Komentowana treść: CarWorld dla MorphOS-a
[#1] Re: CarWorld dla MorphOS-a
Uruchamia się Wam ta gra? U mnie wyskakuje parę hitów i tajemniczy komunikat w konsoli:

ble

ble3

ble2

ble

ble

;)

Podczas uruchamiania na ułamek sekuncy otwiera się okienko, po czym znika... Parę ostatnich linii z log.txt wygląda tak:

opened: data/Landscape/PeterDriving/EndUp.txt

opened: data/Vehicles/truck.vhc

SDL compile time version: 1.2.8

SDL run time version: 1.2.9

SDL video driver name: CGX

ERROR: Couldn't set 640x480 GL video mode: Couldn't create OpenGL context in window mode

initiating graphics...



Czy ktoś potrafi mi pomóc?
[#2] Re: CarWorld dla MorphOS-a
Ejjjj... To jest ciekawe! Oczywiście nie w takiej formie jak tu widzimy. :) Jednak z tego można byłoby zrobić naprawdę niezłą grę. Tam jest już wszystko co najtrudniejsze. Niewiele brakuje żeby z tego zrobić sensowną grę typu "Stunt Car Racer" na sensownym poziomie. Zwróćcie uwagę na te koła - bardzo ładnie się zachowują. Widać, że każde z nich jest na jakimś tam zawieszeniu, przestają się kręcić jak tracą kontakt z podłożem, nie ślizgają się, nie zapadają pod ziemie. Ten tor też jest niczego sobie. Wszystko zachowuje się naprawdę całkiem naturalnie. Teraz "tylko" dorobić kupę grafiki 2D/3D, poukładać ciekawe poziomy, dorobić parę bajer, przeciwników, ich sztuczną inteligencję (wbrew pozorom to nie jest takie ciężkie), kilka trybów gry, jakieś "efekty specjalne" (to już sama przyjemność), dorobić jakąś historyjkę, ciekawe zasady gry, udźwiękowić i gwarantuję, że Titan Computer Software wyda tę grę. :) Oczywiście zarobki będą praktycznie żadne ale czy w ami-świecie chodzi o pieniądze? :) Poza tym można byłoby się pokusić o wersję na inne maszyny. Na maszynkach przenośnych to byłoby coś i na pewno przyniosłoby duuuużo więcej kasy.



No to się nawymądrzałem... :D

[#3] Re: CarWorld dla MorphOS-a

@Kamul, post #1

ble już nie powinno byc ;)

a co do uruchomienia to może nie masz najnowszego powerSDL



ps. uruchomienia z opcją -f przełącza na pełny ekran
[#4] Re: CarWorld dla MorphOS-a

@Kamul, post #1

U mnie nie było problemów - gra się odpala i już.



Jaką masz kartę graficzną? Jeżeli Voodoo3, a ekran systemowy masz w 24 bitach to zrozumiałe, że się nie odpali. Voodoo3 ma akcelerację tylko w 16 bitach. Przestaw ekran na 16 bit i spróbuj odpalić grę. Ja mam ekran w 24 bitach i gra mi działa ale to dlatego, że mam Voodoo4, a to "cudo techniki" już umie akcelerować w 24 bitach. :)

[#5] Re: CarWorld dla MorphOS-a
Naprawdę podoba mi się ta fizyka jazdy. Auto cięzko wspina się pod górkę, stacza po zatrzymaniu na nierównym terenie. Nawet czuć, że się przechyla na zakrętach. Osobno pracuje zawieszenie każdego koła. Nono... sympatycznie. Można byłoby jeszcze pokusić się o jakies poślizgi... No ale ogólnie mi się bardzo podoba. Szkoda, że z tego jak zwykle nic nie wyjdzie. :(
[#6] Re: CarWorld dla MorphOS-a
widze shota z OSX ale binarki nie ma.... wie ktos gdzie jest? czy mam juz odpalac XCode i kombinowac?
[#7] Re: CarWorld dla MorphOS-a

@MDW, post #4

Dzięki MDW i rzookol za odzew! :)

Miałem ekran w 24 bitach. Ale wstyd, przecież MDW tyle razy mówił, że na Voodoo 3 3D nie działa w 24 bit... Co lepsze normalnie używałem ekranów 16 bit. Jednak jakiś czas temu Pixel32 zmusił mnie do wyboru 24bit. I tak już zostało.

Oczywiście po zmianie głębi kolorów wszystkie opisane problemy zniknęły (tylko "ble" zostało). ;)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem