[#12]
Re: Joypad Boomerang B432
@PopoCop,
post #11
Prawdziwe gamepad do CD32 ( Autor tego nie napisał, ale po tym że to dedykowany pad do CD32 mniemam że jednak obsługuje więcej niż 3 fajery ?) nie będą chodziły z ZX Spectrum +2, nawet z przelotką ( pasywną, bo da się zrobić aktywną na której pójdą ) ponieważ wymagają zasilania +5V którego Spectrum +2/3 nie ma na porcie joysticka :(
CD32 obsługuje więcej fajerów niż jest dostępnych pinów w porcie DB9/DE9, dla tego musi być elektronika która koduje sygnał z danymi który przyciśnięty jest przycisk, dane idą po trzech liniach normalnie wykorzystywanych przez fajery (
pin-y 5,6 i 9 ), akurat na pinie fire1 idzie sygnał zegarowy. takie rozwiązanie wymusza sterowanie sygnałem fire1 przez mikrokontroler na padzie, jeśli nie jest on zasilany nie będzie tam żadnego sygnału.
Kierunki natomiast będą działały ponieważ są obsługiwane klasycznie ( po prostu zwieramy do masy kolejne piny odpowiedzialne za kierunki ).
Przy projektowaniu
naszego joysticka też zderzyliśmy się z tym problemem, gdy dokładamy obsługę CD32 musimy odpuścić sobie obsługę platform które nie mają zasilania na tym pinie ( ZX SPectrum +2/3, Amstrad CPC, część adapterów USB/DB9 i interfejsów do 4 joysticków jak pod DynęBlaster ), dla tego zdecydowaliśmy się w ofercie pozostawić też czysto mechaniczny joystick bez żadnej elektroniki.
Mamy już rozwiązanie tego problemu, ale jeszcze testujemy pod kątem zgodności, upierdliwości i awaryjności.
Ostatnia aktualizacja: 18.06.2022 10:57:31 przez UJP