[#5]
Re: Tomasz Ośmiałowski - wywiad
Teraz takie firmy produkujące gry, to są giganty, z własnym zapleczem lektorów i statystów, księgowych. A programistów jest coraz mniej. Po prostu bierzesz gotowy engine.
No ale i stopień skomplikowania gier jest tysiące razy większy. Gdyby taka dzisiejsza gra na nowe platformy miała być pisana od podstaw (dosłownie od pustego pliku main.cpp) to zrobienie jej zajęłoby pewnie z 15 lat. Z tym "wzięciem silnika" to też nie jest tak prosto. Pomimo tego, że niby dzisiaj jest tak łatwo gra powstaje przez rok czy dwa lata w grupie ludzi liczącej 20-50 osób (licząc tylko tych, którzy faktycznie coś praktycznego do gry robią). Każda z tych osób zarabia 5-25 tysięcy zł na miesiąc i pracuje na pełnym etacie. Stopień złożoności oprawy graficznej tamtych gier trudno nawet porównać z tym co jest dzisiaj.
Ostatnia edycja: 07.08.08 07:56:30