[#27]
Re: Exodus - The Last War znów w sprzedaży
@DziadzioMiecio,
post #25
W odpowiedzi na komentarz
#25
Mam obawy czy wpływy z amigowej wersji pokryłyby (normalną prawdziwą) pensję amigowego programisty współpracującego z ekipą robiąca wersję dla na przykład PC. A nawet jeżeli by pokryły to zarobek byłby na pewno tak znikomy, że poprostu szkoda sobie tym głowę zawracać (ja tak nie uważam ale tak jest). Dzisiaj firmy robiące od podstaw gry na PC czy duże konsole to ogromne fabryki tętniące życiem. Większość gier na większy budżet niż średni film. To jest wręcz przerażające. Robota tam aż furczy. :) Zrobił się z tego ogromny przemysł. W takiej fabryce codziennie więcej wydaje się na pączki dla pracowników niż taka amigowa gra zarabia przez całą swoją historię. ;)
Dla kasy nie da się już pisać gier na platformy amigowe. To mogą robic tylko maniacy i świry z sentymentu czy dla satysfakcji. Dużo łatwiejszym, szybszym i bardziej opłacalnym interesem jest zrobienie gry choćby na telefony przenośne. Tak więc TYLKO dla kasy gry na amigowe systemy powstawać nie będą. Musi być jakaś inna, dodoatkowa motywacja. No a trudno w takiej typowej firmie znaleźć jakąkolwiek inna motywację poza chęcia zysku. :)
Masz jednak rację co do robienia jednocześnie wersji dla MacOS, Linux, MorphOS, AmigaOS. To jest jakiś sposób na opłacalnośc dla jakiejś malutkiej firmy. Zresztą taki chyba plan ma Hyperion (ale raczej bez MOSa) i Epic Interactive.