Komentowana treść: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy
[#1] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy
Szoom fajnie działa a w połączeniu z Scube daje ciekawe efekty. Ciekaw jestem czy zamierzone.
[#2] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy
mala korekta. powiekszany obraz jest uaktualniany w czasie rzeczywistym jezeli nie uzywamy nowej wersji biblitoeki layers (opacja 3d).

dodatkowo, jezeli ktos wczesniej mial problemy z aktywacja scube to polecam zassac ponownie. powinno dzialac.
[#3] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #2

Poprawione.
[#4] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@mailman, post #3

to jeszcze popraw literówki Kiero ;) opacja biblitoeki :)
[#5] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #2

Ładnie ale nadal podczas używania Scube i Szooma mam poziomą krechę(właściwie takie załamanie obrazu) u góry ekranu. Trochę to szpeci cały fajny widok.
[#6] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@Arbuz, post #5

a bylo gdzies napisane, ze poprawilem? po prostu nie ma buforowania ekranu. lenistwo++
[#7] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #6

Spokojnie leniuszku.
[#8] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #6

Ja mam pytanie odnośnie tego "Szoom". Nie jest to życzenie czy prośba. Po prostu pytanie wynikające ze zwykłej głupiej amigowej ciekawości.

Czy możliwe jest zrobienie czegoś w tym stylu ale żeby zoomowany desktop był cały czas aktualizowany i w pełni funkcjonalny? Tak żeby normalnie można było robić wszystko to co na niezzoomowanym ekranie.
[#9] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@MDW, post #8

Desktop moze byc aktualizowany. W przypadku starych lajerow nawet jest. Problemem jest reszta. W przypadku otwierania osobnego ekranu nie ma mozliwosci przekazania zdarzen myszy i klawiatury na inny ekran (tak mi jaca napisal). Mozna to obejsc (prawdopodobnie) w nowych lajerach, gdzie nawet otwierajac okno (zamiast ekranu) przykrywajace wszystkie inne ma sie dostep do obrazu (uaktualnianego jezeli trzeba) okien pod spodem. Wtedy moze daloby sie odpowiednio przeksztalcone wspolrzedne myszy wysylac do tego co jest pod spodem. Ale ja tego robil nie bede. Nie widze potrzeby i szkoda mi czasu.
[#10] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #9

Ja od razu napisałem, że to tylko pytanie a nie prośba. Też uważam, że lepiej ten czas na coś innego przeznaczyć.

Ciekawi mnie jedna sprawa. Być może zrobię z siebie błazna ale nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz więc wytrzymam to. ;) Jeżeli to wszystko chodzi pod akceleratorem 3D to wyobrażam sobie, że zaktualizowany ekran trzeba zgrabować i zrobić z tego teksturę. To jest dosyć duża tekstura (w moim przypadku ekran to 1600x1200). Jak coś takiego będzie wyrabiało? Przecież takie ciągłe przerzucanie tekstury do pamięci graficznej jest zabójcze dla prędkości. A może cały ten proces odbywa się tylko w pamięci graficznej i tekstura nie jest cały czas przerzucana między zwykłym RAM-em a pamięcią karty graficznej? Czy to możliwe?
[#11] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@MDW, post #10

w 1680x1050 spokojnie sie wyrabia. cale przerzucanie danych realizowane jest tylko w pamieci graficznej przez blitter karty. robione jest to po kawalku zeby nie bylo potrzeby tworzenia wielkiej tymczasowej tekstury. po prostu w 2.x glCopyTexImage2D jest w pelni akcelerowane (a dodatkowo istnieje specyficzne rozszerzenie umozliwiajace grabowanie zawartosci nie tylko ekranu gl ale kazdej innej bitmapy).
[#12] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #11

Ooooo, wypas!

Czyli glCopyTexImage2D jest akcelerowane? To potrafi skopiować kawałek GL-ekranu do tekstury bez pośrednictwa zwykłej pamięci?
[#13] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@MDW, post #12

tak
[#14] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #13

Jaki czad! :) Jeszcze tylko zeby byla mozliwosc renderowania nie na ekran tylko do tekstury to bylby wypas tysiackrotny! Ale i bez tego mozliwosci sa takie, ze to po prostu grzech nie robic nic pod to cudeńko.
[#15] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@MDW, post #14

a co za roznica? renerujesz na ekran a potem ciach, do tekstury i gotowe.
[#16] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy
Program Lucy dostępny jest już w wersji 2.33, która zawiera dalsze poprawki.
[#17] Re: Efekty specjalne w MorphOS-ie - ciąg dalszy

@kiero, post #2

Teraz to mi dziala - bez zadnych wstepow, od kopa. Dzieki :D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem