Komentowana treść: Assembly 2006 - TBL górą
[#1] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Demo Starstruck jest zarąbiste. Co prawda obejrzałem tylko filmik (a może ruszy na Pegasosie, ktoś próbował?) ale zrobiło na mnie duże wrażenie. Muzyka na przykład jest rewelacyjna.
[#2] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@Grzegorz Kraszewski, post #1

Ja zbierałem szczękę po tym "pająku", greetingsach no i tych krukach. Zrewanżowali się chłopaki za fatalne Requiem wystawione na Breakpoint. OK
[#3] Re: Assembly 2006 - TBL górą
a czemu *ja* nie moge pobrac filmu? connection timed out.. :/
[#4] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@_arti, post #3

Coż.. ja też nie jestem w stanie podłączyć się do eftepa..

ale znalazałem inne linki :)

ftp://ftp.untergrund.net/users/acryd/videos/tbl-starstruck.mpg
http://lobster.avenla.fi/ass06/tbl-starstruck.mpg

Enjoy U downloadin`..


Ostatnia edycja: 06.08.06 20:05:30
[#5] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Bardzo sympatyczne pomysły. Technicznie nie zauważyłem nic ponad potrzebne w amigowym demie minimum (czyli teksturowanie, hehe). Jednak pomysły mają naprawdę świetne i to im trzeba przyznać. Szkoda, że nie szanują swojej pracy i te niesamowite pomysły ubierają w tak koszmarną oprawę. Mam na myśli prędkość na 060, rozdzielczość i ilość kolorów na AGA, wielkość niefiltrowanych tekstur, a pewnie i jakość dźwięku. Czy naprawdę nie razi ich to, że z taką pieczołowitością wykonana grafika 3D i 2D potem jest tak koszmarnie dołowana przez stosowanie standardów, których i tak już nikt nie używa? :( Szkoda... Poza tym to i tak da się oglądać tylko w MPEGu. :) Bez sensu... Oldschool wymagający procesora 68070. Cóż za śmieszna niekonsekwencja. ;) Jak komuś nie zależy na Amidze to nie ma 060, a jak komuś zależy to już dawno nie używam AGAty.

Biję duże brawa i jednocześnie kręcę głową niedowierzając w to, że można być tak upartym. Tak nowatorskim (jak na warunki amigowe) i jednocześnie tak koszmarnie zacofanym i niezorientowanym w światku amigowym. Tak niesamowicie kreatywnym i jednocześnie tak zamkniętym na nowinki sprzed 10 lat... TBL jest jedyne w swoim rodzaju. Zarówno pod względem plusów jak i minusów. :)

Ostatnia edycja: 06.08.06 21:28:39
[#6] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #5

Nie mam okazji obejrzeć inaczej jak w mpg.
Moim skromnym zdaniem demko wymiata. Podobało mi się tak badzo że pod rząd 3 razy obejrzałem. Szybkie, efektownie z dobrą muzyką i nie nużące. Genialen pomysły ( vide napis na ścianie ) , ładne wykonanie ( świtna zabawa cieniami pod wodą ).

Niestety podejrzewałem że to wszystko może 060 nie uciągnąć. Tym bardziej że zgrywane to było pod WUAE.

Odniosę się tylko do jednego stwierdzenia że minusem jest bawienie sie "starymi klockami". Trudno mi się z tym zgodzić. Zrobili tak jak uważali. A może taki efekt miał wyjść? "Andy`iego W" też nie każdy ceni za warsztat..
Coby jednak nie mówić - demko extra.
[#7] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@TJindy, post #6

Bawienie się trupem (060+AGA) ma sens. Na tym można jeszcze porwać publikę jednym obiektem 600 ścianek z jedną teksturą. :) Gdyby te scenki z tak mikroskopijnymi teksturami pokazać na dzisiejszym sprzęcie w rozdzielczości 1024x768 to by się na to patrzeć nie dało. Niska rozdzielczość zatuszuje tę małościankowość, miniaturowe tekstury. Takie scenki nie przeszłyby w dzisiejszym demie na dzisiejszym sprzęcie. Fejk na fejku i na tym jeden obiekt. :) No ale o to chodzi w demach... Wszystko zniosę ale robienie pod nieistniejącą platformę nie! No bo przecież ich dema wymagają 68070 z AGA. Ma to ktoś? Powinni się zdecydować - albo oldschool albo wymagania. Poza tym który szanujący się amigowiec używa AGAty w 2006 roku? Ja nie znam. :)

Ostatnia edycja: 06.08.06 21:49:14
[#8] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #7

"Poza tym który szanujący się amigowiec używa AGAty w 2006 roku? Ja nie znam."

Ja używam. Do muzykowania. Tak samo jak wiele osób używa monochroma na ST dla MIDI.
To co - demko to musi być żyleta? Nie kumam. W fotografii też się stosuje miękką soczewkę... :) No nieważne. Ile ludzi tyle opinii.
Owszem, ja też bym chciał żeby to śmigało. Moze dorwali by jakiś lepszy sprzęt. Ale wtedy może by chcieli dorzucić lepsze efekty i się okaże że bez PixelShadera3.0 nie pojedziesz no i że najmocniejsze panciaki ledwo ciągną...

:D
[#9] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Alternatywny adres serwera z demkiem: http://assembly.mbnet.fi/asm06/demo/Starstruck_by_TBL.zip
[#10] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@Pawelek, post #9

tez sie naszukalem, ale w koncu sciagnalem z scene.org, jednak pod amikitem zawiesza sie w pewnym momencie

Ostatnia edycja: 06.08.06 22:38:48
[#11] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@quaint, post #10

Z tego co gdzieś czytałem chyba jutro ma być jakaś wersja poprawiona puszczona.
[#12] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@TJindy, post #8

najmocniejsze panciaki ledwo ciągną

No tak ale porównaj sobie co te nowe dema pokazują. Tam się na jednej ściance dzieje więcej niż tutaj w całym demie. :)


demko to musi być żyleta?

No oczywiście. Przecież to XXI wiek. Jak się chce jakąś nieostrość to ma być ona zamierzona. Poza tym - pixeloza to dla mnie nie jest słaba ostrość. :)

Gdyby Louie miał stworzyć te same obiekty tak żeby wyglądały sensownie na dzisiejszym sprzęcie to straciłby na to kilka miesięcy więcej czasu. :) Takie low-poly robi się dużo szybciej i łatwiej. Ogólnie demo na tak słabe platformy robi się dużo szybciej i łatwiej. To jest może powód dla którego ciągle męczą AGAtę. Z takimi naprawdę nieziemskimi pomysłami i takimi mózgami mogliby naprawdę zrobić coś niesamowitego. A tak... 600 ścianek z jedną niefiltrowaną teksturą 256x256 działających na nieistniejącej platformie (070+AGA). :) Szkoda, naprawdę szkoda.
[#13] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #7

och drogi mdw to byl taki chwyt markietingowy ta amiga+060 po to zeby wygrac assembly:). podobnie 5 lat temu postapilo mellow chips znaczy sie ten no mad Omion znaczy sie kurcze maturefurk i ich lapsuus na Amige.
wtedy polowa sceny darlo ryja ,ze animacja ,ze tylko 160x100 + ham8 i ze chodzi tylko dobrze pod winuae (wlasnie wtedy dragon dostal mozliwosc emulacjiz jit'em) zazdrosni byli wszyscy a tu prosze rozpieprzyli wszystkich nawet fajne demko kierownika i ekipy mawi. Wszyscy byli heppy bo tak naprawde kochaja ogladac cos niesamowitego na dziadowskim sprzecie z przed 10 lat. a demko nawet w 320x200 i w 8 bitach ale z fajnie wyanimowanym robotem plus kilka innych bajerow jest ciekawsze niz fajnie wyanimowany robot pod szejderami 2.o i 1 gb ram nawet jezeli ten obiekt jest lepiej zrobiony i ma 20 tysiecy scianek.

zreszta po co to pisac wszystko... wydaje mi sie ze ludzie ktorzy byli na assembly w tym roku sami czekali na takiego amiga killera... bo szczerze mowiac (piszac) bez amigi i takich grup jak tbl, eph, dajormas,iris ,spb scena by zdechla w szybko. nie wspominam mawi,encore czy harvester dla tego ze nie pokazaly nic przez ostatni rok a zapewne mogly by namieszac jeszcze na amigowym poletku.

albo zreszta nie wiem tak sobie filozofuje i zbyt emocjonalnie do tego podchodze. ciesze sie z tego zwyciestwa tbl i tyle :)
[#14] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Na mojej amidze Blizzard1260 128MB RAM, demo zawiesza sie w momencie gdy robot przesuwa sie wzdluz sciany, muzyka leci a obraz caly czas ten sam (robot nieruchomy, a otoczenie sie przesuwa).
[#15] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@jimiche, post #13

Ja też się cieszę. Jednak żałuję, że to jest tak zdołowane. Szkoda mi po prostu. :(

Wszyscy byli heppy bo tak naprawde kochaja ogladac cos
niesamowitego na dziadowskim sprzecie z przed 10 lat.


A tu to się zgodzę. Klimat na pewno był nieziemski. Jak zawsze na amige demo compo. To tacy amigowcy od święta. Na codzień Amigi nie używają (nawet nie mają) ale na party w czasie compo wszyscy nagle stają się amigowcami i krzyczą "amiga rules". Ooo tak, znam to dobrze. Klimat jest rzeczywiście niesamowity. I ich wali to jak to jest zrobione, czy chodzi na Amidze której dzisiaj używają amigowcy. Oni i tak oglądają to w AVI. Nic ich nie obchodzi, że połowa z tych niby efektów, które tam widać to fejki i udawania.


a demko nawet w 320x200 i w 8 bitach ale z fajnie wyanimowanym robotem plus kilka innych bajerow jest ciekawsze niz fajnie wyanimowany robot pod szejderami 2.o i 1 gb ram nawet jezeli ten obiekt jest lepiej zrobiony i ma 20 tysiecy scianek.

Ale porządnie zrobiony robot na szejderach wyglądałby 10 tysięcy razy lepiej. Animowany mógłby być tak samo. :) Ja po prostu nie mogę patrzeć na takie udawanie jak w tych demach. Jakiś taki miękki pseudo-cień, który jest w rzeczywistości jakąś pociętą ścianką z przygotowaną wcześniej teksturą z kanałem alpha. Zawsze ceniłem dema za to, że są realtime. A to co teraz widzimy to jedno wielkie udawanie. Te ryby... bosz... Tekstura z kanałem alpha przesuwana po cylindrze. :) Pomysł ciekawy - to im trzeba przyznać. :) Jednak dla mnie to zaden killer. Każda gra 3D (nawet na Amigę kosi to kilkakrotnie). Jeżeli chodzi tylko o to żeby wyglądało to po co pisać program? Lepiej zrobić animację (z napisem "amiga ruels) - też będzie wyglądało.

Niestety engine dema to najwyżej 20% tego co pokazuje dowolna gra 3D. Taki głupi Payback jest na pewno sto razy bardziej zaawansowany niż dema TBL. No ale Payback wygląda bardzo kiepsko. :) TBL ma pomysły i potrafi je wprowadzić w życie. Szkoda, że nie ma jak podziwiać ich pracy, bo wszystko zabija kompresja MPEG. :D

Co się tak wszyscy dzisiaj boją tych pixel shaderów i 1GB RAM? Ma ktoś w pececie kartę bez tego i mniej RAMu? Przecież to dzisiaj minimum i kosztuje zero złotych. :) Poza tym nie ma co porównywać tego do tamtych dem. To 6 epok różnicy. A że często pecetowe dema nie mają pomysłów i nudzą to już nie wina shaderów czy 1 GB RAM przecież. Tak jakby amigowe dema nie nudziły tym swoim jednym obiektem z uciekającą z niego teksturą (przez brak korekcji perspektywy). :)

Dema TBL są świetnym źródłem pomysłów do efektów na słabsze telefony z 3D. Takie rzeczy nawet N-Gage pociągnie. :)
[#16] Re: Assembly 2006 - TBL górą
ja tylko nie rozmumiem jednego, po grzyba pisać na agę jak lepiej pisać na karty gfx, przecież by demko szybciej chodzilo no i większa ilość osób by je obejrzała (nie licząc muzyków nie wydaje mi sie by ktoś mial 060+ i nie miał karty gfx)
[#17] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@Pawelek, post #14

Na mojej amidze Blizzard1260 128MB RAM, demo zawiesza sie w momencie gdy robot przesuwa sie wzdluz sciany, muzyka leci a obraz caly czas ten sam (robot nieruchomy, a otoczenie sie przesuwa).

Trzeba złożyć reklamację. W instrukcji jest napisane, że ma chodzić na 060. :) Autorzy nie widzieli nie tylko takiej ale nawet żadnej Amigi. Żeby chociaż pisali pod system... No ale nie, mowy nie ma. Musieliby się czegoś nowego nauczyć, a po co...
[#18] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@rzookol, post #16

Oni mają to w nosie na czym to faktycznie chodzi. Robią te dema w pracy po godzinach na UAE, a fizycznej Amigi nie widzieli od lat. Demo zobaczą i tak wszyscy w AVI. :) Przecież inaczej i tak się tego nie da oglądać. Powinno być napisane "AVI 68060", a nie "Amiga 68060". Tu chodzi tylko o to żeby pokrzyczeć na compo "amiga rules" i móc wcisnąć cienkie obiekty, które na normalnym sprzęcie wywołałyby tylko uśmiech politowania...
[#19] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Procesor 68060 daje sobie rade (jest dosc plynnie) przynajmniej na poczatku dema, do tego momentu gdy sie zawiesza.
[#20] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #15

w sumie trudno sie z toba nie zgodzic, a co do klimatu i tych fejkow... nie pierwsze to w demkach i nie ostatnie :). a avi ma ta zalete ze odpalam sobie demko na duzym tv :) i nie musze targac klekoczacej amigi ani nawet klikac w ikonki. jest pilot i jest ta radocha . (zreszta spora czesc demek na pc tez jest do sciagniecia w avi. to nie jest glupi pomysl uwierz mi... odpalenie w dzisiejszych czasach starego dosowego dema nie nalezy do najlatwiejszych).

inna sprawa to same efekty. masz racje jezeli chodzi o ten engine ... demko nie cisnie bankowo 100% mocy nawet tej amigi z o60 przyklad brak trybow pseudo truecolor dokladnie 10 lat temu chyba nawet tez na assembly grupa tbl pod wodza legendarnych offy i equalizera pokazalo tint'a demko super kolorowe i super optymistyczne wszystko w ham8... efekty tez na bank pare fejkow ale wygladalo to dobrze i dzis tez to sie przyjemnie oglada. a takwracajac wspomnieniami do dawnych czasow gdy jeszcze amigowi coderzy naprawde ostro konkurowali ze soba trudno nie wspomniec o dokonaniach innej super legendy ale juz z polskiego poletka Zig'a z Floppy... onjako pierwszy ruszyl duze (jak na tamte czasy sceny) w dodatku w ham8 i 1x1 klasyczne przyklady to Nadia i Datablade (tu zreszta ostatnia scenka tez byla fejkiem) i to wszystko wyglalo tak samo dobrze jak demka tbl i jeszcze w true color... Ale znajac zycie ty MDW jak zwykle zamarudzisz ze to fejki... a ham 8 to taki true color jak antyaliasing w voodoo3 :). i ze telefony najlepsze sa i basta :)... i ze ... wszystko zle :)


ps.

jak by tak na chlopski leb wszystko zebrac to ta uciekajaca tekstura to tez jakis rodzaj efektu taki ... wiesz psychlogiczno psychodeliczny i moze dlatego wygrali ;)
[#21] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #12

najmocniejsze panciaki ledwo ciągną

No tak ale porównaj sobie co te nowe dema pokazują. Tam się na jednej ściance dzieje więcej niż tutaj w całym demie.

A kto wygrywa competition?
[#22] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@rzookol, post #16

Na party by pewnie nie mieli na czym tego uruchomić, a pecet z WinUAE zawsze jakiś się znajdzie.
[#23] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@jimiche, post #20

w sumie trudno sie z toba nie zgodzic, a co do klimatu i tych fejkow... nie pierwsze to w demkach i nie ostatnie usmiech. a avi ma ta zalete ze odpalam sobie demko na duzym tv usmiech i nie musze targac klekoczacej amigi ani nawet klikac w ikonki.
Ale przydaloby sie, zeby chociaz dzialalo na tym sprzecie, a tu sie okazuje, ze nawet nei sprawdzili dziala/nie... To tak jakbym zrobil domko niby na C=64 na wypasnym pececie z emulatorem, zgral animacje i puscil na party, to, ze nie wyrobi sie to na zadnym sprzetowym C=64, a co mnie to obchodzi... Powinno byc zdyskwalifikowane IMHO, skoro sie nie uruchamia, tak jak zalekki bolid...
[#24] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #15

Zawsze mi się wydawało że demko powinno mieć końcowy efekt bez względu na zastosowane środki. Oczywiście, da się wyłapać efekty użyte w demku ale niezmiennym pozostaje fakt pierwszego wrażenia po obejrzeniu demka. A może dopracują fake`i tak że "nie pozna się nikt!" ? Kto wie... :)
[#25] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@mailman, post #21

A kto wygrywa competition?

A kto wygrywa wybory prezydenckie w Polsce? ;)

Oczywiście teraz żartuję. :) Uważam, że jak na ten sprzęt na który (teoretycznie) zrobili to zrobili coś naprawdę coś fajnego. Oni potrafią jak NIKT zrobić coś efektownego z kilku ścianek i pixeli. Ja im nie odbieram palmy pierwszeństwa. Jakbym był na Assembly pewnie też bym na nich głosował (chociaż trudno mi powiedzieć, bo nie oglądałem pozostałych produkcji). Jak na Amigę z AGA to zrobili coś bardzo efektownego. Mają talent i potrafią robić pod publikę. Ja się tylko czepiam tego, że mogliby to robić na w miarę dzisiejsze Amigi. No a przynajmniej wczorajsze. Szkoda tej pracy... Nie rozumiem dlaczego ludzie uważają, że jakby użyto trochę nowszej technologii to już wyszłaby kicha. Denerwuje mnie nabijanie się z zaawansowanych pecetowych dem i mieszanie ich z błotem w porównaniu z kilkoma ściankami TBL. Już kiedyś na party pewnie pecetowcy marudzili, że jak będzie wspólne compo to cokolwiek by nie było na Amigę to i tak wygra. Wyskoczy kilka posyfionych ścianek, koszmarnych obiektów, ledwo się to będzie ślimaczyło, ludzie pokrzyczą "Amiga rules" i wygra z przygotowywanymi miesiące produkcjami, które są znacznie bardziej efektowne, dopracowane i miliony razy bardziej zaawansowane. Nie lubię czegoś takiego. Dlatego uważam, że compo nie powinno się mieszać. Chociaż tu pojawia się problem, bo trudno w jednym compo umieszczać demo dla Amigi AGA i Amigi ONE czy Pegasosa... No a z kolei trudno w jednym compo umieszczać dema A1/Peg z pecetem. To trzy różne epoki nie mające ze sobą absolutnie nic wspólnego.
[#26] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@Pawelek, post #14

dokladnie to samo jest pod winuae
[#27] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@MDW, post #25

Hmm.. zabrzmiało rozsądnie. Tylko czy to zaawansowanie demek pod PC nie opiera się wyłacznie na OpenGLu ? Mając do dyspozycji takie narzędzia jak Pixel/Vertex shadery i tego typu duperele nie muszą wymyślać tworzenia "efektu" tylko go zrobić. I dlatego nudą wieje z PCowego podwórka. Walną full of vectors, pobawią się full of bitmaps, dołożą full of rózne ustawienie cameras , mgła (sprzętowa) oświetlenie ( sprzętowe) i ... mamy cąły czas to samo.. Przynajmniej mam takie wrażenie. Owszem, dzięki w/w technologiom zaczyna się to zmieniać ( większe możliwośći dostosowania enginu ) ale nie jest to regułą.
Od pewnego czasu ciągnę różnej maści demka pod złoma i naprawdę nie mam czasami przy czym się dłużej zatrzymać. Owszem, zdarzają się fajniaste demka, z polotem ale... autorami są wieloplatformowe teamy np. Haujobb. Może dlatego że wpuszczają troszkę amigowej krwi na zimne kości Pcuja ? Sam nie wiem...

Hmm.. że jeszcze nie przenieśli tego wątku do działu ze sceną..
[#28] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@TJindy, post #27

OpenGL to tylko kilka funkcji pozwalających rysować teksturowane trójkąty i upraszczających macierzowe przekształcenia. To wszystko. Całą resztę trzeba zrobić samemu. Wątpię czy na jakiejkolwiek Amidze istnieje jakiś porządny engine zawierający wszystko co można na niej pokazać.
W rendererze softwareowym jest nawet łatwiej wymyślać cokolwiek, bo ma się dostęp do każdego pixela. W różnych GLach już tak fajnie nie ma. :( Poza tym TBL już od lat ma pewno napisane własne funkcje renderujące trójkąty, obliczające wszystkie transformacje więc i tak używają tego wszystkie jakby używali jakiegoś OpenGL czy DirectX. :) Czasy lamerskiego rzeźbienia w każdym efekcie i wpisywania w kodzie współrzędnych wierzchołków minęły 10 lat temu. :) GL uwalnia tylko od tych nabardziej podstawowych elementów, które i tak każdy powinien mieć w paluszku. :)

O shadery mnie nie pytaj. Nie mam pojęcia jak to jest. Ja nigdy nie wyszedłem poza poziom amigowo-pegasosowego MiniGL/TinyGL/StormMESA i symbianowego Fuse (też ma funkcje GL). Shadery to jeszczenie nie moja epoka i pewnie nie będzie do czasu aż MorphOSowe sterowniki się tego dorobią.

Mogę tylko powiedzieć, że chociaż na nowszych platformach nie trzeba się przejmować każdym np. mnożeniem to jednak na gorszych sprzętach szybciej i łatwiej robi się takie demo. Stworzenie dobrej scenki dla potrzeb starej Amigi to chwila, a dla potrzeb peceta to jednak czasem wielotygodniowe rzeźbienie w szczegółach. Na Amidze wszystko jest proste - ściana to dwa trójkąty i na nich tekstura z namalowanymi oknami. :) Na dzisiejszym pececie to już nie przejdzie. Ściana na pewno nie jest płaska, na pewno wszystko jest antialiasowane. Nie jest jedna tekstura, tylko kilk map nałożonych, jakieś paralax mapy, normal mapy, bump mapy, takie które zapomniałem jak się nazywają (np. są na kostkach brukowych i powodują, że fugi między nimi nie świecą jak są oświetlone), multitexturowanie, światła, prawdziwe cienie (miękkie) i cholera wie co jeszcze. Do tego wszystkiego trzeba napisać narzędzia, exportery. Te wszystkie mapy trzeba umieć zrobić. Na Amidze to tylko cztery wierzchołki + mała tekstura i już można krzyczeć "amiga rule". Dlatego pewnie kiedyś powstawało tego od cholery, a dzisiaj nie. Po prostu dzisiaj to musi jakoś wyglądać. Czasy tego wymagają. To co było kiedyś dzisiaj wywołuje albo uśmiech na twarzy albo czasem wręcz odruch wymiotny. TBL bardzo ładnie daje radę pokazać coś na poziomie. Szkoda tylko, że jest to tak zdołowane...
[#29] Re: Assembly 2006 - TBL górą

@TJindy, post #27

"Tylko czy to zaawansowanie demek pod PC nie opiera się wyłacznie na OpenGLu ? Mając do dyspozycji takie narzędzia jak Pixel/Vertex shadery i tego typu duperele nie muszą wymyślać tworzenia "efektu" tylko go zrobić"

i tutaj sie ogromnie mylisz. Pixel i vertex shadery zblizyly engine'y sprzetowe do starych programowych, przy okazji o jakosci 100 razy lepszej. tutaj nic samo sie nie zrobi. Ludzie ciagle wymyslaja nowe zastosowania, nowe efekty ktorych nie zrobisz przez samo "wlacz efekt". to ze wieje nuda, to wina autorow a nie szybkiego sprzetu.

"mgła (sprzętowa) oświetlenie ( sprzętowe) i ... mamy cąły czas to samo"

wiesz ile jest sposobow na oswietlenie sprzetowe?? I to od takiego robionego przez Opengl (prymitywne do bolu) do radiosity w czasie rzeczywistym robionego wlasnie przez autorow engine'ow poprzez odpowiednie zaprogramowanie karty i zastosowanie odpowiednich algorytmow. To jest takie kombinowanie jak sie kiedys kombinowalo na amigach, tylko ze na innym poziomie.
[#30] Re: Assembly 2006 - TBL górą
Czy komus udalo sie sciagnac demo TBL? Jesli tak to czy mozliwe by bylo go gdzies umiescic. Mi przerwalo i nie moge dociagnac reszty.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem