Komentowana treść: Soms3D - wersja noworoczna
[#1] Re: Soms3D - wersja noworoczna
Ciemnosc, widze ciemnosc...
[#2] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@reactor, post #1

czym wy sie jaracie - przeciez ta gra jest brzydka - wyglada jak zrobiona 10 lat temu... zaden powod do dumy, naprawde...
[#3] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Czarek, post #2

pokaz mi jednego, ktory sie jara to cie ozloce...

[#4] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Czarek, post #2

Należy docenić to, że ktoś coś robi, w ramach wolnego czasu i nie jest to port. Kwestia gustu czy komuś się podoba np. grafika czy w ogóle sposób działania gry, etc. Skoro ta gra jest brzydka to jakie są inne gry, pisane dla Amigi, które nie są portami a są ładniejsze?
[#5] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@reactor, post #1

Fakt, widzę to samo. :)

Albercik, wychodzimy!
[#6] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@recedent, post #3

Ekipa execa. Podać konto gdzie przelejesz równowartość owego złota? ;)
[#7] Re: Soms3D - wersja noworoczna
LOL! Atari i 386SX wraca! Smiac sie czy plakac?
[#8] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@grxmrx, post #4

Dobra, ale mogli przynajmniej poprawić tekstury i już by to lepiej wyglądało. Poza tym czy mi się zdaje, czy to wszystko jest w 8-bitowej palecie kolorów?
[#9] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Poke, post #7

Żeś przesadził. To jest 3d. Dosyć prymitywne, ale mimo wszystko.
[#10] Re: Soms3D - wersja noworoczna
Nie mogę uruchomić wersji alfa, którą recenzował Andrzej Drozd. Chyba brakuje głównego pliku .exe w archiwum.
[#11] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Prince, post #10

Dobra, już mam :) Brakujący plik schował się pod plikem .readme. Ikonki są identyczne i w tym samym miejscu. No cóż, wada os3.9



Ale i tak demo się wywala przy wczytywaniu sound.mod, ale tutaj to chyba wina cholernego AHI, które jeszcze nigdy nie działało tak jak powinno.
[#12] Re: Soms3D - wersja noworoczna
A ja bym sobie bardzo chetnie pogral w ta gierke. Obecnie, poza bardzo nielicznymi wyjatkami, amigowcy sa wlasciwie skazani na produkcje sprzed kilku lat, wiec narzekanie przy kazdej okazji na grafike w tego typu grach jest nie na miejscu. Kazdy z odwiedzajacych ten portal wie, ze ami nie jest juz od dawna maszynka do grania, ale mimo to, gdy pojawia sie news podobny do komentowanego, to zawsze znajdzie sie grupa marud, ktora zdaje sie na moment zapomina, dostaje jakiejs dziwnej chwilowej amnezji i wydaje sie jej, ze to czasy gdy haslo "Amiga Rulez" mialo swoje uzasadnienie:)
[#13] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@luk, post #12

A mi się ta gra podoba, może nie ma najlepszej grafiki na dzisiejsze standardy, ale trzeba docenić że ktoś chce coś zrobić w tej dziedzinie.
[#14] Re: Soms3D - wersja noworoczna
Tu raczej nie można oceniać grafiki, bo jeszcze jej nie zrobiono. Ja myślę, że to co widać to tylko testowe sceny, obiekty, ktore są tylko do testowania engine. Równie dobrze mogłyby to być prostopadłościany. To najzupełniej normalne. Zawsze się tak robi. W skrajnych przypadkach można napisać nawet 99% gry bez grafiki (mam taką jedną). :) Trzeba tylko umiejętnie wszystko zaplanować, pisać uniwersalnie, program musi się dostosowywać do wczytywanych "zasobów" (nie lubię tego określenia, hehe), trzeba się dobrze dogadywać z grafikami, mieć ustaloną, wypróbowaną technolgię. To jest możliwe...



W tym co tu widzimy podziwiać można właściwie tylko engine. No a ten chyba jest całkiem przyzwoity jak na możliwości obecnych wersji sterowników 3D na platformy amigowe. Z ciekawszych rzeczy widzę tutaj jakiś glow dookoła lampy (ciekawe jak robiony) i cień, który wydaje się być liczony w czasie rzeczywistym. Zapewne działa też system kolizji 3D ale trudno na podstawie screenshotów powiedzieć jak jest zaawansowany. Ciekawe też jak poradzono sobie z kamerą. Czy jest taka zwyczajna, sztywna, czy może odrobinę "inteligentna".



Pomimo wyglądu jestem pełen podziwu, że ktoś znajduje motywację do czegoś takiego. Oby jej wystarczyło. No i oby znalazł się ktoś do grafiki na nieamigowym poziomie. :)

[#15] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@MDW, post #14



glow robi sie banalnie. albo metoda pelnoekranowa albo po prostu dodaje sie do obietu. a cienie to pewnie zwykle lightmapy.

[#16] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@kiero, post #15

Rzeczywiście te cienie to lightmapy. Wcześniej się nie przyglądałem za bardzo, uznałem, że są ostre i myślałem, że są poprostu spłaszczonymi obiektami rzuconymi na płaszczyznę podłoża liczonymi w czasie rzeczywistym. Teraz widzę, że cienie są miekkie. No więc są to na pewno statyczne cienie. No, skoro światło nie zmienia położenia to mogą być. :)



A co do glow to i tak nie wiem jak to jest robione. Glow musi być widoczny z każdego kąta więc jeżeli jest to płaska ścianka zawsze równoległa do ekranu to sprawdza się tylko w przypadku kuli (tak jak tutaj na tych lampach, hehe).



Pewnie, że nie są to jakieś porywające "efekty". No ale czy można zobaczyć dzisiaj grę pisaną specjalnie dla Amigi z lepszymi efektami? :)
[#17] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@MDW, post #14

Brak grafika 3D to największy nasz amigowy problem, z tego względu w zawieszeniu jest kilka projektów, RTS i RPG, jak znajdę chętnego grafika, to pchnę do przodu któryś z tych projektów. Jest jakiś zdolny?
[#18] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@SirLEO, post #17

?me jest zdolny, ale nie jest ani grafikiem, ani tym bardziej grafikiem 3d
[#19] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@reactor, post #1

Ciemnosc, widze ciemnosc...



To trzeba rozjasnic monitor, lub ustawic jasnosc na windowsie, ewentualnie odpalic pod WinUAE :P
[#20] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Czarek, post #2

czym wy sie jaracie - przeciez ta gra jest brzydka - wyglada jak zrobiona 10 lat temu... zaden powod do dumy, naprawde...



Gdzie jest brzydka? Widziales przynajmniej zeszloroczny, alphaengine w akcji (nie wspominajac o nowych dla AOS4), czy tylko bazujesz na screenach?
[#21] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Andrzej Drozd, post #20

bazuje na tym co widzi.



no ale co sie martwic gra wyjdzie "..niedlugo..."
[#22] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@stefkos, post #21

Ale to nie zmienia faktu, ze kolega Czarek i tak w nia nie zagra, poniewaz nie ma AmigiPPC, nie mowiac juz jakiejs maszynie na ktorej chodzi AOS4.
[#23] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Andrzej Drozd, post #22

Gra wyglada jak Doom 1.
[#24] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Poke, post #23

Nie. Wyglada jak Silent Hill. Zobacz sobie demo. A jak nie masz sprzetu to idz sobie zobaczyc do kolegi.
[#25] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Poke, post #23

Obrazasz DOOMA 1
[#26] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@AmiChris, post #25

Hehe

Dooma 1 - gre pseudo 3D z postaciami ktore nie byly 3D (do grywalnosci nie mam oczywiscie zastrzezen). No bez przesady. Chyba nikt z Was nie bawil sie PSXem i nie gral w Silent Hilla. :P
[#27] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Poke, post #23

Nie przyp[omina Dooma wogole do tego jest full 3d. Pewnie gdny wyszal na MOSA byla by piekna :D
[#28] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@Sventevith, post #27

Pozatym czego byscie oczekiwalki od gry dzialajacej na A1200 i BV:) Codz przyznam ze lepij w sumie zrobic moda do istnijcego enginu/gry niz bawic sie w pisanie wlasnego :)
[#29] Re: Soms3D - wersja noworoczna
a pamietacie konwersje (chociaz konwersja tego nie mozna bylo nazwac do konca, bo byla "na" obrazkach zrobina) Residen Evil jedynki ? ;] bodajze na koryms coverze acs'u to bylo, ale nie wiem na pewno. pomiedzy lokacjami poruszalo sie myszka ;] dzwiek byl nawet niezle przerobiony... tak jakos mi sie przypomnialo ;]
[#30] Re: Soms3D - wersja noworoczna

@cactoos, post #29

Pamietam, hehe, ale to byla sciema - animacja :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem