Komentowana treść: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
[#1] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
SCube działa sympatycznie. Podwiesiłem sobie pod menu żeby szybko uruchomić jakby ktoś chciał zobaczyć. :) Jak na codzienne używanie to trochę za wolny sposób przełączania ekranów.

Lucy jak dla mnie to "przeszkadzajka".
Pierwsza wada - rozjaśnia tło desktopu co wygląda nieciekawie. Opcja wyłączająca to nie działa.
Drugą wadą jest to, że wszystkie ukryte okna wychodzą na wierzch i nie da się ich ukryć. To mnie boli, bo ja mam jeszcze dodatkowo uruchomionego też Magellana, którego listery pojawiają się po naciśnięciu środkowego klawisza myszy. Oczywiście normalnie używam Ambienta ale Magellan czasem się przydaje do niektórych operacji i FTP. No i tym ukrywaniem okna chowam desktop Magellana. Po uruchomieniu Lucy jest to niemożliwe.
Trzecią wadą jest wykorzystanie procesora. To oczywiście zrozumiałe i nie mam o to pretensji. Jednak nie widzę powodu dla którego podczas ruszania myszą zużycie procesora ma mi nagle skakać z 0.6% do 30%. Poza tym ja nie lubię przezroczystych okien, bo są gorzej widoczne. We wszystkich systemach to bym wyłączał. :)
Ale generalnie Lucy działa bardzo sprawnie i ładnie. Według mnie bardzo nieprzydatny i efektowny bajer. :)

Jak już mowa o przydatności tego typu programików to przydałby się Dragon, który działa tak, że po puszczaniu myszy nie powoduje powrotu przesuwanego (w dowolnym kierunku) ekranu na swoje miejsce. Wtedy to byłoby użyteczne...

Ostatnia edycja: 04.07.08 13:10:22
[#2] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MDW, post #1

Drugą wadą jest to, że wszystkie ukryte okna wychodzą na wierzch i nie da się ich ukryć.

Spróbuj z shiftem (domyślne ustawienia).
[#3] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MDW, post #1

Jednak nie widzę powodu dla którego podczas ruszania myszą zużycie procesora ma mi nagle skakać z 0.6% do 30%.

Procesor to nie ropa ani prąd, nie trzeba go oszczędzać.
Poza tym wpływa to jakoś na Twoją pracę, że chwilowo masz "tylko" 70% czasu procesora wolnego? ;)
[#4] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@grxmrx, post #2

Już działa! Nie wystarczyło "Use". Trzeba było zupełnie zamknąć Lucy i odpalić ponownie żeby opcja ignorowania desktopu zadziałała. No i teraz okna się ukrywają. Tak więc dwie wady zniknęły. Fajnie! Teraz można tego używać. To znaczy jak komuś nie szkoda powera procesora. Fajnie to wygląda jak uruchomi się coś pod 3D na okienku (ja uruchamiałem swoje wypociny ale można np. Wipeouta). To wszystko robi się przezroczyste po zjechaniu myszą z okna. :) Wypasiasto to wygląda! Tak samo okno przeglądarki www jest przezroczyte. :) Robi wrażenie. Tylko oczywiście na codzień nie bardzo da się tego używać. Często coś piszę patrząc na inne okno. Bez sensu żebym przez przezroczystość się męczył i pogarszał sobie czytelność.

Ale generalnie odwołuję wszystko co złego napisałem o Lucy w pierwszym komentarzu. Działa świetnie! Podpinam do menu pod "bajery". :)
[#5] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MinisterQ, post #3

MinisterQ:
W sumie racja. :) To takie amigowe przyzwyczajenie... To może nieco przeszkadzać gdy w tle na oknie leci sobie np. jakiś bardziej wymagający film albo gdy coś się tam liczy w Blenderze. No i dla maniaków RC5/OGR to ma znaczenie. :) Tak czy inaczej, pomimo tego, że działa to w miarę sprawnie, nie będę tego na codzień używał, bo lubię czytelny interfejs.
[#6] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
Jest coś co bym bardzo chętnie zobaczył na MOS 2.0. Całkiem użyteczny bajer z MacOSX. Chodzi mi o to, że po wjechaniu myszą na przykład w któryś róg ekranu wszystkie okna skalują się odpowiednio tak żeby ustawić się obok siebie na ekranie. Wtedy można wybrać które z nich ma wyjść na wierzch. Bardzo mi się to w MacOSX podoba i to nie ze względów bajeranckich tylko użytkowych. To rozwiązałoby odwieczny amigowy problem z wygodnym wybieraniem aktywnego okna. Teraz takie rzeczy jak Altaber czy prawy klawisz myszy na depthgadget na oknach albo MOSowe ukrywanie okien trochę pomagają ale taka opcja rodem z MacOSX by była jeszcze bardziej użyteczna. Teraz gdy mamy 3D w MOSie to zapewne jest "tylko" sprawą napisania tego. :)
[#7] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MDW, post #6

Ciekawe czy to jest opatentowane przez Apple..., chociaż w kde jest niby kompose na wzór expose z osx...
[#8] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@grxmrx, post #2

A jest możliwość żeby przeźroczystość nie dotyczyła paneli?
[#9] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MDW, post #6

ja sie od tego totalnie uzaleznilem. w pracy na windowsie ciagle jezdze w lewy gorny rog jak chce przelaczyc okna.
[#10] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@MDW, post #6

Eee... a ja bym nie chciał żeby każdorazowo po wjechaniu w róg ekranu robiło mi się przestawianie okien ;)

Oczywiście nie zrozum mnie źle - opcja jak najbardziej przydatna... tylko jej aktywacja mi się nie podoba. Po prostu wolałbym coś w stylu wyboru aktywnego ekranu w ambiencie poprzez wciśnięcie prawego przycisku myszy na gadżecie przeskoku ekranów. Po prostu można by było aktywować np w lewym rogu ekranu prawym przyciskiem myszy.
[#11] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
No i uruchomilem "aplikacje". Jest tak: Lucy smiga, az milo a Cube nie chce ruszyc. Klikam na ikone to sie wczytuje, jesli jednak naciskam kombinacje Ctrl+Tab - nic sie nie dzieje. Wyedytowalem prefsy, myslalem, ze cos znajde, ale kicha - nic. Jakies pomysly??
[#12] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Zbysiuk, post #11

masz 3d dzialajace poprawnie?
[#13] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@AmiChris, post #12

Tak.
Wlaczylem je i jest na 100%
[#14] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Zbysiuk, post #13

A i mam pytanie - jak sie pozbych tej nakretki od mixera na blacie?
[#15] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Zbysiuk, post #14

"Otwórz" mixer potem otwórz prefsy MUI mixera i odznacz show icon on desktop
[#16] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Arbuz, post #15

Dzieki. Szlag mnie trafial z ta ikona. Ale mixer jest wporzo..
[#17] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
co to jest "szcześcian"?
[#18] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0
Jest już Lucy 2.0, nowa wersja dostępna jest pod tym samym adresem.

Dodano możliwość ignorowania okien, które są ustawione by były zawsze frontem do klienta, a także dodano opcję ignorowania okien pasków narzędzi oraz możliwość ignorowania okien wg podanego wzorca. Poza tym roszerzono nieco dokumntację (plik readme).
[#19] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@grxmrx, post #7

Opatentowane raczej nie - w Mandrivie Extreme 2 jest taki sam "bajer" z identycznym sposobem uruchomienia itd.
[#20] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@grxmrx, post #18

Dodano możliwość ignorowania okien, które są ustawione by były zawsze frontem do klienta, a także dodano opcję ignorowania okien pasków narzędzi oraz możliwość ignorowania okien wg podanego wzorca.

Suuuuper! Teraz to faktycznie ma sens. Kazałem olewać okno Directory Opus i od razu przestało mi ono wyskakiwać przy uruchamianiu Lucy. Teraz naprawdę nie widzę przeciwskazań do używania tego na codzień. Oczywiście oprócz pożerania procesora. No ale to jest taka dyskusyjna sprawa jak powiedział MinisterQ. :)
[#21] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Zbysiuk, post #11

1: cube nie ma ikony wiec uruchamia sie z konsoli. 2: jakie prefsy wyedytowales? ta aplikacja nie ma prefsow.
[#22] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@kiero, post #21

Ma ikonę bo dorobiłem i wysłałem Zbysiukowi. Zresztą ją widać na moim zrzucie w graffiti w pasku po lewej stronie pod ikoną patelni. Wygodniejsze jest to w użyciu jak się ta ikonę na panel wrzuci

Ostatnia edycja: 07.07.08 08:46:31
[#23] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Arbuz, post #22

Może wysłałeś bez grafik, albo Zbysiuk zapomniał o nich?
[#24] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Korni, post #23

Tak się teraz zastanawiam i możliwe to może być. Ale chyba nie bo zanim mu wysłałem ikonkę z resztą to miał takie same problemy a ściągał z linka na PPA

Dodano: Sprawdziłem wysłałem dobrze

Ostatnia edycja: 07.07.08 11:15:16
[#25] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Arbuz, post #24

niech sciagnie archiwum z mojej strony, uruchomi w konsoli i jak wtedy nie dziala to pisze.
[#26] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@kiero, post #25

Tak ściągał właśnie i nie chodziło. Ale niech się sam wypowie. Zastanawiam się czy nie ma czasem starego OF-a
[#27] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@kiero, post #25

Ok panowie zaraz sie do tego biore. Czlowiek nie lapie chwili oddechu. Wczoraj, przedwczoraj i dzisiaj pracowalem - ja juz prawie nie spie....
[#28] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@kiero, post #21

Oczywiscie, ze nie ma prefsow - moj blad, pomylilem z LUCY - sorry
[#29] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@kiero, post #25

Zrobilem tak jak proponowales. Sciagnalem, uruchomilem z konsoli i nie dziala. Dodatkowo postaralem sie o log z SnoopDosa. Oto on:
543 [5] scube Open PROGDIR:Catalogs/polski/Sys Read Fail
544 [5] scube Open MOSSYS:LOCALE/Catalogs/pols Read Fail
545 [5] scube Open LOCALE:Catalogs/polski/Sys/ Read Fail
546 [5] scube ChangeDir system:MorphOS/Libs/rave3d
547 [5] scube Load system:MorphOS/Libs/rave3d/ OK
548 [5] scube Load system:MorphOS/Libs/rave3d/ OK
549 [5] scube Load system:MorphOS/Libs/rave3d/ OK
550 [5] scube Load system:MorphOS/Libs/rave3d/ OK
551 [5] scube Load system:MorphOS/Libs/rave3d/ OK
552 [5] scube ChangeDir system:Tools/scube
553 [5] scube Open PROGDIR:Catalogs/polski/Sys Read Fail
554 [5] scube Open MOSSYS:LOCALE/Catalogs/pols Read Fail
555 [5] scube Open LOCALE:Catalogs/polski/Sys/ Read Fail
556 [5] scube Open skybox/front.jpg Read OK
557 [5] scube Open skybox/back.jpg Read OK
558 [5] scube Open skybox/left.jpg Read OK
559 [5] scube Open skybox/right.jpg Read OK
560 [5] scube Open skybox/up.jpg Read OK
561 [5] scube Open skybox/down.jpg Read OK

Po wcisnieciu kombinacji Ctrl+Tab nie ma zadnej reakcji w SnoopDosie rowniez.
[#30] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie 2.0

@Zbysiuk, post #29

Zastanawialem sie czy nie mam czegos pod ta kombinacja, ale nie. Mam pytanie czy jest jakis sposob na uruchomienie tego poza Ctrl+Tab?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem