Komentowana treść: Shurrican nadchodzi
[#1] Re: Shurrican nadchodzi
Forum jest po niemiecku, więc niewiele da się z niego zrozumieć. A ze screenshotów wynika, że przydałoby się podrasować sprite głównego bohatera, bo jest za pikselowaty w stosunku do tła.
[#2] Re: Shurrican nadchodzi
Ciekawe co na to Rainbow Arts
[#3] Re: Shurrican nadchodzi

@Phibrizzo, post #2

Na początek Factor 5 i Rainbow Arts muszą się dogadać, kto ma prawa autorskie do Turricana (Factor ma zarejestrowany TM w Ameryce - Rainbow w Europie).

EDIT: Przez co są kłopoty z wydaniem kolejnej wersji Turricana.
Brzmi to wszystko bardzo amigowsko. ;)

Ostatnia edycja: 28.08.08 23:08:36
[#4] Re: Shurrican nadchodzi

@APC74, post #3

Na początek Factor 5 i Rainbow Arts muszą się dogadać, kto ma prawa autorskie do Turricana (Factor ma zarejestrowany TM w Ameryce - Rainbow w Europie).


no to jeszcze czeka parę kontynentów do obstawienia

a w ogóle to czego niby mieliby się czepić? Że ktoś użył sprite'a w grze? Co innego gdyby miała tytuł np. Turrican 7.
[#5] Re: Shurrican nadchodzi

@PopoCop, post #1

Jest pikselowaty bo twórcy postanowili pójść na łatwiznę i "wyrwali" oryginał sprite-a z gry. Z jednej strony swoisty hołd dla gry (szkoda tylko że nie zadbali jak na razie żeby to jakoś wyglądało z nowoczesnym tłem), z drugiej strony mogliby się wysilić i zrobić postać od nowa.
[#6] Re: Shurrican nadchodzi

@Phibrizzo, post #2

http://turrican.gamevoice.de/hurrican_site/
[#7] Re: Shurrican nadchodzi
A tak w ogóle to cała gra ma być na Amigę czy na inne pece?
[#8] Re: Shurrican nadchodzi

@PopoCop, post #7

Amigę z kartą graficzną
* lub, teoretycznie *
WinUAE odpowiednio skonfigurowane ;)
[#9] Re: Shurrican nadchodzi

@PopoCop, post #7

Wymagania gry zakładają posiadanie karty graficznej oraz trochę pamięci Fast.

Ja nie słyszałem o pamięci Fast dla PC ;)
[#10] Re: Shurrican nadchodzi

@mailman, post #9

Niezła gapa ze mnie
[#11] Re: Shurrican nadchodzi

@mailman, post #9

A jak się przełoży simm z Amigi który jest fastem do PC to jest to fast czy nieFast? Sorki nie mogłem się powstrzymać
[#12] Re: Shurrican nadchodzi

@mailman, post #9

Dlaczego nikt już nie potrafi pisać gier które wymagały by sprzętu na jaki wyglądają. Przecież oryginalny Turrican śmigał na gołej A500, a ta nowa wersja niema grafiki która by wymagała takich sprzętów jak karty graficzne. Chore......
[#13] Re: Shurrican nadchodzi

@slawekwozniak, post #12

no wlasnie ma - 24 bity
[#14] Re: Shurrican nadchodzi

@rzookol, post #13

no faktycznie, ale czy to aż tak bardzo widać ?? Jak dla mnie lepszą grafikę miała GENESIS lub nawet WOLFCHILD. Przynajmniej była to grafika z "duszą". Teraz to już jakieś generowane komputerowo, wtórne do bólu twory (zwykle 3D)
[#15] Re: Shurrican nadchodzi

@slawekwozniak, post #12

Z jednej strony masz rację, lecz spójrz na to z drugiej strony. Po co autor ma się ograniczać? Po co autor ma robić sprzęt dla klasycznej Amigi z układami ECS, czy AGA, skoro może pójść krok dalej, stworzyć coś co działa na kartach graficznych, a jak dobrze to napisze, to uruchomią program także użytkownicy AmigaOS 4.0, MorphOS i WinUAE-owcy...
[#16] Re: Shurrican nadchodzi

@slawekwozniak, post #14

Ja tak z innej beczki zaczepię. Chodzi mi o Twoje nazwisko. To zbieg nazwisk czy jesteś może bratem, synem, ojcem, dziadkiem, wnukiem albo kuzynem naszego Kiero? ;) :)
[#17] Re: Shurrican nadchodzi

@slawekwozniak, post #12

Dlaczego nikt już nie potrafi pisać gier które wymagały by sprzętu na jaki wyglądają. Przecież oryginalny Turrican śmigał na gołej A500, a ta nowa wersja niema grafiki która by wymagała takich sprzętów jak karty graficzne. Chore......

Myślę, że nowa wersja ma więcej niż 32 kolory i rozdzielczość większą niż lowres. Wszystko zajmuje wielokrotnie więcej miejsca niż staroamigowe rzeczy. Nawet jeżeli grafika nowszych wersji wygląda gorzej to po prostu sprawa grafika, a nie możliwości sprzętu. Na GeForce 8800 można zrobić coś co będzie brzydkie, a na standardowych 4 kolorach Atari XL/XE można zrobić coś co będzie cudowne. :)

A tak poza tym... To nie karta graficzna jest dzisiaj dużym wymaganiem. To AGA/OCS/ECS jest dzisiaj trudnym do spełnienia wymaganiem. :)

Robi się na "nowy styl", bo tylko w ten sposób można pisać coś co w przyszłości uruchomi się na każdym sprzęcie. Przenoszenie gier napisanych w "nowym stylu" jest stosunkowo bezbolesne. Podczas gdy przenoszenie staroamigowych assemblerowych gier napisanych pod sprzęt jest niemożliwe. To właśnie przez takie pisanie po przejściu na nowe sprzęty musieliśmy się pożegnać z wieloma fajnymi rzeczami albo odpalać je na różnych emulatorach (UAE). Gdyby wszystko było od zawsze pisane w zgodzie z systemem, pod jakieś standardy softwareowe to wiele rzeczy by dzisiaj chodziło bez problemu. No ale niestety. Pisało się tak żeby wykorzystać bardzo mocno sprzęt i mamy efekty. W związku z tym, że dzisiaj sprzęt jest wręcz niczym i ma go każdy to nowy sposób jest na pewno lepszym rozwiązaniem. Gdyby np. 'North & South' czy 'Settlers' napisano tak jak normalne standardy nakazują (czyli pod systemowe funkcje graficzne, AHI i inne takie) to dzisiaj po prostu klikalibyśmy na ikonie i działałoby na AmidzeONE, AmidzeClassic z kartą graficzną i dźwiękową czy Pegasosie. No ale na pewno wtedy nie działałyby na Amidze 500 z 1MB RAM. To jest koszt uniwersalności. Chociaż można popatrzeć na Macintosha. Tam od zawsze robiło się pod system i jakoś na padackim sprzęcie te gry chodziły w miarę. Może nie tak jak na Amidze ale chodziły...

Na pocieszenie dodam, że i tak pisanie w C/C++ i SDL/OpenGL jest dzisiaj uważane za niskopoziomowe programowanie. :) Gołe ANSI C to jest wręcz assembler. :) Dzisiaj coraz częściej gry programuje się w językach nienatywnych (Java, C#), a nawet skryptowych (Python). Ten ostatni przykład to już nawet jak na mój postępowy stosunek do sprawy jest zbyt zboczone. :)
Chociaż przyznać trzeba, że wyniki jakie daje program napisany w Javie czy C# czasem naprawdę potrafią pozytywnie zadziwić. Jest tylko warunek - sprzęt musi być odpowiednio szybki. Tak jakoś to już jest, że pisanie w nienatywnych językach staje się bardziej efektywne na lepszym sprzęcie. Często doganiając programy pisane w językach natywnych. Bywa, że nawet przeganiając. No a jak wiadomo - dzisiaj wypasiony sprzęt leży na ulicy więc to nie problem. No a wygoda pisania w nowych środowiskach jest niezaprzeczalna. Dzisiaj nikt nie będzie klepał w jakimś prostym edytorku tekstowym w ANSI C i rzeźbił coś pod sprzęt. To nie te czasy. Zbyt skomplikowane rzeczy się robi żeby sobie zawracać głowę tak podstawowymi rzeczami jak dostęp do sprzętu. To sprawa ludzi od sterowników.

Ostatnia edycja: 30.08.08 12:49:54
[#18] Re: Shurrican nadchodzi

@MDW, post #16

Z wnukiem to chyba przegiąłeś No chyba żeby Kiero bardzo wcześnie zaczął OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem