Komentowana treść: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę
[#1] Re: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę
O! czyli jest jakaś szansa że rolka w mojej myszce PS2 zadziała, jak tylko odpalę A4000 to zaraz będę to testował :)
[#2] Re: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę

@pekdar, post #1

Ale jak to jest, bo nie rozumiem, w systemie jest jakiś nowszy standard, który nie działa, a specjalny sterownik ma jeszcze nowszy, który poprawia ten systemowy??
[#3] Re: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę

@SirLEO, post #2

Adaptery do obsługi rolki wykorzystują tzw. standard Newmouse. W AmigaOS 4.0 zaimplementowano sygnały IDCMP. Są to dwa różne systemy. Trudno stwierdzić, który z nich jest bardziej "światowy", ale wzajemnie jak widać się wykluczały. Z tego co trochę pogooglałem doszedłem do wniosku, że Newmouse to całkiem nowa biblioteka newmouse, a sygnały IDCMP są zawarte w intuition. Ale nie jestem programistą i mogę się mylić.

Dopisane:
Przy tym "nowa biblioteka newmouse" powinno być raczej "oddzielna", a nie "nowa".
[#4] Re: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę

@mailman, post #3

Hmm, to wobec tego trochę treść newsa jest niefortunnie dobrana.
Może zamiast "sterownika, który dostosowuje go do nowego standardu" bardziej będzie pasować "sterownika, który dostosowuje go do standardu używanego przez te interfejsy/adaptery". Bo nowy standard jest dostosowywany do nowego... takie błędne koło.
[#5] Re: AmigaOS 4.0 Classic - sposób na rolkę

@SirLEO, post #4

Sterownik obsługuje adaptery (umożliwiał z nich korzystać pod OS 3.x i umożliwia z nich korzystać nadal w przypadku aplikacji nienatywnych). Aplikacje natywne dla AmigaOS 4.0 nie są obsługiwane (oczywiście w zakresie działania rolki, co potwierdza pekdar), więc poprawiono sterownik, aby wysyłane przez niego sygnały było rozumiane przez nowe intuition (i na odwrót). A więc dostosowano sterownik do nowego standardu (tego z OS4). Według mnie wszystko tutaj jest OK. U Ciebie byłoby na odwrót.