Komentowana treść: The Chaos Engine - nowe etapy
[#1] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
super :D
[#2] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@Skiba, post #1

super to bybyło wtedy gdyby wyszlo na Amige
[#3] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@HOŁDYS, post #2

Może edytora nie ma na Amigę, ale efekty jego działania już tak ;)
[#4] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
Swietna gra, ale na dwa joye :). Uwielbialem kiedys (w I polowie lat 90) w to pogrywac, ale nie sam.
[#5] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (szok). Aaaaaaaaaaaaaa. Hura! :)
[#6] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
lamerskie pytanie. czy wersja cd32 jest jakaś specyficzna, że tylko na tej wersji mogą być obsługiwane dodatkowe levele?
szkoda że nie ma screenów z tych nowych, bo chyba nie pogram
[#7] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@xeen, post #6

Weź przestań. Wpłać gdzie trzeba około 30 zł (dla własnego sumienia) ludziom którzy zrobili grę. A jak już jej nikt nie sprzedaje lub nie przyjmuje wpłat, to dołóż do jakiegoś amigowego bounty i w pisz w Google - WHDownload.

[#8] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@xeen, post #6

Tak. Ma pliki "na wierzchu". Wersje ECS i AGA są na NDOSowych flopach .
[#9] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
Można by też wspomnieć o tym że ich autorem jest TheCyberDruid z EAB:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=53505
http://eab.abime.net/showthread.php?t=53769
[#10] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
Niestety powstał on wyłącznie dla systemu Windows

Skoro już musiało być pod Windows to trzeba było robić w czystym C++ z wykorzystaniem np. SDL i innych multiplatformowych standardów. W kilka dni (albo godzin) zrobiłoby się wersje dla AmigaOS 3/4 (68k, PPC), MorphOS, AROS, MacOSX (x86 i PPC), Linux (x86 i PPC). Edytor bez wątpienia na tym by nie stracił. W takich przypadkach multiplatformowe technologię są bezkonkurencyjne.
[#11] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #10

Z tego co wiem on powstał w Visual Basicu. Jeśli programista chciał oszczędzić sobie pracę kodując w języku wysokiego poziomu miał też duży wybór takiego typu języków na Amidze.
[#12] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@xeen, post #6

Czyli jednak CD32 kolejny raz lepsza od A1200 ;)
[#13] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@Minniat, post #11

Visual Basic... no cóż... są tacy jeszcze na tej planecie. :) A tak swoją drogą to jak chciał sobie zaoszczędzić pracy to mógł chociaż Javę wybrać. Na to teoretycznie AmigaOS/MorphOS mają kiedyś cień szansy.
[#14] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@Duracel, post #12

Niby tak, ale ta wersja przecież działa na A1200.
Gdyby nie było tej wersji, to ktoś pewnie pobawiłby się w wyciągnięcie plików z wersji NODOS ;)
[#15] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #13

Pytanie tylko czy na javie czy we śnie (marzeniach).
Tak czy inczej ja jestem w szoku. Tak bardzo byłem zniesmaczony Chaos Engine 2...a tu taka gratka. :)
[#16] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #10

Taaa.... jeszcze ktoś by zrobił to w zupełnie nie amigowym QT i co??? Lepiej juz sie trzymajmy standardów. Co pod Windows to pod Windows i basta. Co pod AmigaOS to pod AmigaOS. Portowanie Ci w głowie.... ehhh... co za czasy.
[#17] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
Czy jest ktoś kto mógłby wrzucić na youtube pokaz tych leveli?!
[#18] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@deejayremix, post #17

"Rocking Woods" to jeden duży etap oparty na świecie pierwszym. Całkiem fajny. Jest dosyć długi. Po jego ukończeniu trafiłem do etapu drugiego świata pierwszego oryginalnej gry. Być może gdybym grał dalej byłyby nowe etapy.

"Pathway To Freedom" jest już bardziej dopracowany. Pierwszy etap oparty jest na świecie trzecim. Po jego ukończeniu trafiamy do etapu, który jest tym samym etapem co dodatek "Rocking Woods", ale jest kilka wyjść zamiast jednego. Po wejściu w wyjście B doczytał się etap oparty na świecie trzecim, którego nie udało mi się przejść (jeszcze).

Etapy są zbudowane na bazie oryginalnej grafiki, więc nie wiem co tu ktoś chce oglądać. Dla fana gry jest to niesamowita frajda zagrać w nowe etapy (nowe układy poziomów, zagadki).
[#19] Re: The Chaos Engine - nowe etapy
O ile pamiętam to pierwsza cześć była spoko(niestety tylko demo miałem)- kooperacja była wyśmienita OK.
***
Drugiej części to na oczy nie widziałem w działaniu, jedynie z opisów - ale tu już była całkiem inna rozgrywka jak w części pierwszej.
[#20] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@XaVeR, post #16

Skoro tak czy siak nie jest dla AmigaOS/MorphOS to lepiej napisać tak żeby się dało przeportować. :)
[#21] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #20

No to ja już w ogóle nie rozumiem. Człowiek napisał pod takie API jakie potrafi. Niby pod jakie API powinien to napisać aby działało na Windows/AmigaOS/MorphOS/../.. ?
Należy pamiętać, że nie powinno to być API nie będące w sprzeczności z ideą klasycznego AmigaOS.
Bo z jednej strony nie pasuje takie Qt, a z drugiej fajnie by było żeby ktoś pisał też pod Amigę.
Ludzie piszą programy w tym w czym potrafią. Jedni w Basicu, inni w C++ itd.
Skoro nie chcecie Qt (i innych nie typowo amigowych) rozszerzeń w systemie to nie dziwcie się, że ktoś kto na codzień pisze programy np. pod Qt, WinAPI itd nie ma ochoty uczyć się API AmigaOS.
Java też nie jest Amigowa!
Konkludując.
Uważam, że nie na miejscu jest manie pretensji czy użalanie się, że autor nie napisał programu pod system amigowy.
Po prostu to inny komputer na który portowanie programów wymaga pewnego wkładu pracy. Być może autor udostępni źródła komuś kto zna AmigaOS/MorphOS/../.. i pozwoli na stworzenie portu na ten system.
Dlatego właśnie z w/w powodów uważam, że Qt w AmigaOS wcale nie jest takim największym złem jakie pewni ludzie w tym widzą.

[#22] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #20

A po co ?
Na windowskie zrobi się poziomy a na amidze ktoś w nie zagra ....

Na windowsa powstają programy graficzne , które służą do edycji grafiki małego Atari i jakoś nikt piany nie bije, że to na ST/Falconie nie chodzi.....

Myślę, że więcej osób uzywa Windowsa do porgramów/Amigi classic do grania , niż MorphOs'a /AmigaOS. Tak jest po prostu wygodniej.


[#23] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@XaVeR, post #21

Pisząc, że nie chcę Qt mam na myśli soft, którego używa się na codzień. Na przykład przeglądarka www. A takie tam edytorki, których używa się 10 razy w życiu mogą sobie być w czymkolwiek. Nawet w jakimś własnym GUI. Ważniejsze byłoby to żeby dało się przeportować, bo fajnie byłoby grę na Amigę robić na Amidze. Nie lubię jak Amigę traktuje się jak konsolkę do gier. Nadaje się to tylko do odtwarzania tego co zrobi się na innych, lepszych platformach. To takie moje oficjalne zdanie. Prywatnie mi to zupełnie wisi, bo nie grywam w gry. A w amigowe to już zupełnie. :) Poziomów tym bardziej robić by mi się nie chciało, bo i tak każda doba jest dla mnie o ok. 100 godzin za krótka. :)
[#24] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@michalmarek77, post #22

A po co ?
Na windowskie zrobi się poziomy a na amidze ktoś w nie zagra


Takim to sposobem na Amidze praktycznie nie ma softu do robienia czegokolwiek. No przecież na PC (którego i tak każdy ma) jest Photoshop, jest Maya, 3DMax, SoftImage. Coś tam napisać też można na jakimś windowsowym ofisie czy złożyć w jakimś InDesign, zrobić PDF i go sobie poczytać na Amidze. Wszystko tak można robić. Tylko, że mnie drażni traktowanie Amigi jak odtwarzacza. Zawsze miałem wielki szacunek do tych, którzy robili na Amidze (szeroko pojętej). Okaleczamy Amigę traktując ją jak inwalidę.

Poza tym bez sensu jest ta gadka. Ja tylko wspomniałem, że w tym przypadku fajnie byłoby gdyby to zostało napisane bardziej multiplatformowo (jak na przykład tysiące gier korzystających z SDL). Wtedy dałoby się to przenieść na Amidze gdzie jest więcej ludzi zainteresowanych modyfikowaniem tej gry. Ale generalnie wisi mi to jak mało co. Nie plułem się, nie biłem piany. Taka luźna uwaga, która tradycyjnie przerodziła się w brednioserial. Trochę zaczynam rozumieć Krashana...

Ostatnia edycja: 30.04.11 22:30:40
[#25] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@MDW, post #24

Tylko, że mnie drażni traktowanie Amigi jak odtwarzacza. Zawsze miałem wielki szacunek do tych, którzy robili na Amidze (szeroko pojętej). Okaleczamy Amigę traktując ją jak inwalidę.


Do połowy lat 90 oprogramowanie użytkowe miało sens - w wielu dziedzinach Amiga była najlepszym komputerem do wielu zastosowań.
Programy takie jak AD Pro, Image FX, Brilliance, Lightwave itp to była światowa czołówka. Hardware stał w miejscu - nie mógł liczyć na technologiczny rozwój jaki się Amidze należał. No i ten uubiony komputer zaczął się cofać. Tak programy jak i gry nie mogły dorównać światowej czołówce - przy Amidze zostali tylko hobbyści, tak użytkownicy, jak i firmy-koguciki robiące hardware.
Niestety, obecnie wg mnie, pisanie użytkowego softu na Morpha/Aos4 jest takim pisaniem dla idei, na siłę. Po to by było, , choćby minimalnie sensownie, usprawiedliwione obecne korzystanie z Morph'a /AOS'a.

Sorry ale gdy dla danego systemu w 99% wychodzą tylko porty/konwersje to samo to świadczy o śmierci takiego systemu.
Wyobraź sobie jakikolwiek inny komputer,który praktycznie nie ma dedykowanego softu.
A jak już ma to jest tak tragicznej jakości , że aż zęby bolą.
Sam aktywnie uczestniczysz w tym co dzieje się na scenie Atari 8-bit. Porównaj aktywność genialnych programistów skupionych wokól Atari a tych skupionych przy Ami.
Mnie to osobiście smuci - Amiga zasługuje na więcej niz tylko Blendera, OWB i Hollywood.

Swoją drogą, to "bicie piany" chyba za ostro wyszło :) Jeśli Cię uraziłem to serdecznie przepraszam.

Pozdrawiam
[#26] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@XaVeR, post #21

W sumie tak. Jeżeli autor udostępni program, to może on być przekonwertowany choćby do jakiegoś AMOSa. Każdy amigowy system ma lepiej lub gorzej zintegrowany UAE i z tym problemu nie ma. :)
[#27] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@michalmarek77, post #25

Do połowy lat 90 oprogramowanie użytkowe miało sens - w wielu dziedzinach Amiga była najlepszym komputerem do wielu zastosowań.

Zauważ jednak że to system i oprogramowanie pozwoliło przetrwać użytkownikom przy Amidze, a nie gry.
[#28] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@Andrzej Drozd, post #27

W porównaniu do tego ilu użytkowników Amigi było w pierwszej połowie lat 90, dziś pozostała ilość to promile są.........
Wiesz, żadnemu systemowi nie życzę takiego przetrwania.
To takie quasi-współczesne trwanie, jest hmn....niczym twór frankensteina :) Chociaż C=USA i Amiga Inc być może w ten twór powtórnie tchną życie. Życzę im z całego serca!

Co innego Amiga klasyczna w formie "vintage comp", retro gamingu - tutaj Amiga coraz to bardziej nabiera wiatru w żagle :)
[#29] Re: The Chaos Engine - nowe etapy

@michalmarek77, post #28

Wiarą we wiatr w żaglach jest Natami. Ale nie można zapominać o użytkownikach AOS4 i MOSa. Szkoda że bez integracji te dwa środowiska działają tylko na 50%...

Tak czy inaczej nie spodziewam się wielkiej rewolucji. Ale, Natami to korzenie i przyszłość o ile AROS się na naszej nowej Amidze naprawdę przyjmie.

Środowisko jest bardzo wyczerpane i jak się okazuje, przez 10 lat żyło sloganami. Iluzją której wszyscy mamy dość.
Jednak nic nie poszło na marne. AOS4, MOS i AROS, to pełnowartościowe amigowanie. Może w końcu pogodzi nas Amniga INC, która w końcu wydała tablet i nic tylko czekać na Amigę z C=. Pewnie ten komp z Windowsem wyjdzie w tym czasie co X1000 i Natami, czyli na przełomie świąt i nowego roku.
A jak dalej będziemy sie kłócić o pierdoły, to świat pozna Amigę bez systemu amigowego.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem