[#31] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@philipo, post #30

Piękny remake/remaster, pixele przegrały

Team 17 w formie

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2020 09:08:36 przez KM_Ender
[#32] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@KM_Ender, post #31

Nie znoszę takich gier. Który mamy rok ? 1998 czy 2020 ? Po to byliśmy świadkami postępu, żeby grać w takie badziewia ? Może warto przypomnieć sobie jak było kiedyś i jak się cieszyło z coraz ładniejszej grafiki oraz z coraz obszerniejszych gier. Popykać w takie coś to ja mogę sobie wybierając coś z biblioteki gier lat 90, a od nowości wymagam czegoś na miarę 2020 roku.
[#33] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@KM_Ender, post #31

Trochę smutno, że metal slug przechodzi na nie-piksele, zwłaszcza że dzisiaj już ludzie nasycili się 3d i wracają do rysowanych gier. No ale są jeszcze inne tytuły warte uwagi.

Co do tematu. Może nie oldskulowy feeling, bo takich gier kiedyś nie było, ale parę linków podrzucę z mojej wishlisty:

- Sea Salt/
- Carrion
- Blasphemous
- Inmost
- Death Trash
- Eldest Souls
- Signalis
[#34] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@ingenic, post #32

Mi powoli pixele się przejadają. Remaster Metal Sluga to bajka. Uciekinierzy to fajna gra taka w stylu "indyków". Warto w nią zagrać, myślę, że doczekamy się remastera.
[#35] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@teh_KaiN, post #33

Fajne, szkoda, że nie ma tego na NG. Trudno, trzeba się z tym pogodzić.
[#36] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@KM_Ender, post #31

"Team 17 w formie"

Ja bym raczej powiedzial "Dziady 17" i kolejny skok na kase.
Grafika jak na jakiekolwiek standardy PC'towe KIEPSKA, no chyba ze to gra amatorska... nie...
[#37] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@selur, post #36

Gra to nie tylko grafika. Wykorzystali mode na retro i wstrzeli się (moim zdaniem).
[#38] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@KM_Ender, post #37

jako że ostatnio moje zainteresowanie Samus Aran z dnia na dzień wzrasta, postanowiłem - poza podziwianiem materiałów 18+ - obejrzeć kilka gejmplejów na youtubie. I tą drogą dotarłem do AM2R - nieoficjalnego rimejku Metroida II, wydanego w roku 2016.



ostatnia wersja z 1 sierpnia 2020 nosi numerek 1.5.2 i można ją zasysnąć na redditu (jest to sam launcher instalujący całą resztę). Po wstępnym zapoznaniu oceniam gameplay na spoczko - jedyny mankament to sterowanie, które przy braku kontrolera trzeba sobie wygodnie przekonfigurować. .
[#39] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #38

pogrywam sobie dalej w AM2R i coraz bardziej mi się ta gra podoba. Mniej jest tu strzelania niż w Turricanie, za to więcej biegania, szukania i kombinowania - coś zbliżonego do SotB. Mimo że nie raz trzeba przemierzać całą odkrytą część mapy na nowo, próbując bezskutecznie znaleźć dalszą drogę - gra potrafi wciągnąć. Klawiszki po godzinie zabawy dało radę opanować.

Co ciekawe, AM2R był tworzony - w przeciwieństwie do takiego Magazynu - bez wiedzy osób trzecich i opublikowany został dopiero po ukończeniu prac. Co wzbudza tym większy podziw, że oprawa audiowizualna jest porównywalna z Hurricanem. Dwa dni później Nintendo położyło na AM2R swoje śmierdzące konsolowe łapska i projekt wuj strzelił (były wtedy już w toku prace nad AM2R dla 3DS).

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2020 00:00:25 przez snajper
[#40] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #39

No, to teraz jak zaznajomiłeś się z Metroidem to polecam zapoznać się z Symphony od the Night - kastelwanią, która dała początek gatunkowi Metroidvania. Takich gier jest na pęczki na różnych platformach. Mam po cichu nadzieję że nasi z R3D też w końcu ruszą ten temat, bo już się przymierzali do tego ze dwa razy.

I w ogóle dzięki za cynka z AM2R - ogram w wolnej chwili.
[#41] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@teh_KaiN, post #40

No, to teraz jak zaznajomiłeś się z Metroidem to polecam zapoznać się z Symphony od the Night - kastelwanią, która dała początek gatunkowi Metroidvani


spoko, tyle że z tego co widzę, to to jest tylko na konsole i mobilne OS-y. :/ Czyli lipa. Ja żadnej konsoli nie mam i nigdy nie miałem, ani nie mam zamiaru mieć, bo do odmóżdżacze. Ewentualnie Switcha, ze względu na zestaw z Turricanami, w skład którego wchodzą m.in. gry na Switcha, a który zamówiłem niedawno.

póki co rzuciłem okiem na to video:


i z przedstawionych tam tytułów wizualnie najbardziej mi przypadł do gustu Timespinner, tyle że on podobno jest krótki.
[#42] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #41

e-mu-lacja, e-mu-lacja! Emulatory konsol są znacznie łatwiejsze w obsłudze niż WinUAE, więc to jest żadna wymówka. ;)

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2020 10:07:02 przez teh_KaiN
[#43] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #1

pikselkowy Doom inspirowany Castlevanią. OK Mod GZDooma stylizowany na 8-bit.
Hołmpejcz: https://www.freegameplanet.com/lycanthorn-download-game/



Ostatnia aktualizacja: 25.11.2020 18:14:33 przez snajper
[wyróżniony] [#44] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #43

Tutaj gra bezpośrednio nawiązująca do klasyki
[#45] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@Ralpheeck, post #44

niezłe
[#46] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #45

coś takiego:




coming soon.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2021 02:58:38 przez snajper
[#47] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #46

Widzenie i czucie bardziej automatowe ale i po trosze amigowe. Ładne pikselki.
[#48] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@Ralpheeck, post #44

Tutaj gra bezpośrednio nawiązująca do klasyki

Fajne- kojarzy się z Flashback i Benfactor OK
[#49] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@BULI, post #48

made with Clickteam Fusion.


Miłe urozmaicenie stanowią strzały, których zachowanie zostało nieco urozmaicone względem powtarzanej do porzygu kalki we wszelkich mutacjach T2002. Ryliz dejt annołn.

a`propos mutacji T2002 - kilka screenów z będącego w produkcji kolejnego levelpacka Łukasza Maniewskiego - Super Metroidican:




[#50] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #49

Niezłe to vulcano a turrican shump.
[#51] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@amikoksu, post #50

nadchodzący tytuł z gatunku metroidvania - Axiom Verge 2:



mi jedynka nie przypadła do gustu, no ale może ktoś polubi.
[#52] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #51

Szwajcenegier zadarł z niewłaściwym człowiekiem. siedzi, pije i chrupki



wincyj tu

video (tylko ćśśśśśś, bo to zhakowane z fejzboka! hide2):


w końcu coś, co nie jest levelpackiem T2002.
[#53] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #52

nadrabiając zaległości...

Turrican vs Terminator gotowy i dostępny na PC i Androida.


ze wstępnych ustaleń:
- w odróżnieniu od pospolitych Turricanów mamy tu do czynienia z gatunkiem "cały czas w prawo"
- sterowanie predefiniowanymi klawiszami może początkowo sprawiać drobne trudności
- w trakcie skoku nie da się zmienić kierunku buuu!
- biegnący Turrican chwilowo zatrzymuje się przy każdym strzale, co widać na załączonym obrazku buuu! (a skaczący już nie... choć może to i lepiej )
- jak doniósł mi mały ptaszek 🦜, źródłem dwóch powyższych jest podobno stosowany silnik - OpenBOR
- z bonusów mamy rozmaite guny/kulkę, energię, 1upy. Te dwa ostatnie zbierane są natychmiastowo po nastąpieniu na nie (czego stosowność w przypadku energii jest dyskusyjna), podczas gdy bronie trzeba podnieść, wciskając fire
- poza strzałami mamy też do dyspozycji chwyt o działaniu zbliżonym do "superkulki" z T2, do stosowania w sytuacjach ekstremalnych - niszczy wszystkich wrogów w polu widzenia, ale przy tym odbiera Turricanowi część energii
- nie ma możliwości wyboru broni spośród zebranych. Zmienia się automatycznie po podniesieniu
- generalnie im większy gun, tym lepszy
- kulka jest bez sensu, gdyż nie wykazuje żadnych cech charakterystycznych turricanowej kulce, a do tego strzela (i to takimi zwykłymi, prostackimi strzałami, jak najprostsi przeciwnicy w pierwszym Turricanie) i skacze (ok - w Super Turze też skacze, ale tam zostało to w pełni uzasadnione fabułą). Dlatego najlepiej omijać ją szerokim łukiem
- po utracie życia broń powraca do stanu początkowego
- w pierwszym levelu trzecia przepaść jest szczególnie wkur^%:/$*jąca
- gra ma możliwość wczytania stanu rozgrywki, tyle że po przejściu 2 etapów nigdzie nie napotkałem opcji zapisu Ale może jest dostępna spod któregoś klawisza - nie wgłębiałem się

aha, jeszcze intro. Intro jakieś jest, ale dalej niż dwa obrazki nie zaszedłem, stwierdziwszy, że grafika jest skopiowana z kiczowatej wersji intra PC Turricana 2. W każdym razie o to się rozchodzi, że Turrican & Co. wskoczyli statkiem kosmicznym do jakiejś nadprzestrzennej dziury, bo doszły ich słuchy, że na planecie Ziemia grasuje Szwajcenegier.

--------------------------------

tyle o Turricanie. Tera inne nadchodzące cuś tego samego pana:




idzie to tak: In the year 2142, after reaching the top of the tower, Lester Knight Chaykin collapses, but is promptly joined by Buddy, who picks him up. Then the two of them escape on a dragon-like creature, flying off to the horizon.
Aliens known as Morphs have infiltrated Buddy's planet society, and knowing Lester's intelligence he is found, healed, and locked up in the prison on the second Morphs' home planet.
Their aim is to build a time machine with his help, by transferring and copying his human consciousness into an artificial neural network, so as to conquer Earth.
Meanwhile, intelligence agent Conrad B. Hart, who destroyed the Morphs' planet and went into suspended animation in a spaceship that floats aimlessly through outer space, is also found by the Morphs and imprisoned on their second home planet him too.

https://danielespadoni82.blogspot.com/2021/06/the-fan-game-morphs-conrad-lester.html

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2021 13:13:05 przez snajper
[#54] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #53

w takiego Dooma to bym se na Amidze z przyjemnością pyknął! ok, racja A nie pchają się w jakieś 3D-rzygi.
MiniDoom 2
tym bardziej w obliczu panującej mody na retro - to amigowe wciskanie 3D wygląda wręcz żałośnie.



Ostatnia aktualizacja: 16.08.2021 16:14:48 przez snajper
[#55] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #54

Daniele Spadoni - twórca m.in. wcześniejszego Turrican vs Terminator - wyprodukował kolejną gierkę czerpiącą z amigowych klasyków.
JUSTICE STARS: A pair of Eyes a Witch and a Doctor to platformówka, w której wcielamy się w rolę Superfroga, Zoola lub Jamesa Ponda. Cel: biegnąć w prawo, strzelać, skakać, kucać, unikać przeszkód.
po pobieżnych testach z miłym zaskoczeniem stwierdzić muszę, że gra jest całkiem w porządalu! ( ° ͜ʖ͡°) Wcześniejsze rozczarowanie Turrican vs Terminatorem oraz fakt, że w Justice Stars obowiązują podobne ograniczenia, czyli: postać zatrzymuje się podczas oddawania strzału i nie ma możliwości zmiany kierunku podczas skoku - nie wystąpiło w tym przypadku.
TIP: aby pobiec, należy szybko wcisnąć 2x kierunek ruchu. Dopiero po obejrzeniu fragmentu video skumałem, że tam jest coś takiego jak bieganie. x| A biegnięcie jest konieczne do pokonania pierwszej przeszkody.
z odnotowanych minusów:
  • kamera nie przyspiesza ruchu, kiedy postać biegnie, przez co po dobiegnięciu do krawędzi ekranu nie widać, co jest o krok dalej
  • w pierwszym levelu trudno rozróżnić, co jest na którym planie
  • przydałoby się dodać sprajta przedstawiającego postać w locie, bo w levelu 2, z tego co zrozumiałem, poruszamy się w powietrzu, a tymczasem postać przebiera nogami, jakby biegła.


DOWNLOAD: https://www.deviantart.com/spadoni-production/art/The-Fan-Game-JUSTICE-STARS-895740855

[#56] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #55

Spejc Kwest 2 rymejk - dla Pisi, Mak, lynyks: https://infamousadventures.itch.io/space-quest-ii-vga-remake





[#57] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #56

Prince of Persia w Unity: https://houssamchab.itch.io/prince-of-persia
sterowanie: strzałki, shift, Z
to taki nie bardzo amigowy look, ale nie będę zakładał osobnego wątku.

[#58] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #57

Silkworm na 8-bitowe Atarusy siedzi, pije i chrupki

[#59] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #58

smaczny szmup. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nuta Allister Bimber.



Ostatnia aktualizacja: 28.04.2022 18:40:42 przez snajper
[#60] Re: fajoskie gry współczesne z look'n'feelem amigowych klasyków

@snajper, post #59

może wyglądu retro nie ma, ale powiązania z Amigą tłumaczyć nie trzeba.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem