Komentowana treść: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
[#1] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
Jesli screen przedstawia co ten raytracer potrafi to cienki jest ten raytracer...
[#2] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Stefkos, post #1

W odpowiedzi na komentarz #1


Ale to jest realtime. :)
[#3] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
No spx , ale to dalej nie jest ani ciekawe ani super osiagniecie , no ale jak autor chce niech pisze.

Jestem ciekaw na czym sie zatrzyma...czego juz ten super procesor G4 nie pociagnie.
[#4] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
Czepiacie się screenschotów tak jakbyście zapomnieli że jakość wyrenderowanych obrazów zależy przedewszystkim od tego jak wymodelowane są obiekty.



Tu faktycznie ... autor szotów się nie wysilił i obiekty są poprostu nie ciekawe ale widać, że program działa i poza kilkoma efektami to wiele mu nie brakuje do przyzwoitości ;D



PS. Każdy wie że MOSiarze przyczepią się do każdego softu powstającego na OS4 .... jestem pewny że gdyby taki RTRT pokazał się na mosa to byłby to dla nich kolejny argument pokazujący "wyższość" MOSa nad innymi platformami.
[#5] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Albert Jasinski, post #4

W odpowiedzi na komentarz #4


Z drugiej strony jakakolwiek krytyka czegokolwiek pod OS4 jest odbierana jako atak, bo tak naprawdę krytykować tego systemu i programów nań nie wolno, jest to w ogóle nieprzyzwoite i "be".

A już jak to robią użytkownicy MOSa to w ogóle jest krzywda straszliwa...
[#6] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Albert Jasinski, post #4

W odpowiedzi na komentarz #4

Każdy wie że MOSiarze przyczepią się do każdego softu powstającego na OS4 .... jestem pewny że gdyby taki RTRT pokazał się na mosa to byłby to dla nich kolejny argument pokazujący "wyższość" MOSa nad innymi platformami.
Twoja podejrzliwosc jest doprawdy przesadna.
[#7] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
wiesz w tym wypadku mi to jest obojetne.

No ale tak:

-to co tam jest pokazane jest slabe wiec pewnie ("pewnie") i raytracer jest z tego cienki

-jesli to pokazuje na co stac G4 to jeszcze troche ten pan sie narobi a pozniej sie okaze ze uzyskanie tego w realtimie jest niemozliwe (znaczy sie przynajmniej jak na G4 1-15GHz) no ale to jeszcze zalezy jakie ten pan doda do tego "efekty".



Co do czepiania sie. Hmmm na amige jest troche za malo raytracerow wiec krytykowac jakikolwiek jest o tyle dobrze ze mozna autorowi wytlumaczyc co moze dorobic , gdzie sa bledy i inne takie.
[#8] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Stefkos, post #7

W odpowiedzi na komentarz #7


Jak na RealTime to nie jest cienki a jakby tak kazdy myslal to dzis zadnego wynalazku by nie bylo pierwszy samochod tez byl cienki i a sprawdzone srodki lokomocji jak kon byly o niebo lepsze, to dotyczy kazdych eksperymentow. Program moze byc tez we wczesnej wersji. A to ze koles pokazuje go to tylko dobrze o tym swiadczy. Jak nie chcili pokazywac OS4 na poczatku to przeciez to byl wasz najwiekszy argument przeciwko OS4(nie pokazuja to znaczy ze go nie bedzie). Pozatym pokaz lepszy RT Tracer na MOSA ?? Oczywisce mozesz powiedzec ze takie cos jest nie potrzebne, ale idac tym tokiem rozmowania daleko sie nie zajdze, najlatwiej krytykowac :D Pokaz jakis lepszy RT swojej roboty ?? Jesli chcesz odpowiedzec ze Ciebie ta dzedzina nie intersuje to po co sie o niej wypowiadasz ??



To a wypowiedz pokazuje ze albo chciales poprostu stwierdzic ze program jest cienki bo jest na OS4 albo wypowiadasz sie na tematy nie bedac kompetentnym.



Apropo to z gory wiadome ze ta technika w czasie RT jest dosc wolna cos co dobrze wyglada nawet na najmocnijszych PC dziala w kilku fps.
[#9] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
Ej moze i superb bedzie ten raytracer ale narazie nie jest.

Zarowno programista jak i ja wiemy o tym.

Co do raytracera to na MOS'a i na Amige najlepszy jest KRAY.

Moze on tez robic rendy w czasie rzeczywistym , wstaw tam 2 kulki i redz (wylanczajac wiekszosc opcji).



p.s.program jest najlpeszym ratraycerem na AOS4 , chyba ze na os4 uda sie uruchomic Kray'a 68k.
[#10] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Stefkos, post #9

W odpowiedzi na komentarz #9


Kray nie jest RT wiec takie porwanina nie maja sensu. Nazwijmy ten program popstu testowym enginem i tyle. Waze ze cos takie powstaje a efektow narazie nia ma co sie dobrych spodziewac :D
[#11] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
Sledzenie promieni w czasie rzeczywistym lepiej chyba laczyc z "klasycznymi" metodami. Jak bedzie duzo (wiecej niz pare kul)obiektow to liczba obliczen zalamie nawet 2 x G5 @ 2ghz. Najlepiej jak scena jest w wiekszosci robiona klasycznie a kilka przykuwajacych uwage obiektow w systemie sledzenia promieni. A to chyba najlepiej w Cg sobie skombinowac albo w czyms podobnym. Ale jak ktos sobie dlubie pod G4 i wychodzi jakis dzialajacy engine to tylko chwalic.
[#12] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@Albert Jasinski, post #4

W odpowiedzi na komentarz #4


Czepiacie się screenschotów tak jakbyście zapomnieli że jakość wyrenderowanych obrazów zależy przedewszystkim od tego jak wymodelowane są obiekty.



Obawiam się, że (ze względu na realtime) zastosowane w tym rendererze techniki i algorytmy nie pozwalają na dużo więcej niż kulki. :)



Zresztą zobacz co napisał Nelson (Bartosz Willim) w komentarzach do "RayRace" na EXEC. On miał styczność z takimi rzeczami. :) Grupka Potion (Mavey i Diamond) "śledzili promienie" w czasie rzeczywistym na Amidze już kilka lat temu i to z całkiem niezłym efektem. :)
[#13] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@MDW, post #12

W odpowiedzi na komentarz #12




Wyręczyłeś mnie częściowo :)



Postaram sie wyjasnic kwestie, z racji tego ze mialem z raytracingiem w realtime stycznosc, chociaz nie jestem programista, ale towarzyszylem w procesie tworzenia enginu i inter.



Generalnie chodzi o to ze na takich obiektach parametrycznych jak kule, walce czy plaszczyzny latwiej jest sledzic bieg promieni slonecznych, mozna pominac wiele niepotrzebnych rzeczy w kodzie przez co moze dzialac to odpowiednio szybko. Te obiekty nie sa wogole zbudowane ze scianek! nie mozna wogole tego porownywac, nie ma tu face'ow nie mozna "wymodelowac" bardziej skomplikowanych obiektow itd.



Jezeli ktos widzial intra grupy potion, to w gifcie(68k) byl raytacing (kolumna z cieniem), a intra sucidial i option na ppc byly prawie w calosci oparte na raytacingu.



I nie podnoscie zaraz głosu, ze Mosowce krytykuja wszystko co sie pokazuje na OS4, bo taki raytacer naprawde nie ma zadnej wiekszej watosci uzytkowej, oprocz tego ze mozna to pokazac w produkcjach scenowych i tam bedzie mialo wartosc :)
[#14] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4
Mozna rozwazac tez operacje boolowskie na prymitywach (kule, walce i pare innych) i w dalszym ciagu nie babrac sie w dowolnej geometrii. A to juz prowadzi do calkiem skomlikowanych figur. W tej metodzie problemem jest masa obliczen przeciec promien-obiekt. Jesli pamietane jest drzewo operacji boolowskich dla danego obiektu to przy kazdym takim przecieciu wyznaczany jest najblizszy komponent.
[#15] Re: RealTime Ray-Tracing engine dla OS4

@pececiarz, post #14

W odpowiedzi na komentarz #14


Troche namotalem. Chodzi o to, ze najbardziej kosztowne jest sprawdzanie przeciec promien-obiekt. Dodanie operacji boolowskich znacznie zwieksza dostepne "srodki artystyczne" dla grafika ale nie zwieksza znaczaco trudnosci (dla komputera) zadania.



A tak btw to taki engine na kule wyglada mi bardziej na prace dyplomowa albo zabawe-dlubanine niz cos z czego beda korzystac inni.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem