Komentarze do artykułu: Golden Axe

[#1] Re: Golden Axe
Ech, pamietam to mlocenie joystickiem w Golden Axe na C64
[#2] Re: Golden Axe
Cudo. Najpierw grało się z kumplami, na automacie w pobliskim "Domie Ludowym" a potem heja do domu i na Ami... chociaż, może na odwrót... najpierw, ćwiczyło się przechodzenie na Ami a potem dokazywało na automatach.
[#3] Re: Golden Axe
... i zapomniałem bym dodać: *BARDZO* klimatyczna recka, dzięki!
[#4] Re: Golden Axe
Miodność 110/100 :D Piękna młócka :)
[#5] Re: Golden Axe
Gicior gra! Pamiętam lato, wieczór, zachodzące słonce i mały pokoik z A500. Pruliśmy w to z kuzynami dzień w dzień do późnego wieczora :)Ech czasy, czasy :)
[#6] Re: Golden Axe
Świetna grywalność, świetna muzyka... :)
[#7] Re: Golden Axe
[color=yellow][size=24]Golden Axe[/size][/color]- gra która odcisnęła trwały ślad w historii gier komputerowych, wydana na prawie wszystkie konsole i komputery wczesnych lat '90. Pierwszy beat'em up, prawdziwa Gra Legenda. Tych którzy pamiętaj? czasy, wspólnego przesiadywania po fliperniach z kumplami, proszenia rodziców o jeszcze jedną grę i [color=red]magii[/color] która w dobie internetu i anonimowości przepadła gdzieś bez śladu



....zapraszam na pierwsze polskie forum poświęcone GOLDEN AXE i jej kontynuacjom



www.gaxecorner.cba.pl





Jeśli ktoś z Was chce pomóc w tworzeniu, udoskonalaniu i moderowaniu forum piszcie



GG 9102845

e-mail ernesto_87@poczta.fm
[#8] Re: Golden Axe
Ehem... Tylko chyba raczej "Żmij chędożony" powinno być... :)
[#9] Re: Golden Axe

@recedent, post #8

A dlaczego?



długi miecz za swego kompana miała i obojgu rodziców nieszczęsnej Żmii chędożony wyrżnął.



W nawiasach moje wtrącenia.



długi miecz za swego kompana miała (który) obojgu rodziców nieszczęsnej (kogo? co? - http://so.pwn.pl/lista.php?co=%AFMIJa) Żmii (jaki?) chędożony wyrżnął.
[#10] Re: Golden Axe

@mailman, post #9

Mnie się wydaje, że poeta miał na myśli że długi miecz za swego kompana miała (ona, Tyris) i oboje rodziców nieszczęsnej (Tyris) (kto? co?) Żmij chędożony wyrżnął (w kontekście jest mowa o tym, co poszczególni bohaterowie "zawdzięczają" głównemu mącicielowi - śmierć bliskich). Tak jak piszesz wychodzi na to, że to ona swoim własnym mieczem pozabijała rodziców Death Addera ("Żmii śmierci") i za to teraz się na nim mści.
[#11] Re: Golden Axe

@recedent, post #10

Możesz mieć rację. Mnie się wydawało, że od tego miecza rodzice tego "Żmija" zginęli...



Sądzę, że autor musi nam tutaj pomóc...
[#12] Re: Golden Axe
podane sa bledne wymagania gra dziala na kazdej Amidze z 512 kb

Nalezy dodac ze wersja z Commodore 64 tez byla niezle wykonana ;)
[#13] Re: Golden Axe
Klasyka.
[#14] Re: Golden Axe

@parallax, post #13

Gra w wersji na Amige IMO jest nędznie napisanym portem w stosunku do tego z Genesis/MD (który też nie jest jakiś super - po prostu jest OK). Brakuje mu płynności i kolorów.
[#15] Re: Golden Axe

@freak_outXP, post #14

To nie jest port, tylko konwersja.
Tak, graficznie jest słabsza od wersji z MD, ale jest bliższa wersji z automatów, bo na MD to poszli trochę inną drogą.
Ma bardzo małe wymagania- tzn każda amiga z 512KB ram i nie obsługuje 2 fire, ale to poprawiono w wersjach WHDload- więc ogólnie jest całkiem przyzwoita, a dla amigowych sentymentalistów FAJNA OK
Naprawdę skopana to jest konwersja na Atari ST MASAKRA
3
[#16] Re: Golden Axe

@BULI, post #15

tak na logikę:
każda amiga z 512KB ram

i
w wersjach WHDload-


są ze sobą sprzeczne, bo WHDLoad już z definicji wyklucza Amigi bez HD.
Inna sprawa, że podczas gdy d/l Golden Axe faktycznie ma określone 512k chip + 512k other mem, manual na stronie WHDLoad podaje:
Requirements
... to run installed programs:
- CPU 68000 (68010+ is recommended because some installs require the VBR for the 'quit by a key' feature)
- Kickstart 2.0 (version 37)
- a minimum of 1.0 MiB RAM (sometimes more, it depends on the installed program)


i w tej sytuacji widzę dwa sensowne wytłumaczenia:
1. albo wymagania do zainstalowania wersji WHDLoad gry i jej uruchomienia to dwie różne rzeczy,
2. albo to 1.0 ma oznaczać chip i other mem łącznie.
(ewentualnie 3. dokumentacja gada głupoty).
[#17] Re: Golden Axe

@BULI, post #15

Dziękuję za zwrócenie mi uwagi nt. nazewnictwa. SEGA sobie nagrabiła konwersjami swoich gier na Amigę (patrz: "OutRun") - czasami są to takie lazy konwersje, że zęby bolą. IMO do generowania grafiki to używają chyba tylko MC68k i podstawy podstaw podstaw programowania Denise.

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2023 13:58:21 przez freak_outXP
[#18] Re: Golden Axe

@snajper, post #16

bo WHDLoad już z definicji wyklucza Amigi bez HD.

Nie zawsze. Niektóre gry whdload pójdą z dyskietki.
2
[#19] Re: Golden Axe

@freak_outXP, post #17

Wersja na Amigę jest o wiele bardziej grywalna, niż wersja z SEGI na PS3.
2
[#20] Re: Golden Axe

@snajper, post #16

Oj Snajper, wymagania gry, a wymagania pod WHDLoad?! Co ma piernik do wiatraka!
Puszczenie gry przez WHDLoad to jest jakaś tam dodatkowa opcją, sama gra zadziała na każdej Amidze z 512KB CHIP ram, żeby odpalić grę pod WHDLoad trzeba mieć jeszcze dodatkowe 512 KB ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2023 23:47:38 przez BULI
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem