[#31] Re: doom na C= 64

@imp, post #30

Nie "niech ci będzie", tylko odpal sobie np Dooma. Następnie pochodź po kilku małych pustych pomieszczeniach, a następnie wejdź do dużego gdzie są przeciwnicy - gra zwolni radykalnie. Doom w pustych małych pomieszczeniach bez obiektów to i na 020 jakoś działa ;)

Edit: Pozatym porównywanie Wolfenstein jest bez sensu, bo paradoksalnie Doom ma lepiej dopracowane engine (jest kilka różnych portów) na Amigę, więc jest SZYBSZY niż Wolfenstein.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 15:48:24 przez Solo Kazuki
[#32] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #31

Panie... A weź się Pan odstosunkuj :) Project M z Atari 8bit jest świetne i tak, wiem, że to preview, demo, brak przeciwników, obiektów itp. Mimo to i tak szacun dla autora, że udało się zrobić coś co przypomina Wolfenteina 3D i nawet działa płynnie :)
Jak będzie działać z obiektami to się okaże (albo i nie, jeśli nikt tego nie rozwinie).
[#33] Re: doom na C= 64

@imp, post #32

Ojoj, wyskoczyłeś z jakimiś 4 pokoikami porównując je do silników 3D z Amigi, a teraz się rzucasz jak kot w piekarniku ;)

Trochę dystansu i zdroworozsądkowej oceny

Nie twierdzę że to nie jest ciekawe, ale ja na to patrzę z dystansu, opierając się właśnie na "eksperymentach" z Amigi.

Co do działania, zobaczymy co z tego będzie. Ale logika podpowiada, że nie ma szans osiągnąć sensownej FPS przy dodaniu obiektów i większych pomieszczeń.

Edit: Co do niedokończonych silników, tutaj jest ciekawy. Brak co prawda ruchomych obiektów, ale reszta jest

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 16:08:33 przez Solo Kazuki
[#34] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #33

Wyczesany engin qfa!!! Dokończą to kiedyś?
[#35] Re: doom na C= 64

@Vato, post #34

Wyczesany? Przecież w ostatnich 20 latach powstało chyba ze 20 takich silników/gier działajacych na zwykłej A1200. Nie ma tam nic czego nie widzielibyśmy między innymi w: Cytadela, Project Battelfield, Breathless, Gloom... Nie wymieniam Alien Breed 3D i Alien Breed 3D II TKG. Trapped II, bo to trochę wyższa półka.

Poza tym to jest puszczane na UAE więc nie jesteśmy w stanie nic powiedzieć o prędkości. To, że tam jest niby procesor 68020 nic nie znaczy jeżeli sprzęt na którym jest uruchomiony emulator może być strasznym potworem i emulowana 020 może być zdecydowanie szybsza niż prawdziwa.
[#36] Re: doom na C= 64

@MDW, post #35

Problem z Amigowymi FPS jest taki że są po prostu słabe. Po prostu jeśli chodzi o grywalność to Wolfenstein 3D i Doom je przebijają i to sporo.
[#37] Re: doom na C= 64

@tom256, post #36

Wolfenstein3d przebija każde 3D na Amigę? dobry żart
[#38] Re: doom na C= 64

@michal_zukowski, post #37

W ogóle ten port Wolfenstein na Amigę... odnoszę wrażenie że jest żeby był. Gra niczym nie "błyszczy" w porównaniu do wielu gier 3D, w tym na Amigę.
[#39] Re: doom na C= 64

@tom256, post #36

Po prostu jeśli chodzi o grywalność to Wolfenstein 3D...

Tak? AB3D II: TKG gorszy od Wolfa? To już Fears wypada lepiej, bo masz grę wielopoziomową, a nie płaską.
[#40] Re: doom na C= 64

@MDW, post #35

A co za problem to odpalić i sprawdzić? Jest przecież dostępne na Aminecie ;)

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 17:57:35 przez Solo Kazuki
[#41] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #33

Edit: Co do niedokończonych silników, tutaj jest ciekawy. Brak co prawda ruchomych obiektów, ale reszta jest

Mam ten engine w swoich zbiorach. Całkiem nieźle się to ruszało na 040/33MHz
Szukam naszego Switchworlda, może ktoś ma demko czy coś w tym rodzaju.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 18:19:54 przez waldiamiga
[#42] Re: doom na C= 64

@tom256, post #36

Doom może tak ale na pewno nie Wolfenstein. Ten był koszmarnie nudny. Ja przy nim nie wyrzymałem nigdy dłużej niż 5 minut. Tam się cokolwiek zmieniało wraz z kolejnymi poziomami? :)
[#43] Re: doom na C= 64

@MDW, post #42

Ryje Adolfa były na innych ścianach ;)
[#44] Re: doom na C= 64

@MDW, post #42

Dokładnie, gra jest strasznie nurząca. Odpaliłem, pograłem, skasowałem. Nie nazwałbym co prawda tej gry gniotem, ale na pewno nie jest to gra, w którą bym pograł po raz kolejny.
[#45] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #44

To chyba jesteście jakimś wyjątkami bo na świecie gra zdobyła ogromną popularność i nadal jest grywalna. Nie tak jak Doom, ale to Wolfenstein 3D zapoczątkował szał na gry fps czy jak tam kto woli fpp. Wieść gminna niesie, że za Wolfensteina 3D John Romero sprawił sobie pierwszego Ferrari Testarossę ;) Tak przynajmniej w Bajtku pisali :)
[#46] Re: doom na C= 64

@imp, post #45

Ale ja nie zaprzeczam jej popularności. MS DOS i Windows też zdobyły popularność, a były i są crapami bez jakiegokolwiek pomysłu czy architektury. No wiesz - zasada miliona much. :)
[#47] Re: doom na C= 64

@MDW, post #46

Pogrzeb w starych pismach o grach, dodaj sobie wyniki z ocen Wolf3D, wyciąg średnią i sprawdź czy to muchy się mylą czy...
[#48] Re: doom na C= 64

@imp, post #47

Była innowacyjnym crapem.
Innowacyjność i szokujące 3D (jak na tamte czasy) wystarczyło żeby zbierała wysokie oceny.
[#49] Re: doom na C= 64

@imp, post #47

Może i muchy się nie mylą, ale mimo wszystko nie przekonają mnie do swojego menu...
[#50] Re: doom na C= 64

@imp, post #45

W dobie jak wyszedł Wolfenstein nie miał konkurencji, stąd popularność tej gry. Dzisiaj ta gra jest nurząca i mało urozmaicona.

Podchodząc tak do rzeczy, to swego czasu hitem były różne gry, które dzisiaj mało kto by "ruszył kijem".
[#51] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #50

Tak samo Wolf3d jest nużący swoimi kolejnymi labiryntami jak Super Frog kolejnymi platformami
Obie gry lubię i nie uważam ich za nużące. Ot, taka ironiczna analogia.
[#52] Re: doom na C= 64

@Jacques, post #51

Z tym, że Super Frog to nie "moja gra" ;)

Osobiście więc uważam że analogia trafiona ;)

Chociaż przyznam że Wolfenstein mnie bardziej znużył niż SF, ale to tak nawiasem

Na Amigę są IMHO lepsze platformówki niż Super Frog, jak i FPSy lepsze niż Wolfenstein

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2015 23:10:42 przez Solo Kazuki
[#53] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #52

Dobrze gada
[#54] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #23

ProjectM z Atari XL/XE rozkłada C64 na łopatki w temacie Wolfa3D, rozkłada to mało powiedziane, zwyczajnie nokautuje ok, racja , co widać gołym nieuzbrojonym okiem nawet na tych filmikach . O klase lepiej to wygląda i działa, prawie można graficznie porównać do A500. Demo Project M zajmuje 60kB (nieskompresowane) i działa nawet na Atari XL/XE z 64KB RAM.

Jest kilka powodów dla których takie gry będą lepiej wyglądać i działać na Atari XL/XE niż C64.

1. Procesor taktowany 1.79Mhz, a C64 1.02Mhz
2. Paleta 256 kolorów (16kolorów w 16 odcieniach), a C64 tylko 16 różnych kolorów
3. Tryby GTIA, nie wiem czy C64 ma odpowiednik

Tutaj masz przykład z większą lokacją, od 1 min 24 sek. : https://www.youtube.com/watch?v=obfXcjS5TYA

Notabene, Wolf3D nie ma jakiś wielkich lokacji, nawet std. demo ma typowe lokacje dla Wolfa3D.

Zwolniło ?. Ile fpsów odbiorą elementy takie jak pistolet i przeciwnicy, moim zdaniem niewiele.
[#55] Re: doom na C= 64

@hicks, post #54

Linki się wkleja tak.
Faktycznie jak na Atari to niezłe jest. Jednak sam widzisz, że sam engine zajął 60kb :)
To jak tu dodać resztę gry (objekty i ich animacje, dzwięki, kolizje, bronie) :D
Pewnie się nie da dlatego jest tylko engine.

PS. nic tak nie wnerwia jak film z papugami w tle ;)

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2015 19:50:59 przez Vato
[#56] Re: doom na C= 64

@hicks, post #54

Chwilka... czy ja coś pisałem o wyglądzie? Bo sobie nie przypominam. Pisałem jedynie że MOOD na C=64 mniej rzeczy brakuje do "pełnej" gry, choćby obiektów. Zresztą dyskusja była o FPSach Amiga vs Atari, gry na C=64 wtrąciłem jedynie właśnie jako przykład "kompletności". Więc jeżeli się chcesz odnieść do tematu dyskusji, powinieneś odnieść się z tym engine do FPSów z Amigi.

Co do wpływu obiektów na prędkość gry na razie mamy założenia przeciwko założeniom - ty obstawiasz że nie zwolni, ja obstawiam że zwolni. A jak będzie trzeba poczekać, bo na razie to same gdybania.

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2015 20:23:03 przez Solo Kazuki
[#57] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #56

ty obstawiasz że nie zwolni, ja obstawiam że zwolni.


wow, tak obstawiałem, napisałem chyba wyraźnie, że zwolni niewiele, maksymalnie kilka fps.

Pisałem jedynie że MOOD na C=64 mniej rzeczy brakuje do "pełnej" gry, choćby obiektów.


Co nie zmienia faktu, że wersja C64 nie umywa się do wersji z Atari XL/XE w tym co już widać, pod każdym względem z w/w powodów - post wcześniej, i dlatego można bardziej porównywać do wersji z "gołej" A500 niż C64, ale to nie oznacza automatycznie, że Atari XL/XE jest lepsze, bo nie jest!, tylko wersja na "gołej" A500 za bardzo odstaje jakością od wersji z PC/AT/VGA z powodów znanych każdemu Amigowcowi...
[#58] Re: doom na C= 64

@Vato, post #55

Jednak sam widzisz, że sam engine zajął 60kb :)
To jak tu dodać resztę gry (objekty i ich animacje, dzwięki, kolizje, bronie) :D
Pewnie się nie da dlatego jest tylko engine.


pewnie na pewno jesteś w błędzie, tego możesz być pewien . Autor zwyczajnie na razie o to nie dba na tym etapie projektu.

PS. to nie jest sam engine, to jest całe to demko z YT.
[#59] Re: doom na C= 64

@hicks, post #57

dlatego można bardziej porównywać do wersji z "gołej" A500 niż C64, ale to nie oznacza automatycznie, że Atari XL/XE jest lepsze, bo nie jest!

Nie wiem czy zauważyłeś, ale właśnie założenie że Atari jest lepsze od Amigi wywołało całą dyskusję. Więc twoje dywagacje są troszkę nie na temat tej dyskusji. Na dodatek zauważ że nie zgadzasz się z moim przedmówcą... za co ci dziękuję

Swoją drogą, bije z ciebie taka pewność, że gotów bym pomyśleć że to twój engine i masz już pomysł na przeskoczenie pewnych kwestii technicznych...

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2015 14:32:52 przez Solo Kazuki
[#60] Re: doom na C= 64

@Solo Kazuki, post #59

Nie wiem czy zauważyłeś, ale właśnie założenie że Atari jest lepsze od Amigi wywołało całą dyskusję.


Chodziło o to tylko w kontekście Wolfensteina, a nie całości!, bo wiadomo, że A500 jest lepsza. Powiem tak, wielu widząc ProjectM może mieć nie małe wątpliwości co do tego w przypadku porównania do "gołej" A500

W zasadzie jedynym sposobem na A500 jest tryb ala chunkycopper, bo wszelkie konwersje c2p zabijają MC68000/7Mhz (nawet z pomocą blittera). Takie tryby chunkycopper wyglądają podobnie do trybów GTIA z Atari XL/XE, dlatego jest to porównywalne etc.. Oczywiście A500/500+/600 można przyspieszyć w sposób nieosiągalny dla Atari XL/XE i wtedy wszystko się zmienia :)

gotów bym pomyśleć że to twój engine i masz już pomysł na przeskoczenie pewnych kwestii technicznych...


gotów bym pomyśleć podobnie, więc tylko szacujemy, a co, jeżeli, to się okaże.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem