[#12]
Re: Dlaczego amigowe środowisko wciąż reanimuje złom?
@jarokuczi,
post #5
To, że platforma sprzętowa u Sony zmieniała się totalnie przy każdej generacji konsol nie świadczy przeciwko spójności platformy! Chyba, że to dyskusja czysto akademicka o architekturze kompuerów lub elektronice?
Na PlayStation Store na PS4 jest dostęp do kolekcji kilkuset znanych/kultowych tytułów z PS1, PS2 + praktycznie każdy istotny tytuł od Sony z czasów PS3 wydany w wersji cyfrowej i pudełkowej na PS4. Jak ktoś chce ogrywać kolekcję gier z płyt CD/DVD z czasów PS1 lub PS2, czyli bawi się w retro, może kupić sobie taką konsolę za zero złotych, a jak ma kolekcję płyt z grami na PS3 to po prostu jej nigdy nie sprzedał gdy kupował PS4 (mówimy o sprzęcie wartym obecnie ok. 200 zł). Brak kompatybilności na poziomie nośnika to decyzja wyłacznie biznesowa, a nie wynikająca z ograniczeń technicznych.
Ponadto osoba kupująca PS4, a posiadająca wcześniej PS3, dostanie m.in.:
- spójny User Experience - nie będzie miała problemów z przyzwyczajeniem się do nowego kontrolera czy systemu operacyjnego, będzie korzystała ze znanej sobie platformy sieciowej, zachowa konto gracza i możliwość komunikacji z innymi graczami
- bogatą bibliotekę NOWYCH gier i zapowiedzi kolejnych na kilkanaście miesięcy do przodu, w tym gwarantowane kontynuacje hitów, w które grała na starej konsoli oraz nowe produkcje od ulubionych twórców, często zależnych lub tylko powiązanych z Sony (akurat większość dobrych gier wydanych w ostatnich miesiącach to tytuły, które dostępne są - czasowo lub na stałe - na wyłączność na platformę Sony)
Wii U jest może kompatybilne z Gamecubem na poziomie sprzętowym, ale również nie możesz odpalać gier z Gamecube'a z płyt na tej konsoli! Dopiero na przerobionej konsoli jest to możliwe. Z drugiej strony w sklepie Nintendo możesz kupić na Wii U nawet gry z NES-a czy czarno-białego GameBoya.