Komentowana treść: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
[#1] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Małe bounty - duży sukces. To przykład na to, że bounties o odpowiednio dobranym stopniu skomplikowania są w pełni skuteczne. Oczywiście nie twierdzę, że np. MorphOS potrzebuje również edytora ikon... Ale jeżeli bounties będą zawierały cele, które programista jest w stanie osiągnąć w czasie np. pół roku, system będzie działał. A co robić z większymi projektami? Ciąć na moduły. Inaczej nic z tego nie wyjdzie.

Gratulacje dla Minniata.
[#2] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Brawo Robert! :)
[#3] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
No to lv up , GZ ;)
[#4] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Gratulacje :D

A najfajniejszy jest fakt, że program jest Made in Poland ;)
Wielkie uznanie dla autora.
[#5] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
OK
[#6] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Gratulacje!
[#7] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@pampers, post #6

Ślicznie dziękuję wszystkim za gratulacje! Program pisałem z przyjemnością, jest on też bardzo stabilny.
[#8] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #7

A MorphOSem się kiedyś interesowałeś? Dla zdolnych i twórczych programistów środowisko zawsze znajdzie środki na zasponsorowanie sprzętu i zarejestrowanego systemu.
[#9] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Nie przesadzajcie z ta miloscia, bo kb straci koronny argument - ze na niebieskim portalu wszyscy zaklamani, falszywi i wredni ;)

@Minniat
Dobra robota OK


Ostatnia edycja: 12.04.11 12:41:01
[#10] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@_arti, post #9

a kogo obchodzi co myśli kb?
[#11] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
No i brawo! Szacun * 16 (albo optymalniej, czyli Szacun << 4).

Ja zawsze miałem większy szacunek nawet do słabszych projektów ale skończonych niż wielkich/niesamowitych ale nieskończonych. Najtrudniejsza sprawa to doprowadzić sprawę do końca. W momencie gdy wydaje się, że jest już wszystko co trzeba, postęp prac można ocenić zazwyczaj na połowę. :) Wydaje się, że już jutro, pojutrze, w weekend będzie release, a tak naprawdę wersja ostateczna i tak jest gotowa dopiero po np. 3 miesiącach. :)

Moje porównanie oczywiście nie miało na celu zmniejszenia rangi tego projektu. Porównanie było dygresją. :)

Generalnie taki edytor powinien powstać, bo to bez sensu żeby w systemie był program do edycji ikon, który nie obsługuje ikon 32-bitowych wspieranych przez system. Jednak jest też druga kwestia. Chodzi o to czy w ogóle będzie on używany. No bo jest to program do pixlowania. Trudno robić z niego zaawansowany edytor do grafiki true-color. Jednak dzisiejsze ikony to najczęściej arcydziełka, które już dawno nie są pixlowane. Po prostu ikon 32-bitowych nie da pixlować. Często są to renderingi czy malarskie cuda z kanałem alpha (256 stopni przezroczystości). No i jaką rolę spełnia przy tworzeniu takich ikon edytor ikon? Ja nie wiem. Może żeby dodać jakiś napis na ikonie. Na ale nawet do tego przydałyby się fonty z antialiasem, jakiś miękki cień, warstwy. :) Jakby nie patrzeć to jakiś photoshopopodobny program jest niezbędny. Tak więc ja widzę zastosowanie takiego edytora tylko do jakichś drobnych modyfikacji ikon. Nie wiem czy można nim tworzyć (przez załadowanie dwóch obrazków 32-bit) ikony animowane, czyli dwustanowe. Jeżeli tak to jest to drugie jego zastosowanie, bo trudno to czymś innym zrobić. No a malowanie w 32-bitach, edycja kanału alpha? Raczej średnio. :)

Ale oczywiście gratulacje dla autora. Cel osiągnięty!

Ostatnia edycja: 12.04.11 13:16:09
[#12] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@MDW, post #11

Nie każdy jest profesjonalnym grafikiem, wymiatającym w Photoshopie, GIMPie itp. Ten edytor, to program dla kogoś takiego jak ja - przeciętniaka, który czasami potrzebuje zrobić jakąś (prostą/na szybkiego) ikonkę do swoich wypocin - o wiele bardziej wolę w tym celu odpalić Iconiana lub systemowy edytor ikon, niż jakiegoś painta.

@Robert
Gratulacje chłopie. OK
[#13] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Duże brawa dla autora i oczywiście gratulacje :) Oczywiście czkamy na więcej ;)

Zgadzam się z tym, że odpowiednia definicja celu pomaga w realizacji założonej pracy. Przy tak niewielkiej liczbi programistów tylko budowanie z mniejszych modułów ma sens. Aby to jednak działało trzeba wytworzyć listę mniejszych projektów na następne n lat aby było wiadomo kiedy z tych mniejszych można budować większe itp.
[#14] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Tak go swojego czasu wszyscy dołowali i krytykowali, a teraz ci sami wypisują "gratulacje", "dobra robota"...

...ale faktycznie dobra robota, zwłaszcza że w C++.
[#15] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@tszczurek, post #14

Bo marudził nam tu z jakąś grą na A500 o balonach :P
Po Robbo już było wiadomo o co chodzi. :)
[#16] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony
Również dołączam gratulacje , zwłaszcza że dotyczą systemu którego używam na co dzień OK
[#17] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@pampers, post #8

MorphOSem się nie interesowałem. Ponieważ i tak OS4 ma niewielu polskich programistów piszących pod niego to muszę jakoś wybrać. Wybieram OS4 ze względu na to, że najnowsza wersja działa na klasyku i że ten system potrzebuje ogromnego wsparcia programowego. MorphOS cieszy się większym powodzeniem jeśli chodzi o ilość programistów z Polski.

Bawiłem się sam trochę edytorem ikon i muszę przyznać, że edytor jest w pełni użytecznym narzędziem, planuję jednakże wprowadzić w wersji 2.0 warstwy oraz prawdziwy poziom alpha, by to narzędzie uczynić już profesjonalnym edytorem grafiki. Pan Troels Ersking z AmigaBounty.net pytał się mnie czy chcę zrobić z tego pełnoprawny edytor grafiki, powiedział że praca jest gotowa na jego oko w 90%.
[#18] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #17

najnowsza wersją os4 działa Ci na klasyku ?
możesz zdać jakąs relację ?
[#19] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@rzookol, post #18

Mam na myśli, że planowana jest wersja OS4.1 na klasyka :)
[#20] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #19

ja planuję podbój kosmosu ale nie wiem czy ludzię powinni opierać się na jakichkolwiek planach
[#21] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@rzookol, post #20

Wydanie OS4.1 na klasyka wydaje się realnym planem.

P.S. Przecież chyba sam zgłosiłeś się jako betataster. Dostałeś system do testów?


Ostatnia edycja: 13.04.11 10:06:06
[#22] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #21

Wiem, szczególnie że testuje/opisuje to HammerD, do którego mam zaufanie. Z drugiej strony historia amigowa jest na tyle pełna niespełnionych obietnic (np. ze strony Hyperionu), że lepiej do wszystkiego podchodzić na chłodno i cieszyć się dopiero jak coś wyjdzie :)

ps. Zgłosiłem się ale w końcu doszedłem do wniosku, że nie mam na to czasu. Nie lubię czegoś robić niedokładnie, a przy braku czasu tak by to pewnie wyglądało no i developka moja by ucierpiała a planów mam dużo.
[#23] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #17

>> muszę przyznać, że edytor jest w pełni użytecznym narzędziem, planuję jednakże wprowadzić w wersji 2.0 warstwy oraz prawdziwy poziom alpha, by to narzędzie uczynić już profesjonalnym edytorem grafiki.

A może warto posunąć się jeszcze dalej? Wiadomo, że photoshopa sam nie dogonisz, ale stworzenie czegoś tylko w połowie tak użytecznego jak Pro Motion firmy Cosmigo, byłoby naprawdę czymś znaczącym dla systemu pod który piszesz.
To naprawdę fenomenalne narzędzie przeznaczone zarówno dla twórców gier 2d jak i pikselujących grafików. Zerknij tutaj:
http://www.cosmigo.com/promotion/index.php?Features
i tutaj:
http://www.cosmigo.com/promotion/docs/onlinehelp/index.htm
Demo wersji 6.0 ma parę ograniczeń i działa przez 30 dni, ale wystarczy żeby zapoznać się z programem.
[#24] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@tszczurek, post #14

...ale faktycznie dobra robota, zwłaszcza że w C++.


Obejrzalem zrodla. To nie jest C++, to jest C z klasami :)

Zeby nie bylo, ze tylko doluje i krytykuje:

Robert! Gratulacje ukonczenia bounty :)
[#25] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@frywolny_marian, post #23

A może warto posunąć się jeszcze dalej? Wiadomo, że photoshopa sam nie dogonisz, ale stworzenie czegoś tylko w połowie tak użytecznego jak Pro Motion firmy Cosmigo, byłoby naprawdę czymś znaczącym dla systemu pod który piszesz.


Photoshopa nie zamierzam doganiać, znam swoje możliwości. Ot po krótkiej pracy z moim edytorem stwierdziłem, że przydałoby się kilka dodatkowych narzędzi jak warstwy i mieszanie brusha z obrazem, by w 32-bitach wyglądało to jak należy.
[#26] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@rzookol, post #18

Biorąc pod uwagę jak OpenGL działa na komputerach z kartą PPC ta aplikacja powinna śmigać ;)
[#27] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #17

Sorki ale Pan Troels chyba sie nie zna..to jest moze 5% jakiegos programu graficznego.
Tak czy siak gratulacje.
[#28] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@alekc, post #26

Jezeli chodzi o photoshopa to dobranie odpowiednich algorytmow i przemyslanie budowy odpowiada za "smiganie", ten opengl czy inne wyswietlanie raczej nie robia roznicy (chyba ze sie rysuje na tekstuarch)
[#29] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@stefkos, post #27

90% bardzo prostego programu graficznego (basic paint app). A Pan Troels się na aplikacjach zna i to bardzo dobrze, na pewno widział sporo takich aplikacji w działaniu ze względu na charakter swojej działalności. Rozbudowa programu i przerabianie na program malarski w obecnej postaci jest całkiem wygodne, dodanie wypełnionych wielokątów zajęło mi niecałą godzinę.

Ze względu na ograniczenia czasowe mogę pracować głównie w weekendy i dodanie nowych narzędzi może sporo takich weekendów zająć.

@alekc
Co do szybkości blitu to jeszcze nie testowałem programu na OS4.0 (tylko na OS4.1 na SAM), ale blitting jest bardzo szybki, używam Picasso96.library i graphics.library do rysowania. OpenGL byłoby dużym spowalniaczem.

Ostatnia edycja: 13.04.11 11:16:32
[#30] Re: Projekt OpenAmiga Icon Editor zakończony

@Minniat, post #29

Dlatego napisałem że biorąc pod uwagę jak działa w tej chwili OpenGL, edytor będzie śmigać :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem