[#26]
Re: AmigaSYS 4 dla konsoli X-Box
@ender,
post #19
1. Jest to "dystrybucja" AmigaKit, dostosowana do możliwości emulatora WinUAE-X, który działa na (przerobionym) pierwszym Xboksie. WinUAE-X jest świetnym emulatorem, ale do emulacji klasycznych gier na klasyczne klasyki (A500/CDTV/A1200/CD32). Nie oferuje natomiast wsparcia dla Picasso96 (była to świadoma decyzja autora portu i jak sięgam pamięcią do 2004 roku, nikt wówczas nie protestował) oraz obsługuje maksymalnie chyba 8MB Fastu.
2. Na Xboksie 360 nie można (po 3,5 roku od premiery!) uruchamiać nielicencjowanego oprogramowania - nikt go nie "złamał" w takim sensie, jak starego iksa - przeróbka daje jedynie możliwość odpalania licencjowanego softu ale z pirackich nośników (DVD-R DL). Natomiast, gwoli ścisłości, można tworzyć legalnie soft na tę konsolę - potrzebne jest Visual Studio i subskrypcja XNA za $50 lub w ramach MSDN - powstało w ten sposób kilka demek, nawet jakieś emulatory (http://code.google.com/p/xnasharpnes/) i jest to całkowicie legalne, natomiast a) nie można rozpowszechniać binariów bo MS na to nie pozwala, tylko kod źródłowy b) cała zabawa jest ograniczona do wąskiego grona programistów opłacających subskrypcję) c) XNA to nie to samo co kodowanie bezpośrednio pod DirectX a tym bardziej bezpośrednio pod sprzęt - całość można porównać do AMOSa (maszyna wirtualna o stosunkowo ograniczonej mocy).
3. Ja bym zdecydowanie przerobił starego iksa, chociażby dla najlepszego moim zdaniem dla tego programu - http://xbmc.org/ (możesz przetestować pod Windą). Nie uniemożliwi Ci to uruchamiania oryginalnych gier ale umożliwi odpalenie kilku perełek, które w wersji PAL po prostu nie wyszły.
Co do Xbox Live - w Xbox Live na starym iksie nie licząc gry Halo pewnie nikt już nie gra (chociaż 90% gier ze starego iksa działa na Xboksie 360), usługa jest mega uboga w porównaniu z nowym Xbox Live na 360tkę a korzystanie z niej kosztuje tyle samo... Więc jak będziesz chciał z takich możliwości korzystać to warto będzie przesiąść się na 360tkę.
4. Jeszcze uwaga na temat parametrów technicznych starego Xboksa - jako ciekawe nawiązanie do dyskusji w sąsiednim wątku (PC vs konsola). Hardware Xboksa to Celeron 733, grafika klasyfikowana jako coś pomiędzy GeForce3 Ti 200 a GeForce3 Ti 500 oraz dosyć szybki DDR współdzielony między CPU, GPU i resztę układów - całe 64MB, wszystko na mostkach nVidii będących protoplastą stosowanego w pecetach układu nForce2. Ale jeśli widziałeś Xboksa w akcji np. w grze Conker Live and Reloaded lub Rallisport Challenge to nigdy nie spróbujesz porównywać hardware'u JAKIEJKOLWIEK konsoli do hardware'u peceta :)