Komentowana treść: Robbo dla Amigi
[#61] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #60

Nie ma supportu dla AHI.
[#62] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #61

a mołgbyś dodać ? to jest względnie proste
[#63] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #59

Kolory, otoczenie, sama gra itd. bardzo fajna, ale... może to moja fanaberia, ale czy nie mógłbyś upodobnić robocika bardziej do tego z wersji Atari. Te czarne oczka i antenki były bardzo urokliwe :)

A może jakaś renderowana grafika? Walcowaty, przysadzisty korpus, cienkie nóżki, kwadratowa głowa i bujające się antenki przy ruchu? :)
[#64] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #63

Witaj! Fajnie, że odświeżyłeś wątek Robbo. Tak, ten Robbo z tej wersji prezentuje się dość słabo. Jakiś czas temu rysowałem nową grafikę.

Czy ta postać Robbo Ci się podoba? Bo mi bardzo, choć na forum spotkała się z krytyką.
http://minniatian.republika.pl/Robbo/Robbo.png
[#65] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #64

Podoba mi się bardziej niż ten (wybacz określenie) rozkraczony :)
Głównie doskwiera mi chyba brak antenek na głowie. Musiałbym ocenić w ruchu.
Skąd można pobrać ostatnią wersję?
[#66] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #65

Właśnie odpowiedziałem na Twój list na priva. :)

Nie jestem w tej chwili pewien, która wersja Robbo umieszczona na serwerze jest najnowsza, muszę w tej sytuacji uruchomić Amigę.

Na twardym dysku mam dosyć obszerny katalog pod nazwą Robbo, postaram się jeszcze dzisiaj zajrzeć do niego i nawet może zacząć pisać odświeżoną wersję Robbo, ponieważ silniczek Robbo jest całkiem prosty, jak będzie gotowy to dam Ci znać.

Od jakiegoś czasu powoli posuwam parę projektów do przodu, proszę zatem o cierpliwość jeśli chodzi o dokończenie ich ;) Serdecznie pozdrawiam.
[#67] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #63

Lepszy oryginał pod emulatorem, z nostalgicznego punktu widzenia :)
[#68] Re: Robbo dla Amigi

@kjb666, post #67

Mam wrażenie że w GNU Robbo nie grałeś. Zagraj, przedtem przestaw na oryginalne grafiki a potem napisz co jest lepsze.


Pozdrawiam
[#69] Re: Robbo dla Amigi

@RadoslawF, post #68

Grałem, fajne, tylko że dźwięki nie są oryginalne, grafika do końca też nie :)
[#70] Re: Robbo dla Amigi

@kjb666, post #69

Amiga ma jednak troszkę lepsze możliwości dźwiękowe więc niewykluczone że dźwięk poprawiono. Co do grafiki z tego co pamiętam jest kopia oryginalnej, no może brakuje słynnej tęczy. Natomiast grywalność wersji GNU przewyższa oryginał i to sporo, nie trzeba zaczynać od początku po stracie tych kilku żyć no i zebrano chyba wszystkie możliwe plansze w jednym miejscu.


Pozdrawiam
[#71] Re: Robbo dla Amigi

@RadoslawF, post #70

no może brakuje słynnej tęczy


Tęcza nawet jest w napisie Robbo, na planszy tytułowej :)

Inna grafika to np. murek. Grywalność jest niezła, ale zdecydowanie nostalgicznie wolę wersję oryginalną pod emulatorem Atari.

Miałem nawet oryginalne Robbo Konstruktor na 800XL, to była zabawa :)
[#72] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #65

Hej! Zgodnie z tym co zapowiedziałem pracowałem wczoraj ostro nad nową grafiką do Robbo. Teraz prezentuje się naprawdę dobrze! Poniżej zrzut ekranu z grafiki do pierwszej planety (Bleu znaczy niebieski, bo grafika jest w odcieniach niebieskiego). Na razie narysowałem to co widać: ścianę, podłogę, śrubki oraz robota.

[#73] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #72

a kiedy port z NESa na amigę i czy jakiś grafik poprawi grafikę?
[#74] Re: Robbo dla Amigi

@michal_zukowski, post #73

Przepraszam, ale nie rozumiem pierwszej części zdania: port czego z NESa? Co do drugiej części zdania to aktualna grafika naprawdę mi się podoba. Jakość powoli rośnie. :)

Aktualnie główny grafik z RNS jest bardzo zajęty swoimi obowiązkami, więc nie może dla nas rysować.
[#75] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #74



no ta twoja gra wyglada jak wzięta żywcem z NESa (przykład powyżej), tj. grafika staranna ale w 6 kolorach
[#76] Re: Robbo dla Amigi

@michal_zukowski, post #75

no ta twoja gra wyglada jak wzięta żywcem z NESa (przykład powyżej), tj. grafika staranna ale w 6 kolorach


Teraz rozumiem Twoją wypowiedź. Powiedziałbym, że moja grafika jest ciut bardziej kolorowa (i ma lepiej dobrane barwy) niż zamieszczony przez Ciebie obrazek. ;) Po prawdzie używam póki co ze 5 odcieni samego koloru niebieskiego z palety 32 kolorów, dlatego może wydawać się nieco monochromatyczna. Pozostałe elementy jak planowane do wprowadzenia skrzynki, klucze, drzwi, działka etc. będą miały swoje kolory, więc ilość kolorów wzrośnie.

Dzięki, że uznałeś moją grafikę za staranną ;) Prawda jest taka, że przykładam się tylko nie zawsze dobrze mi wychodzi :) Teraz wyszło całkiem całkiem.
[#77] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #76

Mam pomysł pomysł Grafika jest już dobra, kończ układać poziomy i zabieramy się za granie OK Jak tak będzie poprawiał i poprawiał, to nigdy nie skończysz pomysł
[#78] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #76

Ok, dla mnie jest już ładnie. Gdzie mogę tego Robbo ściągnąć? :)
[#79] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #78

Jeszcze nie można ściągać ;)
[#80] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #76

Mnie nauka pixlowania zajela tylko 6 lat i nadal jestem sredniakiem w tej dziedzinie
[#81] Re: Robbo dla Amigi

@selur, post #80

Nikt nie jest doskonały OK
[#82] Re: Robbo dla Amigi

@Duracel, post #78

Dzisiaj sporo pracowałem nad nowym silniczkiem do Robbo. Już działa ekran podzielony na dwie części (pole gry oraz panel informacyjny) i będzie super płynny scroll - udało mi się tego dokonać dzięki niedawno nowo-odkrytemu zastosowaniu przerwania Coppera! Dzięki temu mapa może zajmować więcej niż jeden ekran. Wszystko pisałem sobie w asemblerze, ale może wydawać się to ciekawe: wszystko jest systemowe, choć zadziała tylko na klasyku, bo te funkcje systemowe, z których korzystam wymagają chipsetu Amigi. Z demkiem poczekam aż ukończę silnik i dodam grafikę.
[#83] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #82

Dzisiaj dalej dużo pracowałem i udało mi się ukończyć podstawy silnika. Skrolling jest naprawdę płynny (ale nie pod UAE, pod którym robiłem zrzut ekranu ;) )

Tutaj można pobrać działający silniczek. Jest to na razie demonstracja. Można skrolować ekran za pomocą klawiszy kursora góra-dół, jeszcze nie można sterować bohaterem. Wychodzi się lewym klawiszem myszy. Wymagania są małe: kości AGA (używam palety 64 kolorów).

http://minniatian.republika.pl/Robbo/Robbi.lha

Oto zrzut ekranu z tego co działa. Nowa grafika jest całkiem czytelna:

[#84] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #83

Może jakąś texturkę chlapnij w tym labiryncie? pomysł Ale za pewne tak masz w planach pomysł
[#85] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #83

Dla mnie dziwny ten murek, ja bym zrobił taki, które się łączy z każdej strony:
xxxxxxxx
xooooooo
xxoooooo
xxxooooo
xxxxxxxx
ooooxooo
ooooxxoo
ooooxxxo
[#86] Re: Robbo dla Amigi

@parallax, post #84

Dziś od rana kolejna porcja kodu. Przerzuciłem się na język C, żeby łatwiej i szybciej pisać.

Zrobiłem już wygodny edytor plansz, który steruje się klawiaturą. Mapki można już
robić, teraz pora na silnik Robbo! Zaprojektuję go mniej więcej tak jak pierwsza wersja mojego klonu Robbo. I będę dodawał jak najwięcej elementów. Później przyjdzie pora na dźwięki i może nawet jakiś MED załączę.

Mapy i grafika są ładowane z oddzielnych plików.

@parallax

Może jakąś texturkę chlapnij w tym labiryncie? Ale za pewne tak masz w planach


Nie wykluczone, że będzie tekstura w tle.

@kjb666

Nie za bardzo rozumiem.
[#87] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #86

No to już w przyszłym roku zagramy w nią? pomysł
[#88] Re: Robbo dla Amigi

@parallax, post #87

No to już w przyszłym roku zagramy w nią?


Mam nadzieję ;)
[#89] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #88

Będzie wersja dyskietkowa? pomysł Tylko nie pisz, że samemu będzie można sobie zrobić pomysł
[#90] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #83

No grafika schludna i przejrzysta. Moze byc. Z tym, ze wystarczylo by 8 kolorow a nie az 64.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem