Komentowana treść: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy
[#1] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy
Gra wyborna wręcz swego czasu była, ale, żeby ją "psuć" SDLem
Po za tym to ma być tylko port umożliwiający odpalenie orginalnej wersji pecetowej czy jednak portowany będzie cały "produkt"?
[#2] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Hugen, post #1

Na czym polega psucie gry SDLem? Jeżeli port wygląda dobrze, działa
tak samo jak pierwowzór to co to za różnica jakiej biblioteki użyto do
rysowania grafiki, obsługi klawiszy, myszy, okien, dźwięku? Ja to
nawet wolę SDL, bo jest przynajmniej bardziej sprawdzony i w związku z
tym pewny niż różne twory różnych niezależnych programistów.

A co do drugiego pytania. Jeżeli nawet jest to tylko zrobienie
amigowego execa do gry to co to właściwie za różnica? W ewentualnej
pełnej wersji amigowej i tak pewnie całe dane nie będą zmienione więc
na jedno wychodzi.
[#3] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Hugen, post #1

"Welcome to ja2-stracciatella, a port of Jagged Alliance 2 to SDL". Dane do gry w odróżnieniu od kodu nie zostały uwolnione, więc trzeba je kupić. Dlatego też, nie ma mowy o całym produkcie. Z tego co czytałem to wersja pudełkowa nie działa dobrze na nowszych windowsach, linuksach, więc jest powód do "psucia SDLem" ;).

Ostatnia edycja: 22.06.08 12:13:05
[#4] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy
Osoba testująca nie może należeć do grupy betatesterów AmigaOS 4.0.

Ciekawe wymaganie. Czyżby testerzy OS4 dali ciała, i Friedeni ich już nie lubią?
[#5] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MDW, post #2

Jedyna wieksza roznica (ktora z reszta nie jest taka znowu znaczaca, ale... ) to taka, ze klasikowce nie pograja w ta gre raczej z normalna predkoscia.
[#6] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Korni, post #3

I zapewne w jakichś kolekcjach pecetowej klasyki gra kosztuje 15 zł.
:) Lepiej tak niż za w pełni "amigową" wersję płacić pewnie ze 150 zł.
[#7] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Lokaty, post #5

Amiga Classic pochodzi z czasów w których gry pisało się dla różnych
platform niemal od podstaw żeby to jakoś w miarę chodziło. Takiego
portu pewnie nikt by się nie podjął, bo to za dużo grzebania (chociaż
to zależy jeszcze od tego jak gra była pisana). Tak więc według mnie
jest to wybór - albo pod SDL albo wcale. Między innymi dlatego tak
bardzo zawsze chciałem się od Classica uwolnić. Wieczne problemy z
prędkością, wszystko jest 50 razy bardziej wkurzające, ciężkie do
zrobienia. Zero przyjemności z używania AmigaOS. Classicowcy niech
grają w SuperFroga. :)
[#8] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MDW, post #6

dlatego zawsze się dziwię firmom robiącym porty na ami/pega. Można by było robić port samego engine, wyszłoby to o wiele taniej i dla producenta i dla kupującego. Nie kupię Quake II w ofercie efunzine po 200 zł bo port mosowy jest za free a wersję pecetową mam za 8 zł
[#9] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MDW, post #2

Nie wiesz, że SDL ssie? :D ;)
[#10] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@rzookol, post #8

Tylko, że QuakeII podobnie jak kilka innych gier w momencie gdy powstała wersja amigowa nie miał uwolnionych źródeł, więc tak czy siak musiałbyś za to zapłacić, wątpię czy dałoby się kupić licencje tylko na źródła.
[#11] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MinisterQ, post #4

Albo wszycy czekają na pozwy do sądu albo juz się procesują :P
[#12] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MDW, post #2

Na wolniejszych maszynach port SDL to może wyglada dobrze ale zazwyczaj już nie działa tak dobrze (czyt. płynnie).
[#13] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Korni, post #3

No właśnie o to mi się rozchodziło czy jest to na licencji czyli za kasę za wykupienie praw do portowania i wydania czy po prostu wzięli na warsztat uwolnione źródła - a nie mogłem na szybko trafić jaki teraz one status mają.
[#14] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@MinisterQ, post #4

Frieden chce przetestować grę na konfiguracji systemowej dostępnej dla ludu, a nie dla betatesterów, którzy niektóre komponenty systemu mogą mieć nowsze.
[#15] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy
Świetna giera! ok, racja
Teraz jeszcze by wypadało pierwszą jej część przeportować, i dodatki, oba FallOut'y i żeby były kompatybilne z wszelkimi modami, i Heroski trio, i... kupuję AOS4.
[#16] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@5h00n4y, post #15

No nie, nie przesadzaj z tą pierwszą częścią, jeśli byłaby taka wiadomość to rzookol by od razu napisał, że teraz już mos nie ma szans :D

A wracając do tematu, grałem kiedyś i w jedynkę (a były to czasy już dwójeczki) i naprawdę dzisiaj ona już niczym nie zachwyci, taka pierwsza część UFO to przy niej prawdziwy killer po prostu, a JA była wydana chyba z dwa lata póżniej.
[#17] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Hugen, post #16

Jaka wiadomość?
Chodzi mi o to, że wypadało by dodać JA1 do kolekcji, nie że jest jakoś szczególnie cudowna i wspaniała. ;)
Znam maniaków co do teraz się w nią zagrywają i modyfikują nowe misje (na ten przykład nerdy z PPK i giercowy blogasek ).

Ale wiesz, co kto lubi ;)
Osobiście stawiam na równi "Świętą Trójcę Najzajedwabiaszczych Turówek" (tm):
Fallout 2 = UFO 2 = Jagged Alliance 2

Części pierwsze tych gier z reguły to jeno takie zajawki, wersje demo, imho. ;)
Albo graficznie "uwstecznione" (UFO1&JA1) albo ograniczone czasowo i dość pustawe (FO1).
Tak, wiem że jeno UFO1 jest na Ami.
Ja dopiero od UFO2 jakimś dziwnym zbiegiem zaczynałem w okolicach '99 gdy skombinowałem sobie PC i to właśnie ją wolę.

Ostatnia edycja: 22.06.08 14:10:25
[#18] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@5h00n4y, post #17

Już niektórzy wiedzą jaka wiadomość

No fakt faktem, ktoś nie do końca przemyślał jak można robić ograniczenia czasowe w RPG i to dosyć mocne jak w F1(chyba 150 dni + 100 dni). Ale dwójka i owszem na pewno byłaby niezłym kąskiem na AOS4.
[#19] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Hugen, post #18

Oj tak, FallOut 2 z wydanym niedawno Restoration Project to już cudo, a co więcej twórca innej "kompilacji questów" zwanej MIB88 MegaMod zapowiedział melanż obu tych pakietów!

Ostatnia edycja: 22.06.08 15:22:48
[#20] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Korni, post #10

akurat quake2 w momencie powstania amigowej wersji był już uwolniony dlatego hyperion musiał udostępnić źródla (są niekompilowalne na aminecie). Co więcej, przed wydaniem q2 na amigi pojawiły się exeki które wyciekły od hyperionu (dawno dawno temu, wymagały 128 mb ram wiec ich nie sprawdzałem). Dodatkowo dla osób które nie wiedzą to amigowa werja q2 wygląda tak, że jest płytka z enginem i druga płytka ze zwykłą pecetową wersją gry.
[#21] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@5h00n4y, post #19

problem z tymi wszystkiemi projektami w sdl jest taki że nikt juz teraz nie zwraca uwagę na endiany. Jeszcze jak maki ppc trzymał się mocno to ludzie się starali a tak to kazdy bigendiany olewa
[#22] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@5h00n4y, post #19

:) Fallout 1 i 2 na ami to był by cud :) fajna klimatyczna szara grafika, muzyka Marka Morgana, 256kolorów. W MIB88 kiedyś nawet grałem fajnie jest zobaczyć stary świat gry z nowymi miejscami i jeszcze trudniejszymi questami. Ciekawe ile osób byłoby zainteresowane robieniem modów do fallouta? Z tego co sam grzebałem język skryptów opiera się na języku C, identyczna struktura i składnia.
[#23] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@rzookol, post #20

Uch, to faktycznie zabawna sprawa. Co do samej gry to faktycznie jest ciekawa, mam JADG (od biedy dziala pod dosboxem) i JA2UB (port niestety nie obsługuje tej wersji).
[#24] Re: Jagged Alliance 2 dla AmigaOS 4.0 - poszukiwani testerzy

@Korni, post #23

Pod Debiankiem port wywala "Naruszenie ochrony pamięci" z JA2 które było dołączone do CDAction. Szkoda :/
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem