Komentowana treść: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software
[#31] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@Olo, post #28

No co ty - Exodus?!?!
Przecież w to się praktycznie nie dało grać. Kilka przykładów:
1) Jednostki strzelające na oślep bez sprawdzania co jest na linii ognia - wystarczy, że mając obronę z jednej strony bazy jakiś zabłąkany nieprzyjacielski piechur znajdzie się po drugiej to po rozkazie strzału twoje jednostki strzelają przez własną bazę najczęściej niszcząc jedną salwą własny budynek.
Zanim przeprowadzisz je ręcznie na drugi koniec bazy tenże piechur zdoła ci zniszczyć kolejny.
2) Transportery z kopalni zapominające drogi - wystarczy żeby 2 się spotkały przy rafinerii aby oba zapomniały gdzie mają jechać - z tego powodu nie można było na raz eksploatować 2 kopalń ani do jednej mieć więcej niż jeden transporter bo potem w najbardziej krytycznym momencie okazywało się że nie ma kasy i wszystkie transportowce stoją puste bo zapomniały gdzie mają wrócić.
3) Gubienie się jednostek przy rozkazie przemarszu na większe odległości - dochodząc do przeszkody stawały w miejscu i koniec.
4) W zasadzie całą grę można przejść na jednej strategii:
Szukasz najwęższego przejścia między swoją bazą i wroga, robisz tam rząd obrony (koniecznie jeden przy drugim) i zajmujesz wszystkie kopalnie (nie eksploatując ich). Program jest na tyle głupi, że gdy kopalnie są już zajęte nie będzie próbował ich odbić.
Teraz można sobie iść na spacer i wrócić do komputera po paru godzinach gdy już przeciwnikowi skończą się surowce. Wtedy rozpoczynamy eksploatowanie własnych i jednostkami, które służyły do obrony niszczymy resztki obrony przeciwnika i jego bazę.

Było jeszcze sporo pomniejszych błędów ale te najbardziej zapamiętałem. Tragiczna "inteligencja" jednostek i komputerowego przeciwnika skutecznie zniechęcała do gry.
[#32] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@mailman, post #26

Najlepsze pod jakim względem?
Tzw inteligencja jednostek jak i przeciwnika (czyli kod gry) jak opisałem wcześniej pozostawała daleko w tyle za Dune2 o C&C nie wspominając.
Grafika też nie była zbyt fajna (Exodus) niby 256 ale to chyba była oryginalnie (podczas powstawania) większa paleta nieudolnie zmniejszona do tylu kolorów.
Jeżeli już autorzy koniecznie chcieli gry na AGA to mogli dać na płycie drugi komplet grafik dla gfx.

Ostatnia edycja: 24.05.07 18:19:45
[#33] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@Andrzej Drozd, post #27

Nic nie rozumiem z tego bełkotu.
[#34] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #31

Przecież w to się praktycznie nie dało grać.

Przesada. Spędziłem przy tej grze sporo miłych chwil. Na wiele błędów można przymknąć oko. Przecież już nie takie świat widział.

2) Transportery z kopalni zapominające drogi - wystarczy żeby 2 się spotkały przy rafinerii aby oba zapomniały gdzie mają jechać - z tego powodu nie można było na raz eksploatować 2 kopalń ani do jednej mieć więcej niż jeden transporter bo potem w najbardziej krytycznym momencie okazywało się że nie ma kasy i wszystkie transportowce stoją puste bo zapomniały gdzie mają wrócić.

Ja takiego błędu w grze nie spotkałem. Jedynie problemem były drzewa, które czasami faktycznie przyblokowywały transportery, ale wystarczyło je ściąć.

3) Gubienie się jednostek przy rozkazie przemarszu na większe odległości - dochodząc do przeszkody stawały w miejscu i koniec.

Nie odnotowałem.

4) W zasadzie całą grę można przejść na jednej strategii:
Szukasz najwęższego przejścia między swoją bazą i wroga, robisz tam rząd obrony (koniecznie jeden przy drugim) i zajmujesz wszystkie kopalnie (nie eksploatując ich). Program jest na tyle głupi, że gdy kopalnie są już zajęte nie będzie próbował ich odbić.


To fakt. Inteligencja trochę kulała i jedną strategią można było przebrnąć większość etapów (bez tych "na czas"). Ale nie oszukujmy się. Gra była tania, nie była totalnym knotem i w czasie gdy się pojawiła naprawdę była hitem. Może nie na 10-tkę, ale na 8-kę spokojnie.

Było jeszcze sporo pomniejszych błędów ale te najbardziej zapamiętałem. Tragiczna "inteligencja" jednostek i komputerowego przeciwnika skutecznie zniechęcała do gry.

Lekka przesada, ale jak to mówi powiedzenie: złej baletnicy i rąbek u spódnicy.

Mnie się Exodus podobał. Był też znacznie szybszy niż żółwiowaty Napalm, choć w kilku kwestiach gorszy (chociażby AI).
[#35] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #32

Najlepsze pod jakim względem?

Ogólnie jako gry i rozrywki jaką dostarczają.

Tzw inteligencja jednostek jak i przeciwnika (czyli kod gry) jak opisałem wcześniej pozostawała daleko w tyle za Dune2

Dune 2 miała też swoje błędy i niedogodności. Niemniej na Amidze, mieliśmy tylko cztery RTS-y z prawdziwego zdarzenia i były to RTS-y udane (Dune 2, Earth 2140, Exodus, Napalm).

o C&C nie wspominając.

Z C&C nie ma co porównywać, bo na Amidze to go nie było.

Grafika też nie była zbyt fajna (Exodus) niby 256 ale to chyba była oryginalnie (podczas powstawania) większa paleta nieudolnie zmniejszona do tylu kolorów.
Jeżeli już autorzy koniecznie chcieli gry na AGA to mogli dać na płycie drugi komplet grafik dla gfx.


W kwestii grafiki pod karty graficzne, to autorzy faktycznie dali ciała, ale nie wybrzydzajmy aż tak bardzo.
[#36] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #31

...I Ty tak o to, szlachetny amigafanie, wiesz co zlego bylo w Exodus (choc wlasna wyobraznia jest najwazniejasza), a nie potrafisz zrozumiec co jest nie tak z ANIC. Zadziwiajace.
[#37] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #31

Uwaga, amigafan orzekł, exodus jest kiepski, dlatego w ramach pokuty dokonałem aktu spalenie płytki i pudełka z exodusa

MI się ta gra podobała, spędziłem przy niej dłuuuugieee godziny, i jeszcze dłuże grając w multiplayera z bratem, dla mnie ta gra jest fajna, tak samo jak napalm. koniec i kropka.
[#38] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software
Moim zdaniem clickboom to był akurat jeden z najlepszych wydawców na amigę. Zwłaszcza w tym okresie (już dosyć mocna posucha). Nie dość że produkcje dość ambitne to naprawdę dopracowane - grafiki nie sposób porównać z tym co serwował vulcan - weźmy na przykład wymieniony Napalm czy Capital Punishment - moim zdaniem najbardziej zaawansowane gry (i grywalne) w swoich kategoriach (na ami oczywiście). No i wydali quake'a i mysta na ami.
[#39] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #25

wiec zamiast zrobić konwersjć dobrego C&C wydali gniota o nazwie Napalm

Że jak? Napalm to jedna z lepszych gier jaka gralem na amidze. Przeszedlem gre dwoma nacjami, gra z tego co pamietam byla bardzo trudna, stad tez grywalnosc podskoczyla do maksimum. Napalm to najlepsza gra na ami z tych `nowszych`.
[#40] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@mailman, post #35

Niemniej na Amidze, mieliśmy tylko cztery RTS-y z prawdziwego zdarzenia i były to RTS-y udane (Dune 2, Earth 2140, Exodus, Napalm).

Gdyby pod Amigę podciągnąć Pegasosa i brać pod uwagę porty to jeszcze Warzone 2100 można byłoby wymienić. Gdyby... ;)
[#41] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@MDW, post #40

A knicht & merchants też chyba rts a bardzo zacny
[#42] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@jokov, post #38

CP miało niezłą grafike ale czy najbardziej grywalne było to nie wiem, mi na pewno bardziej podoba sie MK2
[#43] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@sordan, post #39

W sumie to dobry temat na forum. Można by podyskutować nad oceną gier. Dla mnie Napalm był mało grywalny (mogę rozbudować to twierdzenie np. na forum)
Jedyna gra, za którą cenię ClickBoom to NightLong - jak do tej pory najlepsza, najładniejsza i najbardziej zaawansowana przygodówka na Amigę.
[#44] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@rzookol, post #42

Wyjątkowo się z Tobą zgadzam, MK i MK2 rulez!!! cool
[#45] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@amigafan, post #43

Wątek gier przeniesiony na forum.
[#46] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@Kiv_Master, post #44

To i ja sie wyjatkowo z Toba zgodze ;) Rzeczywiscie MK2 to najlepsze mordobicie na Ami, chociaz zperspektywy czasu przydalaby sie wersja AGA oraz mozliwosc sterowania z klawiatury (jak w Street Fighter 2)

DODANO
No i oczywiscie przydalaby sie kontunuacja w postaci MK3

Ostatnia edycja: 25.05.07 08:27:30
[#47] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@Andrzej Drozd, post #5

Chyba ze biedna ANIC zareklamuje sie poza srodowiskiem.

Mało kto poza środowiskiem jest zainteresowany grami z lat 80-tych i 90-tych. Zaś ci, którzy są zainteresowani, dawno emulują odpowiednie komputery albo je fizycznie mają po prostu.

Nie wiem dla kogo ta oferta.
[#48] Re: Amiga Inc. podpisuje porozumienie z Vulcan Software

@Daclaw, post #47

wydaje ci sie ,wroc na poczatek tego topicu i poczytaj o Xbox Live Arcade,Playstation Store i Wii Virtual Console ...poszperaj tez w googleu na ten temat to zauwazysz ze zainteresowanie jednak jest spore
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem