No chłopie Galaxy 3, czy Iphon 4S to raczej nie kupisz, ale za 7 stówek coś konkretnego już tak i to bez umowy.
Podstawa to system, Android ewentualnie Symbian (najwiecej softu jest na nie, z doświadczenia wiem, mam Nokie N95 i nie narzekam na brak programów użytkowych i gier), do tego dorzuć moduł GPS (lub A-GPS jak kto woli), aparat min. 3.2mpx koniecznie z lampa. Ekran dotykowy tak, ale najlepiej wraz z dodatkową klawiaturą. I mamy smartphon idealny (jak dla mnie).
Marki? Szukaj wśród Nokii, Samsungów I HTC. Reszte sobie daruj.
[#3] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #2

aparat min. 3.2mpx koniecznie z lampa


na cholere mu ta lampa, co taka lampeczka moze oswietlic, chyba tylko kibelek

aparat 3.2mpx to minimum, lampa niekonieczna, bardziej przydaje sie juz auto focus, a jak juz to moze diodka, przydaje sie jako latarka, choc za latarke, migacz itp. wystarczyc moze tez ekran i odp. program.

Symbian ?. Dzis nie polecam.

Android lub ew. Bada, choc bardziej Android min. 2.3.x.

Szybki procek, wystarczy 800Mhz, ale ARMv7, koniecznie ARMv7, bo to dzisiaj podstawa. Procki zdecydowanie szybsze od ARMv6 przy tym samym zegarku...

Ekran, nie za duzy, nie za maly, niekoniecznie AMOLED - duzo pradu bierze.., tak 3 lub pod 4 cale to maks, powyzej to juz patelnie sie robia.., od rozdzialki zalezy jakie GPU, dla 320x480 wystarczy Adreno 200 nawet zeby grac w dosc wymagajace gierki 3D np: Shadowgun, ale juz dla 480x800 to min. Adreno 205, Mali 400, Tegra itp.

Bateria, przy duzym ekranie i szybkich wielordzeniowych prockach kazda za mala, choc to zalezy od jakosci telefonu i baterii ;). Nie polecam z niewymiennymi bateriami czyt. Lumia i w ogole Windows Phone.

Co do konkretnych modeli. Mi najlepiej leza Samsungi. Zobacz nowa linie tj. Galaxy Mini 2, Galaxy Ace 2, noo S III z wiadomych wzgledow nie polecam. Za 800 pare kupisz Ace 2. Ten model spelni wszelkie Twoje oczekiwania!!! .
[#4] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #1

-Solidna trwała obudowa


Nowe Samsungi Mini 2, Ace 2.. uwazam za bardzo solidne, przypadkowo sprawdzone , choc dobre etui mozna kupic juz za 10 zeta do nich, takie z gornym magnesem, ale nie na ekranie!...

Aha, uae4droid dziala idealnie na tych modelach

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2012 16:16:47 przez gx
[#5] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #3

na cholere mu ta lampa, co taka lampeczka moze oswietlic, chyba tylko kibelek


Miałem właśnie na myśli diodę led. W N95 mam taką i robi świetne zdjęcia wieczorem, nocą a nawet pod słońce. A kibeleczek, każdy sądzi według siebie, ja na to nie wpadłem. Mam nadzieje, że sobie nie pstrykasz, na kibeleczku.....

Co do Twojej racji, autofocus, oczywiście zapomniałem.
[#6] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #5

Miałem właśnie na myśli diodę led. W N95 mam taką i robi świetne zdjęcia wieczorem


przy takiej mocy blysku z leda to mozna sobie najwyzej oswietlic kibeleczek, wlasnie . o swietnych zdjeciach wieczorem mozna zapomniec.
[#7] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #6

A ja polecam:
Specyfikacja
odporny na kurz i wodę. Ma też Gorilla glass - nie zarysujesz go! video rozmowy, gps, żyroskop, termometr, akcelerometr, g-sensor .... BOMBA! 2 tygodnie mam telefon i jest super :)
tescik :)

Pomimo że ma tylko 600Mhz to jednak net, filmy, gry nie przycinają. Chyba nie tylko Mhz sie liczą.

Świetny smartfon z Andkiem, którego możesz wyhaczyć za mniej niż 600zł.
Pokażcie mi teraz konkurencje do tego :) ... BRAK
test wyświetlacza:
link
a tu HTC HD2 z tym szkłem vs supertool POLECAM!!! (uwaga sceny drastyczne ;) )
link


I byłbym zapomniał... Bateria to prawdziwy szok. Ciągłe użytkowanie i starcza mi nawet 3-4dni! :)


Ostatnia aktualizacja: 22.07.2012 14:52:39 przez R_J_MacReady
[#8] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #7

samsungi w/w przeze mnie tez maja gorilla glass itd. , sa naprawde twarde i wytrzymale :)

samsung galaxy mini 2 mozna zlapac za mniej niz 400 zl - b.fajny smartfon z szybkim prockiem.., a samsung galaxy ace 2 za mniej niz 800 zl, ale Ace 2 to juz maly kombajn...;)
[#9] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #8

W moim przypadku nigdy więcej Samsunga. Dość się nacierpiałem przez ostatnie pół roku przez ten badziew, płacąc jeszcze za niego blisko 1000zł Mam porównanie między Moto a Sajszungiem, do tego drugiego już nie powrócę. Nigdy

mini 2 kosztuje w granicach 400zł, 100zł więcej i ma się kombajn, ze wszystkim.
Ace 2 jest o wiele droższy. W tej cenie nie ma konkurencji dla tej Moto.

Oczywiście nie jestem żadnym tam fanbojem, bo mam bo kupiłem. Po prostu trzeźwe porównania
[#10] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #9

Kazdy chwali co ma . Moglbym to samo napisac o Defy, nie mini, mialem caly miesiac, w tym raz w serwisie...

Raczej ok. 200 zeta i nie kombajn, bo Mini 2 ma wydajniejsze CPU od tego Defy Mini . Mini 2 nie ma kamerki przedniej i diodki, pomijam pozostale elementy, za ktore nie warto dawac 2 stow...

Subiektywnie, Mini 2 ma fajniejszy ekranik, ladniejsza obudowe z klapkami w roznych kolorach... I dobrze lezy ok, racja
[#11] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #10

519 dałem za swoją nową z Orange, ze zdjetym simlockiem i przesyłką :) Na allegro gdzie jest najtaniej, ten Samsung jest za powyżej 400 mowa o nowym i niżej nie schodzi, średnia cena to około 430-450zł. Wole dać 50zł więcej czy też 100 i mieć wiele więcej - czyli smartfona z lepszymi funkcjami, które są bardzo użyteczne.

I dla krótkiego przykładu Angry Birds u kolegi zarywa na nim, kiedy jest włączone WiFi a u mnie już nie Więc nie tylko Mhz się liczą, jak pisałem wyżej Tak samo z animowaną tapetką "woda" czy "akwarium", zarywa u nieg u mnie nie a telefonu nie mamy zasyfionego.

Totalnie odpada też ze względu na brak drugiej kamerki, u mnie np. to jest bardzo ważne w użytkowaniu, skype na przykład, bo mam kiepską sieć GSM w miejscu zamieszkania w Polsce.
Nie ma też lampy fleszowej... Mniejsza bateria, która starcza koledze na 1 dzień. Brak latarki też jest jak dla mnie mankamentem. A zrobić w nocy zdjęcie be tego to można zapomnieć.
Jakość dźwięków budzi zastrzeżenia, są przytłumione a na prawie max głośności trzeszczy głośniczek. Dla testu wykonaliśmy też połączenie i słuchaliśmy jak wypadają mikrofony/głośniczki. Samsung to żart, strasznie kiepska jakość rozmów, u mnie przeciwnie.

Tak więc te 200Mhz mniej nie czynią z Defy Mini "nie-kombajnu" :)
Dla mnie kombajn to takie urządzenie co ma w sobie wszystko, ten Samsung tego nie ma.

Nie chwalę tego co mam, bo są też zastrzeżenia jak np. plastyki niskiej jakości (w Sajszungu również to samo), wyświetlacz TFT starszej generacji, co może skutkować w widocznym powolniejszym odświeżaniu i w bad pixelach. Aparat też nie jest cudowny.

Na co dzień używam jeszcze co innego, natomiast w pracy, pracuję jako tłumacz wyjazdowy w budowlance, używam właśnie tej Motki. To początek ale sprawdza się świetnie. Więc serio, to nie jest przechwalanie, tak jak to polska mentalność czyli "pępęk świata" w większości przypadków nakazuje.

Po prostu ten Samsung nie ma startu jeśli chodzi o możliwości wg mnie i tyle wbudowana pamięć (nie operacyjna) 4GB czy proc o 200Mhz TEORETYCZNIE szybszy to nie wszystko.
A to, że firma prześcignęła podobno Nokie, to mam to w pompce bo takie niusy nie spowodują że tępo polecę do sklepu kupić właśnie Samsunga. Tym bardziej że w przeciągu 2 lat miałem 2 Samsungi nie licząc służbowych i mam swoje zdanie na temat produktów tej firmy, jeśli chodzi o komórki.

Tyle ode mnie bo jeszcze stanę się fanboyem

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2012 19:13:11 przez R_J_MacReady
[#12] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #11

Wg. Allegro trzeba dac wiecej niz 100 wiecej za Defy mini, tak czy siak...

Nie pisz o jakims zarywaniu Angry Birds na Galaxy Mini 2, bo to jest nieprawda. Procesor nie jest teoretycznie szybszy, tylko praktycznie szybszy o 200 Mhz, czy to wiele, czy nie, to juz inna sprawa...

Akurat obudowa Mini 2 jest twarda i ma dodatkowe metalowe wzmocnienia oraz ladne chromowane elementy. Smartfon wyglada moim zdaniem slicznie i solidnie. Bateria w Mini 2 raczej nie ustepuje Defy mini.

Tak jak napisalem wyzej, Mini 2 nie ma tylko tej diodki i przedniej kamerki. Akurat mi jest to zbedne. Ale gdybym mial zaplacic ok. 600 za Defy mini to wolalbym dolozyc do Ace 2 te 200.

Notabene mam Mini 2 i Ace 2 . Osobiscie wole Mini 2, bo poreczniejszy - mniejszy, dluzej smiga na bateri... Itd. A wszystko smiga szybko i elegancko, bas, teraz Ci odpisuje z Mini 2
[#13] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #11

Jak dla mnie to Defy, nie Mini, nie ma startu, troche przereklamowali jego wytrzymalosc, odpornosc etc. Moim zdaniem, nie warto za to doplacac, lepiej dac z 30zeta za dobre etui . A mialem taki jakis czas... Juz pomijam mankamenty tego modyfikowanego Andka od Moto.
[#14] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #12

AAA masz to chwalisz :)

Ja akurat testowałem Mini 2 u kolegi przed zakupem i wtedy były takie moje spostrzezenia a po kupnie i wspólnym testowaniu utwierdziłem się że dokonałem dobrego wyboru.

Co do ceny ja kupiłem za tyle, a to że zeszły i jest ich mało no to ceny szybko szybują :)
ale mozna dostać tanio:
link

Chrom to jest coś czego nie lubię, bo są odpryski, tak jak u kolegi, prawie nówka telefon niby dba a już widać rysy głębsze, i chrom się robi czarny od rys. Bardziej telefon dla kobietki (bez ofensywy względem Ciebie tutaj Kolego) niż dla faceta wydaje mi się bo jest delikatniejszy.

A to co pisałem u góry to nie jest kłamstwem, bo mimo wszystko do kłamliwych osób nie należę a jeśli już gdzieś zabieram głos to tylko i wyłącznie po testach i namacalnych dowodach, nie tam zasłyszanych opiniach od Edzia Kalarepy co po spryskiwaczu nawija.

nie ma tylko tej diodki i przedniej kamerki.
jak dla mnie zamienić słowo "tylko" na AŻ. Tak więc ten telefon nie jest dla mnie. Wybierajta co chceta :) Ja jestem dość zadowolony z Moty i prawdopodobnie jak kiedyś tam będę zmieniał to też wybiorę Motorole, o ile ta będzie nadal na rynku.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2012 19:56:48 przez R_J_MacReady
[#15] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #14

Przegiales nieco o przycinaniu sie Angry Birds na SG Mini 2, moze kolega ma cos nie tak z telefonem lub Andkiem, bo akurat procek jest wydajniejszy niz Defy mini, i ja tam zadnych takich zaciec o jakich wspominasz nie obserwuje,baa, dla mnie dziala o wiele sprawniej niz Defy, ktorego jakis model kiedys mialem.

Chrom dodaje uroku, kwestia gustu, w tym etui jakim nosze raczej nie ma szans na ryski.

Moze Defy mini jest okej, ale ja po zabawie z Defy nie mam zufania do Motoroli.
[#16] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #15

Rozumiem, być może i tak było i dlatego się zraziłem.
Defy mini to oszczędność i budżetówka jeśli chodzi o Smartfon, ale ma wszystko czego chciałem i to za niską cenę. Dlatego na nią padł wybór. Na razie jest ok nie wiadomo jak będzie później. Odpukać jeśli coś będzie się działo nie tak to i o tym nie zawaham się napisać tutaj.
[#17] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #15

Donosze jeszcze o udanym Rootowaniu modelu Samsung Galaxy Mini 2 i wgraniu czystego Andka przez Odin bez dodatkow operatora

Poza oczywistymi zaletami, zwiekszyla sie takze szybkosc dzialania i zywotnosc na baterii dzieki uzyciu SetCPU.

Zegar procesora (ARMv7) ze std. 800Mhz zwiekszyc mozna bezpiecznie do 1126 Mhz :), w przedziale 19-1126Mhz, oczywiscie mozna ustawic sobie mniej np: 1Ghz czy zostawic std. ok, racja

Sa w aplikacje w ktorych widac tego kopa OK

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2012 10:32:50 przez gx
[#18] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #1

Musze przyznac,ze samsungi galaxy mimo niesamowicie tandetnego pierwszego wrazenia sa calkiem wytrzymale.Kupilem po jednym dla syna i corki za kare i po roku jeszcze dzialajaOK Nie mozna bylo tego powiedziec o iphonach ktore ginely marnie regularnie topione
[#19] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #17

To ładnie :)
Ale ja jednak nigdy bym w takim urządzeniu proca nie kręcił.
A rootować defy mini też można bez problemu już :)
Z tym że po co. And jest szybki a i nakładka Moto Live jest po prostu świetna :)
[#20] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #19

Z tym że po co. And jest szybki a i nakładka Moto Live jest po prostu świetna


przegladnij sobie liste programow wymagajacych roota to dowiesz sie po co. niektore z tych programow dzialaja bez root'a, ale z bardzo ograniczona funkcjonalnoscia... Moto Live itp. nie jest tak swietne jak root ok, racja

Krecenie procka przy uzyciu setcpu jest nawet zalecane, choc trzeba potestowac stabilnosc. Pozwala lepiej zoptymalizowac prace cpu, a przy okazji poprawic wydajnosc i zywotnosc baterii. Ustawiasz czestotliwosci min. i maks., napiecia, tryb pracy zmian tych parametrow, domyslne sa zazwyczaj gorsze :).

Root to wg. mnie podstawa w Andku. Z rootem kontrolujesz wszystko co sie dzieje i co jest w smartfonie.
[#21] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #1

Ja od siebie polece Xperie Neo V.
Szybki procek, dobry ekran, niezły aparat, lampa led, ladnie gra.
[#22] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #21

A ja go posiada (Neo, nie Neo V) i nie polecam.
Ekran z biednymi kątami widzenia i na którym w słońcu nic nie widać, skrzypiąca i rysująca się obudowa, aparat któremu ładnie wychodzą zdjęcia w makro bo podczas robienia zdjęć np. krajobrazów to mechanizmy odszumiające robią ze szczegółów totalny bigos, genialna aktualizacja do ICS'a który robi z telefonu inwalidę oraz to że w 4 miesięcznym telefonie dotykowym wytarły się do podkładu klawisze + setki użytkowników na forach internetowych narzekających na większe lub mniejsze usterki.
[#23] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #22

Co do obudowy się zgodzę jest plastikowa, wydaje się tandetna, jednak tylko wydaje się. W mojej NeoV nic nie skrzypi i jest dobrze spasowana, mimo żę telefon zaliczył kilka ładnych upadków. Wycierać się wyciera, klawisze też. Ale tylna klapka oryginalna kosztuje 20-30zl.
W słońcu na mało którym smartfonie dobrze widać, choć tragedii nie ma, szczególnie na max jasności (czujnik oświetlenia dobrze w niej działa). Kąty są dobre, w końcu smartfon to rzecz prywatna a nie tv w salonie na który każdy ma się gapić ;) Jak ma się gapić to jest wyjście HDMI, co nie jest jeszcze standardem u wszystkich.
Do ICS'a nie trzeba aktualizować, choć chodzi znośnie (ale wróciłem do GB, tyle że custom). Nie widziałem jeszcze dobrego ICS'a w sumie, KAŻDY narzeka, niezależnie od telefonu.
Jeśli chodzi o fotki to NeoV ma inny (teoretycznie gorszy) aparat.
Co do jakości fotek Custom Romy poprawiają ten problem. Jak i wprowadzają wiele innych usprawnień :D
Bateria trzyma całkiem elegancko.
Jeśli szukamy fona w tej cenie o dobrych parametrach, imho nie można narzekać. Jest to sensowna propozycja.
[#24] Re: Jaki smartfon kupić? Prośba o rady

W odpowiedzi na #23

Bym zrozumiał to wycieranie się klawiszy po 5 latach użytkowania ale nie po 4 miesiącach, a w słońcu dobrze widać na amoledzie :)
Wybierz dział:
Na stronie PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem