Komentarze do artykułu: Goblins 3

[#1] Re: Goblins 3
Jedna z najmilej wspominanych przeze mnie gier przygodowych. Uwielbiam tę grę i wracam do niej czasem.



Warto naturalnie przyjrzeć się całej serii. Szczególnie od Gobliins 2 aż do PC-towatego The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble.



Grafika Pierre'a Gilhodesa oraz Christiana Laly'a jest tak charakterystyczna i tak ciekawa, animacje są płynne, ciekawe, ładne i zabawne. Miód.



A i ścieżki dźwiękowej Charlesa Calleta bym się nie czepiał. Pamiętajmy, że wszystko było upakowane na paru dyskietkach. Gra która jest bardzo obszerna. Jeśli pominiemy liczbę dostępnych 'tracków' to i tak muzyki miło się słucha. Bywa hipnotyzująca i czasem może wolimy ją ściszyć, ale tak czy inaczej robi ona za tło do rozgrywki i osoba pochłonięta grą z pewnością daruje sobie zwracanie uwagi na takie detale. :)



Bardzo miła, nostalgiczna recka. :) Dzięki.
[#2] Re: Goblins 3
Dzięki! Świetna recka dla potwornie świetnej gry! :)



Osobiście, najdalej doszedłem do tego dziwnego alchemicznego laboratorium, z dwoma łapkami i mnóstwem przedmiotów.

Ale przynajmniej poziom na łodzi i ten ze zbirami opanowany do perfekcji.

...Aha, wspominałem że w tamtych czasach dysponowaliśmy z kumplem (pzdr. Seba S. vel. Robal) jedynie francusko-języczną wersją? ;)

Ech, to bieganie na przerwach między lekcjami do biblioteki, w poszukiwaniu słownika i tłumaczenie dosłownie każdego wyrazu z osobna, to niezapomniane chwile...
[#3] Re: Goblins 3
Na procesorze 060 i whdload, gra jest bardzo przyspieszona Goblin nie chodzi tylko biega...
[#4] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #3

To odpal ją sobie na ScummVM. Ba, możesz nawet pokusić się wtedy o wersję VGA, która miażdży graficznie 32-kolorową, ECS-ową. Co więcej, jeśli się postarasz, zdobędziesz wersję polskojęzyczną.
[#5] Re: Goblins 3

@recedent, post #4

Tak wiem o tej możliwości, odpaliłem już przez scumma Goblins3 na platformie linux x86 i zgadzam się widać wyraźnie 256 kolorów. Sprawdzę też pózniej czy amigowy scumm 68k odpali wersje VGA. Chciałem sobie pograć jeszcze raz po wielu latach w wersje oryginalnie amigową dlatego ciekawi mnie czy jest sposób na spowolnienie gry na 68060.
[#6] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #5

Spróbuj użyć tooltypu NOCACHE.
[#7] Re: Goblins 3

@mailman, post #6

NOCACHE nie pomaga, ta gra była pisana dla A500 7mhz :) więc stąd taka prędkość działania. Chyba trzebaby zmian spowalniających w pliku .slave
[#8] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #7

Po co Goblins 3 na WHD? Ta gra ma na pewno instalkę HD, bo jest DOS.
[#9] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #7

Bez znaczenia pod co była pisana. Na 68060 spróbuj też wyłączyć inne cache opisane w dokumentacji WHDLoad.
[#10] Re: Goblins 3

@Hexmage960, post #8

Po co Goblins 3 na WHD? Ta gra ma na pewno instalkę HD, bo jest DOS.


A próbowałeś uruchomić Goblins 3 z tej instalki pod np. 68040? I wiesz w ogóle co to WHDLoad?
[#11] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #7

Ta gra to działa za szybko już na 68ec020 28MHz, tak jakby nie miała żadnego algorytmu ograniczającego ilość wyświetlanych klatek, NOCACHE nie pomaga, trzeba użyć EXPCHIP, aby kod gry ładował się do powolnego CHIPu i wtedy dopiero gra działa jak na niedopalonej Amidze (przynajmniej u mnie na A600).

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2014 22:25:06 przez sanjyuubi
[#12] Re: Goblins 3

@Hexmage960, post #8

Niestety nie ma instalatora. Poza tym nie wiem czy to wina pirackiej wersji, ale ta gra jest tak wyczulona na systemowe detale (np czy setpatch był uruchomiony, czy stos ustawiony, co było wykonane w s-s zanim gra została uruchomiona nie sposób wyliczyć), że doprowadzenie jej do stanu uruchamialności to masochizm. egzemplarz, który miałem nie chciał działać, gdy podawało się mu jakiś parametr dotyczący języka gry. Wyobraź sobie, że jak wziąłem dysk 4 i przekopiowałem wszystkie pliki na inną dyskietkę, nazwałem ją tak samo, to ta dyskietka już nie działała, gra pokazywała jakiś błąd przy wczytywaniu poziomu. Miałem kiedyś wersję przygotowaną pod HD (na planetemu jest taka dyskietka do ściągnięcia z instalatorem) i chyba musiałem uruchamiać dysk bez s-s, tez nie było łatwo ją uruchomić. Wersja whdload osczędza wielu nerwów.
[#13] Re: Goblins 3

@sanjyuubi, post #11

Dzięki!, sam parametr EXPCHIP pomógł, prędkość gry wróciła do normy :) Faktycznie już kiedyś albo sam widziałem albo słyszałem że jest ona za szybka nawet na 020 jeśli wykonuje się we Fast hehe.
[#14] Re: Goblins 3
Ta wersja na Amige jest bardzo dziwna, dlaczego każda lokacja używa tej samej palety kolorów (brak np. zielonego) . Jeśli dobrze sprawdzam to nawet nie używa 32 kolorów, a tylko 16...
[#15] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #14

Pewnie z tego samego powodu z którego „Another World” jest w 16 kolorach. Grafika była robiona z myślą o różnych platformach (np. też Atari ST). Amiga jest stać specyficzna z tymi swoimi 32 kolorami. Zwykle albo było 16, a jak już więcej to od razu 256. Jeżeli gra miała wykorzystywać amigowe możliwość to grafika musiałaby być robiona z myślą o tych specyficznych cechach układów Amigi.
[#16] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #14

Uwielbiam takie tezy i spostrzeżenia, pojawiające się na temat gier, które powstały 30 lat temu.
[#17] Re: Goblins 3

@mailman, post #16

Wróciłem do Goblinow kilka dni temu i jeszcze raz przeszedłem całą grę i tak się dopiero kapłem że tam nie ma nawet 32 kolorów... za czasów A500 w latach 90tych człowiek na to nie zwracał uwagi
[#18] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #17

Człowiek zaczął zwracać (liczyć) uwagę na kolory jak pojawiła się AGA.
1
[#19] Re: Goblins 3

@Pawelek, post #17

Bo był monitor lub tv CRT,. a tak kolorów było "więcej"
Podobnie jak rozdzielczość też była "większą"
[#20] Re: Goblins 3

@Norbert, post #19

Jeżeli ktoś musi używać okularów (a w naszym wieku jest to już niestety częste) to wystarczy zdjąć okulary i wraca się do czasów CRT. I przyznam się, że wcale lepiej nie jest. szeroki uśmiech
1
[#21] Re: Goblins 3

@MDW, post #20

A co bedzie jak zdejmiemy okulary i odsuniemy sie dalej od Ami ... :)
Sprzetowy motion blur, i to nie w kompie :)
1
[#22] Re: Goblins 3

@zgagato, post #21

I antialiasing w jednym. :D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem