[#1] Sega MegaDrive vs Amiga CD32
Przeniesione
[#2] Re: Brutal Football Cd32
Sedze Mega Drive, która jest chyba słabszym sprzętem

Litości...
[#3] Re: Brutal Football Cd32
Chyba żartujesz
[#4] Re: Brutal Football Cd32

@polutuje, post #3

Z czym?

link




Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 15:35:26 przez Jield
[#5] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #4

Mega drive jest konsolą. Posiada wyspecjalizowany układ VDP który zajmuje się obróbką spriteów oraz efektami typu parralax.

Mega Drive posiada VDP (Video Display Processor) dla kontroli płaszczyzn i sprite'ów. Jest to ulepszona wersja VDP używanego w konsoli Sega Master System.
Płaszczyzny: 4 (2 scrollowane, 1 dla sprite'ów, 1 dla systemu okien)
Sprite'y: do 80 jednocześnie, w zależności od używanego trybu
Paleta kolorów: 512 – z czego jednocześnie mogły być używane 64


Dzięki temu gry na MD wygladają i działają lepiej bo jest to wyspecjalizowany sprzęt do gier a i programowanie jest o wiele łatwiejsze niż na amigę,gdzie trzeba te same funkcje programować o wiele bardziej skomplikowanymi metodami.
To dlatego większosc gier portowanych na Amigę jest o wiele gorszej jakości.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 17:37:46 przez FeRu
[#6] Re: Brutal Football Cd32
Jield może pokaż porównanie Lotus amigowy kontra ten z Mega Drive? Daliście się podejść...oczywiście są gry które lepiej wyglądają na Sedze ale generalnie poza zbliżoną lub czasami nawet lepszą grafiką gry na MD są już o poziom niżej od amigowych jeśli chodzi o dźwięk.

Mortal Kombat II

Żeby nie było, Streets of Rage 2 czy Punisher takich gier brakowało na starcie na Amidze...

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 18:59:44 przez miro_78
[#7] Re: Brutal Football Cd32

@miro_78, post #6

Czekajcie... ja nie mówię, że Sega jest lepsza od CD32 czy coś. Chodzi mi o to, że konwersja Flinka jest najgorsza właśnie na CD32. Jestem wielkim fanem twórczości Henka Nieborga - uwielbiam Lionhearta, Flinka, Lomaxa. Sam kupiłem CD32 w głównej mierze dla Flinka. Po prostu Psygnosis się bardzo nie postarało przy Flinku na Amigę i bardzo mnie to boli. Dziękuję.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:03:59 przez Jield

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:08:03 przez Jield
[#8] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #7



A propo flinka, odpaliłem go na amidze 1200 z 060 i ciągle demo leci , jak wystartować gre, jojstick nie działa jak naciskam. Lipa jakaś
|Czy to wina 060?

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:23:18 przez ponior
[#9] Re: Brutal Football Cd32

@ponior, post #8

Musisz mieć pada od CD32 albo jakąś przejściówkę dzięki, której możesz podpiąć pada od PS1.
[#10] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #9

Właśnie tak czytam w opisie z whdload, że pad od cd32 potrzebny lub emulacja klawiatury.
Ma ktoś tanio na zbyciu pada

Wszyscy grają na padach od cd32 na tej gierce?

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:35:57 przez ponior

Może ktoś podpowiedzieć jak prawidłowo "zemulować yoystick", co wpisać w tooltypes

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:41:52 przez ponior
[#11] Re: Brutal Football Cd32

@ponior, post #10

Ja gram na padzie od PS1 przez przejściówkę właśnie.
[#12] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #11

A właśnie uruchomiłem na zwykłym jojsticku od amigi i działa idealnie

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 19:51:06 przez ponior
[#13] Re: Brutal Football Cd32

@ponior, post #12

W pliku readme od flinka z whd powinny być podane jakie guziki z pada zostały zmapowane na klawiaturę. W każdym razie tak było z archiwum z BTTR albo whdownload.
[#14] Re: Brutal Football Cd32

@Gżegżółka, post #13

Z tego co pamiętam to były to chyba klawisze od F1 do F4, chyba, że coś się w nowszych installerach whdload zmieniło. W każdym razie ja gram na CD32. Niedługo spróbuję odpalić to na Amidze 1200 z napędem, żeby muzyka z CD była.

Edit: Z tego co wiem, to chyba jeszcze istnieje CD32 rip na dwóch dyskietkach.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2018 21:28:55 przez Jield
[#15] Re: Brutal Football Cd32

@miro_78, post #6

Sega MD sprzedała się w ilości 30 milionów sztuk, a o takiej ilości C= może pomarzyć..
Ile C= sprzedało Amig z lepszym dźwiękiem w grach
[#16] Re: Brutal Football Cd32

@miro_78, post #6

Ale co ten filmik z MKII ma pokazywać? Wyższość wersji Amigowej, czy wyższość dźwięku Amigowego? Bo co do dźwięku to bym dywagował, zależy co kto lubi, chip czy sample, a graficznie i wydajnościowo to bez porównania 2:0 dla Segi.
Amiga Mortal Kombat III
[#17] Re: Brutal Football Cd32

@R222, post #2

jak coś to porównujcie Amigę do Sega Master System ponieważ do SMD nie podskoczy
[#18] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #9

Jaki badz pad pc usb i tom II, nie zamienię na nic innego, kawał dobrego sprzetu za całkiem dobrą cenę biorąc pod uwagę uniwersalność tej kostki ;)
[#19] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #4

Obraz z CD32 jest zgrany z czarnymi ramkami i przez to na filmiku wydaje się, że jest mniejszy, a graficzne mają taką samą rozdzielczość 320x2xx.

Jak Flink chodzi na A1200 z fastem albo na CD32 z SXPro?
[#20] Re: Brutal Football Cd32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #19

No właśnie nie wiem czy tak jest do końca. Ja na Tym samym TV na CD32 mam ramki, a na Sedze nie.

CD32


Sega


Na Sedze widać trochu więcej obrazu. Linki ze strony link

Podobna sytuacja jest chyba z Fantastic Dizzy. Wersja dyskietkowa ECS na Amigę ma ramki, a wersja AGA, CD32 i Segowa już nie.

Coś jak tutaj:


i



Chodzi mi o dociągnięcie obrazu do szerokości dolnej belki.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 05:30:46 przez Jield

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 05:31:12 przez Jield
[#21] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #20

Chodzi mi o dociągnięcie obrazu do szerokości dolnej belki.


Flink ma jeszcze możliwość przełączenia w tryb NTSC z poziomu gry zielonym przyciskiem na padzie.
[#22] Re: Brutal Football Cd32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #19

Na sx32pro nie zdarzyło się żeby nawet w przypadku tłoku na ekranie coś się przycięło.
[#23] Re: Brutal Football Cd32

@Jield, post #20

Z tym Flinkiem to też podejrzewam tryb NTSC (jest przełączanie w locie, jak napisał Skolman).

Ale myślę, że warto temat sprawdzić bardziej szczegółowo, czyli różnice między wersjami na CD32 a SMD a SMEGA_CD ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 17:46:14 przez BULI
[#24] Re: Brutal Football Cd32

@polutuje, post #17

Ta, a SMD nie podskoczy do 8bit NESa, bo sprzedało się go na świecie 2x więcej splat
[#25] Re: Brutal Football Cd32

@BULI, post #23

Mogę zrobić foty TV w trybie PAL i NTSC jeśli to co pomoże.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 17:53:17 przez Jield
[#26] Re: Brutal Football Cd32

@BULI, post #24

Na początku miałem napisać o NES a że zrobiło mi się szkoda amigowców to nie chciałem ich dobijać porównaniem do tej konsoli
[#27] Re: Brutal Football Cd32

@BULI, post #23

Faktycznie, po przełączeniu widać trochu więcej, ale tylko w pionie. Czarne paski i tak zostają




Wersja Segi z carta:



Edit: Wersja z carta nie wiem czy PAL czy NTSC.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 19:00:54 przez Jield
[#28] Re: Brutal Football Cd32

@FeRu, post #5

Dzięki temu gry na MD wygladają i działają lepiej bo jest to wyspecjalizowany sprzęt do gier


Większość gier z segi to były tytuły NTSC 60 klatek i nie były
optymalizowane dla PAL, gdzie mamy 50 Hz. Przykład poniżej:

[#29] Re: Brutal Football Cd32

@mmarcin2741, post #28

Czy kojarzycie tą babkę konsolofankę? Zrobiła niedawno film o CD32.
[#30] Re: Brutal Football Cd32

@ZbyniuR, post #29

Nie znałem ale właśnie poznałem ;)
Btw fajne ....... ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem