[#14]
Re: Soms3D - wersja noworoczna
Tu raczej nie można oceniać grafiki, bo jeszcze jej nie zrobiono. Ja myślę, że to co widać to tylko testowe sceny, obiekty, ktore są tylko do testowania engine. Równie dobrze mogłyby to być prostopadłościany. To najzupełniej normalne. Zawsze się tak robi. W skrajnych przypadkach można napisać nawet 99% gry bez grafiki (mam taką jedną). :) Trzeba tylko umiejętnie wszystko zaplanować, pisać uniwersalnie, program musi się dostosowywać do wczytywanych "zasobów" (nie lubię tego określenia, hehe), trzeba się dobrze dogadywać z grafikami, mieć ustaloną, wypróbowaną technolgię. To jest możliwe...
W tym co tu widzimy podziwiać można właściwie tylko engine. No a ten chyba jest całkiem przyzwoity jak na możliwości obecnych wersji sterowników 3D na platformy amigowe. Z ciekawszych rzeczy widzę tutaj jakiś glow dookoła lampy (ciekawe jak robiony) i cień, który wydaje się być liczony w czasie rzeczywistym. Zapewne działa też system kolizji 3D ale trudno na podstawie screenshotów powiedzieć jak jest zaawansowany. Ciekawe też jak poradzono sobie z kamerą. Czy jest taka zwyczajna, sztywna, czy może odrobinę "inteligentna".
Pomimo wyglądu jestem pełen podziwu, że ktoś znajduje motywację do czegoś takiego. Oby jej wystarczyło. No i oby znalazł się ktoś do grafiki na nieamigowym poziomie. :)