Komentowana treść: Konkurs na konwersję amigowej gry
[#1] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Do 28 lutego? Oglaszaja to pod koniec stycznia? Chwilka, niech no policze... [minela chwilka] Przeciez to jest miesiac. Oszaleli? To nie jest obrazek, muzyka czy jakis jeden "efekt koderski" tylko CALA dzialajaca i skonczona gra. Z takim terminem to moga sobie pomarzyc nie tylko o czymkolwiek sensownym ale nawet o czymkolwiek. Oryginalna wersje robly przed 1990 rokiem firmy, ktore poswiecaly temu kupe czasu (czesto na etacie), dostawaly kase za ktora pracownicy zyli. No a teraz jakis ludek wieczorami i za darmo ma zrobic to samo w 2-4 tygodnie. Super.. super... gratuluje pomyslu i wyobrazni. :) Szczescie, ze jeszcze nie odwazam sie pisac po angielsku, a moj "zywy translator" nie ma chwilowo dostepu do sieci i czasu na tlumaczenie moich glupot. :)



A tak poza tym to po co robic konwersje gry na tak slaby sprzet? Przeciez na taki sprzet jest juz oryginalna wersja. Lepiej chyba byloby zrobic cos w starym klimacie ale na nowy sprzet z nowymi bajerami, mozliwosciami, moze w srodowisku 3D (co nie znaczy, ze gra mialaby byc 3D). No ale to przeciez mozna zrobic zawsze na wlasna reke bez dwutygodniowego konkursu za 100$. ;) Czepiam sie?
[#2] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Albo czegos nie zrozumialem albo niech sie pukna w czolko. Czyli ktos ma zrobic np. Turiccana np. deasemblujac go (czy cos podobnego) i przepisac go z powrotem np. w C/C++? aby toto ruszylo na A500? Co za glupota. Nie lepiej przerobic go do wyzszej rodzialki i na karty GFX?



PS. Albo ja juz nic nie rozumiem i jeszcze spie albo cos...



"Glupota jest dziwna dopoki sam nie staniesz sie wariatem"
[#3] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Andrzej Drozd, post #2

W odpowiedzi na komentarz #2


No właśnie deasemblować nie możesz. Wszystko musisz stworzyć sam od podstaw. Wszystko ma być oryginalnie Twoje/Twojej grupy (za wyjątkiem pomysłu).
[#4] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@mailman, post #3

W odpowiedzi na komentarz #3


I to wszystko w 1-4 tygodnie.
[#5] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Może nie będzie tak źle i ktoś zrobi np. jakąś prostą reimplementacje Moon Patrol :)
[#6] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@grxmrx, post #5

W odpowiedzi na komentarz #5


Moon Patrol byl w wersji na Amige? Ja widzialem tylko wersje na Atari XL/XE i Commodore 64.
[#7] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@MDW, post #6

W odpowiedzi na komentarz #6


No to odpada ;)
[#8] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@MDW, post #6

W odpowiedzi na komentarz #6




Tak ja kiedys pogrywalem na C64 ale lepiej grac w oryginal na emulatorze MAME :)

A moze zrobimy konkurs na przeportowanie Moon Patrol na 640x480 + GFX?
[#9] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Andrzej Drozd, post #8

W odpowiedzi na komentarz #8


Ja chce RiverRaid w OpenGl'u :)

[#10] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@_arti, post #9

W odpowiedzi na komentarz #9




River Raid 3D to MDW miał robić ale cosik się obija przestraszliwie Jakos musicie go zmotywowac :D







[#11] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Sventevith, post #10

W odpowiedzi na komentarz #10


Oj nie zawstydzaj mnie. :P Ale rzeczywiscie cos takiego bylo robione. Program do tworzenia leveli jest nawet calkiem zaawansowany. To znaczy skonczone jest modelowanie podlogi (bo podloge, gory sie modeluje, teksturuje i "statycznie oswietla" w tym programie) i ukladanie calego terenu z takich "tilesow 3D". Pozostalych elemenotw nie zaczalem nawet. Dawno w tym nie grzebalem i musialbym sobie troche poprzypominac co i jak tam porobilem. Musialbym tez przystosowac to do nowej wersji tej mojej smiesznej "biblioteki GUI", bo o dziwno w miedzyczasie znalazlem motywacje zeby ja troche poprawic.



A co do zamierzen to ja zawsze mam kupe planow. Odkad zobaczylem zwycieska gre z game-compo na Assembly (chyba 2003) to marzy mi sie cos w tym stylu ale bardziej rozbudowana, z normalnymi "ludkami" i wielkim tytulem. Na przyklad "Shadow of the Beast 4" albo "Draconus 3D". Oczywiscie to mrzonki, bo kto by pozwolil na uzycie takiego tytulu... szans nie ma. Poza tym zeby cos zrobic to trzeba miec pare rzeczy: Pegasosa, wieksza motywacje, czas, nadzieje na to, ze ludzie dostana nowe sterowniki 3D i przede wszystkim kogos sensownego do grafiki 3D (robiacego 3D nie na platformie amigowej) i jakiegos wymiatacza do grafiki 2D, ktory ma pojecie o teksturowaniu. Poza tym ja musialbym jeszcze nieco sie podszkolic w paru sprawach. :)
[#12] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry


Albo Superfrog2 w stylu crash badicoot'a czy pandemonium na psx... ech.
[#13] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@MDW, post #11

W odpowiedzi na komentarz #11




"zwycieska gre z game-compo na Assembly (chyba 2003)"



Co to byla za gra i skąd ją wziąść ??
[#14] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
"Oj nie zawstydzaj mnie." no to byl taki zarcik z tym obijaniem Ja tez wiecznie nie mam czasu Mophun tez umnie stoi bo caly czas slecze nad projektem pod Winde.

[#15] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Chcialbym jeno przypomniec, ze onegdaj na cover CD ACS`u (nie wiem ktorego), pewna polska grupa artystyczna, robiaca giery ;) wsadzila kilka swoich tytulow (tak a propo, to chyba byli goscie od "Zbyszek Bohater Galaktyki" - czad gierka). Jednym z nich byla gra zrecznosciowo-przygodowa napisana w 1 dzien (slownie: jeden).



Byla wlasnie konwersja pomyslu z gierki na c64. Chodzilo sie ludkiem i latalo statkiem odwiedzajac rozne planety. Na kazdej planecie bylo jakies zadanie do wykonania, na niektorych przedmioty ktore mozna bylo wykorzystac na innych itd.



O ile pamietam, ten wyczyn byl zakladem o piwo, ze mozna napisac w miare skomplikowana gre z fabula w jeden dzien.



Wiec nie mowcie, ze gra ktora na rusza na KS 2.04 nie moze powstac w caly dlugi miesiac :)
[#16] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Liluh, post #15

W odpowiedzi na komentarz #15




Wszytko zalezy jaka gra.
[#17] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Liluh, post #15

W odpowiedzi na komentarz #15


D6 rulez. ZBG i ZBG3D o były hity ... I jeszcze "Trzech Wesołych Pielęgniarzy" ... Tak na marginesie - teraz to zauważyłem - otóż "Zdzisław Bohater Galaktyki" (2d, jeden dzień pracy) to "ekranizacja" ... "Odyssey" Alcatraz!!! Tam nawet nurkowanie było. :)
[#18] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Sventevith, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13


Co to byla za gra i skąd ją wziąść ??



Ja wersji "realtime" nie widziałem, bo nie lubię grać. Poza tym musiałbym peceta odpalić. ;) Ale jest fajna animacja w AVI. Wchodzi się na http://scene.org, w wyszukiwarce wpisuje się to:



"b.a.l.l.o_by_marelwish_producti.avi"



i wyskoczy link do pliku (ok. 22MB). Acha - to było Assembly 2004 a nie 2003.



Tam jest tylko taka kuleczka ale ja sobie od razu wyobrażam taka tradycyjna platyformowke w stylu Draconusa, Shadow of the Beast, Flashback czy Prince of Persia. Niby gra 2D ale cala w srodowisku 3D. Jakies przyblizenia, oddalenia, lekkie pochylanie kamery, czasem jakas mozliwosc wejscia w glab. Wystarczy zerknac na to AVI i uruchomic nieco wyobrazni. Ja bym bardzo chetnie zobaczyl "Shadow of the Beast 4" w takiej oprawie. :) Marzenia...
[#19] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@htn, post #17

W odpowiedzi na komentarz #17




A wlasnie, DeckSix, dzieki.



ZBG3D byla moim zdaniem rewelacyjna gra, chociaz krotka. Dziw bierze, ze nikt w tamtych latach tego nie wydal komercyjnie (powiedzmy w dluzszej wersji). Skadinad wiem, ze na zachodzie oczy z podlogi zbierali, a przeciez obcokrajowcow omijal caly humor slowny w tej grze :)



Nie wiem czy pamietacie, ale w latach 1997-1998 mowilo sie o podobnie renderowanej gierce pt: "Golem". Nigdy nie wyszla, a ZBG3D owszem. Zadziwiajace, ale gra dosc prosta w zalozeniach wymaga najwiecej pracy od grafika, koder ma troche lepiej i moze powstac w stosunkowo krotkim czasie, a jakos nikt tego typu rzeczy nie robil procz d6.
[#20] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@MDW, post #18

W odpowiedzi na komentarz #18




Oberzalem. Rewelacja.



Jeszcze mi powiedz, ze to na Amidze chodzilo ;)



Z wydawca takiej gry nie byloby problemu, chociaz oczywiscie jak ktokolwiek mysli, ze wiecej niz jedna osoba jest w stanie dzisiaj zarobic na bulki sprzedajac amigowe gry to sie myli, ale probowac mozna (a nawet wskazane) ;)
[#21] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Liluh, post #19

W odpowiedzi na komentarz #19




"Golem"





Tak, na ktoryms z ACSow wyszedl pelny engin gry. Pomysl byl dobry ale CD-Romy byly wtedy za wolne (wszystko na standardowym kontrolerze chodzilo jak 4x (nawet 12-stki) i pozatym nie obylo by sie bez wachlowania dysk...cedekami :). No i pewnie CD-ROMy by padaly jak muchy. Ale fakt faktem ze engin prezentowal sie super. A Zbyszek Bohater Galaktyki wlasciwie byl zrobiony na podobnej zasadzie z tym ze akcja byla bardziej liniowa. Jak na gre (a raczej odtwarzarke animacji) w amosie to byl szok :)

[#22] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Andrzej Drozd, post #21

W odpowiedzi na komentarz #21




A nie czasem Zdzislaw a nie zbyszek

:)

[#23] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
ZBG3D to jedna z fajniejszych gier w jakie mialem okazje grac.
[#24] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Andrzej Drozd, post #22

W odpowiedzi na komentarz #22




Roznica mala ale jednak, racja :) Zbigniew. To brzmi powazniej ;D
[#25] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Liluh, post #24

W odpowiedzi na komentarz #24




Zdzisław natomiast brzmi bardziej mćsko
[#26] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Ma ktoś z was to playble demo ProjectX 2 z TEAM 17 tylko na AGA'tkę gdzie było opisywane w SecretService
[#27] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry
Ma ktoś z was to playble demo ProjectX 2 z TEAM 17 tylko na AGA'tkę które było opisywane w SecretService



...idę -śpioch- lulać
[#28] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry


Super, uwielbiam konkursy. Trzeba by zrobic konwersje baardzo

duzo gier i nie tylko z ami. Proponuje bone cruncher.



Asman
[#29] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #26

W odpowiedzi na komentarz #26




Nigdy nie ukazalo sie na zabawke. Secret Service opisywal na podstawie demo wersji PC. W planach byla wersja zabawkowa, ale nie ukazala sie. Moze to i dobrze, bo gniot byl spory, pomimo fantastycznej (jak na tamte czasy) oprawy wizualnej. Poza tym, AGA nie uciagnelaby tego ze znosna predkoscia.
[#30] Re: Konkurs na konwersję amigowej gry

@Corwin, post #29

W odpowiedzi na komentarz #29


Oczywiscie zapomnialem o wersji PSX. X2 wyszlo tylko na te platformy (PC, PSX)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem