[#1] Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64
Czołem, chciałem się dowiedzieć czy takie wielkie firmy jak Sega,Sony i Nintendo miały jakąś politykę jeśli chodzi o nagość w grach. Z moich obserwacji widzę że Sega Saturn miał sporo gier typu visualnovel tylko dla dorosłych i miał też konwersję niektórych rozbieranych mahjong'ow bez cenzurowania zawartości. Psx również miał od groma takich interaktywnych książek ale nie widziałem niczego co by otrzymało rating tylko dla dorosłych. Nintendo 64 wydaje się że jest najbardziej pro rodzinne i nie ma wcale takich gier, ale na N64 bazuje Aleck64 płyta główna do automatów które już takie gry ma.
[#2] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@Gżegżółka, post #1

Interaktywne książki do PSX?
Kojarzę dla CDTV ale takie dla dzieci, ale na PSX nie widziałem.
Czy pamiętasz jakieś tytuły?
[#3] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@ZbyniuR, post #2

Miałem na myśli visual novel. W Japoni jest tego od groma, oni lubią takie przewijane opowiadania z ładną grafiką i muzyką. Większość na pierwszy rzut oka to opowiadania albo fantasy, albo o dorastających uczniach albo dating simy. Mi do gustu przypadł jedynie Snacher na MegaCD i Policenautics na Saturna, są po angielsku, ciekawe kryminały. Parę lat temu próbowałem Read Only Memories ale nie wciągnęło mnie, zabrakło napięcia i klimatu.
[#4] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@Gżegżółka, post #3

A mi google znalazło jakieś bajki dla dzieci. Ale mniejsza.

Propo golizny to kojarzę jedynie grę Dead or Alive, nawalanka słynąca z bujających sie bimbałków oraz wiszących luźnych ubranek, a nie tak betonowych jak miały wcześniejsze gry. Czym wywoływała uśmiechy oraz uparte próby wykonania takich wygibasów aby rozszerzone uda mignęły przed kamerą, co nie było takie proste, a gdy już sie udawało to one nic tam nie miały, ani majtów ani bobra ani kreski - nic.
Już na płytach MACD było więcej golizny niż w PSX.

Choć może zamiast interactive book powinienem w googla wpisać hentai games.

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2022 16:02:53 przez ZbyniuR
[#5] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@ZbyniuR, post #4

Mi Google znalazło sam spam już nie będę tłumaczył jaki z przyzwoitości. Wygląda na to że Sony na pierwszego PSX nie wydało/pozwoliło wydać żadnej gry która miała by najważniejsze ograniczenia wiekowe ze względu na nagość. Jest kilka portów gier typu Mahjong, ale z ocenzurowaną treścią. Tam gdzie powinna być scena rozbierana jest zdjęcie w stroju kompielowym, albo sama scena jest ale z dodatkową cenzurą istontych miejsc albo z całkowitym pominięciem detali anatomicznych.

Na nintendo 64 w wersji konsoli domowej gry też wszystkie są poprawnie pro rodzinne. Ciekaw jestem co się stało że już w automatach opartych na n64 są 4 rozbierane gry typu Mahjong. Czy nintendo nie interesowało się tym co dzieję się z ich sprzętem czy wzięło kasę za licencję i odpuściło sobie weryfikację gier wydawanych w salonach arcade.
[#6] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@Gżegżółka, post #5

Wydaje mi sie że to może wynikać z różnicy dolnej granicy wieku graczy zaczynających granie na arcade (nieco wyższej) i zaczynających granie na konsolach domowych raczej o parę lat niższej.
[#7] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@ZbyniuR, post #6

Mi wydaję się że nintendo odpuściło sobie kontrolę tych gier arcade bo sprzedało technologię. Firma SETA mogła produkować swoje automaty aleck64 oparte o hardware z n64 i wydawać takie gry jakie tylko chciała. Łącznie powstało 11 gier wykorzystujących ten hardware, część z nich to porty z n64 a część to gry oryginalne. Czy jest to imponujący wynik nie wiem, ciężko mi ocenić. Arcade w latach 2000 już nie były tak popularne.

Sega z Saturnem miała podobnie, tyle że sami produkowali ST-V, zaczęli produkcję parę lat wcześniej i udało im się wydać około 60 gier. Ponieważ jest to Sega to na pewno był tam jakieś rozbierany Mahjong.

Sony z Namco przeniosło hardware PSX'a do automatów arcade jako Namco System 11. Później też Taito, Konami i Capcom zaczęli używać hardware z PSXa w swoich automatach.
[#8] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@Gżegżółka, post #7

Pierwsze słyszę o takich rzeczach. Wyobrażałem sobie raczej że to technologie z arcade przenoszono do konsol domowych. I nie mam pojęcia jak może wyglądać rozbierany majong. Klocki miały cycki czy jak? A może tło je miało i sie odsłaniało. :D
[#9] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@ZbyniuR, post #8

Generalnie to działa w dwie strony, przykładowo na podstawie A500 powstała Arcadia, a na podstawie Cd32 powstało cd32 Cubo. Snes i Genesis też czasem można było znaleźć w automatach arcade. Dużo częściej jednak firmy tworzyły swoje płyty główne do automatów na potrzeby swoich gier dzięki czemu gry wyglądały dużo lepiej od swoich odpowiedników na domowych komputerach.

Mówiąc o Mahjongu miałem na myśli grę "pokerową" gdzie układa się zestaw klocków. Nie mylić z tym Mahjongiem dodawanym do Windowsa (i do linuxa od dużo dłuższego czasu) gdzie szuka się par klocków żeby rozebrać jakąś konstrukcję.
[#10] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@Gżegżółka, post #1

Już nie ma o czym pisać tylko o takich bzdurach ?
[#11] Re: Golizna w grach na Psx, Saturna i Nintendo 64

@ZbyniuR, post #4

Propo golizny to kojarzę jedynie grę Dead or Alive,


Jest coś takiego jak Rumble Roses na PS2. To jedyny wrestling na konsole który toleruję.

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2022 08:53:59 przez kempy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem