Komentowana treść: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
[#1] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Grałem w tą gre na piecu zadna rewelka. Jak sa Tacy dobrzy w pisani tych portów to poprosze o need for speed pod motorole. pomysł
[#2] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Komisarz, post #1

Czy mi się zdaje, czy to jakaś prowokacja? Przecież dobrze wiesz, że są gry, których m68k zwyczajnie nie uciągnie, więc po co to ironizowanie? Sam pokaż jakiś mistrz i coś przeportuj, tetrisa może chociaż, jak poradzisz.
[#3] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Komisarz, post #1

Dzisiaj może nie rewelka ale tytuł kultowy, natomiast swego czasu był tytułem rewelacyjnym, zwłaszcza filmiki miały świetny klimat, bawią mnie nawet dziś, kiedy to na nowo "rozpruwam" tą grę, chociaż kuje trochę po oczach ich interlace, zwłaszcza jak się za chwilę obejrzy filmiki w wysokiej rozdzielczości przygotowywane dla RA3.
A właśnie naprawiono w końcu w tym porcie niemożność oglądania przerywników filmowych bo bez nich gra dużo traci - już nie ta przyjemność bez śledzenia fabuły.
[#4] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Poleci to na AGA ?
[#5] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Hubez, post #4

Do działania niezbędny jest procesor 68040, karta graficzna, najnowsza wersja biblioteki SDL (1.2.6) oraz AHI.
[#6] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@mailman, post #5

Wiem wiem, czytałem, ale myślałem, że może chodzić zarówno na karcie graficznej jak i na kościach AGA.

dzięki, pzdr
[#7] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Komisarz, post #1

Jezeli sie udalo zrobic taka gre jak Napalm i Quake na amige to to co stoi na drodze zeby nie zrobic NFS na amige...
[#8] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Komisarz, post #7

Może NFS 1 i 2 by jakoś ruszyła w miarę na PPC 200 i karcie graficznej, ale cała przyjemność wizualna moim zdaniem to dopiero trzecia część, chociaż jedynka też była w miarę miodna.
Ale nawet na 060 NFS1/2 miałby niezłą zadychę i działał mniej więcej jak Quake w wersji m68k.

Ostatnia edycja: 26.09.08 20:46:27
[#9] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Hubez, post #6

Grafy wymaga SDL.
[#10] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
A czy może ktoś z was próbował uruchomić ten port pod os4 ?
[#11] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
ehh wielu narzeka na port zapominając że ostatnio nic nie wychodzi z gier na nasza amisie.Cieszmy sie że wogóle ktoś to zrobił!!!
[#12] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@jarecki130, post #11

Nikt nie narzeka na port przecież.
[#13] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Sir_Lucas, post #10

Jade po kolei z tym koksem. Wlasnie sciagnalem gre i port dla MorphOSa. Troche zawalilem, poniewaz powinienem to sciagnac raczej na pececie, gdyz UNRAR (MOS) mieli juz 10 min, a dopiero rozpakowal 7% ISO...pozniej bedzie podobnie z druga plyta. Ufff, to tylko 603e/210. No i jeszcze trzeba bedzie wypalic plytki.

Tak czy inaczej na poczatku sprawdze na MOSie, pozniej na AOS3, nastepnie port 68k na AOS4, a na koncu wrzuce gre do peceta. Przyznam sie ze na oczy jej nie widzialem (lub nie pamietam ze widzialem ;) ).
[#14] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Andrzej Drozd, post #13

Ja grałem w Red Alert na Pececie bardzo dawno temu i chyba nawet przeszedłem wszystkie misje Sowietami. Gierka jak na tamte czasy genialna.

Notabene grałem tez w wersje na PSX.
[#15] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Nareszcie bede mogl pograc w cos na Amithlonie...
[#16] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Jeśli jest więcej osób chętnych na porty gier z klona to proponuje napisać list otwarty do autora portu RED Alert i zaproponować aby zrobił inne porty gier.Jest nas spora grupa wiec jakby każdy zainteresowany wpłacił po pare groszy(10zł) autorowi wtedy zapewne byśmy mieli sporo gier pod nasza Ami.
[#17] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@jarecki130, post #16

A kim w ogole jest Artur Jarosik? Pokazuje sie moze na PPA?
[#18] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Lorak, post #17

nie mam pojęcia.Jest jakiś meil do niego?
[#19] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Komisarz, post #7

Za serią N4Speed stoi Electronic Arts. Oni nawet swoich bardzo starych gier nie chcą dawać na covery do pism (nikomu na świecie), a co dopiero udostępnianie za free kodu źródłowego.
[#20] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@jarecki130, post #16

Nie rozumiem skąd to przekonanie, że porty można produkować w takiej ilości i prędkości jak na przykład zapałki.

I nie jest to również wyłącznie kwestia odpowiedniej sumy i chętnego do jej przyjęcia.
[#21] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@El Amigos, post #19

No ale w newsie pisze ze Electronic Arts jest wlascicielem Red Alerta, to znaczy ze jednak udostepniaja swoje stare gry.
[#22] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Banderas, post #21

OpenRedAlert to nie to samo co oryginalny RedAlert.
[#23] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@MinisterQ, post #22

Ale to Red Alert został udostępniony właśnie przez nowego wydawcę Westwood Studios a mianowicie EA.
[#24] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@jarecki130, post #16

Czemu nie,
mój majl to arturjarosik@gmail.com
a PayPal orta1@wp.pl.
BTW podawałem się również jako johny5 lub crazyhair
[#25] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Piszcie meile.Adres podano.Czym więcej zaintereowanych tym większa szansa że więcej portów gier zobaczymy.
[#26] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@jarecki130, post #25

trzeba odróżnić port od kompilacji, przy kompilacji
konfiture & mejk + sdl na 68k nie ma szans zagrac w cos większego niz 320x240. jesli by to zostało przepisane na amigaos była by duża szansa żeby działało płynnie na kartach graficznych i mocniejszych 040
[#27] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
Jak się wogóle tę grę steruje? ;) Chciałem zobaczyć jak to wygląda, odpaliłem (co prawda wersję pod MOSa), ale moim oczom po uruchomieniu misji ukazła się jedynie jakaś plansza z jakąs bazą i paroma jednostkami, których nie da się wogóle ruszyć po planszy. ;) A przynajmniej ja nie potrafię. Udało mi się tylko sprzedac bazę ;).
[#28] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Sir_Lucas, post #10

Na OS4 Depot znalazłem jeszcze coś takiego


Click


[#29] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x
A wiec Panowie tak. Wersja MOS na A1200 dziala tak szybko jak na PC-Tasku, Po dlugiej konwersacji okolo 5-10 min, pojawia sie plansza tytulowa, nastepnie po 3 minutach dowiaduje sie ze - exiting, memory freed.

Wersja 68k slicznie resetuje Amigie. Doszedlem do tego ze jest problem z plikiem conquer.eng. Prawdopodobnie niedorobka w porcie.

Wersja pecetowa nie chce dzialac z plyty, poniewaz instalka jest tylko dla Win95. Jest jakis patch na XP, ale nie chce mi sie zrzucac narazie gry na HD.

Dziekuje za NIE DZIALANIE. :P
I do niezobaczenia szybkiego.
[#30] Re: Red Alert także dla AmigaOS 3.x

@Andrzej Drozd, post #29

Sorry , głupi bug
W pliku files.ini należy usunąć znak ; przed nazwami plików .mix
Nie zauważyłem tego. Wrzucę na aminet wersję z poprawionym plikiem.
PS.Jeśli ktoś ma możliwość skopiowania plików z pc do amigi (można np.wypalić na płytce)to polecam wypakować wszystkie pliki programem VQA2AVI http://sg.redsys.ru/files/video/VQA2AVI.rar a gra uruchomi się szybciej.

Ostatnia edycja: 02.10.08 00:18:47

Ostatnia edycja: 02.10.08 00:50:14
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem