Komentowana treść: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
[#1] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
Hehhe, no to się popisali wymaganiami - "karta graficzna". Czy ktoś widział Pegasosa, bądź jakiś inny komputer z G3/G4 bez karty graficznej? ;)
[#2] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
A mnie przerażają wymagania obecnych gierek. Dawniwj takie gierki chodziły na AGA, trochę fastu i co najwyżej CPU 030. Ewentualnie liczba kolorów była mniejsza. Ale teraz żeby być "trendy" to trzeba użyć jakiegoś molocha wolnego "C", kompilować na tym co jest modne... później wychodzą takie potworki.
[#3] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #2

ROTFL
[#4] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #2

Jakie obecne gry na Amige? Przeciez na Amige teraz nie wychodza zadne gry co najwyzej jakies shareware. A ten arkanoid to ma naprawde minimalne wymagania co do Pegasosa (trudno o slabszy confing).

[#5] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #2

Nie zauważyłeś chyba na jaki komputer jest ta gra napisana. Jest to wersja dla Pegasosa z MorphOSem i wymaga NAJSŁABSZEGO Pegasosa ze starą wersją MorphOSa. Nie da się znaleźć gorszego Pegasosa niż G3/600 + 128MB RAM + jakaś karta graficzna za 30 zł. :)



Chcesz powiedzieć, że jeżeli gra jest mało skomplikowana to od razu programista MUSI ją pisać w wersji na jakieś zdołowane sprzęty z "epoki kilku megahertzów"? Czy to oznacza, że autorzy mają też obowiązek zrobić wersję na Atari XL/XE? Na pewno by się dało, bo gra nie jest skomplikowana. Nie uważasz, że to ich sprawa na jakie platformy robią? Jak chcesz to zgłoś się do Epic Interactive i powiedz, że chcesz zrobić wersję na 030+AGA. Pewnie się zgodzą i udostępnią materaiły, kod źródłowy, grafikę. Tak się składa, że akurat wiem, że bardzo chętnie chcą coś wydać na różne platformy amigowe (nie wiem skąd u nich się bierze ta ochota).



"Trendy" i "wolny moloch" to jest Java, a nie C. :) Dzisiaj C (nie C++) jest uważane za język niskiego poziomu, a ludzie, którzy programują w czystym C są uważani za hardkorowców z poprzedniej epoki. Chyba gdzieś przespałeś ostatnie 10 lat. :)



[#6] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@MDW, post #5

C i C++ wrzucam do jednego worka. Nikt mnie nie przekona że dowolna odmiana języka "C" jest szybsza niż asembler.

A do wymagań, to bym się nie czepiał gdyby nie wersja na linuksa. Pegasos faktycznie nie ma słabszego konfigu. Ale wymagania na wersję pingwinową nie wydają Wam się mocno przesadzone?



Doskonale wiem że na Pegasosa czy AmigęOne można napisać "kółko i krzyżyk" w dwóch kolorach bez dźwięku, a minimum to i tak będzie G3, bo mniej nie można. Podsumowując: chciałem przez to wszystko powiedzieć że programiści czym szybsze mają komputery, tym wolniejsze piszą programy. (Tak samo jak i narzędzia programistyczne są coraz wolniejsze).
[#7] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
prince jestes zabawny.
[#8] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
ta gra to jakaś lipa, wymaga SDL więc z prędkoscia działania na pegu jest nie najlepiej ;), co więcej - instaluje powersdl.library w wersji 11 a ta wersja jest chyba kapke niedopracowana (poprzednie też są ale da się to przeżyć) i dla ekranów 16bit mamy pięknie pozmieniany kolorki w innych programach SDL
[#9] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #6

Nikt mnie nie przekona że dowolna odmiana języka "C" jest szybsza niż asembler.



Bo widocznie nigdy nic wiekszego nie napisałeś w tym języku, i nie masz o nim właściwie pojęcia.
[#10] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #6

szybsza niż asembler.



Suplement, bo zbyt szybko odpisałem. Naturalne jest to, że od asemblera natywnie nic nie może być szybsze, niemniej nowoczesne komplatory C produkują tak dobrze zoptymalizowany kod, iż programista piszący w czystym aśmie nie jest czasem w stanie napisać czegoś, co działa chociażby z podobną prędkością. To już nie jest dzierganie na procesory typu 020, tylko walka z nowoczesną architektura procków (równoległe przetwarzanie - potoki, przewidywanie skoków, etc). Kompilator te sprawy załatwia za programistę. A ostatecznie nie jest najważniejszy język, tylko podejście do problemu, i odpowiedni algorytm.
[#11] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Valwit, post #7

Cieszy mnie, że mogę się przyczynić do kolejnego małego usmiechu na tym ponurym świecie. :D
[#12] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@rzookol, post #8

Dla mnie też ten tytuł to chyba jakaś pomyłka jest ;) . Porównajmy chociażby do takiego LBreakout2 (też na SDLu). Aż chce się grać, no i do tego jest za darmo.

[#13] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@deez, post #12

Najwyzej nikt nie kupi, wiec czym sie przejmujesz? :)
[#14] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Kaczus, post #13

Jeżeli nikt nie kupi, to Epic może się obrazić i nic więcej nie wydać...
[#15] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
z innej beczki: demo dla OSX nie dziala :(
[#16] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
a juz chcialem to uruchamiac na mol'u :)

ufff...
[#17] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #6

Nikt mnie nie przekona że dowolna odmiana języka "C" jest szybsza niż asembler.



Tak było za czasów 6502 i może jeszcze wczesnego 68020. Zresztą już na 68k GCC potrawił robić rzeczy zaskakujące, np. wyrażenie "x + y + 2" załatwić jedną instrukcją LEA. Zoptymalizowanie natomiast czegoś pod procesor z długim potokiem, predykcją skoków spekulatywnym wykonaniem programu i dwupoziomowym cache ręcznie, to po prostu śmiech na sali, cokolwiek by taki hardkore asm koder nie mówił. Spróbuj się zainteresować asemblerem PowerPC i poczytać trochę o konstrukcji tych procesorów, a zobaczysz, jak szybko zaczniesz używać C...
[#18] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@MDW, post #5

Pewnie się zgodzą i udostępnią materaiły, kod źródłowy, grafikę. Tak się składa, że akurat wiem, że bardzo chętnie chcą coś wydać na różne platformy amigowe (nie wiem skąd u nich się bierze ta ochota).



Ta ochota na portowanie na rozne platwormy szczegolnie objawia sie ich wielka produktywnoscia dla AmigaOS ;) zresza co tu duzo mowic, nawet w przypadku MorphOSa sytuacja nie wyglada rozowo, portuja tak co 10 swoja gre. Dlatego nie bardzo rozumiem co miales na mysli piszac zdanie powyzej.

[#19] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@stefkos, post #16

odpalilem to to.... tragedia na G4/733 i GF2MX szarpie sie troszku a w wypadku takich zrecznosciowek jest to niedopuszczalne... kiepski port nie wiem jak to moze byc produktem komercyjnym. :(
[#20] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #17

Zoptymalizowanie natomiast czegoś pod procesor z długim potokiem, predykcją skoków spekulatywnym wykonaniem programu i dwupoziomowym cache ręcznie, to po prostu śmiech na sali, cokolwiek by taki hardkore asm koder nie mówił. Spróbuj się zainteresować asemblerem PowerPC i poczytać trochę o konstrukcji tych procesorów, a zobaczysz, jak szybko zaczniesz używać C...




Swieta prawda. Pisanie pod PowerPC handlera ktory z jakichkolwiek powodow musi byc w assemblerze (obsluga wyjatkow procesora na przyklad) to dzika zabawa z taka zonglerka rejestrami i przestawianiem instrukcji, zeby calosc byla ladnie zoptymalizowana. A i tak na koniec warto napisac analogiczny kod w C i sprawdzic czy przypadkiem gcc nie wygenerowal czegos lepszego. W 99.999% przypadkow gcc wygrywa :P.



Zreszta, pisanie w assemblerze pod dowolnego RISC'a (a jeszcze lepiej pod EPIC), to jak jazda podrasowana motorynka, ktora w dodatku zamiast benzyny ma mieszanke z 50% zawartoscia eteru etylowego. Moze i to jest szybkie fajne i przyjemne, ale podobne wrazenie pedu mozna uzyskac innymi drogami :)
[#21] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Grzegorz Kraszewski, post #17

Jeżeli tak jest (a pewnie jest), to dlaczego sporo programów nie jest zbyt szybkich, a wręcz są przerażająco wolne? Tytułowy Barkanoid wymaga Pentiuma z zegarem 400 lub więcej MHz oraz miniumum 64 mega ramu!! Gdzie tu jest ta wspaniała optymalizacja? Wersji na klasyczną Amigę nie ma, bo prawdopodobnie jest za słaba (sic!) moc obliczeniowa.

Coś tu jest baaardzo nie tak.
[#22] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #21

Jedno wyrazenie - optymalizacja na poziomie algorytmu. To daje cuda, a nie pisanie w asm, kodzie maszynowym czy moza laczenie sie metnalne z procesorem i wysylanie mu w taki sposob instrukcji .
[#23] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #21

Tak jest ze względu na użytą bibliotekę graficzną, jest przenośna
ect... ale do demonów szybkości nie należy.
[#24] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@rzookol, post #8

RGB16BE=YES - ustaw taki tooltype w ikonce monitora. Rozwiaze twoj problem z kolorami.
[#25] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@Prince, post #21



Napisz dobrze zoptymalizowane sortowanie babelkowe w assemblerze, ja napisze quicksorta w Javie albo jakims C# i porownamy na tej samej maszynie sortujac 10 milionow elementow. Jak myslisz, ktory program bedzie szybszy i dlaczego?



Przekonanie, ze nieoptymalny program mozna poprawic tylko poprzez przepisanie go do assemblera jest cholernie blednym przekonaniem :)
[#26] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@szuler, post #25

Zaczynamy zbaczać z tematu, ale to jest dobry materiał na pogawędkę przy "długo warzonym". Podsumowując; nie chciałem powiedziec że asm jest złotym środkiem. A programy nawet w Basicu można pisać szybsze i wolniejsze.



Barkanoid (zapowiada się na przyjemną grę) ma zbyt wysokie wymagania sprzętowe. (Moim zdaniem)
[#27] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
....na OSX-e nie działa :( , ma ktoś działającą na Apple??

[#28] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a

@krismiszcz, post #27

dziala ale zgraj calu katalog a nie ikonke tam masz dodatkowo katalog "data" bez niego masz czarny ekran i trzeba "force quit" ale sama gra jest badziewna... i pisalem jzu powyzej ze chodzi wolno...
[#29] Re: Barkanoid 2 dla MorphOS-a
a jak z grywalnością? Ktoś już w to gierczył?



BTW: kiedy ostatnio [znaczy dawno temu] właziłem na stronę EPIC'a, wyglądała jakoś tak... bardziej "profesjonalnie"
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem