Komentowana treść: ADoom 1.4
[#1] Re: ADoom 1.4
Jakby kogoś interesowało to właśnie przetestowałem na swojej A500 i jest o wiele szybciej niż w wersji 1.3 - z 18 FPS w malutkim oknie mam 32 FPS w małym oknie i 21 FPS na pełnym ekranie.
W trybie indivision (jedyny dostepny dla ECS to 320x256x8bit) gra działa tak samo szybko jak na RTG w tym samym trybie pod CGX3.
[#2] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #1

co ten scandoubler w sobie ma ?

piszesz o golej A500?
[#3] Re: ADoom 1.4

@1989, post #2

chyba chodzi o wbudowaną w Indivision ECS kartę Graffiti.
[#4] Re: ADoom 1.4

@1989, post #2

Niee - A500T/060, na gołej A500 Doom sie chyba nawet nie uruchomi bo potrzebuje procka minimum 020.
Indivision zawiera troche rozwinieta karte Graffiti, stad te 256 kolorow i tryb chunky pixel na A500. Naprawde fajna sprawa :)
Szkoda, że już wysłałem A2000 z kartą 030 bo sprawdziłbym jak to chodzi na A500/030 25MHz z tym scandoublerem. Podejrzewam, że w średnim oknie wykreci jakieś 15 klatek, albo te 10 FPS w pełnym ekranie :)

Ostatnia edycja: 12.01.11 21:17:18
[#5] Re: ADoom 1.4

@1989, post #2

dodatkowo ma pełną kość Denise w sobie :)
[#6] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #1

ile klatek jest bez Graffiti fps a ile w trybie grafity ?
[#7] Re: ADoom 1.4

@HOŁDYS, post #6

No i pytanie, czy na 030 40 MHz AGA bedzie jakakolwiek roznica ;). Wiem, moglbym sam sprawdzic, ale narazie nie mam czasu, a ciekawi mnie to przyznam szczerze...
[#8] Re: ADoom 1.4

@HOŁDYS, post #6

W trybie indivision tak jak na RTG: 21-24 FPS na full screenie. Z pomniejszonym oknem ponad 30 FPS, w trybie EHB tylko troche wolniej: 18-21 FPS, ale jakość obrazu dużo gorsza, bo tylko 64 kolory. Zresztą kolory z indivision też są troche inne niż na CGX - jakby ciemniejsze i wyższym kontrastem.
BTW Rzookol, ten scandoubler nie wydaje mi sie, żeby mial zaimplementowane Denise - te kość sie w niego wpina a on chyba ma tylko jakiś tam framebuffer i układzik, który przeskalowuje obraz i wyświetla go w rozdzielczości 800x600x63Hz na monitorze VGA (jakość nieporównywanie lepsza niż A2320 i jego klony do slotu video).
[#9] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #8

Tak się składa, że w układzie FPGA tegoż scandoublera zaimplementowano funkcjonalność analogiczną do części układu Denise. Dzięki temu faktycznie obraz jest generowany na Indivision na podstawie sygnałów, które trafiają do Denise. Więc tak naprawdę nie jest to scandoubler! Bo to się niczego nie podwaja, tylko generuje od nowa. Taka konstrukcja pozwoliła m.in. na montaż Indivision ECS "pod klapką" A600, gdzie przecież nie montuje się Denise do podstawki na Indivision.
[#10] Re: ADoom 1.4

@strim, post #9

To dziwne bo skoro ten scandoubler ma zaimplementowany układ Denise to dlaczego po włożeniu Denise OCS nie widać trybów SuperHires, a po włożeniu układu ECS pojawiają się w system preferences?
[#11] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #4

Jak duża jest różnica pomiędzy Indivision a oryginalną Graffiti?
[#12] Re: ADoom 1.4
http://www.youtube.com/watch?v=CzNpyY18ni8

OK
[#13] Re: ADoom 1.4

@Shoonay, post #12

Na moje oko to jakies 8 FPS ale i tak wypas jak na A600 :) Szkoda, że nie ma takiego dopalacza do pięćsetek, najlepiej jeszcze z jakimś kontrolerem. W większej obudowie można już sporo pokombinować i odświeżyć trochę poczciwą babuchę :) Dziwne, że Jens nie wziął pod uwagę najpopularniejszego modelu Amigi projektując te dopałki...
[#14] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #10

"zaimplementowano funkcjonalność analogiczną do części układu Denise", to znaczy że Denise i tak jest potrzebna do działania komputera i jest używana, więc OS widzi taką wersje Denise jak włożona w podstawkę. Dokładnej odpowiedzi na Twoje pytanie niestety nie znam...
[#15] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #13

Czyli?
[#16] Re: ADoom 1.4

@Shoonay, post #12

bez odtwarzania MIDI powinno byc lepiej ..pamietam ze na 030/42 nawet dalo sie grac w EHB(nawet fajnie wyglada ten doom w 64 kolorach) na A600.
[#17] Re: ADoom 1.4

@HOŁDYS, post #16

Dlatego że jest w 256 a nie w 64. To jest wersja korzystająca z trybów chunky Indivisiona (jeśli mówisz o tym filmiku a nie o własnych doświadczeniach ;) ).

Ostatnia edycja: 14.01.11 22:55:37
[#18] Re: ADoom 1.4

@BULI, post #15

A500, ale napisałem do Jensa i odpowiedział, że dopóki nie będzie miał w rękach pierwszego prototypu ACA 530 nie udziela żadnych informacji. Czyli można się domyślać, że w planach ta karta jest :)
[#19] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #18

O_O To ja już się rozglądam za A500 ;).
[#20] Re: ADoom 1.4

@Czarek, post #18

Rzeźnicy jednym słowem, takim pozytywnym :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem