Komentowana treść: Aladdin 4D - strona i forum
[#1] Re: Aladdin 4D - strona i forum
polecam temat na amigans.net i "inteligentne" wypowiedzi z obozu os4 , a wracając do samego programu to fajnie ze ktoś się wezmie za jego rozwój (chociaz za czasó warezowych testowałem go i wydał mi się najgorszy ze wszystkich 3d na ami:) )

Ostatnia edycja: 28.12.07 15:02:51
[#2] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@rzookol, post #1

Myślę, że na MorphOS-ie ciężko będzie zakonkurować z Blenderem. Owszem Blender może nie jest nadzwyczaj intuicyjny w obsłudze, ale potrafi wiele. Alladin 4D natomiast będzie wymagał naprawdę gruntownej renowacji.
[#3] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Blender to specyficzny program. Ten program albo sie kocha albo nienawidzi. Jego GUI albo się uwielbia albo dostaje się białej gorączki na jego widok. Wałęsając się po forach zauważyłem, że wśród ludzi robiących grafikę 3D nie ma takich, którzy umiarkowanie się odnoszą do niego. Ten program wywołuje skrajne emocje. :) Na pewno da się na nim zrobić rzeczy sięgające poza naszą wyobraźnię. To zostało udowodnione nie raz i nie dwa (tak samo zresztą jak na każdym innym w miarę zaawansowanym programie do 3D). A że ma pewne braki? No cóż... każdy program ma. Tutaj przynajmniej jest wytłumaczenie - darmocha. :D
[#4] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@MDW, post #3

Tutaj przynajmniej jest wytłumaczenie - darmocha.

Z tym też ciężko będzie Alladinowi zakonkurować...
[#5] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@MDW, post #3

No ja jestem umiarkowanym użytkownikiem Blendera :)
Interfejs faktycznie nie na miejscu - tutaj z pomocą przychodzą skróty klawiszowe. Kto używam B na co dzień raczej rzadko sięga do interfejsu..
co do Alladina, jako program typu entry myślę że spotka się z uznaniem tym bardziej że posiada naprawdę fajne opcje modelowania.
[#6] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@rzookol, post #1

> polecam temat na amigans.net i "inteligentne" wypowiedzi z obozu os4

Wypowiedzi "z obozu OS4" są ZAWSZE "inteligentne"... ;)

Swoją drogą, jak dla mnie to grupa fanatyków porównywalna ze słuchaczami "radia, które ma twarz" ;)

> Interfejs faktycznie nie na miejscu - tutaj z pomocą przychodzą skróty klawiszowe.

Nie używałem programu, ale z tego co czytam, to brakuje w grupie developerów Blendera kogoś, kto by się zajął "przystępnością GUI". Po prostu w dzisiejszych czasach nie wystarczy napisać dobry program. Trzeba go jeszcze "dostosować do użytkownika". I nie jest to, bynajmniej, potwarz dla tych, którzy nie umiel "dostosować się do Blendera". Po prostu program widocznie nie jest "intuicyjny" w obsudze.
[#7] Re: Aladdin 4D - strona i forum

@Solo Kazuki, post #6

No właśnie GUI Blendera już kiedyś przeszedł podobno rewolucyjne
zmiany w GUI. To co widzimy jest już właśnie tą nową, przemyślaną
wersją. :) Z tym GUI jest tak jak już napisałem wcześniej - albo go
się uwielbia albo się go nienawidzi. Są tacy co tę filozofię obsługi
uważają za najlepszą na świecie. Jak się człowiek zagłębi trochę i
spróbuje zrozumieć i odkryć zelety tego GUI to faktycznie zauważa, że
jest w tym jakaś myśl. Ktoś miał jakąś wizję i to naprawdę ma sens. Te
okna się same dostosowują do rozmiaru pola na jakim są, skalują,
ustawiają, sortują. Zakładki można przemieszczać. Panel może mieć
orientację pionową albo poziomą, przylegać do dowolnej części ekranu.
Zresztą ekran można dowolnie dzielić i w powstałych częściach
umieszczać co się tylko chce. Dowolne widoki, okna z opcjami czy nawet
edytorek tekstów do podglądu/edycji skryptów Pythona czy notatek. W
tym naprawdę była jakaś myśl i ja wierzę, że jak ktoś odkryje to
"coś", pozna, zrozumie i polubi to naprawdę nie będzie mógł robić na
czymkolwiek innym. Przecież żaden program z systemowym GUI nie ma
takich możliwości. To co oferuje GUI nowego Blendera jest naprawdę
sensowne. A co do samej obsługi to z każdą wersją dochodzą tam nowinki
ściągane rodem z innych (komercyjnych) programów. Na przykład jeszcze
w pierwszej MOSowej wersji nie było manipulatorów do skalowania,
przesuwania, obracania każdego obiektu. Trzeba się było męczyć
klawiszami. No i chyba w 2.40 się manipulatorki pojawiły. Są dokładnie
takie same jak w Maya. Trójkolorowe strzałki, okręgi i dźwignie.
Działa idalnie! Niby niewielki szczegół a jednak cieszy i ułatwia
pracę bardzo.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem