Komentowana treść: WinUAE 1.6.0
[#1] Re: WinUAE 1.6.0
aż strach włączać klasyka :P
[#2] Re: WinUAE 1.6.0
Kurde, musiałem dawno nie pobierać nowych wersji. 68060 obsługuje?! Shock. Już pobrałem i zainstalowałem
[#3] Re: WinUAE 1.6.0

@pwe, post #2

Eee tam dawno - zaledwie 2 lata temu emulacja 68060 się pojawiła. W świecie amigowym to jak mrugnięcie okiem jest. ;)
[#4] Re: WinUAE 1.6.0

@pwe, post #2

No i co to zmienia? Czy emulowany 68060 działa szybciej od emulowanego 68030?
[#5] Re: WinUAE 1.6.0

@wali7, post #4

Oczywiście, że emulowany 060 działa tak samo szybko jak 030. Jedyną różnicą jest to, że możesz uruchomić na WinUAE programy, które 68060 wymagają.
[#6] Re: WinUAE 1.6.0

@APC74, post #5

A wiele jest programów wymagających 68060? Podejrzewam, że znacznie więcej jest tych nie lubiących tego CPU z uwagi na jego zmiany w stosunku do poprzedników (ograniczenia listy rozkazów i wprowadzony tryb superskalarny).
[#7] Re: WinUAE 1.6.0

@wali7, post #6

No ale w końcu ma się A1200/060/500 MHz.
Dynamiczne plikopartycje WinUAE to w kompresowanych folderach chyba można uzyskać. Ciekawe co szybsze.
[#8] Re: WinUAE 1.6.0

@wali7, post #6

Z tego powodu Toni Wilen przez kilka lat nie chciał wprowadzić emulacji 68060 do WinUAE, w sumie zdania na ten temat nie zmienił (w odróżnieniu od prawdziwych kart turbo wybranie w WinUAE 060 zamiast 040 nie oferuje większej mocy obliczeniowej, a bez 68060.library dużo gorszą) ale opcja taka pojawiła się kilka lat temu.
Natomiast jeśli mówimy o WinUAE 1.6.0 to najciekawsza zmiana w tej wersji nie została wymieniona w treści niusa - automatyczne skalowanie obrazu, wierne Keep Aspect Ratio dla PAL/NTSC na różnych typach odbiorników - TV, VGA, LCD, PAL filter symulujący charakterystykę obrazu przesyłanego po kablu antenowym/composite do telewizora/monitora (to było już 1.5.3 ale dopiero od 1.6.0 można stosować w połączeniu z KAR/skalowaniem/filtrami na bazie shaderów - czyli nie obciążającymi CPU). To są oczywiście funkcje przydatne dla graczy, a nie dla osób korzstających z P96, natomiast w praktyce jest to fantastyczna sprawa - można sobie ustawić rozdzielczość 1280x1024 (albo nawet 1920x1200), PAL filter, 50Hz i cieszyć się w gierkach obrazem w zasadzie identycznym, jak na telewizorze - w każdych warunkach, bez sztucznej ramki wokół ekranu i bez ręcznego kombinowania z suwakami położenia obrazu.
W tym gronie zabrzmi to obrazoburczo ale moim zdaniem WinUAE wygrywa z krzemową Amigą w każdej kategorii Teraz pytanie, co dalej - bo wg mnie niewiele już zostało do ulepszenia/dodania.
[#9] Re: WinUAE 1.6.0

@galu, post #8

Ok, gra na dwóch graczy, gdzie wymagane są dwie myszki np. The Settlers, Hired Guns. Możliwe?
[#10] Re: WinUAE 1.6.0

@Korni, post #9

Od dawna - obie myszki (mogą być np. 2 myszy USB) muszą być ustawione jako Raw Mouse w Game Ports.
[#11] Re: WinUAE 1.6.0

@Korni, post #9

Pewnie, że tak. WinUAE 1.6 obsługuje do 4 urządzeń wskazujących.
Ustawienia w GUI

A tak wygląda The Settlers na 2 graczy (na myszach 1xPS2 i 1xUSB podpiętych do PC).

Setlersy na 2 graczy
A tak to trzeba ustawić
[#12] Re: WinUAE 1.6.0

@wali7, post #6

Faktycznie nie ma wiele programów napisanych wyłącznie dla 68060 (nie posiadających wersji na starsze procki). Jednak to nie pierwszy raz, gdy Toni dodaje "ficzer" wymagany przez znikomą ilość oprogramowania. Weźmy np. taką opcję: "Blacker than black" - powstała po to, żeby 1 (słownie jedna ;) ) gra ładnie wyglądała...
[#13] Re: WinUAE 1.6.0

@APC74, post #11

Dzięki, przetestuje przy najbliższej okazji.
[#14] Re: WinUAE 1.6.0

@galu, post #8

a demka i programy pod ppc juz można odpalić?
[#15] Re: WinUAE 1.6.0

@galu, post #8

Jeszcze trochę planów jest - moduł MPEG do CD32, Freezery, karty turbo do A500 i parę innych rzeczy. Niektóre z nich Toni Willen planuje chyba całkiem szybko - robiąc tłumaczenie natrafiłem na kilka ukrytych opcji GUI w DLLu, których w tej wersji WinUAE jeszcze nie widać.
[#16] Re: WinUAE 1.6.0

@rzookol, post #14

Tak z ciekawości - ile tych dem było (niedostępnych na innych platformach)? 2 czy 3? Bo gier to wiem, że zero.
Ja uważam podobnie jak Toni - jak już ktoś twierdzi, że warto w ogóle się w to bawić to zamiast kombinować z WinUAE lepiej schylić się po źródła QEMU/PearPC i uderzyć w MOSa/OS4 (ale to z kolei nie jest na rękę obecnym użytkownikom tych systemów). Natomiast każda kolejna rozwijająca WinUAE osoba ma swoją wizją rozwoju WinUAE, na razie wszystkie były niechętne/przeciwne PPC, ale jeśli Toni odejdzie na winuae-ową emeryturę i znajdzie się jego następca to całkiem możliwe że trafi się osoba chcąca zemulować te setki programów, gier i dem, jakie powstały pod WUP/PUP, czyli w okresie świetności Amigi :)
Natomiast Toni nie chce też implementować mechanizmów typu netplay (gra na 2 joye ale przez sieć) a nawet tunelowania połączenia szeregowego, co już mnie bardzo dziwi bo jak pokazują inne emulatory (a nawet xboksowy port WinUAE) można tu uzyskać świetne rezultaty - w tym temacie ludzie go ostro przyciskali swego czasu, aż przyznał się, że po prostu mu się nie chce/nie zna się na tych kwestiach.
MMU zdaje się też brakuje, czyli jak ktoś lubi się rozerwać przy 68k-owym BSD czy innym Uniksie to na razie pod WinUAE nie zaszaleje.
[#17] Re: WinUAE 1.6.0

@galu, post #16

żyjemy chyba w innym amiświecie bo gry były:
Heretic II, Wipeout 2097, Shogo, quake2 (wypisuję gry, które wyszły tylko pod ppc)

a co do dem to proszę:
LINK

i nie wiem dlaczego uważasz, że morphos na emulatorze nie jest na ręke obecnym użytkownikom. Rozumiem że mogłeś przeczytać idiotyzmy na innym portalu o tym, że wydanie OS4 na pegaza to rękawica rzucona w twarz właścicielom Teronów ONE. Jeśli chodzi o mosowce to każdy/większość by chciała odpalać system, którego używa w każdym miejscu a nie tylko w domu :)
[#18] Re: WinUAE 1.6.0

@rzookol, post #17


http://eab.abime.net/showpost.php?p=366495&postcount=19

Odpalanie Shogo czy Heretic2 pod WinUAE miałoby miałoby jeszcze mniejszy sens (tzn. nie miałoby żadnego sensu), niż np. odpalenie Worms3 czy Civ3 pod QEMU na BeOSie spod XPeka albo odpalenie Linuksa pod maszyną wirtualną na Viście tylko po to, żeby pograć we FreeCiv. Zresztą IMHO nie są i nie były to gry amigowe/na Amigę, zostały przeportowane (z Windy) w kilka lat po ich premierze TYLKO po to aby ludzie nie mogący/nie chcący odpalać tejże Windy sobie mogli w nie pograć na niszowych systemach. W jednym zdaniu ze słowem Amiga można je wymienić tylko dlatego, że Hyperionowi, który portował je pod MacOS/Linuksy, chciało się przy okazji zrobić również wersję pod WOS czy inny PUP.
Natomiast dla tych dwudziestu produkcji scenowych (z czego swoją drogą prawie połowa to produkcje MaWi) bardzo możliwe, że ktoś wsparcie dla PPC turbo w WinUAE będzie w przyszłości chciał/próbować dodać.
[#19] Re: WinUAE 1.6.0

@rzookol, post #17

i nie wiem dlaczego uważasz, że morphos na emulatorze nie jest na ręke obecnym użytkownikom. Rozumiem że mogłeś przeczytać idiotyzmy na innym portalu o tym, że wydanie OS4 na pegaza to rękawica rzucona w twarz właścicielom Teronów ONE. Jeśli chodzi o mosowce to każdy/większość by chciała odpalać system, którego używa w każdym miejscu a nie tylko w domu usmiech


Powiedz to Bigfoot-owi. Przeciez juz dawno temu pokazywal screenshoty z qemu, na ktorym zostal odpalony MOS :P

Ciekawe, dlaczego nie chce tego upublicznic. Jak myslisz?
[#20] Re: WinUAE 1.6.0

@szuler, post #19

bo to wiązało by się z obejsciem ograniczeń dotyczących zabezpieczeń na mac-adres ale ale :) ...

... galu pisał o userach z bigfoot userem nie jest
[#21] Re: WinUAE 1.6.0
WinUAE, to nie to, o czym marzę/marzymy. Mnie póki co starcza. Byle demka wychodziły w Wielkanocne BREAKPOINT... :) Wszyscy je lubimy co nie? OK
[#22] Re: WinUAE 1.6.0

@brodziaty, post #21

Nie wszyscy. :P
[#23] Re: WinUAE 1.6.0

@MinisterQ, post #22

Uwielbiałem i uwielbiam Ciebie czytać (elokwencja). Fachura z poczuciem humoru OK
Pozdrawiam!
[#24] Re: WinUAE 1.6.0

@rzookol, post #14

Ale po co?
Podaj jeden program pod PPC, który chciałby mieć użytkownik PC i WinUAE.
[#25] Re: WinUAE 1.6.0

@GumBoy, post #24

Morphos
[#26] Re: WinUAE 1.6.0

@pampers, post #25

Ale co?
Emulować sprzęt, żeby sobie system operacyjny uruchomić?
Why?
[#27] Re: WinUAE 1.6.0

@rzookol, post #17

Skoro na rękę to czemu developerzy MOSa nie opublikują istniejącej wersji MOSa dla Qemu, nawet płatnej?
[#28] Re: WinUAE 1.6.0

@Artur32, post #27

bo developerzy morphosa nie chcą iść na ręke userom, przecież wyjaśniłem to pare postów poniżej
[#29] Re: WinUAE 1.6.0

@GumBoy, post #26

Tak sobie pofantazjowałem. Nie wiem z jaką prędkością działałby taki emulator. Jeżeli jednak byłaby to prędkość znośna to czemu nie, morphos na laptopie (nawet jako nienatywny system) sprawiłby mi dużą przyjemność.
[#30] Re: WinUAE 1.6.0

@pampers, post #29

Jedyna droga, to wzajemna zgoda między developerami MorphOS-a i AmigaOS 4, połączenie sił i krok po kroku do przodu. Żadnych emulacji na PC, Qemu, czy coś. Skoro były Pegazy, Samanty, Efiki, AmigiONE, to i w niedalekiej przyszłości powstanie pewnie jakiś racjonalnie drogi sprzęt pod wspólny system. ok, racja OK

Przy okazji eXec i ppa.pl na początek muszą się pogodzić i wspólne siły skierować na nasze hobby. ok, racja

Ostatnia edycja: 26.05.09 06:51:40
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem